Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Intek KT 980 HP Portofoon 8 Watt (�67,95)


Communicator

Aanbevolen berichten

Dit apparaat is net zo veelzijdig als de Wouxun KG-UV6D ... het enige wat minder is, is het aantal programmeerbare kanalen. Zijn er mensen die dit apparaat al in bezit hebben? Hij levert schijnbaar maximaal 8 Watt zendvermogen!

 

De porto is te koop bij Truckerswereld

 


$_85.JPG

Beschrijving

 

De Intek KT-980HP is de meest veelzijdige VHF-UHF FM Dual Band portofoon in zijn prijsklasse. De Intek KT-980HP heft 128 kanalen en is met optionele software programmeerbaar via de pc of laptop. Deze kleine portofoon heeft een gegoten aluminium chassis met een nieuw aluminium front. De Intek KT-980 is uitgerust met zeer veel opties zoals: Instelbare RF power, Instelbare Squelch niveau, VOX, Dual Watch, 50 CTCSS / 106 DCS, selecteerbare frequentie stap Offset, Shift Repeater, TOT, Multi Scan, DTMF, noodoproep en Roger Beep functies. FM-radio (88-108 MHz), Verlichte LCD display met instelbare kleuren en een digitale S / RF meter. De Intek KT-980HP is uitgerust met de nieuwe firmware 3.01 en de nieuwe Mosfet RQA0011DNS transistor.

 

Techniche specificities:

 

 

  • Frequentie bereik: 144-146 MHz (136-174 MHz) / 430-440 (400-470 MHz
  • TX Power (HIGH-MID-LOW): VHF (8W / 4W / 1W) / UHF (7W / 4W / 1W)
  • (*) Maximum uitgangsvermogen van de zender in de amateurradiobanden
  • FM Radio (88-108 MHz)
  • 128 kanalen
  • Verlichte LCD display met instelbare kleuren
  • Een digitale S / RF meter
  • Dual Display
  • CALL / TOT (Time-Out-Timer)
  • Lock
  • Vox
  • Dual Watch
  • Rogerpiep
  • Scan and CTCSS/DCS Scan
  • 1750 Hz Repeater Tone
  • Shift Repeater
  • Repeater Sound Response
  • DTMF
  • PTT ID
  • Stappen 2.5/5/6.25/10/12.5/25 KHz
  • InstelbareSquelchniveau
  • Instelbare RF Power in 3 standen (Hoog-Middel -Laag)
  • 50 CTCSS / 106 DCS tones
  • Battery besparing
  • Emergency Alarm / SOS
  • PC of laptop programeerbaar via optionele software
  • SMA antenne
  • Afmetingen in cm 5,8(L) x 3,2 (B) x 11,0(H)
  • Gewicht: 205 gram

Inhoud pakket:

 

 

  • 1 x Intek KT-980HP Portofoon
  • 1 x 1.8A Li-Ion Accu pak
  • 1 x 220Volt Tafel lader
  • 1 x Headset / Microfoon
  • 1 x Riem bevestiging
  • 1 x Pols band
  • 1 x Dual Band SMA Antenne
  • 1 x Handleiding


Voor deze portofoon is een zendlicentie vereist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ziet er leuk uit voor een nette prijs, maar ik ben veel te onervaren met welke vorm van communicatie dan ook dat ik geen idee zou hebben of dit goed is of niet, en wat je er mee zou kunnen.

 

Voor mij zou ik denken dat ik een set nodig heb van 4 apparaten welke met elkaar kunnen praten, voor elk gezinslid 1. bereik het liefst zo groot mogelijk, tot enkele (tientallen) kilometers als het even kan (mochten we elkaar kwijtraken om wat voor reden dan ook). Verder op AA batterijen, liefst te laden via USB (solarpanel) en met genoeg opties om andere (overlevenden) in de nabijheid in de gaten te kunnen houden, dan wel contact met ze op te kunnen nemen. Vergunning hoef ik niet te hebben, ik wil ze hebben voor wanneer er geen vergunningen meer 'bestaan'.

 

Zou een apparaat als deze daarvoor bedoeld zijn, of moet ik aan een heel andere soort apparaten gaan denken dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een apparaat wilt hebben die alles in één heeft, kom je al gauw op all-mode transceivers uit met een redelijk vermogen EN een behoorlijk prijskaartje! Maar dan heb je wellicht teveel mogelijkheden.

