Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voorspellingen

phaelin
 Share

Recommended Posts

We zitten hier op een hoopje met een groep mensen die beter dan de gemiddelde burger de staat van de wereld volgen. Veel mensen vinden ons (of in ieder geval sommige van ons) mafketels, ik heb dat regelmatig naar m'n hoofd geslingerd gekregen :)

Dus, met al deze kennis in huis, wat zijn jullie voorspellingen voor dit jaar? Niet binnengekregen via glazen bollen, magische spiegels uit Harry Potter of tarot kaarten maar gewoon gezond verstand en extrapolatie. Dus als de wereld zo doorgaat als ie nu gaat, wat gaan we nog meemaken dit jaar volgens jullie?

Ik heb er zelf ook een paar maar ik wacht even tot er wat staan, het idee om dit hier eens te vragen komt net in me op en ik moet m'n eigen ideeen nog even goed op een rijtje zetten en zorgvuldig formuleren.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Maak je klaar, hier komt een lange post:

Mijn voorspelling:

Rusland heeft dit van te voren uit gepland, en trekt zich niks aan van de bevroren bank accounts enzo.

Rusland gaat vrolijk door met het zogenaamd terug trekken. Daarmee bedoel ik dat rusland geen oorlog wil, maar ondertussen soldaten in burger laat gelden als "pro-russische betogers".

Deze betogers gaan lekker onrust stoken zodat de regering in kiev niks meer kan doen. Rusland vind dat er slecht voor "haar burgers" gezorgd word en grijpt met militaire macht in.

Niet veel later zal de VS dit niet goedkeuren, en aan europa hulp vragen. Europa zal deze militaire hulp verlenen en we zitten in de 3e wereld oorlog.

Nu komt het begin van de SHTF:

Europa heeft om eigen economische redenen de gas/olie kraan open laten staan. Nu het oorlog is zal rusland de kraan in 1 klap dicht draaien, hoppa! Europa zonder gas en olie!

Europa raakt in een crisis terwijl het oorlog moet voeren.(niet een prettige combinatie) De VS zal nooit genoeg hulp kunnen bieden. Rusland doet de Russische wals en walst heel oost europa plat. E Voilà, Sovjet unie V2.0 .

Rusland kan natuurlijk niet stoppen aangezien het zo goed gaat, en zal proberen geheel europa over te nemen.

Of het lukt weet ik niet, dat zal er om hangen. Wat ik wel weet is dat het zeker een crisis wordt, en dat Nederland eigenlijk stuurloos wordt. Veel betogers, tegenstanders van europa ruiken hun kans....

Bon appetit! SHTF speciaal volgens ambachtelijk Russisch recept!

Grtz,

Iamlordx

• Leuk 1
Link naar reactie

Maak je klaar, hier komt een lange post:

Mijn voorspelling:

Voorspellen zonder glazen bol is niets anders dan lukraak gokken. Als je dan ook nog van verkeerde uitgangspunten uitgaat, dan wordt het helemaal een zooitje. Niet Rusland heeft dit van te voren gepland, maar de VS. Volgens mij was de situatie in Oekraïne acceptabel voor de Russen (voorlopig), totdat de demonstraties op het Maidanplein begonnen.

Volg het spoor: Klikklak

Link naar reactie

@Charlie

Ik weet dat die theorie ook bestaat, en echt lukraak gokken zoals jij zegt is het ook niet.

Het is mijn voorspelling van de toekomst vanuit een ander standpunt dan die van jou.

Ik ga (naar mijn mening) niet van verkeerde standpunten uit, ik denk namelijk dat rusland dit al heel lang op de to do list had staan.

Dat amerika grote financiële problemen heeft, en die probeert weg te werken met een fysieke oorlog, vind ik ook een theorie om te speculeren.

Maar onthoud, ik gaf mijn mening, jij beschuldigt gelijk dat dat volledig fout is.

Iedereen mag een mening geven, jij ook die van jou. Maar breng het de volgende keer wat aardiger dan te zeggen dat de persoon in kwestie alles fout heeft, dan is de persoon misschien nog geneigd te luisteren naar jou mening. ;)

Dan over jouw theorie.

Waarom zou de VS dit gepland hebben?

Waarom Rusland eigenlijk niet?

Ik sta open voor andere dingen, dus hoor graag je antwoorden hierop. :)

Grtz,

Iamlordx

Link naar reactie

Alls je serieus denkt momenteel een duidelijke voorspelling te kunnen maken denk ik dat je bewijst onder het kopje "mafketel" te vallen.

