Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gasmasker en filter


Iamlordx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb vandaag op konings dag een fullface-gasmasker van het merk dräger gekocht voor 12 euro.

 

Ik kreeg daar bij ook filters, maar die waren van het merk scott safety.

Nu was mijn vraag of je de filters ook bij dit gasmasker kan gebruiken.

 

Specefieke info over het masker:

Merk: Dräger

Serie: FPS-7000 (RA) met schroef filter.

 

Over de filters:

Merk: Scott Safety

Serie: Pro 2000 filters PF10

Soort filter: P3 R (reusable)

 

Overige info:

De filters worden zonder moeite op het masker geschroefd, en zijn naar mijn gevoel lucht dicht.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Grtz,

 

Iamlordx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het masker heb ik gewoon gekocht in de hoop dat het goed was, ma wat googlen kwam ik er achter dat het ook bij de duitse brandweer gebruikt wordt. Het masker zelf is perfect, alleen wil ik weten of de filters van een ander merk hier op passen.

 

Als je meer info hebt over dit masker/gebruiks doeleinden wil ik het graag weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten bestaan er maar twee soorten schroefdraad voor de min of meer moderne gasmaskers . Als de schoefdraad past kan je verschillende merken door elkaar gebruiken .

Er bestaat zelfs een verval stuk om andere filters te doen passen .

Pas op een maal de zegel van de filter verbroken verliest hij zijn werking na 24 uur .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iamlordx

 

Aangezien ik vandaag geen zin heb om je filters op te zoeken en je masker, zou je dat zelf kunnen doen en uitzoeken welke aansluiting erop zit.

Mogelijk dat er een generieke opzit welke door Scott en Dräger uitwisselbaar is....

 

Zoek hier ff verder:http://www.draeger.com/sites/en_aunz/Pages/Fire-Services/Draeger-FPS-7000.aspx

 

En iets kopen in de "hoop" dat het goed is tbv je eigen veiligheid? Wtf?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het masker heb ik gewoon gekocht in de hoop dat het goed was, ma wat googlen kwam ik er achter dat het ook bij de duitse brandweer gebruikt wordt. Het masker zelf is perfect, alleen wil ik weten of de filters van een ander merk hier op passen.

 

Als je meer info hebt over dit masker/gebruiks doeleinden wil ik het graag weten.

 

hoe oud is het masker?

 

wil je een goed gasmasker, koop een nieuwe

en geen gebruikte spullen

jaja nieuwe zijn duur blabla

wil je veiligheid koop een nieuwe en niks anders dan dat

of wil je schijnveiligheid?

 

 

 

natuurlijk zijn dit niet de dingen die je wil horen maar helaas is het de waarheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iamlordx In het leger gingen we in de gaskamer en bij de brandweer in een kelder waar ze rook injecteerden. Tijdens een oefening ook eens in een bunker door er een rookbom binnen te gooien. Kamer/garage/tent afsluiten en zorgen voor rook? Hangt ook af van wat je precies wil stoppen en waar die filter goed voor is.

 

een rookbom is iets anders dan echt gevaarlijke stoffen/chemicalien etc

poreuziteit kunnen wij als jaap jo niet testen zoals de grote bedrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12guage Het masker is hoogstens 1jaar oud, en ziet er helemaal nieuw uit. En inderdaad nieuwe zijn duur :p

 

Ik geef je wel gelijk, daarom ga ik m ook uitvoerig testen.

 

Ik snap je punt, maar ik heb daar echt het geld niet voor als 16jarige..

 

een nieuwe mora kost ook 12 euro, had je meer aan gehad

 

hoe wil je m testen? ik mag hopen dat je een goed lab tot je beschikking hebt dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge ik hoop dat een schuur en een rookmachine genoeg is. Ik heb al op internet zitten kijken. Maar ik kon voor de rest niks vinden.

 

Heb jij zelf een gasmasker?

Zoja, welke?

 

rookmachine en een schuur is geen testen van gasdichtheid

 

ik heb geen gasmaskers, aangezien ik niet de nood voel om een gasmasker te kopen

de enige chemische industrie hier in de omgeving ben ik zelf na een bord chili con carne

daarbij geloof ik in het buy once cry once principe,beter een keer ff slikken om de prijs dan geld wegsmijten en overnieuw blijven kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

een nieuwe mora kost ook 12 euro, had je meer aan gehad

 

hoe wil je m testen? ik mag hopen dat je een goed lab tot je beschikking hebt dan

 

Hè, zit die jonge niet zo te porren. Als zijn pa een scheet laat kan het gasmasker al van pas komen.

 

En als je twijfel heb bij de aanschaf van dit gasmasker, beter iets dan niets is hier nog altijd van toepassing, zeker wanneer het merendeel van de Preppers ook geen masker hebben. Laat staan dat het 24/7 op de man/vrouw gedragen word :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè, zit die jonge niet zo te porren. Als zijn pa een scheet laat kan het gasmasker al van pas komen.

 

En als je twijfel heb bij de aanschaf van dit gasmasker, beter iets dan niets is hier nog altijd van toepassing, zeker wanneer het merendeel van de Preppers ook geen masker hebben. Laat staan dat het 24/7 op de man/vrouw gedragen word :rolleyes:

 

het enigste wat ik por is mn postcount ;)

 

je mag het van mij als aanval zien

 

maar ik gun iedereen een lang en gelukkig leven (nja sommige lang en ongelukkig)

sommige spullen moet je gewoon nieuw kopen wil je veiligheid hebben en geen spul waarvan de geschiedenis twijfelachtig is

ik probeer anderen alleen schijnveiligheid uit hun hoofd te praten

ik heb geen gasmasker, en dus ook niet een schijnveiligheidsgevoel daarvan

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...