Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alles goed China ?

Kans
 Share

Recommended Posts

China is het economische wonder.

Al decenia lang weten ze onvoorstelbare groeicijfers te realiseren.

Steeds vaker horen we echter ook wat andere klanken, de grote schulden, de misallocaties, de verkwisting, de ecologische problemen enz.

Maar nog steeds redelijk onzichtbaar voor de meeste buitenlanders is de sociale en menselijke problemen.

De dictatuur, je dat is het toch echt, heeft wat zwarte randjes en als zwarte randjes te groot worden gaat het vroeg of laat fout.

En in China is nou eenmaal alles een maatje groter dus ook als het fout gaat is dat een maatje groter.

In volgende post op ZH staan mogelijk schokkende beelden van menselijk gedrag als die mensen maar lang genoeg in een hoek gedrukt worden, in dit geval worden corrupte agenten letterlijk doodgeschopt door een woedende menigte:

http://www.zerohedge.com/news/2014-04-21/furious-chinese-rioters-beat-corrupt-policemen-death

Onvoorstelbaar, ver weg?

Mensen worden na een paar dagen niet drinken of wat langer niet eten beesten.

Ja ook hier.....

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En dan te bedenken dat Chinezen één van de meest vreedzame volkeren ter wereld zijn is dit best wel tja.. uniek. Het is vooral het lange geduld dat ze kunnen opbrengen dat mij verbaasd. Hoe gek het ook klinkt, ik zou zelf geen betere straf kunnen verzinnen voor corruptie eigenlijk dan dit, hoe goor en gruwelijk dit ook is. Het is hierbij ook een statement dat het niet getolereerd wordt.

Uiteraard speculaties of ze werkelijk corrupt waren of niet. Ik geef de lynchende partij het voordeel van de twijfel omdat een aantal wijsheden van o.a. confusius die diepgeworteld in de cultuur zitten opzij worden gezet. Een belangrijke: 'See no evil, hear no evil, speak no evil'. Dus als je ergens van beschuldigd wordt dan zit daar (naar mijn mening in China) een solide basis achter om tenminste aan te horen.

Anders dan dat moeten we ook niet zo druk maken want als we dit real life zouden mee maken dan zouden we niks kunnen/hebben gezien omdat er 50 rijen omheen staan waardoor je niet eens over de hoofden kan kijken. Foto's en internet = slechtste combinatie ooit waar de media op kickt.

Mijn oprechte medeleven en excuses aan de nabestaanden, die nu niet alleen een familie lid/vriend of collega verloren hebben maar ook in schaamte door het leven gaan (gezichtsverlies etc.)

Binnenkort bevind ik mij ook in China voor een maand, dan ben ik benieuwd of mijn inschattingen op basis van mijn netwerk en vriendschappen die ik heb daar nog steeds strookt met wat ik zeg. Hoe dan ook, Chinezen zijn het volk (of cultuur) dat met kop en schouders gebukt is gegaan onder de meest lange en grote lijdenswegen die er op deze aarde te vinden zijn.

Advies van de dag: 'See no evil, hear no evil, do no evil'.

Link naar reactie

En dan te bedenken dat Chinezen één van de meest vreedzame volkeren ter wereld zijn is dit best wel tja.. uniek. Het is vooral het lange geduld dat ze kunnen opbrengen dat mij verbaasd. Hoe gek het ook klinkt, ik zou zelf geen betere straf kunnen verzinnen voor corruptie eigenlijk dan dit, hoe goor en gruwelijk dit ook is. Het is hierbij ook een statement dat het niet getolereerd wordt.

Uiteraard speculaties of ze werkelijk corrupt waren of niet. Ik geef de lynchende partij het voordeel van de twijfel omdat een aantal wijsheden van o.a. confusius die diepgeworteld in de cultuur zitten opzij worden gezet. Een belangrijke: 'See no evil, hear no evil, speak no evil'. Dus als je ergens van beschuldigd wordt dan zit daar (naar mijn mening in China) een solide basis achter om tenminste aan te horen.

Anders dan dat moeten we ook niet zo druk maken want als we dit real life zouden mee maken dan zouden we niks kunnen/hebben gezien omdat er 50 rijen omheen staan waardoor je niet eens over de hoofden kan kijken. Foto's en internet = slechtste combinatie ooit waar de media op kickt.

Mijn oprechte medeleven en excuses aan de nabestaanden, die nu niet alleen een familie lid/vriend of collega verloren hebben maar ook in schaamte door het leven gaan (gezichtsverlies etc.)

Binnenkort bevind ik mij ook in China voor een maand, dan ben ik benieuwd of mijn inschattingen op basis van mijn netwerk en vriendschappen die ik heb daar nog steeds strookt met wat ik zeg. Hoe dan ook, Chinezen zijn het volk (of cultuur) dat met kop en schouders gebukt is gegaan onder de meest lange en grote lijdenswegen die er op deze aarde te vinden zijn.

Advies van de dag: 'See no evil, hear no evil, do no evil'.

Vraag effe aan de Tibetanen hoe vredelievend de Chinezen zijn.

Link naar reactie

De tibetanen strijd is naar mijn mening 1 van de weinige dondere bladzijden die is gebasseerd op afkomst of culturele verschillen. Ondanks dat geloof ik niet die uitvoerende partij de onderdrukking met 'plezier' doet. Dit komt van arrogantie uit hogerhand en de simpele burger moet gehoorzamen. Ik heb serieus twijfels of Chinezen nog steeds aan 'onderdrukking' zouden doen als ze zelf mochten kiezen.

Het mij er op om hoe 'vredelievend' Chinezen van nature in hun hart/cultuur zijn. Orders,machtslust en valstrikken kunnen altijd roet in het eten gooien maar zijn niet representatief voor wat je diep van binnen werkelijk bent/voelt/denkt of hoe je bent opgevoed en keuzes maakt die mensen harmonie i.p.v. ontwrichting brengt.

Link naar reactie

Ik heb het incident vannacht nog nagevraagd bij mijn Chinese collega's maar in Shanghai hebben deze rellen het nieuws niet gehaald. Ook de beelden op weibo.com zijn inmiddels allemaal verwijderd. Wel wisten ze te vertellen dat dergelijke rellen steeds vaker voorkomen.

Link naar reactie

http://www.zerohedge.com/news/2014-04-22/chinas-largest-manager-bad-debt-economy-grim-and-complicated

Nieuwe nonperforming loans voor januari en february 2014 zijn $10 miljard, terwijl dat in het hele jaar 2013 $16 miljard bedroeg.

Het draadje knapt voor iedereen op een bepaald moment. Voor sommigen iets eerder dan anderen. Het voorkomen van gezichtsverlies is de allerhoogste prioriteit voor het merendeel van de Chinezen. Nu men de schulden niet kan afbetalen, kan daar niet meer aan voldaan worden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Als agenten zich hier ook zo zouden gaan gedragen, zouden wij er gewoon om heen staan met onze achterlijke cameraatjes terwijl er iemand kapot getrapt word. Dan prefereer ik toch de reactie van de Chinezen.

Uiteraard zouden mensen er in moeten springen om het te stoppen, en niet actief agenten dood gaan slaan.

Gelukkig zijn soortgelijke acties van onze polities nog zeldzaam.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...