Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Surgical Kit


prepper053

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik de Voodoo Tactical, Universal Surgical Kit Complete besteld bij unit13.

 

Unit13 is een airsoft webshop in Belgie, nu weet ik dat veel preppers sceptisch zijn of producten die je bij een airsoft winkel kan bestellen, maar soms hebben ze dingen die je gewoon niet ergens anders makkelijk kan vinden, de Surgical Kit is daar 1 van.

 

Nou ik heb het setje dus vandaag binnen gekregen en ik zal eerlijk zijn, het is gewoon een degelijk setje. Ik zal niet zeggen dat het perfect is of dat het niet onder doet aan professioneel medisch gereedschap, maar het is in mijn ogen goed genoeg om in nood te gebruiken.

 

De inhoud:

 

1 Rechte hemostaten (5"/12,7cm)

1 Gebogen hemostaat (5"/12,7cm)

1 Verband Schaar (5,5"/13,97cm)

1 Hechtting schaar (3,5"/8,89cm)

1 Pincet

1 # 3 Scalpelhouder

1 Scalpelmesjes

1 Hecht set

1 Wond sonde met oog (6"/15,24cm)

2 Sani-doekjes

2 Alcohol doekjes

2 BZK / jodium doekjes

1 Pen-lampje

1 Triple antibiotische zalf

 

Foto's van de set:

 

[ATTACH=CONFIG]9801[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9802[/ATTACH]

MOLLE bevestiging

 

[ATTACH=CONFIG]9803[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9804[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9805[/ATTACH]

 

Het is alles bij elkaar een degelijke set, waar zelfs nog antibiotische zalf bij inzit. Echt geen miskoop voor €27.

 

Voor wie ook interesse heeft om er 1 te bestellen dit is de link:

http://www.unit13shop.eu/index.php?action=article&aid=11820&lang=nl

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb zo'n setje aan @Keyser Suze gestuurd ter beoordeling. Hij adviseerde mij deze links te laten liggen. Misschien kan hij nog even toelichten waarom voor iedereen hier?

 

Een schaar moet knippen. Liefst een keer of 100. Niet te zacht staal, dat is snel bot. De tangen in het setje wat ik kreeg, waren van pisbak ijzer; één keer te hard knijpen en het is stuk. Ook de schaar was van ditzelfde metaal. De punten van de pincet leken meer op een tandenstoker - zacht staal en vrij lomp afgewerkt.

 

Je wil echt wel drie keer meer uitgeven als het gaat om dit soort zaken. Ik kan hechten met mijn Leatherman, maar geloof me, dat kost wat oefening. En met een echte, goede hechttang is het tien keer eenvoudiger. Wie wel eens een Chinese Leatherman uit de twee euro vijftig bak in zijn handen heeft gehad, weet wat ik bedoel.

 

De hechttang in het setje van @prepper053 is ook geen hechttang, maar een chirurgische klem. De pootjes van de bek zijn te dun. Niets meer dramatisch dan wanneer je een bloedende wond gaat hechten met bibberende handjes, bekkie breekt en het stuk metaal valt in de gapende wond. Succes....

 

Kortom, koop iets goeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n setje aan @Keyser Suze gestuurd ter beoordeling. Hij adviseerde mij deze links te laten liggen. Misschien kan hij nog even toelichten waarom voor iedereen hier?

 

Persoonlijk denk ik dat KS iets meer ervaring heeft met dergelijke gereedschappen en dat hij daarom ook betere kwaliteit gewend is. Maar in mijn ogen is het goed genoeg voor een noodgeval of als er gewoon geen hulp in de buurt is. Kijk het is natuurlijk geen set om precisie operaties mee te doen, maar het lijkt mij wel geschikt om eventueel scherven uit een wond te halen en eventueel een wond te hechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat KS iets meer ervaring heeft met dergelijke gereedschappen en dat hij daarom ook betere kwaliteit gewend is. Maar in mijn ogen is het goed genoeg voor een noodgeval of als er gewoon geen hulp in de buurt is. Kijk het is natuurlijk geen set om precisie operaties mee te doen, maar het lijkt mij wel geschikt om eventueel scherven uit een wond te halen en eventueel een wond te hechten.

 

Ik snap je maar al te goed, ik dacht ook, ziet er goed uit! Geweldig voor de prepshop, maar @Keyser Suze heeft mij toch op andere gedachten gezet.

