Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nooit meer lek Skelter/Kruiwagen Banden


Gast

Aanbevolen berichten

Ik wist het niet, dat deze wielen bestonden.

Dus een tip voor hen die ook zelf een kar willen bouwenhttp://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/kruiwagens/m777179493-massieve-anti-lek-wielen-kruiwagen-kruiwagenwiel.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

 

Ik heb er meteen 3 besteld.Ja voor de zekerheid toch 1 reserve.

Een kruiwagenwiel/Skelterwiel op pompen met een Handpom(je) of voetpomp is geen pretje:(

Daar lijkt geen eind aan te komen.Zodoende dus gaan die Skelterwielen op die UT 2000 Wandelkar er weer af.

Heb namelijk gisteren nieuwe binnenbanden er in gedaan.En ja hoor ,de Compressor liep vast.

Dus twee wielen met de voetpomp gedaan.Ik was kapot:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@frans81: Wat is het verschil in gewicht tussen massief en met lucht?

Ze zullen we niet van massief rubber zijn, hopelijk zit er een soort schuim in.

 

 

Naast gewone luchtbanden zijn er nog de volschuimbanden :

Deze banden zien eruit als luchtbanden, maar zijn gevuld met polyurethaan ( PU ) schuim, en dus lekvrij.

Ook rolstoel banden zijn van PU.Het word dus al zeer lang toegepast.

En ik wist het niet;)

Of ze zwaarder zijn weet ik niet.Maar ik verwacht van wel.Dat neem ik dan maar op de koop toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er gewicht verschil in zit . Dat denk ik wel ik heb nooit zo een wiel gewogen . Nu kan ik er een afdraaien van een kruiwagen maar ik kan het dan nog niet correct wegen a) wegens slijtage en b) de beton dat er aanhangt . Wat ik wel zeker weet is dat je nooit meer lek ga rijden .

Oja die van mij zijn geel van kleur .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast gewone luchtbanden zijn er nog de volschuimbanden :

Deze banden zien eruit als luchtbanden, maar zijn gevuld met polyurethaan ( PU ) schuim, en dus lekvrij.

Ook rolstoel banden zijn van PU.Het word dus al zeer lang toegepast.

En ik wist het niet;)

Of ze zwaarder zijn weet ik niet.Maar ik verwacht van wel.Dat neem ik dan maar op de koop toe.

 

mijn moeders rolstoelbanden niet helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...