Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beveiligen en verdedigen van je buurt


Junbi

Aanbevolen berichten

Ervan uitgaande dat in een SHTF situatie er geen beroep gedaan kan worden op de politie of andere overheidsinstanties, ben je aangewezen op je eigen veiligheid. Stel dat de situatie gevaarlijk is, er is sprake van plunderingen en bendes maar de situatie is vooralsnog controleerbaar. Nu kun je je opsluiten in je huis maar je kunt er ook voor kiezen om je buurt samen met buurtbewoners te beveiligen en verdedigen. Denk hierbij aan het selecteren van de juiste mensen, organisatie, wegversperringen, communicatie enz. Ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben van mening dat je bij een SHTF die langer dan een dag of twee duurt (of beter gezegd, gaat duren), je moet maken dat je wegkomt uit de steden. Steden zijn na een paar dagen zonder bevoorrading al levensgevaarlijk. Daarnaast zal er geen afval meer worden opgehaald en 't rioolsysteem al vrij snel vastlopen als de stroom langdurig uitvalt. Ziektes duiken dan snel de kop op en hongerige mensen doen alles om aan eten te komen. Wegwezen uit de steden, vergeet het buurt beveiligen met buren, je buren worden je vijanden zodra ze honger genoeg krijgen (tenzij je hele wijk preppers zijn, wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier in de straat afspraken daarover. Niet zo zeer als de shtf maar gewoon nu al. Van onze wijk is onze straat de straat waar het minste gedonder is. Een straat verderop komt de politie zo ongeveer iedere week wel een keer in actie. Afgelopen nacht nog een compleet arrestatie team daar aan de gang geweest.

Bij een shtf zal het denk ik als vanzelf wel goed gaan. Preppen is niet echt een onderwerp wat bespreekbaar is hier. Heb er wel eens voorzichtig over gesproken met de buren, maar de meeste kijken je dan raar aan.

 

Hoe is het bij jou geregeld? weten je buren bijvoorbeeld dat je prept?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoekfunctie? ach, why bother.

 

6.012 postings... En we weten nog niet hoe we iemand mogen verwelkomen ;)

 

Nou, Junbi, welkom hier !!

 

Goed punt wat je hier aanhaalt, niet iedereen woont in de stad !! Hier op het platte land zou een buurt wacht wel werken.

Al die stedelingen die hier willen roven :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervan uitgaande dat in een SHTF situatie er geen beroep gedaan kan worden op de politie of andere overheidsinstanties, ben je aangewezen op je eigen veiligheid. Stel dat de situatie gevaarlijk is, er is sprake van plunderingen en bendes maar de situatie is vooralsnog controleerbaar. Nu kun je je opsluiten in je huis maar je kunt er ook voor kiezen om je buurt samen met buurtbewoners te beveiligen en verdedigen. Denk hierbij aan het selecteren van de juiste mensen, organisatie, wegversperringen, communicatie enz. Ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover.

 

@phtvs, is dit een buurtpreventie project? Wordt er in de wijk actief rond gelopen of is dit reactief?

Mijn buren weten niet dat ik prep en dat hou ik liever zo.

 

Hoe groot is het gebied wat je rekent tot je wijk?

 

Tja.... Wat ga je dan doen dan? Verder wonende vrienden laten logeren bij je?

 

Lees 'es het forum wat door, veel goede posts aangaande dit al eerder geplaatst.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude onderwerpen samenvoegen of verwijderen. Dat scheelt ook.

En zijn het wel de zelfde onderwerpen en behandelen ze daar in ook de zelfde aspecten? Zouden de draadjes niet telang worden? Zij die draadjes nog up to date?

 

Ik ben nu 4 jaar lang, vrijwel dagelijks actief op het paintballforum en dat forum word bijzonder goed bijgehouden. Op dit forum zit ik vanaf mijn aanmelding ook dagelijks hoewel ik niet veel post.

Dus naar mijn mening moeten mensen niet zo snel 'zoekfunctie' roepen en niet in topics gaan posten die ze niet

Interessant vinden.

 

Maar goed.. dit is enkel mijn mening en hoort niet in dit onderwerp thuis. Excuus

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6.012 postings... En we weten nog niet hoe we iemand mogen verwelkomen ;)

 

Nou, Junbi, welkom hier !!

