Ga naar inhoud
GENEGEERD

F16's opgestegen voor een onderschepping

Dreutel
 Share

Recommended Posts

Vanaf vliegbasis Volkel zijn woensdagmiddag twee F16's opgestegen om een of meerdere onbekende toestellen te onderscheppen.

F16's opgestegen voor onderschepping. Dat meldt vliegbasis Volkel. Het is onduidelijk voor wat voor en hoeveel toestellen de F16's zijn opgestegen. "We wachten nog op meer details van de gevechtsleiding", aldus een woordvoerster van de vliegbasis.

F16's van de luchtmacht moesten de afgelopen jaren regelmatig in actie komen om Russische Tupolev Bear-toestellen te onderscheppen. Of dat nu weer het geval is, is nog onduidelijk.

(Later meer)

http://www.nu.nl/binnenland/3758712/f16s-opgestegen-onderschepping.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vanaf vliegbasis Volkel zijn woensdagmiddag twee F16's opgestegen om een of meerdere onbekende toestellen te onderscheppen.

F16's opgestegen voor onderschepping. Dat meldt vliegbasis Volkel. Het is onduidelijk voor wat voor en hoeveel toestellen de F16's zijn opgestegen. "We wachten nog op meer details van de gevechtsleiding", aldus een woordvoerster van de vliegbasis.

F16's van de luchtmacht moesten de afgelopen jaren regelmatig in actie komen om Russische Tupolev Bear-toestellen te onderscheppen. Of dat nu weer het geval is, is nog onduidelijk.

(Later meer)

http://www.nu.nl/binnenland/3758712/f16s-opgestegen-onderschepping.html

Zal idd weer van hetzelfde liedje zijn met die Russen. Vraag mij al langere tijd af wat de reden is dat die Russen hierheen komen. Vreemd deze keer is wel dat ze vanaf Volkel zijn opgestegen. Normaal gebeurd dat vanaf Leeuwarden.

Link naar reactie

Die Bear's komen elke paar maanden langs vliegen en elke keer sturen we met z'n allen trouw de F16's er op af. De hele route binnen NAVO luchtruim worden ze door F16's of andere jachtvliegtuigen begeleid, tot ze uiteindelijk weer naar huis gaan. Aan de ene kant zou je zeggen, haal zo'n kreng eens neer, laat zien dat we 't niet pikken als europa zijnde; aan de andere kant kunnen we weinig doen "als de russen komen" en is 't waarschijnlijk niet zo'n goed idee om er op te schieten. Al geloof ik zowiezo niet meer in 't "soldaten op de grond" idee voor een echte WW3; dat zal grotendeels met lange afstand wapens en zelfs via internet uitgevochten worden. Waarom miljoenen van je eigen mensen laten vechten als je de vijand in elkaar kunt laten storten door de economie/stroomnet/water/voedselvoorziening/whatever plat te leggen met wat hackers.

• Leuk 1
Link naar reactie

en toch vind ik het raar dat het toegestaan word dat de Russische vliegtuigen zonder radiocontact oid over Europa/Nederland kunnen vliegen.

Je zou zeggen dat ze Rusland een keer waarschuwen en de volgende keer gaat zo'n ding neer.

Als terrorist zou ik een Russisch toestel kapen en dan kan je zo over heel Europa vliegen en je doel uitzoeken

Link naar reactie

en toch vind ik het raar dat het toegestaan word dat de Russische vliegtuigen zonder radiocontact oid over Europa/Nederland kunnen vliegen.

Je zou zeggen dat ze Rusland een keer waarschuwen en de volgende keer gaat zo'n ding neer.

Als terrorist zou ik een Russisch toestel kapen en dan kan je zo over heel Europa vliegen en je doel uitzoeken

Precies, ik verbaas me daar ook over. Hoewel neerhalen erg ver gaat, ik zou zeggen, tot landen dwingen, bemanning aresteren en kist(en) in beslag nemen. Dan mag Putin ze hier op komen halen na een flinke uitbrander gekregen te hebben.

Zou echt een mooie stunt zijn als Nederland zoiets zou flikken!

Link naar reactie

Aardig stukje uit 2012:

Wat doen deze oude maar vroeger gevreesde vliegende forten van de Russen boven Europa?

=====

"Alhoewel je kan afvragen in hoeverre de logge bommenwerpers met de respectabele leeftijd van zeventig jaar angst inboezemen bij de NAVO is de mysterieuze herleving van het Russische krachtsvertoon opvallend."

=====

Genoeg iig. om er wat brandstof tegenaan te gooien.

=====

"De patrouilles, soms ook oefeningen genoemd, worden door de Russische media beschouwd als vluchten over neutraal terrein waarbij de ‘Bears’ door F-16s worden geschaduwd. Doorgaans hebben de Noren nog het meeste te dealen met de Russen vanwege de Noordelijke route boven de Arctische wateren die de TU-95′s moeten afleggen om in Europa te komen."

=====

De gehele route dus boven internationale wateren. Niets aan te doen.

=====

bear-622x348.jpg.3c82b2b145b0707e41470ff052b42c7d.jpg

Helmfoto van een Nederlandse F-16-piloot vliegend onder een Bear in 2011. Foto: Ministerie van Defensie

=====

Wel spectaculair!

Link naar reactie

Misschien hoopt putin dan ook stiekem dat die dingen per ongeluk boven een stad of basis uit elkaar vallen

:) Of, ...., het is een staaltje van ultieme pocherij: "Kijk, 70 jaar en nog in de lucht. Doen jullie ons dat na?".

Wat dan ook de vraag in mij doet opkomen: Hoeveel F16's zouden er tijdens het schaduwen zijn neergestort?

Met aansluitend de vraag: Zou het een verkapte strategie zijn om F16's neer te halen?

Hm, het zet je iig. aan het denken.

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...