Ga naar inhoud
GENEGEERD

Collapse: by Michael Ruppert


Aaron

Aanbevolen berichten

Een zeer verhelderende interview met Michael Ruppert (die sommigen mogelijk kennen)!

 

Met ruim 30 jaar onderzoek kaart hij zeer kritieke momenten in de geschiedenis aan en presenteert zijn eigen visie hierop. Tevens blikt hij vooruit op de toekomst, op de financiële gebeurtenissen die zich zullen voltrekken en hoe de samenleving zich hieraan dient aan te passen.

 

Ik vind zijn visie zeer interessant, hij pleit voor samenwerking, het produceren van levensmiddelen op locaal niveau ipv afzondering als een eenling.

 

Klik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Goede documentaire, heel duidelijk. Zoveel visie en passie, sneu dat hij nu dan bijna alles kwijt raakt.

 

Dat is de reden dat ik twee van zijn boeken heb gekocht. Ik had ze ook kunnen downloaden, maar deze man verdient gewoon z'n centen. Sentimenteel, ik weet het, maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Helder misschien wel, maar niet altijd even waar.

Zelf claimt hij een skepticus te zijn, dat zegt hij zelf. Al vanaf jonge leeftijd zo opgevoed.

Hmm.

En aan het eind probeert hij de 100-ste aap te vinden vanwege een verhaaltje over apen op een atoomtest eiland.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Hundredth_monkey_effect

 

Dat verhaaltje is een broodje app.

Wel raar dat hij dat als skepticus nooit ontdekt heeft....

 

Let wel, ik ben het met veel van zijn verhaal wel eens. Maar het loont toch altijd om voorzichtig te blijven en niet zomaar alles aan te nemen.

Meest ventileerde hij opvattingen, zonder veel feitelijke onderbouwing.

 

Interessant, ik kende die theorie niet (goed). Volgens wikipedia is de kritiek vooral dat 'veranderingen' niet zo snel verlopen, en niet tegelijk in geïsoleerde gemeenschappen plaatsvinden. Dat lijken me valide punten, maar we leven nu in een tijd waar informatie voor bijna iedereen met een paar muisklikken te vinden is. Die isolatie is dus velen malen kleiner dan vroeger, en de leersnelheid is velen malen hoger door oa het internet.

 

Dat het deel v/d theorie dat geïsoleerde gemeenschappen tegelijk iets leren lijkt mij niet aannemelijk. Wel lijkt het me aannemelijk dat vanaf x aantal mensen die 'iets uitoefenen' dat de groei van dat aantal mensen enorm toeneemt, en in deze internet tijd heel snel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las laatst dat onderzoekers aangetoond hadden dat een idee dat door meer 10% van de bevolking geaccepteerd wordt op termijn mainstream wordt. Als het onder de 10% acceptatiegrens blijft is de groei ervan heel langzaam maar boven de 10% gaat het heel rap.

 

Niet zo gek, als je kijkt naar een geloof als het christendom of een ideologie als het communisme dan zie je dat die heel klein begonnen met een klein groepje mensen. En op eens komt er dat omslagpunt waarbij ze door grote groepen in de samenleving worden geaccepteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...