Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wel verrekte koud die Global Heating


Kans

Aanbevolen berichten

Al jaren horen we de doom verhalen over de opwarming van de aarde.

En ik ben de laatste om te ontkennen dat er veranderingen zijn en dat warmer is geworden (afgelopen decenia).

 

Maar zoals zo vaak bij cycli die langer dan een paar jaar zijn laat staan een paar decenia en helemaal als die wat generaties in beslag nemen kan de mens die maar moeilijk bevatten.

 

En dan zijn er nog zaken waar we geen rekening mee kunnen houden omdat ze niet te voorspellen zijn en als je pech hebt ook een grote invloed kunnen hebben.

Sommige van die zaken zullen cycli zijn die we niet of nauwelijks in kaart hebben bv de zon cycli, anderen zijn mischien wel gewoon een willekeurige samenloop van omstandigheden of een cycli die we gewoon niet kennen zoals bv vulkaan activiteit.

 

En dan kan de trendt die we denken te kunnen voorspellen wel eens helemaal verkeerd zijn, al zou het ook best een lokaal effect kunnen zijn:

 

http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2014/4/22_Massive_Volcanic_Eruptions_Wreaking_Havoc_On_The_World.html

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Global warming is erg overdreven, maar ja, met de subsidies voor die onderzoeken is 't logisch dat ze doom en gloom preken, dan mogen ze 't jaar erna weer een nieuwe subsidie krijgen en weer "onderzoek doen". Er gaat veel teveel geld in om om die onderzoeken serieus te nemen.

 

Global Climate Change bestaat uiteraard wel, dat bestaan namelijk al zo'n 5 miljard jaar. Dus ja, bepaalde delen worden warmer, andere delen worden kouder. Dat gebeurt al zolang de planeet bewoonbaar is, is ook niets bijzonders en op zich niet erg. Lastig als je op een plek woont waar 't gemiddeld kouder wordt.

 

Maar dat global warming overdreven is, betekent niet dat we maar lekker zo door moeten gaan; of dat onze smeerpijperij geen effect heeft op 't klimaat. Dat we als mensheid hard bezig zijn ons leefmilieu te verneuken (kan er geen mooier woord voor bedenken) is gewoon een feit. De olieverslaving is een deel van 't probleem, het economische systeem een ander deel. (Als geld niet zo idioot belangrijk was, zou bijvoorbeeld groene energie al veel verder kunnen zijn).

 

Het is hoog tijd dat we als mensheid de stap van de peuterspeelzaal naar de basisschool maken en leren onze planeet niet verder te slopen en dat geld een middel is, geen doel. Helaas zijn er een hele hoop mensen nog niet klaar voor die stap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

global warming? nope.

 

Ik registreer sinds 1992 het weer als weeramateur waarvan de laaste jaren (sinds 2011) hier in Friesland. Ik kan uit mijn eigen meetgegevens niet opmaken dat er sprake is van een significante stijging van de temperatuur.

Wel zie ik dat er steeds records gebroken worden de afgelopen 3 a 4 jaar. Maar dat gaat niet alleen om hoge temperaturen, maar ook om de laagte records die sneuvelen. Maar nadat een record in temperatuur is gebroken zie je al snel dat alles weer normaal wordt voor die tijd van het jaar.

Er is dus wel sprake van een verandering, maar dat hebben we in het verleden vaker meegemaakt.

 

Natuurlijk is het zo dat ik pas meet vanaf 1992 , dat is erg kort om te kunnen concluderen of er sprake is van opwarming van de aarde danwel klimaatsverandering en daarnaast ben ik maar een amateur. Maar als er sprake was van een significante en constante hogere temperatuur, dan zou ik dat moeten kunnen meten, wat dus niet zo is.

Ja, ik zie een klimaatsverandering (net zoals waarschijnlijk iedere Nederlander) maar dit heeft niets te maken met global warming. Waarbij van belang is dat je beseft dat we dit in het verleden ook vaker gezien hebben.

