Ga naar inhoud
GENEGEERD

Onderschat prep-voorwerp?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Ik zeg: een zakdoek.

Je kan er wonden mee afdekken, kinderneusjes mee schoonvegen, het in repen scheuren en als tourniquet gebruiken, voor je mond houden wanneer er stof/rook ronddwarrelt, het is een aardige firestarter...

 

Wat vind jij een onderschat prep-voorwerp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Zakdoeken zijn handig.

Ook al wordt ik soms voor opa uitgemaakt.

 

Altijd 2 bij me: een vuile en een schone.

 

Al met al vind ik de Rocket Stove nog steeds onderschat. (Moest ik wel even over nadenken. Goeie vraag dus. Veel dingen heeft iedereen al.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coatings. En dan bedoel ik geen jassen, maar spul van Nixwax om je schoenen, kleding, tent, rugtas en andere mee te impregneren.

 

Ik vind niets erger dan natte spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh,...voor de was bedoel je? Je kan de was op zijn Urks ophangen, tussen gedraaid touw. Of gebruik je wasknijpers ook voor andere dingen? Ik ben benieuwd.

 

Je kunt ze gebruiken om een nood shelter te maken met een lijn en plastic zeil. Je kunt ze uit elkaar halen en als aanmaak houtjes gebruiken. Je kunt ze slijpen tot gemene punten.

Het metaal kun je bewerken wanneer je bijv een Leatherman bij je hebt. Er is een leuk haakje uit te maken. Je kunt er een kaart mee vastleggen op een vlakke houtplaat. Enz enz

De was is eerlijk gezegd het laatste waar ik aan dacht ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ze gebruiken om een nood shelter te maken met een lijn en plastic zeil. Je kunt ze uit elkaar halen en als aanmaak houtjes gebruiken. Je kunt ze slijpen tot gemene punten.

Het metaal kun je bewerken wanneer je bijv een Leatherman bij je hebt. Er is een leuk haakje uit te maken. Je kunt er een kaart mee vastleggen op een vlakke houtplaat. Enz enz

Joh, goed bedacht...vooral die gemene punten, daar was ik zo niet opgekomen.

 

De was is eerlijk gezegd het laatste waar ik aan dacht ;)
Jah, ik dacht wel zoiets, maar ja, daarom vroeg ik ook door he.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Coatings. En dan bedoel ik geen jassen, maar spul van Nixwax om je schoenen, kleding, tent, rugtas en andere mee te impregneren.

 

Ik vind niets erger dan natte spullen.

Ow, ja, helemaal gelijk in. Nat is niet leuk.

Maar in de rugtas zit alles in dry-silk zakken. Schoenen worden goed en regelmatig onderhouden en goed gepoets en zijn daardoor ook waterafstotend. Ik heb goede regenkleding en kleding en tent die goede waterkolom heeft. Volgens mij is het goedkoper een wat duurder kledingstuk te kopen dan het te moeten onderhouden met Nikwax, maar ik kan me daar in vergissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, ja, helemaal gelijk in. Nat is niet leuk.

Maar in de rugtas zit alles in dry-silk zakken. Schoenen worden goed en regelmatig onderhouden en goed gepoets en zijn daardoor ook waterafstotend. Ik heb goede regenkleding en kleding en tent die goede waterkolom heeft. Volgens mij is het goedkoper een wat duurder kledingstuk te kopen dan het te moeten onderhouden met Nikwax, maar ik kan me daar in vergissen.

 

Onderhoud is behoud en gemak/genot.

 

In 2002 heb ik een 3-weekse trektocht in de wildernis van Canada gedaan en van te voren mijn schoenen kleding en rugtas behandeld. Ik viel er in een beekje en sprong er snel uit. Alles droog.

 

De schoenen en jas van weleer heb ik niet meer. Ik heb andere en betere. En nog steeds gaat bij mij alles in een coating.

 

Voor het waterdicht afschermen van spullen in een rugtas adviseer ik die kleine doosjes voor essential items (HEMA/ Marskramer) of voor grote volumina een Ortlieb-tas aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geniet norm van de drysilk zakken. Waterdicht. Zeer licht. Verschillende kleuren dus qua organisati in opbergen ook erg praktisch.

Zo waterdicht dat ik ze ook als waterzak kan gebruiken en er onderweg zelfs één gebruik om mijn kleine handwasjes in doe. Ondergoed, sokken, shirts. Beetje zeep erin, wat water, de was, zak dichtmaken en dan schudden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg: een zakdoek.

