Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sociale controle

Blauwbaard
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

voorlopig alleen in de VS. Maar ik lees wel dat je hem aan/uit kan zetten om vrienden te kunnen zien die in je buurt zijn, maar geen optie om het uit te zetten dat jij niet zichtbaar bent. vreemd.

Maar ja, als je facebook gebruikt, doe je zowiezo afstand van al je privacy ;-)

edit: Nearby Friends is an optional feature. You can choose who can see if you’re nearby (for example: your friends, close friends, or a specific friends list) and you can turn it on and off at any time.

Optie is dus wel uit te schakelen.

Link naar reactie

Ach nu je het er toch over hebt....

https://www.security.nl/posting/384780/Professor+waarschuwt+voor+RFID-implantaat+bij+mensen

"Het is tegenwoordig niet meer mogelijk om zonder een mobiele telefoon op een betekenisvolle manier aan de samenleving deel te nemen. Ik denk dat het met menselijke implantaten op dezelfde manier zal gaan. Het zal zo'n nadeel worden om geen implantaat te hebben, dat het uiteindelijk niet meer optioneel zal zijn", zegt de wetenschapper tegenover de Sydney Morning Herald.

Omdat zijn wereld dus bestaat uit social media en internet, betekent dat gelijk voor iedereen ter Wereld! Zonder internet ben je volgens hem dus niet van nut in deze maatschappij. lutser!

Link naar reactie

Ik heb beroepshalve ook ervaring met Sonar. De startup is inmiddels failliet, maar daarmee scande je de aanwezigheid van al je netwerken in één app (Facebook, Twitter, Foursquare). Op grote beurzen en events kon je de app letterlijk als radar gebruiken.

Link naar reactie

Ach nu je het er toch over hebt....

https://www.security.nl/posting/384780/Professor+waarschuwt+voor+RFID-implantaat+bij+mensen

Omdat zijn wereld dus bestaat uit social media en internet, betekent dat gelijk voor iedereen ter Wereld! Zonder internet ben je volgens hem dus niet van nut in deze maatschappij. lutser!

Ik werd laatst ook uitgelachen toen ik m'n mobiel voor alleen bellen uit m'n zak trok. Hoe ik dan m'n facebook, etc bijhield........, nu ja, niet!

....Toen werd er verder gelachen......

Zonder gekheid, ik loop regelmatig tegen mensen in functie aan die mij meewarig aankijken hoe ik ooit denk weer een baan te krijgen als een werkgever niet mijn LinkedIn, Facebook en zo nog wat extra kanalen van mij kunnen googlen. Nog een paar jaar en je bestaat kennelijk niet in de echte wereld als je niet acteert in de virtuele. :confused:

Die chip is overigens niet echt nodig he, iedereen sleept het ding enthousiast en vrijwillig al mee.

• Leuk 1
Link naar reactie

Zonder internet ben je volgens hem dus niet van nut in deze maatschappij. lutser!
Deed me even aan dit bericht denken, Franse werknemers die nu het recht hebben na hun werktijd niet hun werkmail te hoeven beantwoorden.

Vroeger werkte je van 9 tot 5, of ingeroosterd als je in de zorg/politie enzo werkte en daarbuiten was je vrij of had oproepdienst. Tegenwoordig denkt de baas altijd recht op je te hebben.

Dat is één van de redenen dat ik geen telefoon heb. Thuis ben ik vrij. Ze kunnen me gewoonweg niet bellen.

Wil de baas dat ik wel standby sta aan de telefoon dan mag hij die uren ook betalen als wachtdienst.

Maar goed, dat is de Fransen mooi gelukt, die zijn thuis weer vrij.

Link naar reactie

Ik werd laatst ook uitgelachen toen ik m'n mobiel voor alleen bellen uit m'n zak trok. Hoe ik dan m'n facebook, etc bijhield........, nu ja, niet!

....Toen werd er verder gelachen......

Zonder gekheid, ik loop regelmatig tegen mensen in functie aan die mij meewarig aankijken hoe ik ooit denk weer een baan te krijgen als een werkgever niet mijn LinkedIn, Facebook en zo nog wat extra kanalen van mij kunnen googlen. Nog een paar jaar en je bestaat kennelijk niet in de echte wereld als je niet acteert in de virtuele. :confused:

Die chip is overigens niet echt nodig he, iedereen sleept het ding enthousiast en vrijwillig al mee.

Ik zie de ideale gelegenheid om een mooi account te maken vol positieve onzin :cool:

Greener

• Leuk 1
Link naar reactie

Een account met positief spul enkel voor werkgevers gaat niet veel helpen vrees ik. Je hebt dan nog steeds die vrienden die onnozel zitten te doen, en je kan je echte vrienden natuurlijk moeilijk weigeren. Een profiel zonder veel vrienden is dan ook weer verdacht.

Ik heb heel die handel al een jaar of 2 geleden buiten gegooid. Laat ze maar lachen, raakt me totaal niet.

Ik loop helaas nog wel een hele dag met zo'n smartphone-onding rond omdat ik beroepshalve veel sms-en moet copy-pasten. Dat laatste is dan ook zowat het enige dat ik ermee doe en zodra het werk gedaan is, ligt ie uit.

Link naar reactie

mijn baas en niemand van mijn werk heeft het E-Mail adres van mij.

mijn baas en niemand van mijn werk heeft het 06 nummer van mij.

als mijn baas of iemand van mijn werk mij nodig heeft, kan dat als ik er ben.

mijn vrijetijd is zo veel mogelijk van mijzelf!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...