Ga naar inhoud
GENEGEERD

Radio / zaklamp / usb lader / solar ding...


Aanbevolen berichten

Etón FR160B Microlink Self-Powered AM/FM/NOAA Weather Radio with Flashlight, Solar Power and Cell Phone Charger (Black)

 

Goed of niet goed - Schiet er maar op .... leek me redelijk multi fuctioneel.

 

AA300_.jpg.c6a45500daf5a61fd9edc02a83104143.jpg

 

Ook nog goedgekeurd door ministerie binnenlandse zaken.... Of is het allemaal wat overdreven ?

Wel erg dat hij bij amazon maar de helft kost dan bij onze overheid :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ongeveer 3 jaar geleden ook een opwind-radio gekocht, niet dit merk maar na enige jaren is de accu op. dan noch maar een paar minuten stroom.

Wel om het half jaar opgeladen en dan laten ontladen maar was blijkbaar niet effectief. Kan ook op gewone baterijen dus dat gebruik ik nu. Maar dan is deze wel erg lomp door de accu met opwindmechanisme.

Beter is een radio ook met kortegolf (weet niet of dit ook op Etón FR160B Microlink Self-Powered AM/FM/NOAA) zit wel een technische naam overigens.

 

eigenschappen zijn;

NiMH-batterijen kunnen echter minder goed tegen lage en hoge temperaturen: bij lage temperaturen verliest de batterij zijn lading en bij hoge temperaturen raakt de batterij beschadigd. Bij welke temperatuur dat gebeurt hangt sterk af van het merk en de kwaliteit.

 

Bij normaal gebruik gaat de NiMH-batterij korter mee dan een NiCd-batteri

 

Ik heb dan ook een goede wereldontvanger met apparte lamp.

deze dus http://www.bol.com/nl/p/sangean-ats-404-wereldontvanger-pakket/9000000010479859/

en penlite batterijen zijn toch altijd nodig en je kunt ook kiezen voor oplaadbare met oplaadmogelijkhied voor in de auto.

Ik vind de goede wereldontvangers toch meer radio

Als je zoekt op wereldontvangers zijn ze al wel vanaf 40 euro te koop.

 

Maar de door u vermelde multifunktionele radio heeft ook wel zo zijn voordelen. maar heb twijfels bij de stroomvoorziening op langere termijn

En kortegolf ontvangst is juist in een onbekende situatie erg belangrijk.

Misschien dat er in een straal van 500 km geen zenders meer werken dan is de korte golf ontvangst essensieel voor een prepper.

 

Dus ze zijn wel in orde maar niet mijn keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Etón FR160B Microlink Self-Powered AM/FM/NOAA Weather Radio with Flashlight, Solar Power and Cell Phone Charger (Black)

 

Goed of niet goed - Schiet er maar op .... leek me redelijk multi fuctioneel.

 

AA300_.jpg.c6a45500daf5a61fd9edc02a83104143.jpg

 

Ook nog goedgekeurd door ministerie binnenlandse zaken.... Of is het allemaal wat overdreven ?

Wel erg dat hij bij amazon maar de helft kost dan bij onze overheid :(

 

Ik heb deze vorig jaar gekocht en vorige maand getest op mijn BOL voor 3 weken. Ik slingerde wat te hard en werd half lam (deed zelf te wild) Radio, Zaklamp, opladen alles deed het goed en lang en ben er best tevreden over. De zon werkte goed mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ding hoor. Heb hem zelf ook. Heb hem voordat ik ben gaan preppen gratisch gekregen in zo'n denk vooruit pakket. Heeft een jaar dienst gedaan als doucheradio ;) Doet het nu nog prima. Kijk voor de grap eens op dealextreme.com, daar heb je er ook een aantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister vaak naar de kortegolf. Vooral in de nacht heb je heel veel ontvangst Voor een paar tientjes kan je een prima buizenradio kopen van 50 jaar oud. Deze zijn EMP bestendig en hebben meestal een goede ontvangst op de korte midden en lange golf. De oudere modellen op de fm tot 100, iets niewere tot 104 maar er zijn enkele die een fm hebben die tot 108 gaan. Vroeger waren die gebieden namelijk voor militair gebruik. Ik heb zelf een aantal stuk. Ook een tropen radio met 2 kortegolf banden. Daarbij is het geluid van die dingen bijzonder gaaf.

De techniek is begrijpbaar en het is allemaal te repareren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een paar tientjes kan je een prima buizenradio kopen van 50 jaar oud. Deze zijn EMP bestendig en hebben meestal een goede ontvangst op de korte midden en lange golf. De techniek is begrijpbaar en het is allemaal te repareren!

 

Ik heb er eentje op het oog via Marktplaats. Leuk spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen buizenradio's voor mij, die dingen vreten energie, elektrolytische condensatoren zijn bagger en de selenium gelijkrichters zijn mij te gevoelig voor mankementen. Nee... doe mij maar een goede Sangean of Grundig wereldontvanger.

 

Als je bank bent voor een EMP kun je altijd nog een radio onderbrengen in een afgeschermde container.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een DEGEN DE13 en een Fenix MC10 (125 lumens). Verder een Streamlight Nano Pink aan de sleutelbos.

 

Die DEGEN DE13 crank/solar radio/lamp kost geen drol (op eBay zelfs gratis verzendkosten vanuit Hong Kong) kan zowel opgewonden worden als op zonne-energie lopen, heeft een LED-zaklamp, een USB-uitgang en zelfs een korte golf. Werkt prima, geluidskwaliteit is ruk natuurlijk.

