Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het Westen of het Oosten ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Laat ik dit stukje beginnen met nog even te vertellen wat er grofweg met Griekenland is gebeurt:

Griekenland is bij de Euro gekomen.

Ze hebben daar hun financiele boekhouding 'wat' creatief voor moeten aanpassen maar goed, laten we zeggen dat beide partijen graag wilde dat Griekenland bij de Euro kwam en dan lukt dat meestal wel....

Na een paar jaar kwam dat creatief boekhouden natuurlijk boven water en werd duidelijk dat Griekenland best diep in de financiele shit zat.

Maar goed Griekenland was een klein land, tov de andere Europese landen, en de economie was ook redelijk behapbaar en dus hebben we Griekenland financieel hulp geboden.

Voor die hulp wilde we wel wat terug.

Naast de gebruikelijke rente, natuurlijk maken we een mooie deal maar Griekenland moet wel beseffen dat er een risico aanzit en dus komen we op een mooi rente percentage uit, maar daarnaast willen de Eurolanden zich met het interne beleid van Griekenland bemoeien.

Want het moet wel anders in het blijkbaar redelijk corrupte Griekenland...

De Troika gaat eea monitoren en regelen.

Al snel blijkt dat die economische shit veel groter is dan we voor mogelijk hadden gehouden, en zo komen we er ook achter dat bv de lonen extreem hoog zijn, dat de overhied een veel te groot deel van de economie uitmaakt enz enz enz.

En dus gaat die troika, terrecht.., ingrijpen en best hard.....

Lonen gaan omlaag, overheid moet krimpen, pensioenen moeten omlaag, uitkeringen moeten omlaag, enz enz enz.

En ja dat doet dus ook echt pijn.

We krijgen er maar weinig van te horen maar Griekenland wordt in enkele jaren een derdewereld land.

Alle potjes worden geroofd, er is nog veel meer geld nodig uit Europa, enz enz.

Uiteindelijk zakt de economie, onvermijdelijk, in terwijl de kosten door alle leningen toenemen en komt Griekenland in een onhoudbare situatie.

Ze moeten geld lenen om de rente op hun schulden te kunnen betalen.......

En dat is hoe het Europese systeem graag werkt, we hebben Griekenland compleet in onze macht.

We lenen ze geld tegen een hoog rentepercentage, en die nieuwe geldlening mogen die banken, die dat uitlenen, gewoon houden want dat is de afbetaling en rente van een vorige lening EN we mogen Griekenland vertellen hoe ze hun zaken intern moeten aanpakken....

We krijgen ontroerendgoed als onderpand, we vertellen Griekenland dat en hoe ze moeten bezuinigen, al hun kroonjuwelen moeten verkopen om hun schulden af te kunnen betalen, dwingen ze om de lonen te verlagen enz enz.

En dus ziet de Griekse bevolking geen geld, geen welvaart maar alleen ellende, werkeloosheid en meer schulden........

Nou ja ik kan ook nog over geval Cyprus beginnen, maar ik denk dat het niet echt nodig is?

En nu maken we een sprong naar Oekraine.

Ook daar willen we, het westen, dit spelletje spelen.

We willen graag 'helpen'

Maar langzaam is de tactiek en de uiteindelijke volgen wel duidelijk.

En dus installeren we daar een pro westerse regering.

( en het westen heeft natuurlijk ook wat bijbedoeling militair, vergelijk het eens met de situatie als Rusland dit zou doen in bv Canada)

Maar er is een heel groot verschil.

Het Oosten pakt de zaken iets anders aan!

Bekijk bv maar eens hoe China omgaat met de rijkdommen in Afrika en ZuidAmerika.

Daar ontwikkelen ze de infrastructuur investeren in die landen en de Chinezen gaan door ook daadwerkelijk wonen.

Geven de localen een relatief hoog loon, enz.

Dit in tegenstelling tot hoe het westen dit altijd deed:

Gewoon de rijkdommen plunderen, de bevolking uitzuigen, en als de grondstoffen op zijn een ecologische en economische puinhoop achter laten...

En dit zie je nu dus ook in Crimea gebeuren.

De lonen worden opgetrokken naar Rusische normen, en dus vooruitgang.

