Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goudkoorts

Rodin
 Share

Recommended Posts

Goudkoorts

Column van zilverpaul op het blog van The Silver Mountain

'Terwijl de officiële goudprijs het afgelopen jaar weinig tekenen van leven heeft vertoond, zijn er op de achtergrond bewegingen gaande die wijzen op een bijzonder actieve handel. Ten eerste heb je daar Iran, wat door de blokkade vanuit de VS geen gebruik kan maken van het SWIFT systeem en zo gedwongen wordt zijn handel in olie in goud te laten betalen. Dit is op zich een heel grappige ontwikkeling, aangezien een maatregel als straf bedoelt tegen het Iran-regime de rol van de dollar en het Westers banksysteem fors onderuit haalt. Immers, als er geen gebruik meer mag worden gemaakt van de dollar, verliest deze munt steeds meer zijn status als ‘s werelds reservemunt.'

Meer: http://www.thesilvermountain.nl/blog/3953/columns/goudkoorts.html#comments

Interessante bewegingen op de goudmarkt.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De goud en zilver markt zijn momenteel bijzonder interesant.

Op de diverse sites wordt gewezen op allerhande indicatoren die op extremen wijzen.

Ik denk dat wij niet op korte termijn speculatie uit zijn?

In dat geval maken spotprijzen en korte termijn bewegingen niet zo heel veel uit, we slaan in voor andere tijden....

Natuurlijk is bij grote uitslagen het moeilijk/dom om dit niet te benutten, kopen als de koers weer eens flink inzakt.

Het risico is dat je dan eeuwig blijft wachten op het beste instapmoment en je de boot mist.

Hoe dan ook, voor zover nog niet duidelijk, er zijn steeds duidelijker signalen dat meer mensen zich druk aan het maken zijn....

Link naar reactie

Ik begrijp weinig van de goudprijs, want deze zakt momenteel ondanks de komende spannende eurotop en uitspraak van Monti, lees :

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/25/monti_falen-eu_top-kan-leiden-tot-dodelijke-spiraal-media-dowjones1147008.xml

Volgens mij kan niemand het nog echt goed verklaren, maar onthou dat waarde ergens heen moet. En dat is niet in een verwaterde euro.

Link naar reactie

Ik begrijp weinig van de goudprijs, want deze zakt momenteel ondanks de komende spannende eurotop en uitspraak van Monti, lees :

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/25/monti_falen-eu_top-kan-leiden-tot-dodelijke-spiraal-media-dowjones1147008.xml

Alu hoedje op

Goud is aan een hervaluatie bezig, maar veel partijen hebben geen (of weining) goud. Is het dan niet zinvol om fysiek goud tegen lage prijzen in te slaan? Laat de comex straks maar failliet gaan, zolang jij je goud maar hebt....

Alu hoedje weer af :)

Link naar reactie

Slecht voor de euro is goed voor de dollar, en goed voor de dollar is slecht voor goud.

Link naar reactie

Ik zou het maar gewoon kopen en blij zijn dat je nog iets in handen krijgt. Wij hebben begin vorige week gouden Maple Leafs besteld * en we krijgen de handel pas over twee weken binnen, misschien iets eerder. Dat lag dus gewoon niet op voorraad en gezien het tijdsverloop betekent dat waarschijnlijk dat ze uit het buitenland moeten worden gehaald. (Misschien zijn ze zelfs nog warm van de gieterij, wie weet?)

* Voor 1360 per stuk, nu voor 1315 bij Silver Mountain - dus sla je slag. :cool:

Link naar reactie

Ben er nog niet uit goud of zilver.

Weet wel dat ik heel wantrouwig wordt, heb woesdag al de opdracht gegeven om een spaarrekening te dumpen op mijn lopende rekening, staat er nog steeds niet.

Kijk ook bijna elke dag voor de belastings terruggave die blijft ook geen dag op de rekening staan.

Laat ik het zo zeggen als ik de banken het laatste zetje kan geven, nou graag!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...