Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vijf weken verwijderd van de Derde Wereldoorlog (volgens site VS)

Tom
 Share

Recommended Posts

Volgens de site van David Hodges.

http://thecommonsenseshow.com/2014/04/21/five-weeks-away-from-world-war-iii/

Als Poetin niet handelt binnen vijf weken, dan zal de Oekraïnse impasse ongetwijfeld veranderen in een koude oorlog vergelijkbaar met de koude oorlog die 40 jaar duurde tussen de Sovjet-Unie en de Verenigde Staten. Een wereldwijde koude oorlog zou kunnen vernietigen wat er over is van de Amerikaanse economie. Poetin heeft de nodige grondstoffen en de steun van de BRIC-landen.

Een economische uitputtingsslag in combinatie met een langdurige koude oorlog is niet te winnen door het westen.

In beide gevallen heeft Poetin de overhand.

En laten we niet vergeten het Russische spionage schip bij Cuba en de Iraanse marineschepen die voor anker liggen voor de kust van de VS in de havens van Cuba dus onze oostkust.

Is een EMP aanval mogelijk bij een confrontatie met Rusland? Een aanval waarbij de Chinezen graag zou deelnemen om redenen die ik eerder beschreef in recente artikelen. (Lees hiervoor deze uitleg; DEEL 1 DEEL 2 (DEEL 2 geeft de beste beschrijving van een EMP scenario die ooit beschreven is).

Ukraine’s first president, Leonid Kravchuk, believes that Russia could usher in the end of the world as we know it, if Vladimir Putin doesn’t back down. Kravchuk stated that Putin does not back down, ever! For several different reasons, it is becoming increasingly likely that war could break out in Ukraine as early as this May.

In the unlikely event that NATO changes its war games exercises, Putin has about a five week window to gain military control over Ukraine before NATO would be in position to offer any meaningful opposition.

If Putin does not act inside of this five week window, then the Ukrainian standoff will no doubt morph into a cold war scenario similar to the 40 year cold war experienced by the Soviet Union and the United States. A global cold war could destroy what is left of the American economy. I fear that Putin has the necessary mineral resources and the support of the BRICs to win an economic war of attrition related to the necessary build up needed to engage in a prolonged cold war. In either case, Putin holds the upper hand. And since Obama has seen fit to reduce the size of the American military to pre-WW II levels, this has increased the likelihood that the cold war would one day become a nuclear confrontation. And let’s not forget about the Russian spy ship in Cuba and the Iranian naval vessels which were parked off of our east coast. Again I ask, is an EMP attack that far out of the question? An attack in which the Chinese would gladly participate in for reasons that I previously identified in recent articles.

@Tom, is dit een plausibel scenario? Ik acht het goed mogelijk. Morgen nog maar effe kijken of we voldoende geprept hebben voor dit soort zaken. Al kun je niet op alles voorbereidt zijn.

VIA http://www.stevequayle.com/

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Back down... from what? Hij doet toch nog steeds niets? Opnieuw een speculatief verhaal die in principe nergens op gebaseerd is. Als Putin 5 weken heeft om in te vallen, waarom wachten? Hij had alle tijd van de wereld om het landje in te nemen. Hij wacht rustig tot de Ukraine uit elkaar valt, de EU de gasrekening betaalt, en de VS uitgeprutteld is. Hij heeft daar geen EMP voor nodig, de VS implodes vanzelf. Tenzij... de VS de voorhand gaat nemen en aanstuurt op een oorlog, waar het nu alle schijn van heeft.

En daar hebben we meteen de motivatie voor dit verhaal. De VS moet als eerste aanvallen om hun economie te redden, en daar moet een excuus en een reden voor gezocht worden. Pre-emptive strike. Zelfde laken een pak.

• Leuk 1
Link naar reactie

..........

een koude oorlog vergelijkbaar met de koude oorlog die 40 jaar duurde tussen de Sovjet-Unie en de Verenigde Staten.

..................