 

Rest dan de vraag of de mens oorzaak is van de klimaatsverandering? Ik denk het een natuurverschijnsel is en dat de mens daar weinig tot geen invloed op heeft. Wel ben ik van mening dat al die rommel die wij de lucht in mietern slecht is voor mens en natuur, maar global warming/klimaatsverandering daardoor? nah, ik geloof dat niet zo. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening ;-)

 

Wat er ook niet aan meehelpt is dat er onderzoeken worden gemanipuleerd door zelfbenoemde wetenschappers die daarvoor de kennis en de papieren niet hebben en dat men blijkbaar van mening is dat als wij er maar weer wat euro's voor inleveren dat het dan allemaal goed komt. Het klimaat is zo'n beetje de belachelijkste reden voor lastenverzwaringen die ik ooit heb gehoord. Alsof de natuur er ook maar iets beter van wordt als wij een duit in het zakje doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Global warming is erg overdreven, maar ja, met de subsidies voor die onderzoeken is 't logisch dat ze doom en gloom preken, dan mogen ze 't jaar erna weer een nieuwe subsidie krijgen en weer "onderzoek doen". Er gaat veel teveel geld in om om die onderzoeken serieus te nemen.

 

Global Climate Change bestaat uiteraard wel, dat bestaan namelijk al zo'n 5 miljard jaar. Dus ja, bepaalde delen worden warmer, andere delen worden kouder. Dat gebeurt al zolang de planeet bewoonbaar is, is ook niets bijzonders en op zich niet erg. Lastig als je op een plek woont waar 't gemiddeld kouder wordt.

 

Maar dat global warming overdreven is, betekent niet dat we maar lekker zo door moeten gaan; of dat onze smeerpijperij geen effect heeft op 't klimaat. Dat we als mensheid hard bezig zijn ons leefmilieu te verneuken (kan er geen mooier woord voor bedenken) is gewoon een feit. De olieverslaving is een deel van 't probleem, het economische systeem een ander deel. (Als geld niet zo idioot belangrijk was, zou bijvoorbeeld groene energie al veel verder kunnen zijn).

 

Het is hoog tijd dat we als mensheid de stap van de peuterspeelzaal naar de basisschool maken en leren onze planeet niet verder te slopen en dat geld een middel is, geen doel. Helaas zijn er een hele hoop mensen nog niet klaar voor die stap.

 

Goed stukje! Helaas heb ik je net een kudo gegeven voor een andere post, dus je zul een tijd moeten wachten, Het wordt niet zozeer warmer, maar het klimaat wordt extremer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Global warming:

 

Waardoor warmt de aarde zogenaamd op ? Hetere lucht geeft turbulentie, geen warmere oceanen.

Het licht is na 100 meter wel uitgedoofd in de oceanen,

Hoe kan het dan dat de oceanen warmer worden ? Omdat het binnenste van de aarde warmer wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat een van die vogels die daar boeken over schrijven in de jaren 60 een boek schreef waarin ie waarschuwde voor een nieuwe ijstijd? En dat we om te overleven meer co2 in de atmosfeer moesten pompen om warm te blijven...

 

Ben ff de naam kwijt. Maar 't geeft wel aan wat een onzin 't allemaal is. Follow the money.

 

Edit: Zie net dat dit m'n 1111ste post is :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat een van die vogels die daar boeken over schrijven in de jaren 60 een boek schreef waarin ie waarschuwde voor een nieuwe ijstijd? En dat we om te overleven meer co2 in de atmosfeer moesten pompen om warm te blijven...

 

Ben ff de naam kwijt. Maar 't geeft wel aan wat een onzin 't allemaal is. Follow the money.

 

Edit: Zie net dat dit m'n 1111ste post is :p

 

CO2 ? Dat is dat spul waar planten zo goed van groeien !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! Meer CO2 in de lucht is goed voor de planten en dus voor ons. We kappen massaal regenwouden, DAT moet stoppen, het slopen van de longen van de planeet, die CO2 is keihard nodig voor de planten die daar onze zo gewaardeerde zuurstof van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetenschappers die problemen hebben met Global Warming krijgen geen geld, of ze worden gedwarsboomd op andere manieren. Het is politiek. Wanneer iedereen gewoon netjes accepteer dat Global Warming bestaat, en dat wij daar de oorzaak van zijn, kunnen maatregelen genomen worden die voorheen niet genomen konden worden.

