Ga naar inhoud
GENEGEERD

Elke Belg heeft 30.000 dollar Amerikaanse schuld in bezit....

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik heb het al eens vaker gemeld....

Belgie heeft steeds meer Amerikaans schuldpapier in bezit...

Momenteel is Belgie na China (1273 miljard), Japan (1210 miljard) de derde in rij als bezitter van Amerkaanse schuld met 341 miljard aan bonds.....:

http://www.treasury.gov/ticdata/Publish/mfh.txt

341.000.000.000 dollar

Met 11 miljoen inwoners is dat ruim:

33.000 dollar per Belg !

Krijg steeds meer respect voor onze zuiderburen...

Beseffen ze wel dat ze dit geld nooit meer gaan terug zien?

Jawel ze krijgen die dollars wel terug maar de koopkracht zal dan nog minder zijn dan momenteel die van de Zimbabwe Dollars...

Prep ze (Belgen)

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik las het al op de blog van FOFOA inderdaad. Lijkt me een slechte zaak.Wanneer die Chinezen hun handel dollars de markt op schuiven en Japan ook (wellicht tegen de volgende debt ceiling verhoging of het vallen van de dollar) dan kan je als België niet verwachten dat je daar met veel koopkracht tussenuit komt.

Iedereen zal op hetzelfde moment proberen die waardeloze dollars nog snel om te zetten en de enigste plaats waar je ze dan nog kwijt kunt zal in Amerika zelf zijn dan. Mag je blij zijn als je nog een dubbeltje op elke euro overhoudt...

Link naar reactie

Ik vraag me wel eens af wat de totale wereldschuld is en hoe we deze gaan inlossen. Of wordt het een totale kwijtschelding via een WW3?

Ik kan me herinneren dat ik afgelopen weken een artikel las waarin stond dat het IMF een uitspraak had gedaan dat kwijtschelding hoe dan ook van toepassing was? Volgens mij ergens op Zerohedge. Het zou zomaar een inluiding kunnen worden van WW3 inderdaad: Every war is a bankerwar...

Link naar reactie

Ik kan me herinneren dat ik afgelopen weken een artikel las waarin stond dat het IMF een uitspraak had gedaan dat kwijtschelding hoe dan ook van toepassing was? Volgens mij ergens op Zerohedge. Het zou zomaar een inluiding kunnen worden van WW3 inderdaad: Every war is a bankerwar...

Als dat zo is dan moeten we een tandje sneller gaan preppen en opschieten met onze BOL.

Link naar reactie

China probeert eraf te komen en verkoopt het aan de Belgen.

Het antwoord op die vraag werd een eind geleden al gegeven in de FET. Het is niet onze overheid die die schuld opkoopt. En Zeohedge @Kans loop op dat vlak heel vaak veel achter.

http://www.zerohedge.com/news/2014-03-18/meet-brand-new-and-shocking-third-largest-holder-us-treasurys

http://www.tijd.be/bear_and_bull/Beste_Zero_Hedge_lees_dit.9479858-7467.art

Een klein stukje dat de oorsprong verklaart.

Euroclear wil niet reageren, maar via de Nationale Bank vernamen we dat de meeste effecten die Euroclear beheert, eigendom zijn van buitenlandse investeerders.

Overigens is de grootste belegger in Amerikaans overheidspapier met grote voorsprong de Amerikaanse centrale bank, die op een berg Treasuries van 2.259 miljard dollar zit.

Met andere woorden, we worden gebruikt als een hub om anderen transacties te laten uitvoeren.

• Leuk 2
Link naar reactie

Het antwoord op die vraag werd een eind geleden al gegeven in de FET. Het is niet onze overheid die die schuld opkoopt. En Zeohedge @Kans loop op dat vlak heel vaak veel achter.

Euroclear wil niet reageren, maar via de Nationale Bank vernamen we dat de meeste effecten die Euroclear beheert, eigendom zijn van buitenlandse investeerders.

Overigens is de grootste belegger in Amerikaans overheidspapier met grote voorsprong de Amerikaanse centrale bank, die op een berg Treasuries van 2.259 miljard dollar zit.

Met andere woorden, we worden gebruikt als een hub om anderen transacties te laten uitvoeren.

Het hele Amerikaanse schuldsysteem is absurd geworden.

De hele derivatenhandel is een onhoudbare zeepbel.

Japan dobbert al maar dan 10 jaar op een reddingsvlot hopeloos midden op een oceaan en door mazzel weten ze dat ding met lapmiddelen drijvende te houden en is het nog rustig weer...

