Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een muziekje is toepasselijk ...

Dank je wel hoor Peerke :p

@spechtje @MyronPrps Hoop dat t niet gaat regenen...ik moet serieus is gaan kijken of je kleine geigertellers aan kan schaffen voor minder dan een hele rug. T is inderdaad super eng..over 20-30 jaar krijg je opeens de diagnose kanker. Ook wel apart trouwens dat de generatie die nu allemaal kanker heeft geboren is in de periode van atoombom tests.

Ik moet nog altijd Pruisisch Blauw aanschaffen, is niet al te duur maar kan alleen op recept dus moet je een of ander bullshit verhaal verzinnen om t bij een online apotheek te kunnen krijgen....

PS. Dan vind ik teken toch enger. Je kan ze zien..maar ziet ze niet en als je ze wel ziet is t vaak te laat en heb je kans om een van de vele leuke ziektes te krijgen.

Deze post delen

Ik vind een Nederlands leven net zoveel waard als een Duits leven.

Als iedereen zou denken "ikke eerst" dan kunnen we de mensheid wel afschrijven.

Helaas steken veel mensen zo in elkaar.

Wat ons 'mens' maakt, is bij vele mensen compleet zoek...

Als je kijkt naar de geschiedenis, de ondergang van bijna iedere beschaving, was moreel verval. Wat toen vrij lokaal gebeurde, is nu gemondialiseerd...

Wat ook het verval een mondiaal karakter gaat geven. Ik hoop dat het nog lang 'goed' gaat, maar vrees er voor. Het goede voorbeeld consequent geven,

het lukt maar weinigen... En vaak zijn we bezig met de splinter in het oog van de ander ipv met de balk in ons eigen oog.

Verder vind ik dat mijn medemens zelfs geen respect verdient door zijn / haar gedrag... Ik zie het geven van respect nl. niet als iets vanzelfsprekend meer... dat moet je verdienen / waard zijn.

Om weer on topic te gaan, who cares about Tsjernobyl now when there is Fukushima?

Deze post delen

Wie daar nog dichtbij in de buurt woont geeft al licht, denk ik:(. Straling ervan komt over de hele wereld en ook in NL gemeten. Vast hogere waardes dan in het nieuws genoemd. Na bijna 30 jaar nog steeds straling en het gaat nog wel een paar eeuwen door ook.

Deze post delen

@wodan Omdat daar nu bosbranden woeden die radioactief materiaal de lucht in werpen. Zaterdag krijgen we wind vanuit het oosten en misschien ook regen. Het radioactieve materiaal zal met de regen hier (of ergens anders) naar beneden komen.

• Leuk 1

Deze post delen

"Komende nacht is er veel sluierbewolking en is een kleine kans op een enkele (onweers)bui. De minima lopen uiteen van 17 graden in het noorden tot 22 graden in het zuiden. De oostenwind is matig, in het oosten zwak.

Zaterdagochtend is er nog steeds veel hoge bewolking aanwezig en in het noordwesten kan er een onweersbui voorkomen. De temperaturen lopen al snel op naar waardes rond 25 graden. De matige wind draait naar het zuidoosten, in het zuidwesten naar zuid."

http://www.buienradar.nl/Home/weatherforecasttoday

Wind: http://europa.buienradar.nl/verwachting/wind

Lijkt erop dat in de nacht van vrijdag op zaterdag de wind uit het oosten komt, op zaterdagmiddag draait hij weer naar het zuid, zuidwesten.

Deze post delen

@Pr3pper

Hm de brand is echter nog steeds gaande. In het begin van de brand was er volgens de autoriteiten geen kans op gezondheidsschade. Het radioactieve materiaal ligt sowieso niet aan de oppervlakte dus misschien duurde het een tijd voordat door de brand er lager gelegen gedeeltes aarde bloot kwamen te liggen?

Deze post delen

Nu maar hopen dat die troep eerst ergens anders neervalt.

Moest die troep toevallig hier neervallen . Zal ik het op flessen trekken ( die ik nu al een tijdje prep ) en het jou toesturen. Zo deel jij ook een beetje in de brokken .;)

Deze post delen

@Pr3pper

Hm de brand is echter nog steeds gaande. In het begin van de brand was er volgens de autoriteiten geen kans op gezondheidsschade. Het radioactieve materiaal ligt sowieso niet aan de oppervlakte dus misschien duurde het een tijd voordat door de brand er lager gelegen gedeeltes aarde bloot kwamen te liggen?

Daar heeft het niets mee te maken.

Alles wat daar groeit neemt een bepaalde hoeveelheid radioactiviteit op. Bij een bosbrand krijg je veel stof en as in de lucht, die kan radioactief zijn.

We praten hier over de fallout van na de catastrofe die nu weer in de lucht kan komen.

Diepere grondlagen zijn denk ik niet eens besmet tenzij er nog braaf geploegd wordt door het handjevol overlevers.

Deze post delen

Moest die troep toevallig hier neervallen . Zal ik het op flessen trekken ( die ik nu al een tijdje prep ) en het jou toesturen. Zo deel jij ook een beetje in de brokken .;)

Dat kan ik waarderen geert, samen spelen samen delen.

Deze post delen

Daar heeft het niets mee te maken.

Alles wat daar groeit neemt een bepaalde hoeveelheid radioactiviteit op. Bij een bosbrand krijg je veel stof en as in de lucht, die kan radioactief zijn.

We praten hier over de fallout van na de catastrofe die nu weer in de lucht kan komen.

Diepere grondlagen zijn denk ik niet eens besmet tenzij er nog braaf geploegd wordt door het handjevol overlevers.

Dat weet ik hoor :) Toen der tijd hebben ze de grond omgeploegd, vandaar.

Deze post delen

De documentaire The Russian Woodpecker wordt door IDFA uitgezonden.

Voor data en locaties zie hier, in Amsterdam

In The Russian Woodpecker maken we kennis met de authentieke kunstenaar Fedor Alexandrovic. Op vierjarige leeftijd raakte hij radioactief besmet door Tsjernobyl. Zijn hele leven wil hij weten hoe dit 'ongeluk' heeft kunnen gebeuren en hij gaat op onderzoek uit. Stukje bij beetje ontrafelt hij wat er werkelijk gebeurd is. Deze waarheid is smerig en heeft het daglicht nooit kunnen verdragen. Fedor weet dat hij en zijn naasten hun leven niet zeker zijn als hij voort gaat met dit project. Als je slechts één film bezoekt tijdens IDFA, overweeg dan zeker om naar The Russian Woodpecker te gaan. Deze documentaire toont een bijzonder knap staaltje onderzoeksjournalistiek en hoewel het thema zwaar is, is The Russian Woodpecker zo eigenzinnig vormgegeven dat hij boeit van de eerste tot de laatste minuut.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...