 

Buiten het bereik wat je noemt, voldoet dit apparaat wel redelijk aan je eisen. Eigenlijk zou elke serieuze prepper minimaal een apparaat als dit in bezit moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben je met dat extra vermogen in een handheld? Weinig denk ik, is volgens mij eerder een verkoop argument dan een echt argument. De accu zal dan nog sneller leeg zijn ook.

Als je er met 4W niet geraakt, ga hoger zitten en gebruik betere antenne... Of ga roepen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dit lees dan denk ik meteen bingo een leuk alternatief voor de cb. Maar is dat ook zo? Stel er gebeurt daadwerkelijk iets dan vallen de repeaters uit en dan werken die 2m en 70 cm niet meer. Dit heb ik ergens gelezen, klopt dat? Stel dat het zo is kunnen we dan niet beter bij een cb blijven en wellicht weten de techneuten in het forum iets waarmee we in noodsituatie de zendafstand kunnen vergroten. Extra versterking, betere antenne, ik zeg maar wat. Ik heb totaal geen technische know-how. Ik probeer het alleen voor mij logisch te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dit lees dan denk ik meteen bingo een leuk alternatief voor de cb. Maar is dat ook zo? Stel er gebeurt daadwerkelijk iets dan vallen de repeaters uit en dan werken die 2m en 70 cm niet meer. Dit heb ik ergens gelezen, klopt dat? Stel dat het zo is kunnen we dan niet beter bij een cb blijven en wellicht weten de techneuten in het forum iets waarmee we in noodsituatie de zendafstand kunnen vergroten. Extra versterking, betere antenne, ik zeg maar wat. Ik heb totaal geen technische know-how. Ik probeer het alleen voor mij logisch te bekijken.

 

http://lmgtfy.com/?q=Hoe+werken+de+2m+en+70cm+band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zie ik een portofoon niet als een prioriteit bij prepping. Voor welke scenario's is zo'n portofoon precies te gebruiken tijdens een ramp? Met wie ga je wat voor berichten uitwisselen? Bijvoorbeeld met een familielid, die kan melden dat hij onderweg gewond is geraakt in de sneeuw? Maar dan moet die ander ook een portofoon hebben. En dan moet je wel een redelijk bereik hebben. En als GSM niet meer zou werken, werken de repeaters voor de portofoon dan nog wel?

 

Zolang GSM nog werkt, heeft dat meer mogelijkheden dan een portofoon, zoals privé-communiceren over heel grote afstanden. Voor reserve kun je een tweede GSM-telefoon kopen. Je kunt een mobiele telefoon opladen met een nood-radiootje met hand crank en solar panel. Daarmee kun je ook informatie krijgen van de overheid over de situatie. Dat kan desnoods ook via SW, met bijvoorbeeld de Freeplay Tuf.

 

Een portofoon lijkt me te zwaar voor in een bug out bag van 15 kilo, als daar ook extreem warme kleding in moet en wat drinkwater en voedsel en een survival kit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijsverschil met de KG-UV6D is best groot.

Dus waarop leveren we in naast het aantal programmeerbare kanalen?

Hebben we zoveel kanalen wel nodig?

Wat doet dat extra vermogen i.c.m. een externe accu en een passende antenne op een hogere positie?

 

Op marktplaats claimt men met 8 Watt 60K te halen op uhf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hans:

Grappig dat je begint over die repeaters, want die mag je als NIET zendamateur niet eens gebruiken... Ik ga dan ook uit van de kracht van de porto zelf... En eventueel kun je zelf repeaters aanschaffen en in gebruik nemen. Dat wordt technisch voor sommigen een uitdaging dus zal dat verhaal achterwege laten.

in tijden van SHTF zullen een aantal professioneel opgezette repeaters nog blijven werken omdat deze vaak voorzien zijn van accu's en zonnepanelen. Maar dan nog ga je daar weinig aan hebben als je niet weet hoe je ze moet gebruiken.

@Wilbert

In diezelfde tijd is het nog maar de vraag of alle gsm masten nog zullen werken... Sta je daar met je 2 gsm telefoons :) Als er werkelijk een ramp voordoet dan zal al het gsm verkeer van de hulpdiensten voorrang krijgen. In geval van een meerkoppig gezin, heb je ook meerdere porto's nodig ja. Op deze manier kan je contact met elkaar houden als je enigszins van elkaar verwijderd bent om wat voor reden dan ook.

