Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weer meer mist in de goud wereld

Kans
 Share

Recommended Posts

China heeft de gewoonte om af en toe, ongeveer om de vijf jaar, iets te zeggen over hun goud bezit.

In 2009 heeft China bekent gemaakt dat ze ongeveer 1066 ton hadden, grofweg een verdubbeling tov de vorige mededeling in 2003 dat ze 600 ton hadden.

Volgens een aantal schattingen bezit China momenteel tussen de 3000 en 5000 ton goud.

Personlijk denk ik dat ze heel waarschijnlijk meer dan het dubbele hebben dan wat Amerika officieel in bezit heeft, 8000 ton goud, en dus dat China minstens 16000 ton goud in bezit heeft.

De enige manier waarbij ik me kan voorstellen dat China die hoeveelheid nog niet zo hebben is als ze naast de schimmige goud import ook nog een veel schimmigere goud export hebben.

En die kans lijkt me klein omdat China al heel lang hun binnenlandse goud winning bijzonder goed in China weten te houden ( voor zover wij de gewone man dat kunnen analyseren).

We weten vrij aardig hoeveel China importeert omdat dit voor een groot deel via Hongkong gaat.

En Hongkong maakt van hun handel geen geheim.

Helaas heeft China recentelijk geen update gegeven over hun actuele goud bezit maar hebben ze wel aangekondigd dat er binnenkor directe goudhandel via Beijing gaat worden toestaan.

En dus zal de handel, tenminste een deel, die via de publiekelijke handel in Hongkong ging nu rechtsreeks naar Beijing gaan.

Mijn vermoeden is dat Beijing wel eens veel minder openlijk in die goudhandel zal zijn dan toen hij nog via Hongkong ging.

En zal de ondoorgrondelijke handel in de wereld met goud weer wat ondoorzichtiger worden.

Een ding zal feit blijven, zodra goud weer in het spotlicht zal komen te staan als de fiat munten ineenstorten, dat het goud een geheel andere waarde zal hebben dan de dump prijzen waarop goud momenteel tegen dat fiat papier te verkrijgen is.

http://www.zerohedge.com/news/2014-04-21/china-goes-dark-pboc-keep-goldbugs-confused-about-its-gold-buying-spree

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Goede post @Kans! Zou je titel niet beter zijn "Meer mist in de goud wereld"?

Haha, sorrie ik hoop dat ik er om mag lachen?

Ik heb geen idee of het beter zou zijn?

Bedoel dan ook echt "weer, meer, mist, in de goud wereld" ...

Laat ik eens vertellen hoe ik mijn stukjes schrijf:

Meestal lees ik per dag zo'n drie tot vier uur berichten op internet.

Ik praat, bel en mail dan nog vaak een uurtje per dag.

En heel vaak schakel ik tussen zo'n tien twintig sites die ik veel bezoek en werp ik regelmatig een blik op preppers.nl

Soms triggert een mail of reactie op preppers.nl me om ook te reageren.

En soms triggert een gesprek of een stukje op een site me om een nieuw topic te starten.

Ik denk nooit na over wat ik ga schrijven.

Er is een topic dat in mijn hoofd zit en waarvan ik denk dat het voor anderen interesant kan zijn.

Ik denk niet na over een mooie layout, of de volgorde goed is, of het duidelijk is, of het taal gebruik klopt enz.

Het wordt opgeschreven zoals het in mijn hoofd zit.

Zo denk ik ook zelden na over de titel, ik schrijf op waar ik het over wil hebben.

Pas bij het invullen van de labels ga ik me afvragen wat eigenlijk de juiste woorden zijn om het samen te vatten.

Ik ben vaak meer bezig met wat ik niet op moet schrijven dan wat ik wel op moet schrijven omdat er zo enorm veel kruisverbanden in mijn hoofd zitten, andere zaken die ermee samenhangen, al gedane zaken die de inleiding hadden kunnen zijn, en eventuele gevolgen, en vaak nog een berg aan details..

Maar dan zouden al mijn post ellelang en onleesbaar worden...

Maar in dit geval zit in mijn hoofd dus "weer" een duidelijke stap die "in de goud wereld" voor "meer mist" zorgt.

En daarom vind ik dit de juiste titel ?

Het is ook de enige manier waarop ik wil schrijven.

Ik heb een hekel aan gramatica, mooie zinnen, enz maar vervolgens het stuk zelf inhoudloos is.

Ik heb er de rust en de tijd niet voor, sorrie als het daarom soms minder duidelijke of zelfs onsamenhangende stukjes of titels zijn.

Nu ik het opnieuw lees zou het kunnen zijn dat je bedoeld dat het beter "opnieuw meer mist in de goudwereld" had kunnen zijn omdat het woord 'weer' de titel onduidelijk kan maken?

Grt,

K an s

Link naar reactie

Vanzelfsprekend zijn het vooral de banken die investeren in goud. Maar:

Eind 2009 heeft de staatstelevisie een promotiecampagne gevoerd om zilver en goud te kopen als investering. Werkers in de mijnen kunnen een deel van hun salaris in goud krijgen en er zijn zelfs ATS's waar je 'goud uit de muur' kunt halen. Dat was opvallend omdat het voor burgers voor 2002 verboden was in privé goud te bezitten; op bezit stond gevangenisstraf. Vanaf 2009 stuurt China aan op een devaluatie van de dollar; steeds meer internationale handel vindt plaats buiten de dollar. De export van in China gedolven goud is verboden.

Link naar reactie

@Kans, begrijp me niet verkeerd. Het was absoluut niet mijn bedoeling om je stuk tekst incl titel in twijfel te trekken of kritiek te leveren op je schrijfstijl. Het was meer om ook aan te geven hoe ik er zelf over denk mbt de goudhandel. En ja, als je wilt lachen om m'n opmerking? Tuurlijk no problemo, je geeft tenminste uitleg waarom...:D

Link naar reactie

China exporteert ook goud, want de gouden panda schijnt een gewilde munt te zijn.

Zeker je hebt gelijk. En het is een prachtige munt. Er vindt wel export plaats, maar die is zeer strak gereguleerd. De (wat verouderde) wetgeving hieromtrent is te vinden in de 'Laws of the People's Republic of China, Regulations on the control of gold and silver':

Artikel 21. The casting and issuing of gold and silver-based commemorative coins shall be handled by the People's Bank of China. No other units shall cast, copy or issue such items.

The export of gold and silver-based commemorative badges (plaques) shall be handled separately by the People's Bank of China and the Ministry of Foreign Economic Relations and Trade.

En artikel 29:

Products for export which contain a relatively high percentage of gold and silver must first be examined and approved by the People's Bank of China.

De wetgeving is inmiddels wat versoepeld.

Link naar reactie

• 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...