Als die voorspelling in de richting van: meer ellende, minder welvaart, meer extreemistme, meer fiat, minder waarde van fiat enz gaat.

Dan lijkt mij dat een redelijk veilige aanname ?...

Een correcte timing laat me niet lachen.

En ik weet dat zij die daar anders over denken echt niet door wat ze hier lezen van mening zullen veranderen.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

We zitten hier op een hoopje met een groep mensen die beter dan de gemiddelde burger de staat van de wereld volgen. Veel mensen vinden ons (of in ieder geval sommige van ons) mafketels, ik heb dat regelmatig naar m'n hoofd geslingerd gekregen :)

Dus, met al deze kennis in huis, wat zijn jullie voorspellingen voor dit jaar? Niet binnengekregen via glazen bollen, magische spiegels uit Harry Potter of tarot kaarten maar gewoon gezond verstand en extrapolatie. Dus als de wereld zo doorgaat als ie nu gaat, wat gaan we nog meemaken dit jaar volgens jullie?

Ik heb er zelf ook een paar maar ik wacht even tot er wat staan, het idee om dit hier eens te vragen komt net in me op en ik moet m'n eigen ideeen nog even goed op een rijtje zetten en zorgvuldig formuleren.

Ik zie parallellen met de jaren '30 vorige eeuw. Eerst mondiale crisis, gevolgd door desinvestering o.m. in eigen defensie om de klap van de crisis op te vangen via het alom beproefde recept 'bezuiniging', om daarna redelijk weerloos te zijn voor elke gek die denkt zijn eigen horizon (of: landsgrenzen) te kunnen verbreden. Een glazen bol heb ik niet, helderziend ben ik evenmin dus ik weet niet wie die gek kan zijn en of dat dit jaar zal zijn, maar dat de geschiedenis zich altijd herhaalt dat weet ik wel. Ik hoop dat ik een pessimist blijk te zijn. Maar tot die tijd, prep ik nog iets meer :)

Link naar reactie

@Kans ik snap niet wat je bedoeld, de bedoeling is toch dat je zegt wat je denkt dat er gaat gebeuren? Of heb ik t mis?

Ik probeer iets te zeggen in de geest van:

Ik ga nog eerder in de komst van niburu geloven, dan dat ik denk dat we hier de toekomst kunnen voorspellen.

De richting en algemen trend daar geloof ik best in.

Maar bewijzen zijn er toch niet dus mensen overtuigen wordt ook moeilijk, zelfs op een site waar de neuzen redelijk in dezelfde richting staan vergeleken met het grote geheel.

Maar gebeurtenissen en een timing zo concreet dat je daarop kunt handelen?

Nee daar geloof ik niet in.

Weet het zelf nauwelijk goed genoeg om echte knopen door te hakken?

Ik zie dan ook het gehele forum in zijn geheel als zinnig.

Daar staat genoeg in om als je wilt kennis en info te halen.

Dat condenseren in een topic kan denk niet?

K a n s

Link naar reactie

Ik probeer helemaal niet alle kennis op dit forum te 'destilleren' op 1 plek. Ik wil gewoon graag zien waar mensen denken dat het heengaat dit jaar.

Mijn voorspelling voor wat er zou kunnen gebeuren dit jaar:

Ik denk dat tptb een derde wereldoorlog of in ieder geval een nieuw groot conflict nodig hebben om de oorlogsindustrie een duw te geven en zo hun economie te ondersteunen. War is money.

Gesteund door de Europese bankiers wil de US graag een oorlog beginnen met Rusland en/of China. En dat lukt ze tot nu toe goed, als ik de signalen en gebeurtenissen vergelijk met die van voor de 2de wereldoorlog zijn er veel hetzelfde. Economische malaise, groeiende armoede, het verdwijnen van de middenklasse, het stigmatiseren en dehumaniseren van bepaalde bevolkingsgroepen die vervolgens de schuld gaan krijgen van voorstaande zaken. Vervolgens rellen en opstanden, charismatische 'leiders' die oproepen tot actie, betaalde oproerkraaiers die de rellen en opstanden een extra impuls geven.

Mocht het niet lukken om een oorlog aan de gang te krijgen door middel van de crisis in de Oekraine en in Syrie dan zou het me niet verbazen of er komt een grote aanslag zoals op 9-11. Wellicht wel groter, bijvoorbeeld een nucleaire detonatie in een Amerikaanse stad of een grootschalige aanval met biologische of chemische wapens. Natuurlijk wordt er dan al snel bekend 'wie de daders zijn' en de retaliatie kan beginnen.