 

Gisteren een test gedaan met de jongste terwijl hij de hond ging uitlaten. Ik heb heb middels de porto een route laten lopen waarbij hij naar mijn aanwijzingen moest luisteren. Niet alleen leuk om te doen, maar ook mooi om hen er zo aan te laten wennen zodat het apparaat niet vreemd is op het moment dat je het echt nodig zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zie ik een portofoon niet als een prioriteit bij prepping. Voor welke scenario's is zo'n portofoon precies te gebruiken tijdens een ramp? Met wie ga je wat voor berichten uitwisselen? Bijvoorbeeld met een familielid, die kan melden dat hij onderweg gewond is geraakt in de sneeuw? Maar dan moet die ander ook een portofoon hebben. En dan moet je wel een redelijk bereik hebben. En als GSM niet meer zou werken, werken de repeaters voor de portofoon dan nog wel?

 

Zolang GSM nog werkt, heeft dat meer mogelijkheden dan een portofoon, zoals privé-communiceren over heel grote afstanden. Voor reserve kun je een tweede GSM-telefoon kopen. Je kunt een mobiele telefoon opladen met een nood-radiootje met hand crank en solar panel. Daarmee kun je ook informatie krijgen van de overheid over de situatie. Dat kan desnoods ook via SW, met bijvoorbeeld de Freeplay Tuf.

 

Een portofoon lijkt me te zwaar voor in een bug out bag van 15 kilo, als daar ook extreem warme kleding in moet en wat drinkwater en voedsel en een survival kit.

 

Als het er op aan komt, in snelle communicatie vaak van levensbelang, Je "teamgenoten" en je "thuisfront", zullen misschien we in de evacuatiefase snel met elkaar moeten communiceren zelfs als GSM niet meer werkt. Snel onveilig situaties waarnemen en communiceren is van levensbelang, want metname in de evacutietijd van een SHTF, zal je snel keuzes moeten maken, in een snel veranderende omgeving. Je informatie voorziening is grotendeels weg... Want als de naasten net ff tijdelijk niet meer snel bij jouw kunnen komen of andersom.

 

Natuurlijk hebben portofoons beperkingen, maar ze hebben ook heel veel voordelen, in de verschillende fasen van een SHTF. Ook mobiele telefoons hebben beperkingen, want vaak werken ze niet, op het moment dat je ze nodig hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilbert, dat zijn allemaal hele goede vragen. We bereiden ons voor op mogelijke moeilijke tijden. Maar uit welke hoek komt de slag? Onlangs was een docu op 3sat over een asteroide die op 26 juni 2028 veel te dicht bij komt. Men schijnt bij Nasa druk bezig te zijn met een afweer te zoeken.

Wat duidelijk werd dat er na een dergelijke inslag er door de vrijkomende stof wij ca. 1 jaar geen zon meer kunnen zien op de aarde. Einde solar panelen etc. dus een hand crank is dan weer noodzakelijk. In deze amerikaanse docu zaten ook vel oplossingen voor zo´n voorval. Goed, we moeten zelf bepalen wat op ons af kan komen en dan vervolgens die dingen doen en voorbereiden die zinvol zijn. Misschien is het goed om een nieuwe draad te maken, waarbij iedereen zijn of haar ideeen kwijt kan. Hoeven niet allemaal hetzelfde rad uit te vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Wilbert, dit zijn een aantal goede vragen. Stel slaat een asteroide in (op 26-06-2028 schijnt er weer een redelijk in de buurt te komen, NASA is al met een oplossing bezig, m.a.w. redelijk probleem) dan hebben erna ca. 1 jaar geen zonlicht op aarde, door opgewaaid stof etc. Dan komt de handdraaier goed van pas. Moeten we communiceren of is een wereldradio al genoeg, Zal van ieders gezin afhankelijk zijn en zal dus iedereen voor zich moeten bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs was een docu op 3sat over een asteroide die op 26 juni 2028 veel te dicht bij komt. Men schijnt bij Nasa druk bezig te zijn met een afweer te zoeken. Wat duidelijk werd dat er na een dergelijke inslag er door de vrijkomende stof wij ca. 1 jaar geen zon meer kunnen zien op de aarde. Einde solar panelen etc. dus een hand crank is dan weer noodzakelijk. In deze amerikaanse docu zaten ook vel oplossingen voor zo´n voorval. Goed, we moeten zelf bepalen wat op ons af kan komen en dan vervolgens die dingen doen en voorbereiden die zinvol zijn.
Inderdaad. Ik bereid me niet voor op alle mogelijke onwaarschijnlijke rampspoed, want ik wil ook nog wat andere dingen doen in mijn leven. En ik wil maar een beperkte hoeveelheid noodgoederen opslaan.