 

Dat betekend niet dat ik heb opgegeven om een hechtset te regelen. Maar zal helaas wel duurder zijn en van goede kwaliteit dan weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat KS iets meer ervaring heeft met dergelijke gereedschappen en dat hij daarom ook betere kwaliteit gewend is. Maar in mijn ogen is het goed genoeg voor een noodgeval of als er gewoon geen hulp in de buurt is. Kijk het is natuurlijk geen set om precisie operaties mee te doen, maar het lijkt mij wel geschikt om eventueel scherven uit een wond te halen en eventueel een wond te hechten.

 

Het setje wat ik getest heb, krijgt het predikaat slecht. Ik zal eens kijken wat een set kost met het predikaat redelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je maar al te goed, ik dacht ook, ziet er goed uit! Geweldig voor de prepshop, maar @Keyser Suze heeft mij toch op andere gedachten gezet.

 

Dat betekend niet dat ik heb opgegeven om een hechtset te regelen. Maar zal helaas wel duurder zijn en van goede kwaliteit dan weer wel.

 

ik zat zelf nog te denken om een naaldvoerder te halen bij edustitch, maar ik weet niet of die beter is dan de naaldvoerder die in het setje zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het setje wat ik getest heb, krijgt het predikaat slecht. Ik zal eens kijken wat een set kost met het predikaat redelijk.

 

ik zou het waarderen, ks.

 

Maar even een vraagje, was het setje dat je getest hebt ook van Voodoo Tactical of was het een setje die je bij sommige dumpshops tegen komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het waarderen, ks.

 

Maar even een vraagje, was het setje dat je getest hebt ook van Voodoo Tactical of was het een setje die je bij sommige dumpshops tegen komt?

 

Nee niet van Voodoo volgens mij. Wel zijn jouw foto's goed genoeg en het lijkt er verdraaid veel op. Als je naar de SC komt, zal ik wat leuks voor je meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je hierover:

 

http://www.edustitch.com/nl/producten/

 

Zou ik hiermee kunnen oefenen zodat ik iemand niet vermoord als er gehecht moet worden?

 

 

 

Tuurlijk. Op zich is het niet heel duur (65 euro inclusief naaldvoerder en pincet)......edustitch geeft ook cursussen maar ik ben goedkoper hoor!

 

Individueel deelnemen aan een hechtcursus van 2,5 uur ? Geef je direct op voor een van de aangegeven data aan de rechterzijde van deze pagina. Je betaalt € 95,- inclusief BTW.

@prepper053 is dit wat voor je - http://www.daxtrio.nl/hechtset-basis.html kost je 40 euro. Dan nog wel draadjes natuurlijk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk. Op zich is het niet heel duur (65 euro inclusief naaldvoerder en pincet)......edustitch geeft ook cursussen maar ik ben goedkoper hoor!

 

 

@prepper053 is dit wat voor je - http://www.daxtrio.nl/hechtset-basis.html kost je 40 euro. Dan nog wel draadjes natuurlijk.....

 

€40? is nogal prijzig vind ik... ja budget prepper he. ehm, nu ik weet waar ik zo een beetje naar moet kijken, wat vind je van deze sets?

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d497.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima! Koop er twee. En hecht draad natuurlijk.

Het lijkt ook wel nuttig om een paar van deze setjes in de krat met verbandmiddelen e.d. op te nemen. Ik ben zelf niet thuis in het hechten en verbinden maar wil wel spullen onder handbereik hebben zodat anderen mij kunnen helpen (of ik anderen met mijn spullen).

 

@Keyser Suze : kan het naald en draad gedeelte ingevuld worden met het product "hechtdraad met vaste naald" zoals op de site van edutstitch wordt aangeboden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt ook wel nuttig om een paar van deze setjes in de krat met verbandmiddelen e.d. op te nemen. Ik ben zelf niet thuis in het hechten en verbinden maar wil wel spullen onder handbereik hebben zodat anderen mij kunnen helpen (of ik anderen met mijn spullen).

 

@Keyser Suze : kan het naald en draad gedeelte ingevuld worden met het product "hechtdraad met vaste naald" zoals op de site van edutstitch wordt aangeboden ?