Een 'Koude Oorlog' vind ik nog niet zo'n ramp.

Vermoedelijk zal Europa dan dikke vriendjes worden met Rusland. Ook goed.

Wordt tijd dat we Amerika eens loslaten. We lopen al sinds WW2 aan het handje.

g75b15d.gif.8e641aadd2bd685ded7b9ffb49b0c5fa.gif

Wel top dat we er nu onze agenda op kunnen zetten.

Link naar reactie

Een hervatting van de koude oorlog is gelukkig nog geen gewapende strijd. Een Derde Wereldoorlog zou zeker eens kunnen ontstaan, maar verwacht ik niet naar aanleiding van de Oekraïne-crisis. Ten opzichte van de jaren tachtig is de macht van Rusland sterk verminderd, dus het is niet zo verwonderlijk dat Rusland zijn invloedssfeer weer wat probeert te vergroten. En Europa is erg afhankelijk van Russisch gas en is moe van de economische crisis.

Als Rusland de voormalige Oostbloklanden een voor een zou proberen te annexeren, ontstaat er vermoedelijk wel een grote oorlog in Europa, maar daarvan is nu totaal geen sprake.

Link naar reactie

Ik verbaas me over de vele anti Amerikaanse reacties. Zonder de steun van de Verenigde Staten tijdens de Koude Oorlog was West Europa onder de voet gelopen door de Russen. Ook nu kan Europa haar eigen broek niet ophouden op militair gebied. De geschiedenis heeft bewezen dat Rusland niet te vertrouwen is en Putin al helemaal niet. Wat kan Europa doen als Rusland bijvoorbeeld Letland (NAVO lid) binnenvalt onder dezelfde redenen als Oekraine? Laten we Letland als NAVO lid barsten of gaan we collectief op onze rug liggen en verwelkomen de Russen?

Begrijp me niet verkeerd, ook de Verenigde Staten manipuleert en is landen binnengevallen zonder geldige redenen. Ook is er geen enkel reden om zonder meer te geloven wat ze beweren. Maar ik denk wij als Europa meer te vrezen hebben van Rusland met Putin aan het hoofd dan van de Amerikanen.

Link naar reactie

Ik verbaas me over de vele anti Amerikaanse reacties. Zonder de steun van de Verenigde Staten tijdens de Koude Oorlog was West Europa onder de voet gelopen door de Russen. Ook nu kan Europa haar eigen broek niet ophouden op militair gebied. De geschiedenis heeft bewezen dat Rusland niet te vertrouwen is en Putin al helemaal niet. Wat kan Europa doen als Rusland bijvoorbeeld Letland (NAVO lid) binnenvalt onder dezelfde redenen als Oekraine? Laten we Letland als NAVO lid barsten of gaan we collectief op onze rug liggen en verwelkomen de Russen?

Begrijp me niet verkeerd, ook de Verenigde Staten manipuleert en is landen binnengevallen zonder geldige redenen. Ook is er geen enkel reden om zonder meer te geloven wat ze beweren. Maar ik denk wij als Europa meer te vrezen hebben van Rusland met Putin aan het hoofd dan van de Amerikanen.

Is verleden tijd. Er was geen keuze. En we hebben ze er genoeg voor betaalt.

Feitelijk zou Europa in staat moeten zijn de eigen broek op te houden.

Je kent het spreekwoord: Beter een goede buur, dan een verre vriend.

Zeker als dat vriendje er geen enkele moeite mee heeft om jouw voor/achter tuin te gebruiken voor het uitvechten van zijn! geschillen.

Rusland die de wereld wil veroveren? Bekeren tot het communisme?

Ironisch is dat Rusland het enige land is dat heden ten dage werkelijk vrij kapitalisme kent.

Dan haal ik nog even de post van Ronin Kogaratsu erbij:

It is not something unique in the personalities of Tsar Peter or President Putin that drives Russia to require non-threatening neighbors. It is the collective Russian memory of invasion. Each era of history has had its military super-power, and each super-power in turn attacked Russia.

