Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Equis Viris

MERS-uitbraak Saoedi Arabië

Recommended Posts

Eerste geval in nl is een feit ! Hoor ik net op de radio

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ter informatie:

Hoe worden mensen ziek?

Hoe een patiënt het virus precies oploopt, is nog niet helemaal duidelijk. Hiernaar wordt veel onderzoek verricht. Het virus wordt ook gevonden bij kamelen en dromedarissen in het Midden-Oosten. Men vermoedt dat het virus voornamelijk door deze dieren op mensen wordt overgedragen. Overdracht van mens op mens vindt zelden plaats en meestal binnen het ziekenhuis.

Reizigers naar het Midden-Oosten

Het risico voor een reiziger om besmet te raken is heel klein. Er is geen negatief reisadvies voor het Midden-Oosten. Wel dienen reizigers hygiënemaatregelen in acht te nemen en contact met zieke mensen, dieren (met name dromedarissen en kamelen) en dierlijke afvalproducten te vermijden. Het eten of drinken van rauwe dierlijke producten (onder andere kamelenmelk) wordt afgeraden. Reizigers naar het Midden Oosten, die tijdens de reis of binnen 2 weken na terugkeer gaan hoesten, kortademig worden en koorts of diarree krijgen worden geadviseerd contact op te nemen met de huisarts. De gebruikelijke reisadviezen en ook de hygiëneadviezen voor het Midden-Oosten kunt u vinden op de website van het LCR (http://www.lcr.nl/Landen).

Deze post delen

Ik denk dat dit pas link wordt als het zou gaan muteren. Voor nu gewoon geen kameelsuiker in de koffie :p

Deze post delen

raar eigenlijk het vindt zelden plaats van mens op mens en binnen het ziekenhuis.....................maar dat komt dus door zeer intensief contact?

Dan kan toch ook je partner of je kinderen het ook van je krijgen...lijkt mij:confused:

Deze post delen

Beetje zoals met 't Ebola virus toen Reuters besloot om geen sterftecijfers meer te geven om paniek te voorkomen...

Deze post delen

raar eigenlijk het vindt zelden plaats van mens op mens en binnen het ziekenhuis.....................maar dat komt dus door zeer intensief contact?

Dan kan toch ook je partner of je kinderen het ook van je krijgen...lijkt mij:confused:

Dit lees ik op nieuws website,

Een Nederlander is besmet met het gevaarlijke MERS-coronavirus, meldt het RIVM. De man liep het virus op in Saudi-Arabië.

Het MERS-virus is dodelijk en won de afgelopen weken snel terrein in Saudi-Arabië.

het verspreidt dus wel snell volgens de laatste zin.

berichten spreken elkaar tegen.

Deze post delen

Dit lees ik op nieuws website,

Een Nederlander is besmet met het gevaarlijke MERS-coronavirus, meldt het RIVM. De man liep het virus op in Saudi-Arabië.

Het MERS-virus is dodelijk en won de afgelopen weken snel terrein in Saudi-Arabië.

het verspreidt dus wel snell volgens de laatste zin.

berichten spreken elkaar tegen.

Daarentegen verspreid 't zich volgens het CDD en het RIVM vooral via kamelen. Die zijn er daar meer dan hier dus.. En een ander klimaat natuurlijk. Maar ik weet 't ook niet.

Deze post delen

Ik las toestraks ergens dat de man in het vliegtuig al ziek werd.

Ik heb nog nooit gevolgen maar weet wel dat je daar aardig krap op elkaar zit en dus heel benieuwd of er meer mensen ziek gaan worden...ik hoop het echt zo van niet.

Deze post delen

Gast Peerke
Ik las toestraks ergens dat de man in het vliegtuig al ziek werd.

Ik heb nog nooit gevolgen maar weet wel dat je daar aardig krap op elkaar zit en dus heel benieuwd of er meer mensen ziek gaan worden...ik hoop het echt zo van niet.

Ik word al ziek als ik in een bus zit.

Deze post delen

Wat is de incubatietijd van dit spul? 14 dagen las ik ergens maar ik weet niet meer waar.

Het is nog niet precies duidelijk hoe lang de incubatietijd is. Uit de onderzochte ziektegevallen is gebleken dat de incubatietijd in ieder geval niet langer dan 10 dagen is.

Bij SARS is dat tussen de 2 en 7 dagen...

Deze post delen

De man in Illinois die is besmet heeft het virus maar is er niet ziek van geworden. Vraag je je weer af hoeveel mensen er nog rondlopen die wel besmettelijk zijn maar niet weten dat ze 't virus bij zich dragen.

Of zoals een dokter zegt: '“Asymptomatic carriers of diseases can represent a major route for a pathogen to spread. Just think of Typhoid Mary.'

MERS virus spread in US, but 2nd man not sick

MERS Virus Case Confirmed In Illinois, Doctors Worried About A ‘Typhoid Mary’ Outbreak

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...