Ga naar inhoud
GENEGEERD

Olight hoofdlamp H15 Wave


phaelin

Aanbevolen berichten

Besteld in de aanbieding bij Ibood. Heb van verschilende mensen gehoord dat Olight goede lampjes maakt dus...

 

Voor 25,90 euro inclusief verzenden een goede koop.

 

Review:

 

Minpuntjes:

 

De hoofdbanden die erbij zitten zijn van mindere kwaliteit. De plastic pinnetjes waar 't omheen moet gaan snel dwars door de band heen waardoor het een heel gepuzzel is het geheel inelkaar te sleutelen. (Als 't eenmaal gelukt is lijkt 't wel stevig te zitten, afwachten maar of het goed blijft gaan.)

De handleiding die erbij zit lijkt niet voor dit type. Er wordt verteld over een knop op het batterijencompartiment die niet aanwezig is.

Instellen op handgebaren wordt aangeprezen omdat het dan ook gemakkelijk werkt met handschoenen. Aangezien het een IR sensor betreft betwijfel ik of dat met dikke handschoenen in de winter nog werkt. Kan ik nu niet testen.

Er gaan 4 AAA batterijen in (ik heb er 4 Duracell recharcheable active charge ingedaan), m'n andere headlight van ledlenser geeft net zoveel licht op 3 aaa batterijen. Ik heb nog niet getest hoe lang de Olight het volhoudt tegenover de led lenser.

Er zit, in tegenstelling tot m'n led lenser geen mapje bij waar ie in kan.

 

 

Pluspuntjes:

 

Een 150 lumen Cree lampje vind ik best OK voor deze prijs, en de 'wave functie' maakt het mogelijk door handgebaren te wisselen tussen zwak, sterk of rood. Dus geen getast boven je hoofd naar knopjes.

De rode lampjes geven ook behoorlijk licht en hebben ook nog eens een SOS functie (niet echt iets dat ik denk nodig te hebben maar goed).

Lamp is stelbaar tot bijna helemaal naar beneden zodat je als je ergens mee bezig bent het ding op je handen kunt richten zonder je nek te verrekken.

Kabeltje van het batterij compartiment naar de lamp is stevig en zit met goede clips vast aan de band.

 

Al met al een goede aankoop voor deze prijs, al zou ik nu ik weet wat ik krijg er geen 45-50 euro voor betalen waarvoor ik ze op een aantal webshops gezien heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...