Extra belasting (Ecotax) ching ching.

Grote lappen grond kunnen onteigend worden (bescherming van de natuur etc.)

Mensen kunnen gedwongen worden te verhuizen.

 

Het inademen van zuurstof valt helaas niet in rekening te brengen, maar het uitademen van CO2 valt wel te belasten. :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben over niet warmer worden , maar zowel de Noord- als Zuidpool ijskappen smelten wel degelijk (en hard ook de laatste 10 - 20 jaar )

als ook de ijsvlaktes in Siberie , waarbij het aanwezige methaan gas wat daar in de grond zit vrijkomt (en het is het methaan gas

dat de aarde het meeste opwarmt samen met andere menselijk vervuiling )

Plus onze vriendelijke vrienden de russen boren naar olie op de Noordpool (en winnen het nu al :( ) enig idee wat er gebeurd als daar een olieramp gebeurd

ik ben geen deskundige op dat gebied maar ik denk weinig goeds voor moeder aarde en alles wat erop leeft .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blijkbaar de vreemde eend in de bijt, maar ik geloof wel in klimaatopwarming. Het is een feit dat er wetenschappers geprutst hebben met gegevens en voorspellingen (langs beide kanten btw), maar dat er geprutst is, neemt niet weg dat er wel degelijk iets aan de hand is, dat ontkennen is ontkennen dat de zon licht geeft.

Is het de fout van de mens? Ik denk dat het een combinatie van factoren is, maar dat wij daar wel zeker een deel in hebben lijkt mij ook onvermijdelijk.

Wereldbevolking in 1804: 1 miljard, wereldbevolking 2011: 7 miljard en een gigantisch gegroeide industrialisering met bijbehorende vervuiling.

Voor de rest zien we dat we een zware druk op de planeet beginnen uitoefenen, diersoorten sterven uit of zijn bedreigd, de vervuiling neemt epische proporties aan (check dat plastic eiland in de oceanen), alleen al het aantal koeien voor menselijke consumptie en dergelijke zorgt voor gigantisch veel methaangas, maw, we hebben een effect, dat lijkt mij zo klaar als een klontje...

 

Het feit dat regeringen dit als zoveelste financiële melkkoe gebruiken en er van dat geld in wezen niets gebruikt wordt om de toestand te verbeteren, is de fout van de regeringen, maar heeft geen invloed op het feit dat er een probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opwarming en afkoeling gebeuren al miljoenen jaren. Heeft weinig met ons te maken.

 

Een report van verleden jaar vertelt dat tot de 95% van de straling van de zon wordt gereflecteerd door CO2 en NO in de atmosfeer. Met een stuk minder CO2 zouden die ijskappen er misschien helemaal niet zijn.

 

Global warming debunked: NASA report verifies carbon dioxide actually cools atmosphere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben over niet warmer worden , maar zowel de Noord- als Zuidpool ijskappen smelten wel degelijk (en hard ook de laatste 10 - 20 jaar )

als ook de ijsvlaktes in Siberie , waarbij het aanwezige methaan gas wat daar in de grond zit vrijkomt (en het is het methaan gas

dat de aarde het meeste opwarmt samen met andere menselijk vervuiling )

Plus onze vriendelijke vrienden de russen boren naar olie op de Noordpool (en winnen het nu al :( ) enig idee wat er gebeurd als daar een olieramp gebeurd

ik ben geen deskundige op dat gebied maar ik denk weinig goeds voor moeder aarde en alles wat erop leeft .

gr will

 

ehm de zuidpool groeit op het moment, en de noordpool smelt.

Je hoort alleen niet op het niews dat het constant verandert. je hoort alleen wanneer wat smelt, niet wanneer wat groeid.

 

Er zijn vele artikels en wetenschappelijke onderzoeken die globale warming niet mogelijk achten, en bewijzen dat de wereld koeler word.