En ga maar door.

Deze feiten zijn door de omvang eigenlijk nauwelijks meer te bevatten.

Daarnaast worden er spelletjes gedaan met getallen.

En dus als die spelletjes een keer zo absurt op papier worden dat je er om moet lachen, de bonds omvang die op papier in handen is van de Belgische staat, dan kunnen Zerrrohedge en ik daar dankbaar gebruik van maken om met een simpele berekening, schuldpapier in handen per Belg, duidelijk te maken hoe absurt alles is.

We kunnen wel over getallen met 12 of 15 of 18 nullen praten maar wie zegt dat iets?

Mensen hebben getallen nodig die ze wel kunnen plaatsen en iedereen snapt dat 30.000 dollar aan bonds per Belg niet normaal is?

Het geeft aan wat voor een rare bokkesprongen en kunstmatige ingrepen het systeem moet doen om maar niet te ontploffen.

Het feit dat Amerikaanse centrale bank Amerikaans schuldpapier bezit zou al genoeg moeten zeggen, helaas beseffen maar weinig mensen wat dat inhoud.

De omvang is al lang niet meer bevatbaar.

En nog minder mensen snappen dat de onderpanden, zaken met echte waarde zoals gebouwen, grond, enz, voor al die schuld bij de FED komen en dat die FED gewoon een private ondernemening is.

En omdat al die zaken moeilijk te snappen zijn en de gevolgen daarvan nog moeilijker te begrijpen, maken we af en toe handig gebruik van de absurde getallen en constructies die ze verzonnen hebben om eea draaiende te houden.

En dat een landje als Belgie op de derde plaats staat met de hoeveelheid Amerikaanse bonds in bezit is zo absurd dat te mooi is om niet te gebruiken.

Ik verzin die onzin die gepubliceert wordt niet:

Maar daar staat toch echt, op een officiele site, dat Belgie in Feb. 2014 341 Miljard aan bonds op hun balans hebben staan.

En mogen wij dan van die onzin gebruik maken om duidelijk te maken hoe groot die onzin is en wat een oppenkast er gespeeld wordt?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

@Kans Je hebt het voor minstens een deel fout. Het gaat niet om 'in handen van de staat' maar 'verhandeld' op het grondgebied wat absoluut niet hetzelfde is. Deze massaal grote positie zou te maken hebben met de activiteiten van Euroclear dat handelt in naam van buitenlanders. Euroclear heeft geen gegevens vrijgegeven maar via de nationale bank achterhaalde de tijd de reden van deze gigantische sprong in aantal bonds wat werd verhandeld.Voor de Belgen is Belgi¨¨e een belastingnachtmerrie maar voor buitenlanders die niet aan dezelfde regels worden onderworpen is het voor bepaalde activiteiten een belastingparadijs. Denk hierbij aan de vele brievenbusfirma's en de regelingen voor traders. Ook hier lijkt dat aan de gang te zijn. Het is zelfs helemaal niet onmogelijk dat de FED via ons land zelf haar eigen bonds opkoopt. Al was het maar om een rookgordijn aan te leggen. Gezien het feit dat dit niet bij je doordringt (en ik schat je kennis van de markten redelijk hoog in) lijkt dat plannetje aardig te lukken. Als jij het niet ziet/gelooft, hoe moet dat dan met de gewone burger die er al helemaal niets van snapt ?

De overheid heeft momenteel ongeveer 26.4 miljard euro aan Amerikaanse bonds. een cijfer dat van een geheel andere orde is dan wat in Zerohedge wordt aangekondigd. Omgerekend 2640 usd per Belg, wat volgens mij wel kan kloppen. Lees anders eens het artikel van de tijd waarnaar ik verwees. De gegevens zijn afkomstig van de nationale bank. Hou je rekening met Euroclear, dan eindigt Belgi¨¨e op de 32ste positie, in gezelschap van Chile en Isra¨¨el. Die verhouding lijkt me veel correcter.

Wat de aankoop van Nederlands overheidspapier betreft, ongetwijfeld doet jullie overheid hetzelfde met Belgisch overheidspapier. De schuldeisers houden elkaar op die manier in evenwicht en zorgen ervoor dat de markt niet compleet het vertrouwen verliest. Wij lenen van jullie, Frankrijk leent van ons, jullie lenen van Frankrijk en de cirkel is rond.