 

Ik bereid me wel voor op rampen, zoals die de afgelopen halve eeuw jaar regelmatig voorkwamen in Europa, en waarbij binnen één á twee weken hulp op gang kwam. Ik vind dat voor mij een redelijke tussenweg tussen struisvogelpolitiek en vergeten om te leven door preppping. En als ik dan toch doodga door een asteroïde-inslag of een andere zeer onwaarschijnlijke ramp (met een kans van één op honderdduizend?), dan heb ik geen spijt van mijn beperkte voorbereidingen. Bovendien zal ik toch ooit sterven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilbert, dat zijn allemaal hele goede vragen. We bereiden ons voor op mogelijke moeilijke tijden. Maar uit welke hoek komt de slag? Onlangs was een docu op 3sat over een asteroide die op 26 juni 2028 veel te dicht bij komt. Men schijnt bij Nasa druk bezig te zijn met een afweer te zoeken.

Wat duidelijk werd dat er na een dergelijke inslag er door de vrijkomende stof wij ca. 1 jaar geen zon meer kunnen zien op de aarde. Einde solar panelen etc. dus een hand crank is dan weer noodzakelijk. In deze amerikaanse docu zaten ook vel oplossingen voor zo´n voorval. Goed, we moeten zelf bepalen wat op ons af kan komen en dan vervolgens die dingen doen en voorbereiden die zinvol zijn. Misschien is het goed om een nieuwe draad te maken, waarbij iedereen zijn of haar ideeen kwijt kan. Hoeven niet allemaal hetzelfde rad uit te vinden

@Hans, Of je pluist het forum eens uit waarbij je dan tot de ontdekking komt dat er al duizenden ideeën zijn!

@Wilbert: 3km,4km en +5km ...

 

als iedereen zo graag nummers wilt zien ondanks de vele berichten hierover dat dit per situatie afhankelijk is, dan krijg je die he :)... maar pin me er niet op vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3km,4km en +5km ...als iedereen zo graag nummers wilt zien ondanks de vele berichten hierover dat dit per situatie afhankelijk is, dan krijg je die he :)... maar pin me er niet op vast.
Bedankt voor de geschatte zendbereiken. Ik begrijp dat die sterk afhangen van allerlei wisselende condities.

 

Een portofoon zonder extra antenne is dus in een dorp slechts te gebruiken binnen 4 km afstand. Dat heeft dus alleen zin als je geliefden zich tijdens die ramp binnen dat gebied bevinden, en als ook zij een opgeladen portofoon bij zich hebben en er mee kunnen werken. Dus als je partner op een grotere afstand is als er een grote ramp uitbreekt, of als die partner dan geen portofoon bij zich heeft, kun je elkaar nog niet bereiken. Ik ben daarom nog niet overtuigd van de noodzaak van een portofoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Wilbert, dit zijn een aantal goede vragen. Stel slaat een asteroide in (op 26-06-2028 schijnt er weer een redelijk in de buurt te komen, NASA is al met een oplossing bezig, m.a.w. redelijk probleem) dan hebben erna ca. 1 jaar geen zonlicht op aarde, door opgewaaid stof etc. Dan komt de handdraaier goed van pas. Moeten we communiceren of is een wereldradio al genoeg, Zal van ieders gezin afhankelijk zijn en zal dus iedereen voor zich moeten bepalen.

 

Als we een jaar geen goed zonlicht hebben, is 'communicatie' het minste van je probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet mijn taak om jou er van te overtuigen, want als je er zelf het nut niet van inziet, waarom zou ik jou dan nog langer proberen te overtuigen van het feit waarom IK het wel nuttig vindt?
Het was zeker niet bedoeld als persoonlijke kritiek. Ik ben alleen benieuwd of ik misschien belangrijke argumenten over het hoofd zie voor het kopen van een portofoon, die andere mensen wel zien. Dus ik sta open voor de visie van anderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...