Het gezegde gaat iets van 'zij die de geschiedenis niet kennen is gedoemd haar te herhalen', maar ik denk dat het verder gaat dan dat. Ik denk dat de mensen die graag chaos, oorlog en ellende zien omdat dit hun positie, zowel financieel als wat betreft de macht die ze hebben, versterkt deze geschiedenis heel goed kennen en haar gebruikt/misbruikt om een oorlog in gang te zetten. Ze weten nu wat werkt, en herhalen dit met een aantal verbeteringen.

Dan zijn er nog de lobbies van complete psychopaten die hebben besloten dat er teveel mensen op de wereld zijn en dat de bevolking met een bepaald percentage moet worden verminderd. Dit percentage varieert van 30 tot 90 percent.

Hier komen we natuurlijk terecht in allerlei complot theorieen, daarom heb ik 't draadje daar ook bij gezet.

Ik ben even te druk met andere dingen, waaronder het nieuws volgen, om er allerlei links, video's etcetera bij te zoeken maar er zijn vast mensen die weten waar ik het over heb. Zo niet, dan gaat een ander gezegde 'google is your friend'. Nu ben ik het met dat gezegde allerminst eens maar er is genoeg informatie op internet te vinden die wijst op hun intenties. Om een of andere reden die mij volstrekt onduidelijk is hebben deze mensen ook een aandrang om ons te vertellen wat ze willen en gaan doen. Ik ben niet psychopatisch (tenminste dat denk ik niet, en zo wel dan blijkbaar niet genoeg om dat te begrijpen), dus ik weet ook niet waarom.

Ben benieuwd wat voor voorspelling er nog meer komen. Tot nu toe kan ik me nog 't meest vinden in het verhaal van @Iamlordx

Link naar reactie

@Kans en wie mag dat zijn dan :cool:

Geen idee.

Oekraïne kan het startschot zijn (oorlog), klappen van de beurs, omvallen grote bank, Venezuela wat omvalt, China besluit dollars te dumpen en Rusland en de Brics volgen, nieuwe huizen crash. Wtf het maakt niet uit wat er gebeurt. Misschien is de oorzaak voor de crash wel een cyberattack op de beurs, of Noord Korea Kim laat zijn puntenslijper op de rode knop vallen.

Wat volgt is nieuwe economische crisis, olie en goud gaan Skyhigh, de centrale banken drukken nieuwe wereldmunt door MAAR er ontstaat meteen een tweede munt. Landen die op het randje balanceren vallen om. Mijn inschatting is dat tweede wereld robuuster blijkt, ook juist door de corrupte schaduw economie. Het Westen en Japan krijgen de grootste klap, China zou ik geen woord over kunnen zeggen. Toekomst onzeker is, sinoloog ik niet ben, wolk voor bol.

Grootste consequentie - ongeacht welke grote trigger - zal zijn dat de machthebbers alles zullen doen om de macht te behouden. Uitspelen burgers is dan handig: mijn idee is dat de US een groot bloedbad gaat worden. En de macht van het volk zal zich wereldwijd keren tegen de rijken. Wereldwijd zullen wijken als Hollywood, Blaricum, villa wijken in Parijs Londen Bangkok en kantoor gebouwen van de overheid in rook opgaan. Bendes terroriseren de bevolking. Mensen die niet in hun onderhoud kunnen voorzien, gaan plunderen of dood.

De overheid zal trachten bepaalde veiligheidsgebieden kunnen handhaven. Ziekenhuizen zullen onderbemand en overspoeld raken. Koester uw waterfilter zoals u uw naasten lief heeft. Waarschijnlijk heeft u hem nodig.

Link naar reactie

Grootste consequentie - ongeacht welke grote trigger - zal zijn dat de machthebbers alles zullen doen om de macht te behouden. Uitspelen burgers is dan handig: mijn idee is dat de US een groot bloedbad gaat worden. En de macht van het volk zal zich wereldwijd keren tegen de rijken. Wereldwijd zullen wijken als Hollywood, Blaricum, villa wijken in Parijs Londen Bangkok en kantoor gebouwen van de overheid in rook opgaan. Bendes terroriseren de bevolking. Mensen die niet in hun onderhoud kunnen voorzien, gaan plunderen of dood.

De overheid zal trachten bepaalde veiligheidsgebieden kunnen handhaven. Ziekenhuizen zullen onderbemand en overspoeld raken. Koester uw waterfilter zoals u uw naasten lief heeft. Waarschijnlijk heeft u hem nodig.

Amen!

1 tot en met 10

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...