Dat er absurd veel schulden zijn, daar kan ik je helemaal in volgen. Nu blijft de vraag wat voor ons als burgers het beste is. Ooit gaat het systeem klappen maar het blijft koffiedik kijken wanneer dat is. De manier waarop is dan ook nog eens essentieel. Stel dat je als burger gigantisch veel schulden hebt waarmee je pakweg vastgoed of edel metaal kocht en het systeem klapt, dan moeten er maatregelen genomen worden. Stel dat die maatregel is dat alle schulden worden kwijtgescholden, dan ben je in één klap rijk. Stel dat je goederen in beslag worden genomen en de restschuld wordt kwijtgescholden dan ga je in principe niet voor- of achteruit. En gesteld dat je schuld blijft staan maar bezit plot gigantisch wordt belast, dan ben je zwaar de lul. Alleen is het moeilijk te voorspellen welk senario het wordt. Of het beslecht wordt in het voordeel van de burger is hoogst twijfelachtig.

Het hele Amerikaanse schuldsysteem is absurd geworden.

De hele derivatenhandel is een onhoudbare zeepbel.

Japan dobbert al maar dan 10 jaar op een reddingsvlot hopeloos midden op een oceaan en door mazzel weten ze dat ding met lapmiddelen drijvende te houden en is het nog rustig weer...

En ga maar door.

Deze feiten zijn door de omvang eigenlijk nauwelijks meer te bevatten.

Daarnaast worden er spelletjes gedaan met getallen.

En dus als die spelletjes een keer zo absurt op papier worden dat je er om moet lachen, de bonds omvang die op papier in handen is van de Belgische staat, dan kunnen Zerrrohedge en ik daar dankbaar gebruik van maken om met een simpele berekening, schuldpapier in handen per Belg, duidelijk te maken hoe absurt alles is.

We kunnen wel over getallen met 12 of 15 of 18 nullen praten maar wie zegt dat iets?

Mensen hebben getallen nodig die ze wel kunnen plaatsen en iedereen snapt dat 30.000 dollar aan bonds per Belg niet normaal is?

Het geeft aan wat voor een rare bokkesprongen en kunstmatige ingrepen het systeem moet doen om maar niet te ontploffen.

Het feit dat Amerikaanse centrale bank Amerikaans schuldpapier bezit zou al genoeg moeten zeggen, helaas beseffen maar weinig mensen wat dat inhoud.

De omvang is al lang niet meer bevatbaar.

En nog minder mensen snappen dat de onderpanden, zaken met echte waarde zoals gebouwen, grond, enz, voor al die schuld bij de FED komen en dat die FED gewoon een private ondernemening is.

En omdat al die zaken moeilijk te snappen zijn en de gevolgen daarvan nog moeilijker te begrijpen, maken we af en toe handig gebruik van de absurde getallen en constructies die ze verzonnen hebben om eea draaiende te houden.

En dat een landje als Belgie op de derde plaats staat met de hoeveelheid Amerikaanse bonds in bezit is zo absurd dat te mooi is om niet te gebruiken.

Ik verzin die onzin die gepubliceert wordt niet:

Maar daar staat toch echt, op een officiele site, dat Belgie in Feb. 2014 341 Miljard aan bonds op hun balans hebben staan.

En mogen wij dan van die onzin gebruik maken om duidelijk te maken hoe groot die onzin is en wat een oppenkast er gespeeld wordt?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Je hebt gelijk @lewieke

Ik probeer je duidelijk te maken dat ik helemaal niet geintereseert ben in die getallen en feiten.

Ik weet dat het systeem niet houdbaar is en dat het niet uitmaakt wat ze vertellen of beweren.

Ik maak gebruik wat ze zelf publiceren om aan te geven hoe belachelijk het is.

Zij gebruiken constructies om de realiteit te verdoezelen, en als ik dat kan gebruiken omdat het belachelijke voorbeelden oplevert dan doe ik dat graag.

Ik kan wel blijven roepen dat het fout moet gaan en dat het niet houdbaar is maar op wie maakt dat indruk?

Als ik de door hun gepubliceerde data gebruik en dan simpel omreken naar bedragen per Belg dan gaan er hopelijk wel mensen over nadenken.

Dat er van die data geen zak klopt en allemaal zand in de ogen is dat weet ik ook wel.

Maar daarom kan ik die onzin toch wel gebruiken om mensen de ogen te helpen openen?

Anders kunnen we domweg wel stoppen met erover te posten en praten?

Wij zullen toch nooit precies weten hoe het met de zaken die er echt toe doen zit.

Dus ik blijf maar de data die ze publiceren gebruiken om aan te geven hoe rot het systeem is.