 

Vond dit artikel ook wel leuk http://dailycaller.com/2014/04/14/un-says-the-world-needs-cap-and-trade-carbon-taxes/

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin vorige eeuw verstookte vrijwel iedereen kolen. De hele industrie draaide op kolen, en toch was er toen geeen sprake van opwarming en dat ondanks dat er nog nooit zoveel CO2 de lucht in gestuurd werd dan in die periode ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "grap" blijft alleen dat 't geen reet uitmaakt of we wel of niet invloed hebben op 't klimaat. Dat we als mensheid minder afval moeten maken en onze bende moeten opruimen, lijkt me een feit wat niemand met een gezond paar hersenen kan ontkennen. Dat plastic eiland moet opgeruimd worden, de olie verslaving moet zo snel mogelijk afgebouwd worden, zonneenergie en grootschalige opslag systemen voor energie (die er overigens wel degelijk zijn, alleen nog niet op de markt, accu's ter grote van een zeecontainer, vol met vloeibaar zout, weet niet precies hoe 't werkt maar 't werkte in de testopstellingen al goed) en 't onderzoek daarnaar moet gesubsidieerd worden. Zonnepanelen op 't dak van ieder gebouw moet in de toekomst haalbaar zijn met daardoor genoeg opwekking om in ieder geval een deel van de baseload centrales uit te kunnen schakelen. Daarvoor zijn grootschalige opslagsystemen wel noodzakelijk.

 

En misschien moeten we zelf ook een stapje terug doen, is 't echt nodig om 's avonds en 's nachts zoveel energie te gebruiken? Met LED lampen gaat 't energieverbruik voor verlichting aanzienlijk omlaag, een factor 10 is makkelijk haalbaar. Energiemisbruik aanpakken is iets wat we met z'n allen moeten doen; de buitenverlichting hoort niet de hele nacht te branden, kom je zelf laat thuis, hang er dan een lamp met bewegingssensor op, ipv dat ding continue aan te laten staan. Zo zijn er nog veel meer kleine besparingen te halen die met z'n allen wel degelijk heel hard aantikken. Okee, 't staat niet in verhouding met de industriele grootverbruikers, maar is dat nou echt een reden om 't niet te doen? "Maar hij doet 't ook!" werd bij ons op de basisschool al niet geaccepteerd, waarom gebruiken we als volwassenen dat smoesje wel de hele tijd?

 

Wat de vooruitgang nog 't meest in de weg staat, is geld. Geld heeft z'n beste tijd gehad, het heeft de mensheid absoluut geholpen om te groeien, maar het houdt ons nu enorm tegen. De ene crisis na de andere vliegt ons om de oren en allemaal zijn ze terug te leiden naar geld, of beter gezegd, het tekort daar aan. En nee, ik zeg niet dat we terug moeten naar ruilhandel, dat is ook een achterhaald concept, ik zeg dat we naar een nieuw systeem moeten, waarin het welzijn van alle mensen EN de natuur voorop staat, niet slechts het welzijn van een zeer klein groepje elite bankiers. Ik weet niet hoe zo'n systeem zou moeten werken, overstappen zal in stappen moeten, het basisinkomen (wat rekenkundig allang bewezen is dat 't goedkoper(!) is dan het huidige systeem van belasting en uitkeringen e.d.) is een mogelijke eerste stap. Ieder mens heeft 't recht op een eigen huisje/appartementje, voedsel, drinkwater, verwarming, energie, onderwijs en tegenwoordig ook een eenvoudige internet verbinding. Gewoon alles wat je nodig hebt om een eenvoudig bestaan te hebben. Dat KAN ook gewoon makkelijk, als we met z'n allen beslissen dat dat is waar we heen willen. Wil je meer, dan moet je gewoon werken, dat lijkt me logisch. De meeste mensen zullen ook gewoon gaan werken want langdurig op je reet zitten worden maar heel weinig mensen blij van. Het kan allemaal, maar dan moeten we dat wel met z'n allen beslissen.

 

Een ding is zeker, zo doorgaan als we de afgelopen decennia hebben gedaan, is een doodlopend spoor wat zal leiden tot de vernietiging van de mensheid.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...