 

Daarnaast heb ik nog een kleine zonne oplader waar je zowat elke telefoon en alles met een draadlader mee kan opladen.

 

Buizenradio voor een paar tientjes op Marktplaats is een goed idee overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...

Ik heb zelf al enige tijd de Eton FR350, wat aan de forse kant maar heeft ook alle toeters en bellen en is waterbestendig. Er zit ook nog een alarm op (tering herrie) maar het knopje daarvan kan te gemakkelijk worden geactiveerd en kan dus leiden tot een situatie waarin je je locatie bekend maakt terwijl je misschien verborgen wilt blijven. Dat knopje moet ik er nog een keer afslopen of blokkeren of iets dergelijks.

 

FR350

 

AM/FM and 8 Shortwave bands (13,16,19,22,25,31,41,49 meter)

Built-in 3 white LED light source and an alert flashlight

Emergency siren

Can be powered from four different sources:

Built-in cell phone charger

Water resistant body

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf al enige tijd de Eton FR350, wat aan de forse kant maar heeft ook alle toeters en bellen en is waterbestendig. Er zit ook nog een alarm op (tering herrie) maar het knopje daarvan kan te gemakkelijk worden geactiveerd en kan dus leiden tot een situatie waarin je je locatie bekend maakt terwijl je misschien verborgen wilt blijven. Dat knopje moet ik er nog een keer afslopen of blokkeren of iets dergelijks.

 

FR350

 

AM/FM and 8 Shortwave bands (13,16,19,22,25,31,41,49 meter)

Built-in 3 white LED light source and an alert flashlight

Emergency siren

Can be powered from four different sources:

Built-in cell phone charger

Water resistant body

Waar gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

 

Goed of niet goed - Schiet er maar op .... leek me redelijk multi fuctioneel.

 

Ook nog goedgekeurd door ministerie binnenlandse zaken.... Of is het allemaal wat overdreven ?

Wel erg dat hij bij amazon maar de helft kost dan bij onze overheid :(

 

hij lijkt mij ook wel handig, heb zelf ook een vergelijkbaar geval hier liggen, maar dan zonder solar, ik denk namelijk dat die solar niet echt een goede toevoeging is maar vooral om de prijs op te krikken. namelijk ik had een noodlader voor mijn mobiel op zonne energie gekocht en die deed het niet, mobiel had te veel elektriciteit nodig dat dat ding niet kon opbrengen, en om een paar minuutjes naar de radio te luisteren moet ik ook een paar minuutjes aan de crank draaien. en een mobieloplader met alleen dynamo kon mijn mobiel wel opladen.

 

dus samengevat. solar lader = werkt niet, dynamo lader = werkt wel, dynamo radio = werkt wel maar niet heel goed,

 

het kan ook liggen aan de kwaliteit van mijn producten want die solar lader was 4,95 en dan gratis verzonden ( :rolleyes: ) en die radio was ook de goedkoopste die ik zag. wat ik bedoel is dat radio's die wel zo'n solar paneeltje hebben veel duurder zijn dan degene zonder, en als ik alleen maar mijn mobiel wil opladen met solar dan trekt het geval het niet, maar met een dynamo wel, dus ik denk dat als er een solarpaneeltje op zit dat de opbrengst van dat paneeltje niet de moeite is voor de prijsklasse waar je in komt met zo'n apperaat. maar dat is mijn mening

 

P.S. dit is mijn radiootje, 19,95 en geen verzendkosten

 

41KSZmHci2L._SY300_.jpg.7ad11691aba7ac8fb794fd7b150eabd9.jpg

 

het hengsel is eigenlijk onzinnig want de radio is 11,5 bij 4 bij 7,5 en er zit ook nog een bandje aan, maar ach ze moesten iets met de extra ruimte denk ik ;). en om de een of andere reden zit er ook een alarmknop op en dan krijg je een sirene van 85 Db ( zeggen ze ) het enige jammere is dat wanneer de accu leeg is je de sirene ook amper meer hoort ;)

 

ik ben hierover zeer tevreden ook vanwege de prijs, hij doet wat hij moet doen ookal is zijn energie opbrengst vrij laag en kun je niet zeggen dat je een minuutje gaat draaien en dan 10 minuten rustig muziek luisteren maar het geluid dat je krijgt als je aan het draaien bent overstemt niet echt de radio dus als je naar het noodkanaal aan het luisteren bent of zo kun je dat ook tijdens het opladen doen. en de lamp die er inn zit is redelijk sterk, het is één LED'tje maar hij zit achter een lens en dus word de lichtbundel redelijk breed. ik vind het een prettig ding, anderen misschien niet maar ach. Ik ben hier wel effe mijn eigen spullen aan het ophemelen zeg ;), maar ach ik ben er gewoon blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eton fr 160 zo'n drie jaar geleden gekocht en ben er matig tevreden van. De knopjes werkten na een jaar niet meer tegoei en het is een enorm nadeel dat je de batterij niet gewoon kan opladen met de stekker. Hij staat altijd voor het raam in de zon, maar laadt maar op tot een half uurtje luistertijd op laag volume.

Ik ga dus op zoek naareentje die ook gewoon oplaadbaar is en waarvan de usbaansluiting kan werken als powerbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...