Ga naar inhoud
GENEGEERD

Getallen liegen niet, China's vraag naar goud en de gevolgen

Kans
 Share

Recommended Posts

China heeft honger, en ze eten goud.

Al langere tijd is de vraag naar goud vanuit china ongekend, en de jaarlijkse vraag komt dicht bij jaarlijke wereldwijde productie.

Dit is natuurlijk niet houdbaar.

En veel 'experts' blijven roepen: " goud is een prehistorisch relikwi" .

Ze vergeten een klein detail: in Azie wonen ongeveer 4 mikjard mensen tov zo'n 1 miljard in noord Amerika m west Europa.

En die 4 miljard Aziaten hebben een ouderwetse kijk op geld en dan met name Goud !

Even voor de goede orde, dit heeft dus niks met gelijk of ongelijk te maken, dit gaat domweg over overmacht.

En daarbij de meerderheid heeft het volgens mij ook nog per definitie bij het juiste eind ?

Ter verduidelijking:

image.jpg.1c4f34c8a40ae2501956d619a6d7bbe6.jpg

http://www.peakprosperity.com/insider/85192/chinas-demand-gold-has-trapped-wests-central-banks

Lees ook zeker de link met daarin de fundamenten om goud te bezitten:

http://www.peakprosperity.com/blog/85064/screaming-fundamentals-owning-gold

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

dank @Kans voor de links en de analyse(s).

Alisdair Macleod meldt in het interview op peakprosperity dat China vorig jaar meer dan 4.800 ton goud heeft toegevoegd aan de reserves. Dat is bijna 3x zoveel als tot nu toe werd aangenomen. Dat zou in 1 jaar meer dan de helft van de totale reserve van de USA zijn..

Reken je euro's en dollars maar alvast om naar renminbi's. Door de kunstmatige koppeling met de dollar is deze nog steeds veel te goedkoop.

Link naar reactie

dank

Reken je euro's en dollars maar alvast om naar renminbi's. Door de kunstmatige koppeling met de dollar is deze nog steeds veel te goedkoop.

Graag gedaan.

Mijn 'werk' is gedaan als je niet meer over Euro's, Dollars of Renminbi's praat maar over grammen goud of zilver, weken eten, eigen toegevoegde waarde, uren werk, enz enz :cool:

Maar ik geloof dat jij al aardig op weg bent :rolleyes:

( als wij het al niet meemaken, zeer kleine kans, dan zal het voor je kinderen zijn)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik hoorde laatst dat 't goud dat onder andere Nederland in de US heeft liggen er misschien helemaal niet is? Weet iemand daar meer van?

Als ik zoek met google of iets dergelijks zie ik door de conspiracies de samenzwering niet meer :p

Er zijn geen zekere cijfers want er wordt officieel niks over gerapporteerd. Maar het spreekt boekdelen dat het 7 jaar moet duren om het Duitse goud vanuit New York te verschepen naar Duitsland. Terwijl dat niet meer dan enkele weken zou hoeven te duren.

http://www.globalresearch.ca/u-s-dollar-collapse-where-is-germanys-gold/5321894

Nederland vraagt z'n goud niet eens terug maar je kan alleen zeker zijn van de 60 ton goud die bij DNB ligt. De rest kunnen we waarschijnlijk op onze buik schrijven.

Link naar reactie

@phaelin, het blijft gissen denk ik. Feit is dat er meer (veel meer) claims op goud zijn dan dat er in de geschiedenis aan goud gedolven is. Zelfs al zou al het goud netjes in de kluis van de NY Fed liggen, @Kans heeft alle gelijk van de wereld, de cijfers spreken voor zich. China is niet de enige die goud koopt. Behalve dat wat uit de mijnen komt moeten er dus ook kluizen geopend om aan de vraag te voldoen. Hoeveel goud willen de westerse centrale banken nog in de uitverkoop doen? Mijns inziens heeft het er alle schijn van dat de scherpe prijsdaling van vorig jaar een wanhoopsdaad was om goud als veilige haven definitief naar de achtergrond te brengen. De explosief gestegen vraag naar fysiek goud als reactie op die prijsdaling geeft te denken, goud nu nog verder naar beneden brengen zou weleens kunnen zorgen voor een versnelling van de financiële crisis, in plaats van het blikje verder te schoppen. Ik denk dat de strong hands langzaam maar zeker de overhand krijgen. BTFD!

Link naar reactie

Afgaande op: http://data.worldbank.org/indicator/FI.RES.TOTL.CD

Lees ik in 2012:

Total reserves (includes gold, current US$)

China 3.387.512.975.176,91

Japan 1.268.085.526.649,90

Saudi Arabia 673.739.617.131,10

United States 673.739.617.131,10

Russian Federation 574.268.090.541,40

Switzerland 537.816.373.774,56

Brazil 531.302.253.382,24

Korea, Rep. 373.160.978.076,31

Link naar reactie

Ik hoorde laatst dat 't goud dat onder andere Nederland in de US heeft liggen er misschien helemaal niet is? Weet iemand daar meer van?

Als ik zoek met google of iets dergelijks zie ik door de conspiracies de samenzwering niet meer :p

Wat ik ervan heb begrepen hebben ze voor de bevrijding dat geld moeten betalen/inleveren, dus dat is foetsie.

Zoals het met ieder land gaat waar de Amerikanen binnenvallen, en vervolgens als eerste het goud afvoeren.

Maar de show must go on op het wereldtoneel, en het volk vooral dom gehouden. Dus dit schijnspel kan nog lang gerekt worden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...