Het is momenteel interessanter voor Rusland om Europa als goede buur te hebben/krijgen,

dan een poging te ondernemen het te veroveren. Of het verleden in te blazen.

Zeker vanwege de afzetmarkt die Europa vertegenwoordigd.

Maar goed, we zullen zien.

Link naar reactie

De "steun" waar je over spreekt ten tijde van de Koude Oorlog, was in werkelijkheid niets meer dan eigenbelang van de Amerikanen. Op deze manier konden ze hun aloude vijand van dichtbij in de gaten houden. Dat Europa militair geen ruk meer voorstelt, dat klopt helemaal. Obama gaf tijdens de laatste nucleaire geldverspilling,eh, wereldtop, de NATO nog een veeg uit de pan over het feit dat de gehele militaire slagkracht van de Europese landen gedegradeerd is tot een stelletje schooljochies die met houten geweren "ratatatata!" roepen.

Ik ben niet anti Amerika, noch pro Rusland. Macht corrumpeert. Basta.

Edoch, heb ik meer respect voor Poetin dan voor Obama. En ik geef Poetin nog eens volledig gelijk ook.

Link naar reactie

ik zal met de volgende opmerking waarschijnlijk niet veel vrienden maken maar ja, ik doe het toch:

ik zou eerder voor Poetin juichen dan voor de zogenaamde leiders van de EU. wat Poetin doet dat doet hij in het openbaar, in tegendeel van wat "onze" leiders doen. Die doen alles in donkere kamertjes en denken alles te kunnen kopen. kunnen ze iemand of een land niet kopen, dan gaan ze chanteren.... zeg nu zelf wie zouden jullie liever als Nederlandse minister president hebben Rutte of Poetin?

ik zal er verder maar niets meer over zeggen, het is maar mijn mening.

Link naar reactie

Back down... from what? Hij doet toch nog steeds niets? Opnieuw een speculatief verhaal die in principe nergens op gebaseerd is. Als Putin 5 weken heeft om in te vallen, waarom wachten? Hij had alle tijd van de wereld om het landje in te nemen. Hij wacht rustig tot de Ukraine uit elkaar valt, de EU de gasrekening betaalt, en de VS uitgeprutteld is. Hij heeft daar geen EMP voor nodig, de VS implodes vanzelf. Tenzij... de VS de voorhand gaat nemen en aanstuurt op een oorlog, waar het nu alle schijn van heeft.

En daar hebben we meteen de motivatie voor dit verhaal. De VS moet als eerste aanvallen om hun economie te redden, en daar moet een excuus en een reden voor gezocht worden. Pre-emptive strike. Zelfde laken een pak.

Dat de VS probeert aan te sturen op WW3 lijkt me ondertussen redelijk duidelijk. Daarnaast: als er al een EMP of iets dergelijks afgaat in/bij amerika, dan voorspel ik alvast dat de Amerikaanse overheid er zelf voor verantwoordelijk is. Wel makkelijk dat er een paar bootjes van andere landen in de buurt liggen die je dan de schuld kunt geven. Ik gok in zo'n scenario dat de zondebok Iran zal zijn. Daar wil 't IMF tenslotte ook nog erg graag naar binnen om de staats banken over te nemen.

Grappig trouwens als Amerika afgeeft op een paar Iranese bootjes bij cuba. Hier zie je de Amerikaanse basis rondom Iran:

iran_surrounded.jpg.390b5fa241d41c3eb497f354adfbc9a5.jpg

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik ben absoluut niet pro poetin. Iemand die zomaar een deel van een ander land inpikt omdat hij weet dat hij meer macht heeft en zogenaamd omdat russen gevaar lopen, maar eigenlijk vanwege de strategische ligging deugt niet. Das geen goeie buur.

Dat ik ergens wel bewondering kan hebben voor de manier waarop hij het westen weet te manipuleren maar ook een rad voor de ogen weet te draaien is wat anders.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...