Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alcoholpoeder


Aanbevolen berichten

Er gaat weer iets nieuws op de markt komen: alcohol in poedervorm! Wellicht iets voor in de BOB? Het neemt in ieder geval minder ruimte in i je voorraadkast dan flessen. Toch voegt de fabrikant extra volume toe om te voorkomen dat mensen dit goedje gaan snuiven.

 

Zie: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2014/04/met-alcoholpoeder-de-kroeg-in

 

*Hips*:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik las het net toevallig ook in de spits tijdens m'n pauze. :) Ik hou zelf al niet zo van de poederlimonades en ben bang dat je hiermee een beetje hetzelfde idee krijgt. Ook maak je mij over het algemeen ook niet heel blij met zoete coctails en zou hooguit de Wodka en Mojito een optie zijn :p ben wel benieuwd wat ze in juni als prijzen gaan hanteren voor deze poeders die je vanaf dan op internet kan bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ca 20 jaar geleden toen ik veelvuldig rondtrok met alleen rugzak/slaapzak en voor deze tripjes wat droogvoer kocht kwam ik al instant "wijn" tegen. Ik heb het nooit gekocht of geproefd, het was wel lage alcohol% iets van 3,5% maar zat gewoon in een soort gelijk zakje zoals het droogvoer.

 

Dus een klein beetje oude wijn in nieuwe zakken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik las het net toevallig ook in de spits tijdens m'n pauze. :) Ik hou zelf al niet zo van de poederlimonades en ben bang dat je hiermee een beetje hetzelfde idee krijgt. Ook maak je mij over het algemeen ook niet heel blij met zoete coctails en zou hooguit de Wodka en Mojito een optie zijn :p ben wel benieuwd wat ze in juni als prijzen gaan hanteren voor deze poeders die je vanaf dan op internet kan bestellen.

 

ff serieus. Is dit echt?

 

Ik ken wel instant waterpoeder.

Daar moet je een liter water bij voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehm, jah wat kan ik erop zeggen. In de BOB? waarom? om te drinken? Nou niet erg verstandig als je het mij vraagt, schijnbaar zit er rond 12% alcohol in als je het oplost in water... het laatste wat je tijdens een SHTF wilt is dronken zijn tijdens je bug out. Behalve dat je de volgende dag meer water moet drinken dan normaal beinvloed het ook je zintuigen tijdens het gebruik. Alcohol is geweldig om mee te handelen tijdens een SHTF, maar niet om mee te nemen in je BOB. Mocht men denken: jah maar ik kan er mee handelen tijdens een SHTF. Dan zeg ik: koop dan in duitsland of belgie echte degelijke drank en bewaar het op je BOL.

 

in de BOB is voor een grote: NO WAY.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehm, jah wat kan ik erop zeggen. In de BOB? waarom? om te drinken? Nou niet erg verstandig als je het mij vraagt, schijnbaar zit er rond 12% alcohol in als je het oplost in water... het laatste wat je tijdens een SHTF wilt is dronken zijn tijdens je bug out. Behalve dat je de volgende dag meer water moet drinken dan normaal beinvloed het ook je zintuigen tijdens het gebruik. Alcohol is geweldig om mee te handelen tijdens een SHTF, maar niet om mee te nemen in je BOB. Mocht men denken: jah maar ik kan er mee handelen tijdens een SHTF. Dan zeg ik: koop dan in duitsland of belgie echte degelijke drank en bewaar het op je BOL.

 

in de BOB is voor een grote: NO WAY.

 

ik zou best een avondje dronken willen zijn terwijl je nog 500km naar huis moet lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff serieus. Is dit echt?

 

Ik ken wel instant waterpoeder.

Daar moet je een liter water bij voegen.

In 2007 hebben een aantal studenten dit ook al geprobeerd in Nederland maar sloeg toen niet goed aan. Ik had het artikel gelezen in een vakblad voor voedingsmiddelen toen ik nog voor een drinkwater laboratorium werkte maar kan dat artikel niet online vinden wel erg jammer want daar stond alles heel erg uitgebreid in met alle processen.

wel eventueel het berichtje van toen op nu.nl maar die is wel heel erg beknopt wanneer je het vergelijkt met het artikel

http://www.nu.nl/algemeen/1089919/studenten-ontwikkelen-alcohol-in-poedervorm.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
In 2007 hebben een aantal studenten dit ook al geprobeerd in Nederland maar sloeg toen niet goed aan. Ik had het artikel gelezen in een vakblad voor voedingsmiddelen toen ik nog voor een drinkwater laboratorium werkte maar kan dat artikel niet online vinden wel erg jammer want daar stond alles heel erg uitgebreid in met alle processen.

wel eventueel het berichtje van toen op nu.nl maar die is wel heel erg beknopt wanneer je het vergelijkt met het artikel

http://www.nu.nl/algemeen/1089919/studenten-ontwikkelen-alcohol-in-poedervorm.html

 

Okee thanx. Als jij het zegt geloof ik het. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee thanx. Als jij het zegt geloof ik het. :p

bedankt voor het compliment :) toch fijn als mensen je op het woord geloven :p

maar het is natuurlijk altijd beter om naar je eigen eigenwijsheid te blijven luisteren ;)

Op het werk zeggen ze ook al dat de enige functie-eis voor de kwaliteit en arbo afdeling is dat je zeer eigenwijs moet zijn. En laten we daar met de afdeling nou precies heel goed in zijn waardoor je veel discussies over allerlei onderwerpen hebt omdat we allemaal zo een sterke eigen mening hebben :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben pas 13 en heb nog nooit alcohol op. (Duh!)

Maar ik vraag me af waarvoor je alcoholpoeder nodig hebt in je BOB? Voor ontsmetting? Zo ja, dan is het wel handig, ja.

 

- xxmarijnw

 

volgens mij moet je dan kilo's van dat poeder gaan gebruiken en heel weinig water wil je een alcohol percentage behalen waarmee je ook echt kan ontsmetten. en dan ook liefst zonder toevoegingen (zoals in de cocktails), je wilt zo zuiver mogelijk alcohol dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Je kunt het dus ook zelf maken http://mancave.conrad.nl/alcohol-in-poedervorm-maak-je-eigen-palcohol/

Maar het zal er niet minder van gaan wegen. Het is wel handig tegen het lekken. Je kunt ook (olijf)olie in poedervorm maken, dat lijkt mij een meer praktische toepassing hebben. Als ik dat spul ergens tegen kom voor een gezellige prijs, ga ik er eens mee experimenteren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd zoals ik al dacht, het is helemaal geen lichtgewicht alcohol. Maar het helpt wel tegen lekken, dat kan handig zijn. Strohrumpoeder op chocoladecake lijkt mij ook wel wat :D

Of je de poederolie nog kunt gebruiken om te bakken? ik denk het niet. Palmvet of cacaoboter is dan handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...