Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ronin Kogaratsu

Oekraine Discussie Oordelen Aannames Topic

Recommended Posts

In dit topic kan je je mening geven over de situatie, evt aangevuld met berichtgeving.

Kan het andere draadje blijven waarvoor het bedoeld is. iedere verandering meteen kunnen waarnemen ipv een mening of verhaaltje van iemand lezen.

Wel is het goed een visie te bespreken vandaar dit topic.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

(Maar ff hier proberen dan ;) )

BmfZXj4IMAAZm1k.jpg

Vind dit nog steeds een mooie jas dat zo met die kapu en die camo .... iemand een idee waar tekoop? behalve in de Oekraine en Rusland :D

is dit dat Gorka-3?

Deze post delen

sancties laat me niet lachen, hoe kan de EU sancties opleggen en tegelijkertijd handelsafspraken maken voor gasleveringen. hoe schijnheilig is de EU.

Deze post delen

sancties laat me niet lachen, hoe kan de EU sancties opleggen en tegelijkertijd handelsafspraken maken voor gasleveringen. hoe schijnheilig is de EU.

En de EU, die toestaat dat bedrijven dan gewoon doorgaan met nieuwe contracten, zoals Shell.

Uiteindelijk gaat het gewoon om grondstoffen, geld en macht, dus jongetjes in de zandbak..........

Deze post delen

EU wil één Russische gasprijs voor iedereen

De Europese Unie wil dat EU-lidstaten dezelfde prijs voor Russische gas gaan betalen.

http://www.nu.nl/politiek/3765924/eu-wil-russische-gasprijs-iedereen.html

ik weet al hoe dat gaat werken: hey Poetin, als jij ons hiermee helpt dan zorgt de EU wel dat die nare sancties weggaan en zorgen we er ook voor dat je de Krim mag houden. je hebt tenslotte al zoveel gedaan voor de russische bevolking daar.

Deze post delen

EU wil één Russische gasprijs voor iedereen

De Europese Unie wil dat EU-lidstaten dezelfde prijs voor Russische gas gaan betalen.

http://www.nu.nl/politiek/3765924/eu-wil-russische-gasprijs-iedereen.html

ik weet al hoe dat gaat werken: hey Poetin, als jij ons hiermee helpt dan zorgt de EU wel dat die nare sancties weggaan en zorgen we er ook voor dat je de Krim mag houden. je hebt tenslotte al zoveel gedaan voor de russische bevolking daar.

Nee joh dat betekent dat Oekraïne een prijs naar Nederlandse maatstaven mag betalen ipv euro omgerekend naar Oekraïnsche geldwaarde...

Deze post delen

Is er al een exodus van extremisten die willen gaan meevechten in Oekraine ? We hebben hier nog een groot inzetbaar contingent dat toch werkloos is, hier de taal ook niet begrijpt en niet kan wachten om helemaal los te gaan.

Deze post delen

Grappig...vooral Duitsland heeft daar baat bij, die importeren veel Russisch gas.

Denemarken is helemaal zelfvoorzienend qua energie, die wilden niet nog eens een oliecrisis en hebben jaren gewerkt aan zelfvoorzienendheid. Nederland redt het ook wel zonder buitenlands gas...

Duitsland, die heeft vooral een probleem.

Laat ik dat nou niet eens zo heel erg vinden.

Deze post delen

Niet Duitsland heeft een probleem. De bevolking, iets helemaal anders. Bedrijven krijgen vast voorrang als het gerantsoeneerd gaat worden. Gelukkig hebben een paar Vlaamse bedrijven massaal gas- en olietankers gekocht en gelukkig staan er een paar gasterminals leeg. Wat een toeval alwaar. Of wisten die tansporteurs meer ? http://www.euronav.com/webfleet.aspx

Deze post delen

Op 9 november 1989 kwam er na 28 jaar een eind aan de scheiding tussen oost en west Berlijn, door de val van de Berlijnse muur. Mi, het begin van de grote ontmoeting tussen oost en west.De datum 9-11 lijkt mij geen toeval. Ben lang bezig geweest met deze verbanden maar ben toch te dom hier iets van te maken en misschien te slim om mij er kunnen berusten dat het slechts toeval is.

Los van wat je ook mag denken, wanneer we alle ontwikkelingen in een grafiekje zetten dan is het volgens mij niet meer te ontkennen dat we op een grote catastrofe afstevenen wanneer we de lijntjes een klein beetje doortrekken.

Volgens mijn logica onontkoombaar en viel ook wat zwaar op de maag, Reden dat ik mij op dit forum onsterfelijk belachelijk heb gemaakt door zwaar bezopen nog van alles te posten,

Heb me ook voorgenomen niet meer onder invloed te posten, hou ik me er ook aan. maar daarom ben ik hier ook niet vaak haha.

Deze post delen

@Keyser Suze (Battleground Ukraine)

Holy Shit, wat een artikel. Ik zit hier nog steeds met m'n mond opengezakt. Werkelijk onvoorstelbaar, maar als je het zo leest, is het wel plausibel. Er zit heel waarheid in.

Een paar opvallende quotes van Andrei Fursov:

The next players on the Ukrainian field are: the Rockefellers and the Rothchilds. The Rothchilds entered Ukraine immediately after Ukraine became free from the Soviet Union. The Rothschild group entered in 1991-95. Likewise MI6 entered with a free hand.

