Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rolstoel onderstel SHTF mogelijkheden


Gast

Aanbevolen berichten

Heb vandaag van een goede vriendin van mij een oude rolstoel gekregen:)rolstoel-1-1.jpg.8ba42da7f3c61ae1b1cd3c2191ed52df.jpgrolstoel-2-2.jpg.59f4600079d9567a78e7fa4e241c5c0e.jpgrolstoel-3-3.jpg.92702d5a2bc70fda0184d823e74fc44f.jpgrolstoel-4-4.jpg.37274e30add79f465ac6c1c70f0e5ca0.jpg

Nou zat ik natuurlijk te denken aan de mogelijkheden van zo'n ding.Oftewel van zo'n onderstel.

 

De voordelen oa Inklapbaar!(Vooral dit) snelkoppeling van wielen,en een zeer licht oersterk buizenframe en banden kunnen niet kapot!!!!!!

En het heeft veel minder weerstand dan Bredere banden.

Ik heb de rolstoel al helemaal gesloopt.Alles wat er afgekomen is is nog ergens voor te gebruiken.

 

Ook is het zeer makkelijk om er Skelterwielen aan te maken.

Dit kan gewoon op de bevestiging van de huidige verstelbare plaat.Dan komt ie ook een stuk lager.

 

Ben nu natuurlijk benieuwd wat jullie voor mogelijkheden zien?:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ben benieuwd hoe je hier mee door de stad gaat lopen WSHTF (OPSEC) en volgens mij gaat je mobiliteit ook achteruit

 

 

Met een Kar/wandelwagen/steekwagen/kruiwagen enz enz gaat je mobiliteit altijd achteruit:)

 

Je moet natuurlijk wel verder kijken dan je neus lang is:)(Dat is een welbekende uitspraak).

 

En je kunt het natuurlijk verbouwen/veranderen.Of gewoon als onderstel gebruiken voor ??

Die twee voorste zwenkwielen kunnen er zowiezo vanaf?Ook al kunnen ze toch weer van nut zijn?

 

Ieder heeft zo zijn Eigen Fanta en inzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan er een fiets trailer van maken, ik ben ook iets dergelijks aan het plannen. ik wacht alleen nog of de koop van een fietskar doorgaat op marktplaats. Ik noem mijn project: Bug Out Fiets Trailer, oftewel B.O.F.T.. Je boft met een B.O.F.T.

 

Ik heb hier nog de gehele Kunstofbeplating van zo'n Skelterkar.Loodzwaar maar rot nooit en is bijna niet stuk te krijgen.

Het gaat om de bodem/ alle zijkanten en spatbord plaatjes.50 Br x 84,5 L x 20 Hoog alle 2 Cm dik !61_aanhangmammoet_40.jpg.2d95aff3919dccd3e94dccdc72290cb0.jpg

Weet nog niet wat ik er mee doe?Waarschijnlijk wegdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81: Die grote wielen zijn natuurlijk wel ideaal op wat ruiger terrein.

 

Daarom zit ik nu te twijfelen om ze toch onder de kar te zetten.Heb het Trouwens al gedaan.Weet nog niet of het zo blijft?UT-Big-wheels-1-1.jpg.17d08ba129dd4efabb3cfb6b9b413fb3.jpgUT-Big-wheels-2-2.jpg.cb5987bac8348d0107228c7df2a8fcac.jpgUT-Big-wheels-3-3.jpg.952278930db1228e6f46c879c02fdcac.jpg

 

Wel heb ik bemerkt dat het een stuk lichter loopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zit ik nu te twijfelen om ze toch onder de kar te zetten.Heb het Trouwens al gedaan.Weet nog niet of het zo blijft?

 

Wel heb ik bemerkt dat het een stuk lichter loopt!

 

Nogal wiedes ja. :p

 

Haha, meteen eronder gezet, gaaf!

Volgens mij kom je daar makkelijker een zandpad of ruig stuk over dan met die brede lompe bandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Kar/wandelwagen/steekwagen/kruiwagen enz enz gaat je mobiliteit altijd achteruit:)

 

Je moet natuurlijk wel verder kijken dan je neus lang is:)(Dat is een welbekende uitspraak).

 

En je kunt het natuurlijk verbouwen/veranderen.Of gewoon als onderstel gebruiken voor ??

Die twee voorste zwenkwielen kunnen er zowiezo vanaf?Ook al kunnen ze toch weer van nut zijn?

 

Ieder heeft zo zijn Eigen Fanta en inzicht.

Ik denk persoonlijk dat het voor een urban situatie te groot en onhandig is en teveel geluid maakt en in een bos situatie het simpelweg onhandig is maar ieder zn eigen ding, ik kijk dus zeker verder dan mijn neus lang is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk persoonlijk dat het voor een urban situatie te groot en onhandig is en teveel geluid maakt en in een bos situatie het simpelweg onhandig is maar ieder zn eigen ding, ik kijk dus zeker verder dan mijn neus lang is

 

Let vooral op de Smiley die erachter staat:o(Achter verder kijken dan je neus lang is)

Natuurlijk heft zoiets voor en nadelen:(

 

Echt groot is het niet en het weegt ook bijna niets(Nog geen 10 Kgm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag van een goede vriendin van mij een oude rolstoel gekregen:)rolstoel-1-1.jpg.8ba42da7f3c61ae1b1cd3c2191ed52df.jpgrolstoel-2-2.jpg.59f4600079d9567a78e7fa4e241c5c0e.jpgrolstoel-3-3.jpg.92702d5a2bc70fda0184d823e74fc44f.jpgrolstoel-4-4.jpg.37274e30add79f465ac6c1c70f0e5ca0.jpg

Nou zat ik natuurlijk te denken aan de mogelijkheden van zo'n ding.Oftewel van zo'n onderstel.

 

De voordelen oa Inklapbaar!(Vooral dit) snelkoppeling van wielen,en een zeer licht oersterk buizenframe en banden kunnen niet kapot!!!!!!

En het heeft veel minder weerstand dan Bredere banden.

Ik heb de rolstoel al helemaal gesloopt.Alles wat er afgekomen is is nog ergens voor te gebruiken.

 

Ook is het zeer makkelijk om er Skelterwielen aan te maken.

Dit kan gewoon op de bevestiging van de huidige verstelbare plaat.Dan komt ie ook een stuk lager.

 

Ben nu natuurlijk benieuwd wat jullie voor mogelijkheden zien?:o

ziet er goed uit..stevige onderdelen en goeie lasnaden..alleen die voor wieltjes gaan klapperen op ongelijk terrein ( mijn ervaring)..er als je er wat extra pleuroos kan missen..mss off road kevlar banden..

suc6 in ieder geval :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...