Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie kent deze plant?


rupsjenooitgenoeg

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Look-zonder-look heeft een knoflookaroma met een mosterdsmaak, maar smaakt milder dan knoflook.

Het blad kan fijngehakt aan salades worden toegevoegd. Ik heb al recepten gezien met spaghetti, als pesto, in salade en ik gebruik het zelf in kruidenboter.

 

De gekneusde bladeren van look-zonder-look wel worden toegepast als pleister om zweren te doen doorbreken, en ook om jeuk ten gevolge van insectenbeten en -steken te verzachten.

De plant bevat veel vitamine C, dus het gebruik bij scheurbuik ligt ook voor de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je stikstofrijke, humushoudende grond.

Niks mis met brandnetel trouwns, pluk en kook zou ik zeggen.

Je kan het net zo bereiden als spinazie/andijvie. J kan dus een lekkere stamppot ervan maken.

Het brandnetelsoepje waar iedereen het over heeft(maar zelden gemaakt heeft) of brandnetelkroketten of pesto.

 

Als ik ze pluk doe ik afwashandschoenen aan, dan heb ik het minst last van stekels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je stikstofrijke, humushoudende grond.

Niks mis met brandnetel trouwns, pluk en kook zou ik zeggen.

Je kan het net zo bereiden als spinazie/andijvie. J kan dus een lekkere stamppot ervan maken.

Het brandnetelsoepje waar iedereen het over heeft(maar zelden gemaakt heeft) of brandnetelkroketten of pesto.

 

Als ik ze pluk doe ik afwashandschoenen aan, dan heb ik het minst last van stekels.

Haha tja had ik eigenlijk niet aangedacht gisteren toen ik een heel veld van die rotdingen heb verwijdert.

Maar die dingen verspreiden zich razend snel, en komen overal tussen mijn gewassen.

Wat betreft mijn grond, het is erg rijk aan veen en sinds 1880 is er niks op verbouwd (tot vorig jaar) dus ja neem aan dat dat wel ideaal is voor die plantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het boek plukplanten voor als de pleuris uitpreekt in mijn bezit, en daar ook in gezocht naar deze plant.

Jammer dat ik de plant niet in de tekening daarin herkende! Een foto blijkt voor mij toch herkenbaarder te zijn dus.

Dat heb ik dus ook altijd met die tekeningen van planten. Niks mee te herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...