Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wereldradio, welke?


Hans

Aanbevolen berichten

voor wat betreft communicatie wil ik beginnen met een wereldradio. Maar welke? Goed mee te nemen, niet al te moeilijk, de noodzakelijke banden etc.

Kosten, tja dat is altijd een spel, maar kwaliteit staat toch voorop.

Ik heb gekeken op de side van Thiecom.de gekeken omdat ik in Duitsland woon, garantie enz. Bovendien heeft Thiecom een winkel in Bremen en dat is een uurtje rijden.

graag jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er is een draadje over radio's (niet specified wereldradio's maar die komen er ook in voor)

 

Hier

 

Zelf denk ik aan deze: K-PO WR-2100 digitale wereldontvanger kortegolf AM SW FM

 

Ben wel benieuwd naar andere reacties. Ik ben er nog niet zeker van dat ik die wil en ben dus ook nog zoekende. Hoewel deze nu in de aanbieding is (10 euro goedkoper). mmmmm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, die had ik ook gezien op het forum. Nu is het zo dat in Duitsland de zogenaamde BOS kanalen (politie, brandweer, noodarts enz.) van 74,215 tot 77,455 lopen. Het is verboden om naar deze kanalen te luisteren.

Nu heb ik bij deze duitse winkel een groot aantal ontvangers gezien met de mogelijkheid van 76-108 en er was zelfs een met de mogelijkheid van 64-108. Tecsun pl-380 dsp, kost 59 €.

Misschien dom als leek maar ik had gedacht als ik het zo kan kopen waarom niet. Het mag niet, maar dat is natuurlijk in een noodsituatie ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het analoge verhaal. Het digitale systeem komt eraan. Binnen Europa komt het systeem Tetrapol. In Duitsland wordt Tetra alleen door de militairen gebruikt. Eind 2014 zou Duitsland als laatste van Europa tot de invoering moeten overgaan. Toch hebben de politie en nooddiensten het er moeilijk mee en wil men liever niet met Tetrapol verdergaan. Tetrapol is een Franse uitvinding (gendarmerie), misschien vinden de Duitsers het daarom niet leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hans: Interessant dat het nog kan in Duitsland, meeluisteren met de nooddiensten, was in NL destijds ook best handig soms, dus wellicht het extra geld waard.

Goede kans dat ze het analoge systeem niet opdoeken en als backup houden in de toekomst. Toen men hier in NL overging op het C2000 systeem ging dat niet bepaald soepel (understatement ;)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het analoge verhaal. Het digitale systeem komt eraan. Binnen Europa komt het systeem Tetrapol. In Duitsland wordt Tetra alleen door de militairen gebruikt. Eind 2014 zou Duitsland als laatste van Europa tot de invoering moeten overgaan. Toch hebben de politie en nooddiensten het er moeilijk mee en wil men liever niet met Tetrapol verdergaan. Tetrapol is een Franse uitvinding (gendarmerie), misschien vinden de Duitsers het daarom niet leuk.

 

Mijn ervaring met de duitsers is geweest dat ze vooral denken, maak niks wat werkt (waarom zou je ook?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...