Al weet ik dat het meeste van die data niet klopt en anders geinterpreteerd moet worden...

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik verwacht dat privé bezit van burgers, ik zeg maar de wagen (oei, wordt al zwaar belast) en een privéwoning (dat valt nog mee momenteel) zwaarder en zwaarder zullen worden belast,

maw meer vermogensbelasting BOVENOP de al zo zware belasting op arbeid. Ik heb onze overheid nog nooit in eigen vel weten snijden, wel continue in dat van haar burgers.

We hebben dankzij dat pseudo gratis geld veel weelde verworven door rijkdom uit de toekomst te halen... Iemand zal dit ooit moeten vereffenen.

(Ik hoop dat ik het niet ben en zo redeneert iedereen, dus stampen we de sneeuwbal nog wat verder voor ons uit.)

Kans brengt hier op een leuke manier adhv de eigen cijfers van de VS naar boven hoe absurd het is en dat kan ik wel smaken.

Link naar reactie

Het zou me meer interesseren om te weten hoe een en ander wordt georganiseerd na de klap en op welke manier we de klap krijgen. Dan kan je posities gaan nemen waardoor je er sterker uitkomt. Zoals het er nu uitziet komt alles op rug van de gewone burger die geen deel uitmaakt van het establishment, in de vorm van werkloosheid, geknipte uitkeringen en pensioenen, mindere gezondheids- en ouderenzorg, duurder woning, duurdere energie, kortom een algeheel inleveren van de welvaart waarvoor onze ouders en grootouders ijverden. Terug naar een pré WO1 niveau van welvaart. 90% van de burgers een grauw en uitzichtloos leven en 10% die baden in luxe. (In het allerbeste geval 20%). Wie afhankelijk is van arbeid voor een inkomen is er aan voor de moeite door de verregaande automatisering en import van goedkope arbeidskrachten. Die zetten druk op het algemene loonniveau.

Je hebt gelijk @lewieke

Ik probeer je duidelijk te maken dat ik helemaal niet geintereseert ben in die getallen en feiten.

Ik weet dat het systeem niet houdbaar is en dat het niet uitmaakt wat ze vertellen of beweren.

Ik maak gebruik wat ze zelf publiceren om aan te geven hoe belachelijk het is.

Zij gebruiken constructies om de realiteit te verdoezelen, en als ik dat kan gebruiken omdat het belachelijke voorbeelden oplevert dan doe ik dat graag.

Ik kan wel blijven roepen dat het fout moet gaan en dat het niet houdbaar is maar op wie maakt dat indruk?

Als ik de door hun gepubliceerde data gebruik en dan simpel omreken naar bedragen per Belg dan gaan er hopelijk wel mensen over nadenken.

Dat er van die data geen zak klopt en allemaal zand in de ogen is dat weet ik ook wel.

Maar daarom kan ik die onzin toch wel gebruiken om mensen de ogen te helpen openen?

Anders kunnen we domweg wel stoppen met erover te posten en praten?

Wij zullen toch nooit precies weten hoe het met de zaken die er echt toe doen zit.

Dus ik blijf maar de data die ze publiceren gebruiken om aan te geven hoe rot het systeem is.

Al weet ik dat het meeste van die data niet klopt en anders geinterpreteerd moet worden...

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Is waar ik inderdaad voor vrees, dat als je nog moet werken om rond te komen, je lang en hard zal mogen werken...

Maar ik vrees ALS het een snelle klap wordt, wat ik niet verwacht, er eerst een deel van de bevolking moet verdwijnen.

Pensioenfondsen en dergelijke zullen tegen dan al zover uitgehold zijn, dat je van die buffer waar je zelf hebt mogen voor

betalen, niets meer overblijft... en dat men extra valuta zal gebruiken om dat aan te vullen, maw indirect stelen van al de anderen.

Link naar reactie

@lewieke

Ik twijfel steeds meer of het wel echt georganiseerd is.

Een deel natuurlijk wel maar het grote geheel?

Ik zie het als bv kernenergie.

Daar zijn partijen die er enorm veel geld aan verdienen.

Ze zijn zo sociopathisch dat het ze geen moer uitmaakt dat er zo af en toe een of meerderen omvallen (Tjernobiel en Fukushima bv.)

Zolang zij maar rijk worden en er geen in de achtertuin hebben staan vinden ze het best.

Het boeid ze blijkbaar zelfs niet dat ook hun kinderen of kleinkinderen er last van krijgen, het is puur zelf belang.