Of course, there is this Yellowstone threat - I mean the super-volcano. That could completely change the rules of play at any time (dat is wel apart)

The Americans need controlled chaos and civil war. The Europeans need Ukraine whole...

Deze post delen

Al zou Obama (het westen) er zo uitzien:

image.jpg.072a408af34f1ea4704e83011f918df5.jpg

Dan nog zouden veel mensen hun mening niet willen herzien.

Het blijft moeilijk te bevatten, maar kijk naar de posts in de wazige draadjes hoe extreem mensen de weg kwijt kunnen zijn en niet van gedachte te veranderen zijn.

Wat we ook zullen praten veel mensen kunnen en willen niet van de gekozen weg veranderen.

Dit is natuurlijk ook een van de kernproblemen die handig gebruikt worden door slimme partijen.

Breng een kloof aan, wij en zij, blijf daar een paar jaar op drammen, en daarna kost het moeite om geweld te voorkomen.

Lekker makkelijk als je de verdeel en heers politiek wil toepassen voor eigenbelang.....

Ook wij weten niet meer wat goed en fout is, in die zin zijn er nog wel goede wereldmachten ?

Het is heel waarschijnlijk dat diegene die baat hebben bij de huidige ontwikkelingen helemaal geen verschil zullen merken wie er precies verliest, winnaars zullen er waarschijnlijk heeeel weinig zijn.

Als we mensen niet kunnen overtuigen dat een planeet zoals Niburu heel waarschijnlijk niet bestaat, hoe wil je dan wel mensen overtuigen dat een oorlog tegen in hun ogen een reeel kwaad geen nut heeft?

Of dat er geen goede en kwade partij bestaat maar enkel een hogere agenda die we niet precies kennen maar die ons wel gebruikt?

Hoe voelt het om een vloedgolf aan te zien komen en te beseffen dat je niet meer kunt ontsnappen.

Wanneer besluit je dat je al lang dicht bij een rustige vulkaan woont maar dat het mischien toch verstandig kan zijn te verhuizen?

Hoe weet je dat iemand niet vatbaar is voor argumenten en laat je hem met rust, al staat hij mischien op het punt om zelfmoord te plegen?

Het zijn zaken die op een forum niet te bespreken zijn.

Zelfs voor een SC zijn het moeilijke onderwerpen.

Zelfs voor jezelf is het een redelijk onmogelijke kwestie...

K a n s

@Keyser Suze (Battleground Ukraine)

Holy Shit, wat een artikel. Ik zit hier nog steeds met m'n mond opengezakt. Werkelijk onvoorstelbaar, maar als je het zo leest, is het wel plausibel. Er zit heel waarheid in.

Een paar opvallende quotes van Andrei Fursov:

The next players on the Ukrainian field are: the Rockefellers and the Rothchilds. The Rothchilds entered Ukraine immediately after Ukraine became free from the Soviet Union. The Rothschild group entered in 1991-95. Likewise MI6 entered with a free hand.

Of course, there is this Yellowstone threat - I mean the super-volcano. That could completely change the rules of play at any time (dat is wel apart)

The Americans need controlled chaos and civil war. The Europeans need Ukraine whole...

Deze post delen

Nederlandse pantserwagens gezien in Wenen op weg naar het oosten. Wij doen dus mee en gaan de Russen een lesje leren:

Met het uitbreken van het grove geweld tegen pro-Russische groepen in de Oekraïne lijkt er nog maar weinig nodig om een Russische militaire interventie te veroorzaken.

Wat denken jullie? Is al dat geweld voor een groot deel in scene gezet? Daar bedoel ik mee: Zijn er provocateurs aan beide zijden wiens werk het is de zaal zoveel mogelijk op de spits te drijven om een excuus te fabriceren voor zo'n interventie?

Deze post delen

Al zou Obama (het westen) er zo uitzien:

[...]

Dat heb je weer heel mooi verwoord, Kans.

Deze post delen

Ik ga maar even iets heel doms doen en de laatste utopia uitzending kijken. De laatste die ik gezien heb was van half februari dus... :p

Even m'n iq wat lager zetten.

Deze post delen

@phaelin

Op firefox lukte het mij ook niet, maar via IE weer wel.

Hoewel de volgorde van de berichten de laatste tijd wel raar is...en soms zijn er maar weinig....en dan weer oude berichten. Ze zijn wel raar bezig.

Deze post delen

Wat denken jullie? Is al dat geweld voor een groot deel in scene gezet? Daar bedoel ik mee: Zijn er provocateurs aan beide zijden wiens werk het is de zaal zoveel mogelijk op de spits te drijven om een excuus te fabriceren voor zo'n interventie?

hoi hoi, ik wilde even opmerken dat er een foutje zit in de vermelding van @vheeswijk . ik heb het filmpje van gekeken van Ewald Stadler, hij heeft het over tanktransporten naar het oosten, maar hij zegt ook dat de Nationaliteit markeringen op deze tanks onherkenbaar waren gemaakt en andere bronnen worden er niet bekend gemaakt. Dus het is niet bekend of er Nederlandse tanks bijzitten( denk het haast niet want nederland heeft de tanks bijna allemaal eruit gedaan.)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...