Ga naar inhoud
GENEGEERD

Let op met Eurobiljetten

Rodin
 Share

Recommended Posts

Let op met Eurobiljetten

Overgenomen van Beursbox:

'Gisteren gaf ik al aan dat ik een eerste bedrijf tegenkwam dat geen Y eurobiljetten wil aannemen. Vanuit Spanje kreeg ik daarop het bericht dat uit de flappentappen in Spanje nu vrijwel alleen nieuwe V biljetten komen. Dat was vorig jaar wel anders, toen kwamen ook flappen uit Duitsland en Nederland uit de tap. Het vermoeden is daarom misschien wel gerechtvaardigd dat de banken zelf de biljetten uit de sterke Eurolanden achterhouden en nu alleen nog maar zwakke Spaanse biljetten aan het publiek verstrekken. Better safe than sorry, als u van plan bent om meerdere biljetten voor langere tijd te bewaren, zorg er dan voor dat u ook echt biljetten uit Nederland of Duitsland heeft. U loopt dan de minste kans op eventuele problemen vanuit een uiteindelijk gevonden ´oplossing´ vanuit de ECB of Brussel.'

De biljetten hebben de volgende letters en daarmee afkomst:

België Z

Duitsland X

Finland L

Frankrijk U

Griekenland Y

Ierland T

Italië S

Luxemburg R

Nederland P

Oostenrijk N

Portugal M

Spanje V

Bron: http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/let-op-met-eurobiljetten.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Moeten we straks kijken wat voor lettertje er op staat voordat we wisselgeld aannemen en wat doe je als je bij de geld automaat S Y of V tjes krijgt? De zaak met jouw sjambok bewerken?

Ik vind het een beetje broodje aap verhaal Er bestaat alleen maar een zwakke euro. Maar goed, het is toch een kleine moeite om te weten welke je wilt hebben... als we nou met z'n allen x-p tjes aannemen en de rest weigeren dan creëren we onze eigen übereuro en halen we Europa onderuit.

Link naar reactie

Misschien wel grappig, maar als dit een mogelijkheid is om onderscheid te maken tussen een (N)Euro en een (Z)Euro als de boel klapt, dan kan je nu alvast je maatregelen treffen. Ik vind het persoonlijk ook een vaag verhaal, maar het zijn rare tijden op het moment, dus het zou ook zomaar eens werkelijkheid kunnen worden.....

Link naar reactie

Want anders had je haar over de scanner getrokken? * bliep * - 65 kilo kassière. Voetbalplaatjes bij? :p

De dame moet werken voor haar geld... dus neen, niet in eerste instantie. Ik had haar gevraagd voor een ander exemplaar een echte euro. Mevrouw dat is fop geld de echte euro's hebben nummers die met een x of een p beginnen. En dan begint de shit... mensen luisteren mee...worden verontrust gaan in hun portemonee kijken, pinnen niet en dumpen de troep die niet met een x of p beginnen. Voordat je het weet spreekt het zich rond. Met het rare internet filmpje en mensen die weigeren hoeft het in eerste instantie helemaal niet zo te zijn. als erv een kritische massa aan mee doet of er in geloofd is het hek van de dam!

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Ik ben het helemaal met Prepperdeprep eens. Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat mensen zo dom zijn, dat ze nog steeds niet door hebben dat de keizer naakt over straat gaat, als de ECB ze dwingt om met een loupe te kijken wat er op hun toiletpapier gedrukt is.

Link naar reactie

• Admin
Wow, nooit geweten dat er onderscheid was *schaam*

Heb in mij portemonnee een leuke Europese doorsee. 1 x Portugal, 2 x Frankrijk, 2 x Duitsland 1 x Nederland en 1 x Belgie

Zal die Portugees morgen meteen van de hand doen :)

Idem, nooit opgelet. Maar vanaf nu wel ;) Ga er gewoon een sport van maken nu, weg met die Spaanse en Italiaanse biljetten.

Link naar reactie

Jullie hebben helemaal gelijk en tegenlijkertijd ook niet. wat is de euro waard? Deze waarde is op vertrouwen gebaseerd en niet op een intrensieke waarde bijvoorbeeld 1000 euro is 100gram goud...dat zou nog weleens wat zijn kennen jullie die hele oude briefjes nog daar stond op de Nederlandsche bank betaalt aan toonder Dat geld was dus gewoon een schuldbekentenis dat jij voor dat bedrag goud had. Dit is al lang niet meer zo. Dus de waarde van geld is fictief het is eigenlijk wat wij zeggen dat het waard is. Als er nu genoeg mensen gaan zeggen dat een X en P wel de moeite is als ruilmiddel maar dat andere niet geaccepteerd worden is het hek van de dam. Dat is helemaal niet zo fictief Gebeurd met meer dingen.

Als je een volvo amazon koopt let de kenner er op dat ie niet in luik is gemaakt.

Link naar reactie

• Admin

Ben net even bij de bank geweest om toch wat te halen n.a.v. diverse stukjes van o.a. Dick en dacht gaat mij niet gebeuren dat als ik volgende week niet zou kunnen pinnen dat ik niet nog grote voorraden kan halen. Ik vroeg (met een glimlach en grap) ik wil graag alleen biljetten met een x voor het nummer. De beide dames snapten niet waar ik het over had en deze werken nog wel bij een bank :)

Link naar reactie

Ben net even bij de bank geweest om toch wat te halen n.a.v. diverse stukjes van o.a. Dick en dacht gaat mij niet gebeuren dat als ik volgende week niet zou kunnen pinnen dat ik niet nog grote voorraden kan halen. Ik vroeg (met een glimlach en grap) ik wil graag alleen biljetten met een x voor het nummer. De beide dames snapten niet waar ik het over had en deze werken nog wel bij een bank :)

Ik denk dat je bij de verkeerde organisatie was. Banken zijn er alleen voor schuld, niet voor geld.

Ik ben ooit eens bij de ABN Amro opgestapt omdat men omzetprovisie meende te moeten rekenen. Hoe meer ik in een maand verdiende (ben free lancer), des te meer men er vanaf peuterde. Vonden ze heel normaal. Ik niet, want er stond precies 0,0 arbeid tegenover.

Link naar reactie

Toen ik laatst bij een bank een bedrag XX000 telefonisch wilde overboeken was de eerste vraag: Waarom?

Ik: "WTF?"

Bank: Kan dat niet van een andere rekening?

Eerlijk waar!!!

Jullie begrijpen wel dat deze bank een klant minder heeft...

Geweldig. Verbaast me dat men niet zei: 'Maar meneer Greener, zoveel geld hebben we hier helemaal niet meer! Komt u eind van de maand maar weer 'ns terug.'

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...