Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Medical & Dental Kit van TravelSafe


prepper053

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik besloten om de Medical & Dental Kit van TravelSafe aan te schaffen.

 

Waarom? Nou behalve voor Reisvakantie naar het buitenland leek het mij wel handig om in huis te hebben. Behalve voor een SHTF leek het mij ook wel handig voor het geval ik een keer in het weekend een vulling zou verliezen, want je zal het zien iets dergelijks gebeurd altijd als het niet uitkomt of als je tandarts op vakantie is.

 

Maar hoe dan ook, ik heb het dus besteld en binnen gekregen. Natuurlijk zal ik wel even vermelden waar ik het heb gekocht, namelijk: http://www.ikgaopreis.nl de kosten waren voor het setje maar liefst €27.50. Ik vond het nogal prijzig, maar feit blijft ik heb maar weinig webwinkels gevonden die de setjes verkochten. Maar ik las al snel dat de webwinkel gratis spullen verzond in Nederland als je meer dan €20.- uitgaf in de webwinkel, kortom dat was weer €6.40 die ik niet hoefde te betalen.

 

Dus het setje is binnen en ik heb foto's er van gemaakt:

 

[ATTACH=CONFIG]9676[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9677[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9678[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9679[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9680[/ATTACH]

 

De totale inhoud bestaat uit:

1x Handschoenen latex

5x Injectiespuit 5ml

5x Injectienaald subcutaan

5x Injectienaald intramuscular

5x Bloedlancet

3x Hechtstrip

1x Set hechtmateriaal en naald (Ethilon 3.0)

1x Mondspiegel

1x Aanbrenginstrument

1x Noodvulling cavit W

3x Katoenen wattenrol

5x Tandenstoker

2x Dental naald 27 GA long

1x Gebruiksaanwijzing Cavit W

1x Artsenverklaring

 

Mijn mening van het setje:

 

Het setje ziet er redelijk netjes uit, wat mij wel direct opviel was dat de "expdate" 10-2014. Dit vond ik raar, want EHBO setjes hebben vaak een "expdate" van enkele jaren. De Dental kit maar een half jaar, na wat navraag heeft het ermee te maken dat de noodvulling op den duur uit hard in de tube en dat deze dan vervangen moet worden. Deze noodvulling vervanging is natuurlijk gewoon bij te bestellen voor rond de €6.-. Natuurlijk is dit wel een beetje jammer.

 

Een verder minpuntje is dit: Er zijn totaal niets bij voor pijnstilling. Ik heb kleine Dental kits waar een flesje kruidnagel olie bij zat, maar helaas zit dit niet bij de set.

 

Een pluspunt is het bijgevoegde hechtmateriaal, dat is ideaal ook voor een SHTF situatie waar dergelijk materiaal mogelijk nog moeilijker te bemachtigen is dat dat het nu al is voor een particulier.

 

Maar over het algemeen is het een leuk setje, een stripje ibuprofen en paracetamol erin en het is iets om in je BOB te stoppen of in je EHBO Koffer. Het is zeker een aanwinst voor iedere prepper. Natuurlijk is het geen permanente vervanger voor een goede tandarts.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zit er wel iets in om te verdoven?

 

nee, er zit geen verdoving in, is volgens de Nederlandse wet ook niet toegestaan. Ik heb er wel wat pijnstillers in gedaan. maar voor verdere verdoving is er niets, ik denk ook niet dat je te versuft wilt zijn als je het zelf moet aanbrengen. Als je ermee naar een tandarts gaat zal die vast wel verdoving hebben en in de Dental kit zitten wel schone naalden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de review @prepper053 deze stond nog op m'n verlanglijstje en die blijft daar dus ook nog mooi opstaan met aan te schaffen spullen. Zeker iets wat ik nog bij wil hebben in de toch al veel te grote ehbo kratten. Laatste tijd nogal behoorlijk wat ehbo setjes aangeschaft tegen de prijs wat ik normaal alleen al voor een verbandrol moet betalen en de rest dus al mooi meegenomen is :p zo kan ik ondertussen wel een winkeltje met verbandscharen openen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 je kan hechtspullen kopen bij huisartsbevoorraders ;)

google gewoon eens op hechtnaald ofzo, dan kom je genoeg bedrijven tegen die het per doos verkopen

 

jah, ik heb dat wel eens bekeken. Maar ik zal eerlijk zijn, je dan zoveel verschillende soorten dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En ook om een complete doos te kopen lijkt mij een beetje teveel van het goede. Ik denk dat je met 1 of 2 hecht setjes in je EHBO alwel goed zit. Ik kan me natuurlijk vergissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...