De Russen investeren in de infrastructuur ( ok dat is natuurlijk enorm veel eigenbelang).

Maar onder de streep de welvaart neemt toe.

En vergelijk dat eens met de Oekraine (Griekenland, Cyprus) waar het Westen op de gebruikelijke manier 'hulp' biedt.........

Alleen maar economische achteruitgang voor de bevolking.

Meer schulden en minder eigen zeggenschap maar wel meer macht voor het westen....

En dit zien natuurlijk meer landen.

En dus kan het westen alleen het bekende spel spelen:

Met macht proberen het tij te keren.

Valse beloften geven, geld aanbieden (tegen een leuke rente natuurlijk) en natuurlijk het Oosten als de oude bekende boeman afschilderen...

Het Westen is failliet, en wil graag alle armere landen gebruiken zoals ze Griekenland en Cyprus enz enz hebben misbruikt.

En steeds meer landen gaan dit spel doorkrijgen, zien wat de gevolgen voor Griekenland en Cyprus zijn geweest.

En dit is dus een onderdeel van het vaak genoemde "EINDSPEL".

Het Westen is met de laatste stappen bezig.

De laatse mogenlijkheid om anderen voor hun welvaart te laten betalen.

Door andere landen ook financieel onhoudbaar veel schulden te laten maken.

En dit spel moet ooit ergens stoppen.

Ofwel doordat het hele huidige monetaire systeem, met de dollar als basis, instort.

En als gevolg een onvoorstelbare welvaarts achteruitgang voor het westen.

Ofwel omdat we denken met een oorlog de mensen nog langer een rad voor de ogen te kunnen draaien.

En nog even de status quo wat langer te laten duren maar natuurlijk met ook onvoorstelbaar veel leed...

Prep ze,

K a n s

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Grotendeels kan ik me in de analyse wel vinden al zitten er mijn inziens een paar tekortkomingen in :

- De bewering dat China de plaatselijke bevolking laat meeprofiteren van hun investeringen bijvoorbeeld. Om een voorbeeld te geven, er worden door China wegen aangelegd in Afrika waar geen Afrikaan aan te pas komt. Wat chinezen doen, doen ze ook zelf. Zo zijn er veel voorbeelden.

- Het is inderdaad maar de vraag of wilde besparingen alleen de economie uit het slop helpen. Door te besparen en massaal te ontslaan, vermindert de koopkracht waardoor de burger minder uitgeeft waardoor de bedrijven minder verdienen, waardoor er weer bespaard moet worden. Wellicht kan de overheid beter investeren in noodzakelijke infrastructuur zoals wegen (en al helemaal in Vlaanderen), scholen, ziekenhuizen, defensie, ... . En tegelijk de kosten toch onder controle houden. In Centraal Europa hebben ze dat alvast begrepen en worden er massaal openbare werken uitgevoerd waardoor hun economie weer performanter wordt.

- Wat Europa doet met de individuele landen probeert de VS met Europa. Door een vrijhandelsakkoord proberen ze de economische crisis van de VS te exporteren naar Europa. bovendien hebben we ook nog eens het nadeel dat we niet over goedkope energie beschikken waardoor we mogen verwachten dat -zodra dat vrijhandelsakkoord in werking komt- massaal Europese jobs naar de VS zien verdwijnen.

- Je mag prepper zijn wat je wil, als je nu eenmaal op het verkeerde continent zit, dan kan je weinig doen aan de conjunctuur, je kan niet anders dan daar in mee gaan. De enige mogelijkheid die we hebben is zo onafhankelijk mogelijk worden. Zolang er een overheidsstructuur is, wordt ons inkomen en bezit afgeroomd (in het beste geval) door de overheid. Volledige onafhankelijkheid is onmogelijk maar je kan er wel naar streven.

- Sowieso is de toekomst in West-Europa voorbij, je laat geen economie draaien op ouderlingen, je hebt daarvoor jonge mensen nodig. Vandaar dat we meer naar het oosten moeten kijken, wat voor ons het dichtste in de buurt komt is Centraal Europa. Daarmee hebben we nog enige culturele verbondenheid. Ik probeer voor mijn kinderen een brug te slaan naar Centraal Europa. Al blijft de taal wel een probleem. Ik geloof stellig dat de economische kracht in Europa zich zal situeren in de voormalige Oostbloklanden.

