Ga naar inhoud
GENEGEERD

Misdaadmeter

Tom
 Share

Recommended Posts

De nieuwe AD misdaadkaart is uit, kun je mooi zien waar je een veilige BOL locatie kunt plannen.

En is mijn buurt veilig?

Het valt me op dat er niet veel veilige plekken zijn

http://www.ad.nl/ad/nl/1401/home/integration/nmc/frameset/nieuws/misdaadmeter.dhtml

Nu lees ik hier op een andere topic dat er serieus gedacht wordt aan een buurtwacht, een goed initiatief.

Maar als je echt wordt geconfronteerd met misdaad en dan nog niet eens een echte inbraak of overval dan schrik je toch behoorlijk en ben je echt flink van slag af. Want dan komt het erg dichtbij.

Heb dit al eens meegemaakt zie eerdere posting Buurt verkennen

En nog maar eens een oud topic aanhalen past wel een beetje bij de misdaadkaart

Veiligheids-tips speciaal voor vrouwen

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In mijn plaats zijn diverse wijken met whatsapp-groepen en twee wijken met een buurtwacht. Buurtwachten lopen in een groepje van drie, nooit alleen, en met walkie talkies.

En op vele plekken is er hondenwacht (wandelaars met honden die ook een eigen signaleringssysteem hebben)

Deze groepen zijn opgezet uit behoefte vanuit de wijken maar onder toezicht oog van de politie.

Het is nooit de bedoeling achter de boeven aan te gaan maar om het signaleren van verdachte situaties(politie bellen), je (gezamelijk) laten zien,en daardoor de zaak stuk te maken.

De misdaadcijfers zijn enorm gekelderd.

Tuurlijk moet je niet als een kip zonder kop in je uppie buurtwachtje gaan spelen, maar de bangmakerij die ik in je post lees is ook niet nodig. Misschien dat je schrok omdat je alleen was en je je boel niet goed beveiligd bleek. Op zich een goede waarschuwing om de boel goed te beveiligen.

Link naar reactie

Ik heb 't stuk gelezen toen het in de ad stond. Er waren minder aangiften onder andere. Tuurlijk is dat zo, als het het steeds lastiger maakt om aangifte te doen en het helpt bovendien geen moer dan doen mensen alleen nog aangifte als ze dat voor een verzekering nodig hebben. Plus dat er een aantal criteria zodanig zijn aangepast dat dingen die onder misdrijven vielen nu overtredingen zijn. Leuk zo'n kaartje maar 't zegt mij helemaal niks.

Link naar reactie

Mijn virusscanner blokkeert hem ook zodra je op een detail wilt klikken.

Weet je wat mij ook steeds vaker opvalt? Dat er geregeld vogels gestolen worden bij fokkers van tentoonstellingsdieren. Of zelfs cavia's.

Blijkbaar is daar ook geld mee te verdienen. Dus misschien heeft één van je buren wel dure vogels?

Link naar reactie

Het zijn politiegegevens en die worden altijd gemanipuleerd en verdraaid. Daarnaast worden er steeds minder aangiftes gedaan omdat er toch niets mee gebeurd. Er is zoveel bezuinigd op de politie, dat ze momenteel draaien op het vrijwilligers apparaat.

Als ik vroeger als kind in de bouw aan het spelen was, dan kreeg ik politie achter me aan en kreeg je een standje. Tegenwoordig zijn er meer particuliere beveiligers dan politie. Bovendien zijn ze alleen bezig met brandjes blussen en de prioriteiten van de politiek veiling stellen. Er wordt nog geen 3% van de gemelde inbraken opgelost omdat er geen tijd is om iets te onderzoeken.:mad:

Link naar reactie

Het zijn politiegegevens en die worden altijd gemanipuleerd en verdraaid. Daarnaast worden er steeds minder aangiftes gedaan omdat er toch niets mee gebeurd. Er is zoveel bezuinigd op de politie, dat ze momenteel draaien op het vrijwilligers apparaat.

Als ik vroeger als kind in de bouw aan het spelen was, dan kreeg ik politie achter me aan en kreeg je een standje. Tegenwoordig zijn er meer particuliere beveiligers dan politie. Bovendien zijn ze alleen bezig met brandjes blussen en de prioriteiten van de politiek veiling stellen. Er wordt nog geen 3% van de gemelde inbraken opgelost omdat er geen tijd is om iets te onderzoeken.:mad:

En als ze al iets 'oplossen' komt 't door een tip van iemand die opgelet heeft. -.-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...