Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sylvia Witteman schrijft column over preppen


Gast

Aanbevolen berichten

Zou je het artikel kunnen posten zodat wij er ook kennis van kunnen nemen?

 

De Volkskrant is sowieso erg gek geworden met het zoeken naar hun originele content van hun en hun schrijvers en als die online komen krijgen we meteen van die boefjes (advocaten kantoren die commissie hierover krijgen) een brief en als je er niet uitkomt een rechtszaak (been there done it). Dus liever niks online gooien van die old school krant ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Volkskrant is sowieso erg gek geworden met het zoeken naar hun originele content van hun en hun schrijvers en als die online komen krijgen we meteen van die boefjes (advocaten kantoren die commissie hierover krijgen) een brief en als je er niet uitkomt een rechtszaak (been there done it). Dus liever niks online gooien van die old school krant ;-)

 

Nou, dan ga ik vanavond maar huiswerk maken: een samenvatting + een paar citaten mét bronvermelding, net als op school.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo 'misselijkmakend'? Hoe kun je dat zeggen terwijl je het stuk niet gelezen hebt? Komt op mij een beetje over als zeuren om het zeuren ....

 

Ik heb de column wel gelezen, ik heb een abonnement op de Volkskrant, en ik vond hem wel aardig. Niet haar beste column ever - en ze schrijft soms gewéldig! - maar wel herkenbaar. Het stukje is waarschijnlijk geschreven op basis van Amerikaanse sites die Witteman heeft bezocht en daar heeft ze inderdaad wat voorbeelden van extreme redneck-preppers gevonden waarover ze mild-ironisch schrijft.

Is dat fout? Ik weet niet wie er dan fout is. Op dit forum is genoeg onzin te vinden om een heel vreemd beeld te krijgen van preppers. Ligt dat aan de lezer of de journalist?

 

Die kudo heb je al verdiend. Wellicht als ik zeg dat preppers in Nederland over het algemeen niet zo mal zijn als KENNELIJK wordt gesuggereerd in het op basis van bestudering van WAARSCHIJNLIJK Amerikaanse preppers stuk van Witteman, zit ik dan in de goede richting?

 

Zo lang als dat de meeste mensen nauwelijks maatregelen treffen voor zelfs maar een kleine calamiteit, is de situatie zorgelijk en een lachwekkend stuk over idiote preppers helpt niemand. Niet (het beeld van) de preppers in de Benelux, en niet de mensen die nul maatregelen hebben getroffen.

 

Juist zo'n stuk in de krant kan een aanleiding zijn om rationele adviezen af te vuren op de ingedommelde burgers middels een reactie van deze of gene prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kudo heb je al verdiend. Wellicht als ik zeg dat preppers in Nederland over het algemeen niet zo mal zijn als KENNELIJK wordt gesuggereerd in het op basis van bestudering van WAARSCHIJNLIJK Amerikaanse preppers stuk van Witteman, zit ik dan in de goede richting?

 

Zo lang als dat de meeste mensen nauwelijks maatregelen treffen voor zelfs maar een kleine calamiteit, is de situatie zorgelijk en een lachwekkend stuk over idiote preppers helpt niemand. Niet (het beeld van) de preppers in de Benelux, en niet de mensen die nul maatregelen hebben getroffen.

 

Juist zo'n stuk in de krant kan een aanleiding zijn om rationele adviezen af te vuren op de ingedommelde burgers middels een reactie van deze of gene prepper.

 

Lastig. Wie is verantwoordelijk voor wat? Ik denk dat het om de extremen gaat. Preppers in camo-outfit met een kruisboog maken in Nederland een rare indruk en journalisten grijpen dat aan om het hele prepgebeuren belachelijk te maken. Een 'gewone' meneer of mevrouw die komt vertellen dat een waterfilter belangrijk is bij een langdurige stroomstoring of rivierdijkdoorbraak wordt wat serieuzer genomen. Van een columnist moet je wat dat betreft echter niet te veel verwachten. Witteman - ik schrijf dit nu uit mijn hoofd - beschrijft in die column onder andere dat zij als onhandige dikkige mevrouw waarschijnlijk weinig overlevingskansen heeft en bij een shtf waarschijnlijk opgegeten gaat worden door haar zoontje. Ook al was volgens haar het villen van een konijn heel simpel - daar had ze dan weer wel ervaring mee, waarschijnlijk vanuit de periode dat ze in Rusland woonde en werkte. Columnisten als zij schrijven echter over alles met enige ironie.