Zo zijn er dus ook partijen die het financieel geen moer uitmaakt of en wanneer het fout gaat en wat dat tot gevolgen heeft, zolang zij wr maar beter van worden.

En zo zullen er ook overheden werken ( alle?, de meesten? Of slechts enkele?)

Ik vraag me dus ook af of iemand kan voorspellen hoe het precies gaat verlopen.

Komt er eerst een georganiseerde oorlog ( ik denk dat bijna alle groote oorlogen 'georganiseerd' zijn) of klapt het op een andere manier, sociale onrust, of komt er een natuurramp die bv alle kerncentrales ongecontroleerd zal doen stilvallen en die dan dus allemaal gevalletje fukushima worden...?

Zelfvoorzienend worden is altijd een goed plan, geen schulden, enz enz.

Maar wr zullen ook zaken zijn, oorlog, chemische vervuiling enz waar je nauwelijks echt voor kunt preppen.

Natuurlijk komt het op de schouders van de bevolking.

Pas als we als mensheid weten hoe we misbruik door sociopaten en psychopaten (overdreven concentratie van rijkdom/macht) weten te voorkomen zullen we dit soort enorme escallaties weten te voorkomen.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

De maatschappij is een zelf regelend en zelf lerend systeem, een paar grote belanggroepen bepalen de grote lijnen, de rest is te goedgelovig / zelfzuchtig om

aan "anderen" te denken en zo draait het. Het systeem goed kennen is volgens mij de enige manier om nog enige vrijheid te kennen en zoals altijd

is "onwetendheid zaligmakend" ...

Link naar reactie

@Kans

Geen gemakkelijke klus met 1% van de bevolking die sowieso al psychopatische trekjes heeft. Door mijn werk leer ik ze snel herkennen al zijn ze vaak bijzonder intelligent.

Sluit ik me bij aan, de mensen die ik ken zonder enig empathisch vermogen, slagen er zeer goed in om datgene wat zij willen bereiken, te verkrijgen en vaak

met behulp van de inspanningen van derden die alles geloven wat hen wordt verteld, omdat ze gewoon goede mensen zijn die zich niet kunnen inbeelden dat een ander zo harteloos is. Harteloosheid en eigenbelang worden in onze maatschappij BELOOND ipv bestraft. Dan krijg je als maatschappij wat je verdient.

Ik heb het daar vaak moeilijk mee, omdat ik dit zo onrechtvaardig vind.

Link naar reactie

Om die reden prep ik ook in materialen (van zaadjes/voedsel tot pre-fab constructie materialen) want als het gebeurt dan zit ik op een berg met nuttige spullen i.p.v. een berg waardeloos briefpapier of een digitaal countertje waarbij 'floeps' niks meer op staat :).

Over het empatische vermogen verhaal. Wat we als mens al zeker anders moeten doen (en ik maak mij daar op dit moment ook al schuldig aan) is te beoordelen op basis wat we zintuiglijk kunnen registreren. Alles verder dan dat wordt exponentieel moeilijker om nauwkeurig te beoordelen en er treed op den duur verkwisting op door middel van vervormen van woorden door te veel tussenlagen (denk aan het spelletje in de klas waarbij één persoon een woord zegt en de klas rond gefluisterd wordt en de laatste zegt het woord maar dat is by far van wat het was :)!

Als we het kleinschalig bekijken, oplossen, ergens over uit spreken dan zullen we een stuk minder onbaatzuchtige keuzes maken omdat het dan héél snel diegene zelf zal treffen linksom of rechtsom en al helemaal als het je vaste privé honk is voor een minimaal een paar dagen per week :)!

Link naar reactie

• 4 weeks later...

Update: http://www.zerohedge.com/news/2014-05-15/russia-dumps-20-its-treasury-holdings-mystery-belgium-buyer-adds-another-whopping-40

´Belgie´ heeft nu $381.000.000.000 Amerikaanse staatsschuld in bezit, dat komt neer op ongeveer $34.326 per Belg. Worden hier in België geen vragen in het parlement over gesteld? Edit: zoals in het Zerohedge artikel wordt verondersteld, bevestigt Lewieke eerder in deze draad dat het niet de Belgische overheid is die deze schulden heeft opgekocht. Maar ik blijf het toch raar vinden, maakt niet uit wie die schuld koopt, en het blijft veelzeggend dat België in die mooie statistiek op drie staat. Het wijst er duidelijk op dat de vraag naar schuldpapier van de Amerikaanse overheid wereldwijd inzakt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...