- Zou het voor ons wat uitmaken bij welk machtsblok we aansluiten ? Wat wij zoeken is een relatieve welstand, een plekje in de wereld waar we kunnen leven, werken, liefhebben. Of we dat doen onder een Europese, Amerikaanse, Russische of Chinese vlag maakt niet zo veel uit voor de meeste mensen.

Link naar reactie

Gast DickBerts
Zou het voor ons wat uitmaken bij welk machtsblok we aansluiten ?

Het is mogelijk, dat dit minder uitmaakt dan we denken. Maar het verschil tussen als vrije burgers aansluiten bij een machtsblok, of daardoor opgevroten worden om vervolgens een onderdrukt slavenbestaan te lijden, is wel groot.

Link naar reactie

Het is mogelijk, dat dit minder uitmaakt dan we denken. Maar het verschil tussen als vrije burgers aansluiten bij een machtsblok, of daardoor opgevroten worden om vervolgens een onderdrukt slavenbestaan te lijden, is wel groot.

Je bedoelt dat we vrij worden en vandaag een slavenbestaan leiden of bedoel je in de toekomst ? Voor zover ik weet wordt 50% van wat we realiseren door te werken nu al afgeroomd via belastingen. Kan dat nog veel meer worden ? Of wordt het juist minder ? Een andere optie is dat alles bij het oude blijft. Hoe lang duurt het dan nog voor we door de VS worden gedicteerd wat we moeten doen ? Voor zover ik weet stelt onze defensie niets voor dus worden we ofwel gedicteerd door de VS ofwel door Rusland of misschien zelfs China. Wil je echt onafhankelijk zijn, dan is defensie noodzakelijk.

Link naar reactie

Gast DickBerts

Lewieke, ik weet veel meer niet dan wel. En natuurlijk deugt er geen flikker van deze door de Amerikanen gedomineerde 'maatschappij' waar we nu in leven. Maar het kan altijd nog erger. Ik wil alleen waarschuwen tegen de houding van, het maakt niet uit of je door de hond of door de kat gebeten wordt ten opzichte van een Russische- of Chinese dreiging.

Wij hebben een veel te positief beeld van de onmetelijke rat Poetin. Ok, wij hebben onze eigen ratten, maar ik denk toch dat die nog net een maatje kleiner zijn;

http://www.finanzen100.de/finanznachrichten/wirtschaft/wladimir-putins-sagenumwobenes-milliarden-vermoegen_H891285950_67156/

Link naar reactie

Lewieke, ik weet veel meer niet dan wel. En natuurlijk deugt er geen flikker van deze door de Amerikanen gedomineerde 'maatschappij' waar we nu in leven. Maar het kan altijd nog erger. Ik wil alleen waarschuwen tegen de houding van, het maakt niet uit of je door de hond of door de kat gebeten wordt ten opzichte van een Russische- of Chinese dreiging.

Wij hebben een veel te positief beeld van de onmetelijke rat Poetin. Ok, wij hebben onze eigen ratten, maar ik denk toch dat die nog net een maatje kleiner zijn;

http://www.finanzen100.de/finanznachrichten/wirtschaft/wladimir-putins-sagenumwobenes-milliarden-vermoegen_H891285950_67156/

Dat weet ik ook niet zeker. Hoe is het mogelijk dat een bank in één jaar meer versluisd dan het BNP, laat staan 10x het BNP van een land. En dan praten we nog maar over één bank. België heeft een Bnp van ongeveer 513 miljard Euro. Dat is 513 met negen nullen. KBC versluist bedragen met een cijfer van twaalf nullen. Voor banken zijn dat cijfers, burgers moeten voor elke euro werken. Een behoorlijk essentieel verschil. Wat baat het dat je elke dag gaat werken (als je al werk hebt) een modale levensstandaard kan aanhouden hierdoor en op het eind nauwelijks iets overhoudt ? Voor de meeste burgers geldt dit scenario. Dat ik zelf een uitzondering ben is omdat we er een bescheiden levensstijl op nahouden in vergelijking met onze omgeving.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140116_00931559

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...