 

Een probleem blijft dat het hele prepgebeuren moeilijk serieus te nemen is als je je niet voor kunt stellen dat deze georganiseerde samenleving erg kwetsbaar is. Als je niet beter weet dan dat water uit de kraan komt, dat groente altijd in de winkel ligt en dat je brood bij de bakker kunt halen dan is preppen een beetje de ver-van-mij-bed-show.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Volkskrant is sowieso erg gek geworden met het zoeken naar hun originele content van hun en hun schrijvers en als die online komen krijgen we meteen van die boefjes (advocaten kantoren die commissie hierover krijgen) een brief en als je er niet uitkomt een rechtszaak (been there done it). Dus liever niks online gooien van die old school krant ;-)

ah oke, ik begrijp het. Dat soort ge-emmer kunnen we missen als kiespijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig. Wie is verantwoordelijk voor wat? Ik denk dat het om de extremen gaat. Preppers in camo-outfit met een kruisboog maken in Nederland een rare indruk en journalisten grijpen dat aan om het hele prepgebeuren belachelijk te maken. Een 'gewone' meneer of mevrouw die komt vertellen dat een waterfilter belangrijk is bij een langdurige stroomstoring of rivierdijkdoorbraak wordt wat serieuzer genomen. Van een columnist moet je wat dat betreft echter niet te veel verwachten. Witteman - ik schrijf dit nu uit mijn hoofd - beschrijft in die column onder andere dat zij als onhandige dikkige mevrouw waarschijnlijk weinig overlevingskansen heeft en bij een shtf waarschijnlijk opgegeten gaat worden door haar zoontje. Ook al was volgens haar het villen van een konijn heel simpel - daar had ze dan weer wel ervaring mee, waarschijnlijk vanuit de periode dat ze in Rusland woonde en werkte. Columnisten als zij schrijven echter over alles met enige ironie.

 

Een probleem blijft dat het hele prepgebeuren moeilijk serieus te nemen is als je je niet voor kunt stellen dat deze georganiseerde samenleving erg kwetsbaar is. Als je niet beter weet dan dat water uit de kraan komt, dat groente altijd in de winkel ligt en dat je brood bij de bakker kunt halen dan is preppen een beetje de ver-van-mij-bed-show.

 

Feitelijk heb je heel kort en bondig al gezegd wat een goed antwoord op het artikel zou kunnen zijn. Als je daaraan nog zou toevoegen wat het voordeel is van enkele voorbereidingen, zonder over the top te gaan middels gasmaskers en schiettuig, heb je een mooie handreiking jegens de lezers verwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk heb je heel kort en bondig al gezegd wat een goed antwoord op het artikel zou kunnen zijn. Als je daaraan nog zou toevoegen wat het voordeel is van enkele voorbereidingen, zonder over the top te gaan middels gasmaskers en schiettuig, heb je een mooie handreiking jegens de lezers verwoord.

 

Juist. Niet zo:

 

doomsday-castle.jpg.983bf40d7740fbd3b7892aa55f4f561a.jpg

 

maar zo:

 

Prepper-Clothing.jpg.06aca3cd7dd46a9cf21d63a7fd135528.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die columns staan niet online.

Zou een fysieke lezer m ff onder de scanner moeten leggen..

 

Scanner opzoeken (graaf, graaf)

yes, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

 

 

Hier heb je een dropbox link:

 

[admin] verwijderd

 

(is extern, dus VK, sue me!)

 

Voor de paranoïde preppers, hier een google doc link

 

[admin] verwijderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scanner opzoeken (graaf, graaf)

yes, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

 

 

Hier heb je een dropbox link:

 

[admin] verwijderd

 

(is extern, dus VK, sue me!)

 

Voor de paranoïde preppers, hier een google doc link

 

[admin] verwijderd

 

Om heel eerlijk te zijn, vond ik het een erg grappig en treffend stukje!

 

Ik voelde me in ieder geval totaal niet aangesproken.

 

Enfin, leuk geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Ja en Ja. En Nee. Ooit was er een idee om Nederland meer preppers te bezorgen. Meer mensen voorbereid. Dit stuk gaat daar ZEKER NIET bij helpen.

 

"ach gut, ben jij prepper?"

"euh....ja....hoezo?"

"heb je ook zo'n handaangedreven appelsnijder? en een amputatieset? hahahahaha"

 

Goed, dit is dus typisch een voorbeeld van nu lachen ze erom, straks geven ze je gelijk en mocht het ooit WROL worden dan staan ze als eerste aan je deur. Mooi, iedereen met een VK abonnement krijgt een kadootje omdat ze zo hard gelachen hebben om het stukje van Sylvia; een scherp mes zodat ze die dikke het eerst kunnen opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En eindigt met de verzuchting dat ze zelf waarschijnlijk in een hoekje zou gaan zitten wachten tot haar kinderen haar zouden opeten, begeleid door een melancholiek mondharmonicamuziekje..

 

Een wijs man heeft gezegt: elk nadeel heeft zijn voordeel, wat zo dan maar weer even bewezen wordt....

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scanner opzoeken (graaf, graaf)

yes, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

 

 

Hier heb je een dropbox link:

 

[admin] verwijderd

 

(is extern, dus VK, sue me!)

 

Voor de paranoïde preppers, hier een google doc link

 

[admin] verwijderd

 

Dank voor het delen, maar als beheerders willen we toch geen risico nemen met mogelijke boetes voor copyright schending. Of het extern staat, en of het door een gebruiker (jij) ipv beheerder (ik) wordt geplaatst, is volgens mij niet 100% waterdicht om problemen te voorkomen. Dat we zelf geen 'illegale' content hosten wil volgens mij niet zeggen dat we wel mogen deeplinken naar extern gehoste illegale content. Of het nou deeplinks zijn naar Pirate Bay of zelf gemaakte scans.

 

Tenzij iemand ons uitdrukkelijk kan geruststellen met info uit het wetboek oid staan we dit niet toe, helaasch .....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...