Je kan er wonden mee afdekken, kinderneusjes mee schoonvegen, het in repen scheuren en als tourniquet gebruiken, voor je mond houden wanneer er stof/rook ronddwarrelt, het is een aardige firestarter...

 

Wat vind jij een onderschat prep-voorwerp?

 

Neem ipv een zakdoek (ligt wel een beetje aan welk formaat je aan denkt) een shemagh, doet alles wat een zakdoek kan en meer!

https://www.noodzaken.nl/bushcraft-shemagh-hoofddoek-zandkleur.html

 

Verder is een onderschat prep item denk ik een spiegeltje, naast signaleren kan het enorm handig zijn om je eigen lichaam te inspecteren op verwondingen of wat dan ook op plekken waar je niet kunt kijken (zoals je ogen/gezicht, schouders, edele delen enz.)

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pelicancase.

 

Of vinden jullie dit een te Groot voorwerp:confused:

 

De Pelicase is onbreekbaar, waterdicht, luchtdicht, stofdicht, chemisch bestand en corrosie bestendig. Het wordt gemaakt van Ultra High Impact CoPolymeer dat het uiterst sterk en duurzaam maakt.Voorzien van een automatisch overdrukventiel voor snelle opheffing van drukverschillen na verandering van atmosferische druk (bv. vliegen). De koffer voldoet aan de Nato eisen MIL C-4150J, IP-67 en ATA (Air Transportation Association). http://www.pelicases.nl/N_frame.html?http://www.pelicases.nl/

 

En dit puur voor je kostbare Klein electronica of andere belangrijke dingen die extra bescherming nodig hebben.Of waar je gewoon zuinig op wil zijn.

Ik zelf heb de Pelican 1450.Daar zat destijds mijn aangekochte Fujinon Gyro gestabiliseerde verrekijker in.Verrekijker is verkocht,koffer gehouden:o

Lees de Specs en begrijp waarom ik dit vind:)Wel gewoon de zwarte uitvoering.Geel is al zo Geel;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een blikje cola.....is nuttig voor

 

energie ( suiker en caffeine)

helpt bij maagklachten ( even boeren en je bent er vanaf)

met een suikerklontje erbij gaat de prik er uit en kan het dienen als vervanging voor Diacure

roestige voorwerpen losmaken

schoonmaakmiddel ( toiletpot)

je kunt er eten mee op smaak brengen ( denk aan kip met cola recepten)

ruilmiddel

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring dacht ik misschien dit:

 

Waterschoenen: simpele schoen waardoor je wel je eigen (wandel)schoen droog houd bij het door waden/oversteken van een riviertje of stroom.

waterschoen.jpg.289a5d6b63d4f41c998884c434ca88c2.jpg

 

Zonnebrandcreme: zeker met kleine kinderen.

 

Anti muggen/muskieten spray: (deet of vervanger) deze beestjes kunnen het je wel heel lastig makken.

 

Will

Link naar reactie
Delen op andere sites

* hoofd deksels - voor hitte en kou, vooral als je kaal bent is hitte een gevaar.

 

* Square Shawls - pff heeft zoveel functies, zoals hooddeksel, gezichts-bescherming, warmte, signaleren, nood-verband, zakdoek, wc-papier xD, plunje zak, filter, etc.

 

* Kompas - Veel denken wel zonder te kunnen, maar wat als je juist de bekende wegen wilt vermijden en niets anders ziet dan velden, bossen etc dus geen duidelijke herken punten hebt. vooral snachts, en dan heb je ook mensen die zeggen niet te reizen.... werkelijk? is bereid zijn op het onverwachte niet een groot deel dat bij preppen hoort?

 

* Entertainment - spelletjes, instrumenten, etc.

 

* Condooms - Nee niet als voorbehoeds middel, ze zijn super licht, heel klein en water bestendig, en ze rollen heel groot uit. de BOB in dus.

 

* schrijfgerei - pennen, potloden, watervaste stiften, spuitbus, papier - communicatie, markering, recreatie, etc.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje en iedereen

 

Groot voordeel is het zeker dat je alles droog kunt houden, heb ik ook.

 

Zo waterdicht dat ik ze ook als......

 

Ik heb altijd een ander voordeel in mijn achterhoofd, met de waterdichte bags kun je ook nog drijfvermogen creëren, voor je rugzak of een drijfpakket

waarmee je een oversteek wilt maken bij een rivier bijvoorbeeld.

 

Will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...