Ga naar inhoud
GENEGEERD

Journalist zoekt prepper voor interview? Bel de bevelhebber van het Zwitserse leger!


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Gast DickBerts

http://www.schweizamsonntag.ch/ressort/nachrichten/der_armeechef_raet_der_bevoelkerung_notvorraete_anzulegen/

 

Weer een 'mafketel' die is gaan preppen. DE BEVELHEBBER VAN HET ZWITSERSE LEGER !!

 

Ik sla het Zwitserse leger zeer hoog aan. Overigens werd op de site waar ik dit stuk vanaf heb geplukt, de opmerking gemaakt dat de generaal in werkelijkheid oproept om te gaan preppen vanwege de bankencrisis. Maar dat kan hij niet zeggen, want dan stort de boel vandaag nog in.

 

@Keyser Suze

 

Latere aanvulling: het staat wel vast dat Generaal Blattmann op de bankencrisis doelt. En reken maar dat hij goed geinformeerd is.

 

"Im März 2010 wurde bekannt, dass André Blattmann in der Sicherheitskommission des Nationalrates (SiK NR) die Staaten Spanien, Frankreich, Italien und Portugal als krisengefährdet taxiert hatte. Blattmann hatte bei einer Sitzung der SiK NR eine Karte präsentiert, auf der potentielle soziale, gesellschaftliche und militärische Brennpunkte in Europa und Nordafrika eingezeichnet waren.[1] Aufsehen erregte die Präsentation vor allem im Zusammenhang mit Blattmanns Aussage, durch die wirtschaftliche Lage Griechenlands könne es zu Migrationsströmen kommen, die einen Armeeeinsatz nötig machen könnten.[2] Die Nationalrätin Evi Allemann (SP) bezeichnete Blattmanns Karte als untauglich, weil sie etwa Bedrohungen aufliste, die nicht Sache der Armee seien. Jakob Büchler, der der SiK vorsitzt, lud Blattmann zur Klärung vor.[3] Im Jahr 2012 war André Blattmann Teilnehmer der Schweizer Geheimkonferenz Rive Reine."

 

Op mijn menselijke radar komt Blattmann als een eerlijke open vent over, maar wel eentje waarmee niet te spotten valt, zie foto;

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Blattmann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb het verhaal even door de translator heen moeten halen.

Voor zover ik nu begrijp verwacht hij (net zoals wij eigenlijk) dat het helemaal uit de klauw gaat lopen in de Oekraine. Ze kunnen met 1 druk op de knop onmiddelijk het hele leger paraat hebben.

Dat hij oproept om te gaan preppen vindt ik dan weer zorgwekkend. Zou hij veel meer weten dan wij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Ik heb het verhaal even door de translator heen moeten halen.

Voor zover ik nu begrijp verwacht hij (net zoals wij eigenlijk) dat het helemaal uit de klauw gaat lopen in de Oekraine. Ze kunnen met 1 druk op de knop onmiddelijk het hele leger paraat hebben.

Dat hij oproept om te gaan preppen vindt ik dan weer zorgwekkend. Zou hij veel meer weten dan wij?

 

HIJ WEET ABSOLUUT MEER !! WAARSCHIJNLIJK ZELFS ALLES !! (voor zover de dingen te weten vallen, maar je begrijpt me wel)

 

Ik vermoed dat dit mijn belangrijkste posting ever is op deze site ! Ik zal hem vanavond of vannacht nog vertalen en aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitstekende vondst deze post @DickBerts Ik heb hem op Vleesboek gezet. Tekstje erbij.

Zorgelijk: zelfs een Zwitserse Generaal is voorraden water en voedsel (preppen) geslagen. Bereid u voor op dramatische tijden! Ik blijf jullie waarschuwen maar u zult zelf actie moesten ondernemen. Koop voorraden, water filter en start een moestuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar opschieten met die BOL... wat dachten jullie van zoiets als BOL: http://www.skymningslage.se/hc-askya/ ? Een typische Zweedse koude oorlog bunker. Voor een hoop van die bunkers geldt dat de gemeente er vanaf wil en ze dus voor hele nette prijzen te koop zijn. Ze zijn voorzien van NBC luchtfilters, eigen generator met genoeg diesel voor minimaal een maand (met 40-50 personen), eigen geboorde waterbron, dubbele luchtsluis (dus 4 dikke stalen deuren waar je doorheen moet om in de echte bunker te komen), keuken, eetzaal, slaapzalen, ziekenboeg, radio-zend/ontvangst installatie, 60 meter hoge radio-antenne-mast en meer moois :-)

 

Als 't een beetje meezit heb ik eind van de zomer toegang tot zo'n bunker, een hele mooie BOL, al zal dat bepaald niet z'n hoofdtaak worden, puur een leuk extraatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar opschieten met die BOL... wat dachten jullie van zoiets als BOL: http://www.skymningslage.se/hc-askya/ ? Een typische Zweedse koude oorlog bunker. Voor een hoop van die bunkers geldt dat de gemeente er vanaf wil en ze dus voor hele nette prijzen te koop zijn. Ze zijn voorzien van NBC luchtfilters, eigen generator met genoeg diesel voor minimaal een maand (met 40-50 personen), eigen geboorde waterbron, dubbele luchtsluis (dus 4 dikke stalen deuren waar je doorheen moet om in de echte bunker te komen), keuken, eetzaal, slaapzalen, ziekenboeg, radio-zend/ontvangst installatie, 60 meter hoge radio-antenne-mast en meer moois :-)

 

Als 't een beetje meezit heb ik eind van de zomer toegang tot zo'n bunker, een hele mooie BOL, al zal dat bepaald niet z'n hoofdtaak worden, puur een leuk extraatje.

 

Ziet er goed uit!

 

Beetje betaalbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...