Je hebt kant en klaar draadjes met naald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat KS iets meer ervaring heeft met dergelijke gereedschappen en dat hij daarom ook betere kwaliteit gewend is. Maar in mijn ogen is het goed genoeg voor een noodgeval of als er gewoon geen hulp in de buurt is. Kijk het is natuurlijk geen set om precisie operaties mee te doen, maar het lijkt mij wel geschikt om eventueel scherven uit een wond te halen en eventueel een wond te hechten.

 

Als de keuze; of niks, of dit, dan is dit beter dan niks...

Maar als preppers hebben we volgens mij een iets anders insteek?

 

Bij een shtf moet je langdurig voor jezelf kunnen zorgen.

Dus geen weekje voedsel op voorraad maar voldoende om een winter te kunnen uitzingen en vervolgens de spullen om zelf voedsel te kunnen verbouwen en te kunnen verwerken om de daarop volgende winters te kunnen overleven op eigen voedsel.

En dit wil je eigenlijk met alle nodige voorzieningen op die manier kunnen afdekken.

 

Ik ben dan ook van mening dat je beter in een paar essentieele zaken kunt investeren die zo'n lange termijn oplossing zijn.

En met een groep proberen om zo alle zaken af te dekken.

 

Ja dit betekent dat je je ego opzij moet zetten omdat de meeste niet voor zichzelf kunnen zorgen.

En dus moeten toegeven afhankelijk van anderen te zijn.

 

Hoe eerder je dit inziet en dus die stap kunt maken en dus kunt stoppen met je geld te 'verspillen' aan al die tijdelijke, een- of enkelmalige oplossingen, en dus igv een shtf waardeloze rommel, hoe beter?

 

Als je het iets groter bekijkt zie je in hoe simpel deze redenatie is.

Stel je pakt een straat, als alle gezinnen dit setje zouden hebben dan kan elk gezin een paar keer een noodoplossing toepassen.

Zouden ze allemaal het geld bij elkaar stoppen en een persoon hebben die zich in medische zaken verdiept en het geld goed besteed, heb je zolang die persoon blijft leven, een redelijke medische basis zorg, en spullen die mischien wel generaties mee gaan...

En met kennis overdracht..., nou ja je snapt het ?

 

Als je dit naar een dorp zou door trekken wordt de kracht van samenwerken nog veeel duidelijker...

 

Helaas is de maatschappij compleet afgebroken voor wat samenwerken betreft, het individu is heilig verklaart.

Met geld is alles, inclusief geluk te koop (denkt men).

 

En dat moet dus eerst weer afgebroken worden voordat het samenwerken weer opgebouwd kan worden.

 

Geen idee of dit bewust zo is gedaan.

Maar het is wel een zeer groot probleem voor serieuze preppers, en volgens mij een serieuze bedreiging voor de overlevingskansen mocht de shtf echt losbarsten..

 

(Nee ook ik heb dit niet gerealiseerd of ben zelfs nog niet goed opweg.

Maar ik besef het en dat is helaas nog een uitzondering.

En jammer genoeg slechts de eerste stap in een hele lange wandeling)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het setje wat ik getest heb, krijgt het predikaat slecht. Ik zal eens kijken wat een set kost met het predikaat redelijk.

En hoe kijk je dan aan tegen hechtsets die bedoeld zijn voor éénmalig gebruik?

Die zijn er al ruim beneden de 10 euro en steriel verpakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat KS iets meer ervaring heeft met dergelijke gereedschappen en dat hij daarom ook betere kwaliteit gewend is. Maar in mijn ogen is het goed genoeg voor een noodgeval of als er gewoon geen hulp in de buurt is. Kijk het is natuurlijk geen set om precisie operaties mee te doen, maar het lijkt mij wel geschikt om eventueel scherven uit een wond te halen en eventueel een wond te hechten.

 

Ik denk juist doordat wij minder ervaring hebben dat de noodzaak van goed spul meer nodig is. @Keyser Suze maakt goede punten.

 

En hoe kijk je dan aan tegen hechtsets die bedoeld zijn voor éénmalig gebruik?

Die zijn er al ruim beneden de 10 euro en steriel verpakt.

 

Dan zit je naar 1 keer gebruiken wel weer zonder hé, mischien goed voor de bugout bag, maar zou denk ik toch wel wat beters in huis hebben, mochten er werkelijk veel verwondingen gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...