 

Goed punt wat je hier aanhaalt, niet iedereen woont in de stad !! Hier op het platte land zou een buurt wacht wel werken.

Al die stedelingen die hier willen roven :rolleyes:

 

Het ligt inderdaad voor de hand dat men uit de steden naar het platteland trekt. Men zoekt altijd de weg van de minste weerstand. Dus als je in je buurt e.e.a. regelt, werpt dat altijd een drempel op en kiest men sneller voor een buurt waar geen maatregelen zijn getroffen.

 

Al denk ik dat het afschermen van een aantal straten in een wijk in stedelijke zone, dit ook kan werken tot zekere hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phtvs, is dit een buurtpreventie project? Wordt er in de wijk actief rond gelopen of is dit reactief?

Mijn buren weten niet dat ik prep en dat hou ik liever zo.

 

Hoe groot is het gebied wat je rekent tot je wijk?

Het is geen officieel buurtpreventie project, we hebben het onder elkaar zo geregeld. Maar er wordt wel actief rond gelopen in de wijk. Reden hiervoor was dat er op een gegeven moment 2 auto's in de fik gestoken werden in een week tijd. Sinds wij de boel zelf in de gaten houden is er niets noemenswaardig meer gebeurd. Het scheelt dat niet iedereen een baan heeft (een aantal gepensioeneerden en WAO-ers) dus ook overdag wordt de boel in de gaten gehouden. Op deze manier houden wij 5 straten 'in de gaten'. Het is dus een redelijk klein gebied. Maar er zijn maar 2 toegangswegen tot onze wijk. Die houden we beide in de gaten. In gavel van shtf ben ik van plan om deze 2 hoofwegen af te grendelen zodat niemand zonder toestemming de wijk in kan komen.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik tegen die tijd waarschijnlijk zal vertrekken naar onze BOL. Hangt een beetje af van de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen officieel buurtpreventie project, we hebben het onder elkaar zo geregeld. Maar er wordt wel actief rond gelopen in de wijk. Reden hiervoor was dat er op een gegeven moment 2 auto's in de fik gestoken werden in een week tijd. Sinds wij de boel zelf in de gaten houden is er niets noemenswaardig meer gebeurd. Het scheelt dat niet iedereen een baan heeft (een aantal gepensioeneerden en WAO-ers) dus ook overdag wordt de boel in de gaten gehouden. Op deze manier houden wij 5 straten 'in de gaten'. Het is dus een redelijk klein gebied. Maar er zijn maar 2 toegangswegen tot onze wijk. Die houden we beide in de gaten. In gavel van shtf ben ik van plan om deze 2 hoofwegen af te grendelen zodat niemand zonder toestemming de wijk in kan komen.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik tegen die tijd waarschijnlijk zal vertrekken naar onze BOL. Hangt een beetje af van de situatie.

 

Bedankt voor je reactie. Goed initiatief en het werpt zijn vruchten af! Met maar 2 toegangswegen heb je het vrij eenvoudig afgegrendeld. Het moment van vertrek is altijd lastig, afhankelijk van de situatie maar ook je BOL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dat je met iedereen in de wijk contact moet maken en relaties moet creeren. Ga ook in de organisatie van de wijk zitten en ben actief met de bewoners en omgeving bezig.

Als dan de shit uit breekt dan heb jij de zaak iig goed voor kunnen bereiden.

Daarbij zullen mensen eerder bereid zijn om mee te werken dan wanneer ze je niet kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Ik dat je met iedereen in de wijk contact moet maken en relaties moet creeren.
Ik heb via deelname aan diverse tv programma's zelfs contact proberen te maken met 16999999 Nederlanders *). Die roepen nu allemaal in koor, als het fout gaat dan komen we wel bij jou. Dus ben ik om te beginnen toiletpapier gaan hamsteren. Ik heb nu zo'n 700 rollen in huis. Dat moeten er nog een kleine 170 miljoen worden.

 

*) Getal aangepast ivm afmelding van @Stuudje. Zie posting hieronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Lol haha, ik bedoel niet dat je het over preppen moet hebben, maar gewoon contact moet maken.

 

Ja, maar bij een shtf ga je opvallen als je als enige nog toiletpapier hebt in je buurtproject. Dan zeggen je buren, er klopt iets niet aan die vent, want hij stinkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...