Ga naar inhoud
GENEGEERD

Behoefte aan 24/7 SHTF Radio zender met echt nieuws/reviews en interviews


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
mocht er iets gebeuren ten tijden van zo'n thema uitzending, en die DJ is daar niet op gefocust of heeft die informatie niet, dan loopt de radiozender zijn doel voorbij. Dit is op verschillende manieren wel op te lossen hoor. Een belletje van de redactie dat zijn stream overgenomen wordt om breaking news door te geven.

Dat kun je oplossen met een shoutbox ergens op je server. Lijkt mij handig om contact te houden met de DJ's onderling. Ook altijd leuk om reacties van je luisteraars binnen te krijgen op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja absoluut, vooral gezien er de afgelopen tijd toch zeer duidelijk een hoop misinformatie wordt gegeven, of zelfs dat een aantal belangrijke nieuwsitems die je normaal gesproken op (bijvoorbeeld) het journaal zou verwachten juist helemaal niet aan bod komen. Ik heb zelf niet heel veel om hier aan bij te dragen, maar zou zeker wat over hebben voor een goed doel als dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor een administrator ook altijd mogelijk om de huidige DJ van de stream af te kicken, en er een andere stream op te zetten mocht de nood echt hoog zijn. dan is er natuurlijk ook de mogelijkheid om een chatbox aan de website te linken, maar die dient dan ook gemodereerd te worden. Heb dat al vaak fout zien gaan met scheldkanonnades en linkdumps..

 

Het programma wat ik gebruik om radio uitzendingen te maken, is volledig te scripten. Ik had in het verleden een compleet weekprogramma draaien die 24/7 draaide.

In de nacht was het de normale nonstop, maar overdag en savonds had ik dan verschillende thema's met hun eigen intro's en jingles. bijvoorbeeld van 19:00 tot 21:00 - Top 40 muziek en van 21:00 tot 0:00 Disco Classics

 

Qua muziek is het dus erg makkelijk om zo programma's in elkaar te zetten. Nieuws items of programma's over bijvoorbeeld tuinieren of survival gear kunnen ook vooraf opgenomen worden en in zo'n programma geplaatst worden. Dit kan iemand dan vanuit thuis doen of op locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt nieuws/reviews en interview kunnen misschien ook beeld hebben ter ondersteuning van het woord. Anders lijkt het mij wat 'beperkt' in een informatief programma.

 

Bij reviews moet dat geen probleem opleveren. Dat wordt momenteel ook al gedaan door verschillende leden van het forum. Maar dat is niet te verweven met een radiozender.

Hetzelfde geldt voor nieuws en interviews. Het blijft een radiostation die het nieuws gesproken brengt. Als je hier beeld bij wilt hebben praat je over een compleet ander concept wat ook moeilijker te verwezenlijken is op een betaalbare en professionele manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij reviews moet dat geen probleem opleveren. Dat wordt momenteel ook al gedaan door verschillende leden van het forum. Maar dat is niet te verweven met een radiozender.

Hetzelfde geldt voor nieuws en interviews. Het blijft een radiostation die het nieuws gesproken brengt. Als je hier beeld bij wilt hebben praat je over een compleet ander concept wat ook moeilijker te verwezenlijken is op een betaalbare en professionele manier.

 

In dat licht bekeken zie ik niet veel brood op dit moment in een radio station. Immers, alles wat in het radiostation gebeurt wordt linksom of rechtsom ook al gedaan via andere media. Ik mis om het zo maar te zeggen: 'de toegevoegde waarde' (of ik mis een belangrijk detail ^^?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wellicht een idee om tijdens een serieuze situatie over de AM te zenden? ik meen te hebben gelezen dat dit vrij is?

Ik ben namelijk bang dat in een echte shtf internet plat kan liggen en je dus niets hebt aan een internet station, maar ik kan het uiteraard fout hebben.

 

Verder verhuur ik streams, ik wil eventueel wel een stream beschikbaar stellen die tijdens een shtf gebruikt kan worden (servers draaien in een NL datacenter).

 

Nana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...