Ga naar inhoud
GENEGEERD

Honingpops


phaelin

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs 2 zakjes van deze besteld bij ander spul. Vind ze erg lekker en voedzaam. Op het zakje staat een houdbaarheids datum van 2015, maar ik ga er zoals bij 't meeste maar weer van uit dat dat langer is.

 

Maar weet iemand hoeveel langer? Honing gaat op zich natuurlijk eeuwig mee maar ja... Als ik dit luchtdicht zou verpakken, zou 't dan een jaartje of 10 mee kunnen? Of zou ik 't dan moeten vacumeren en wat was ook weer die site waar je die vacuum machines en zakken kunt bestellen? De zoekmachine laat me in de steek wat dit betreft.

 

smaakt_honingpops.jpg.9931c508a44faf54cafe3c05e024277d.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb ze ook opgeslagen in de prep, idd heel handig om snel calorietjes binnen te jagen, het hoge suikergehalte maakt het ook langer houdbaar.

Wel een aanrader om ervan blijven te eten wanneer je het opent. Als het binnen een week of anderhalf op is is niks mis.

 

Ik merkte zelf op dat ze begonnen te plakken nadat ik ze te lang open had bewaard. Maar eerlijk gezegd heb ik ze gewoon doorgegeten, merkte er niks van, trouwens toen waren ze al dik een half jaar over datum. Ik raad ze absoluut aan. Majah, je moet er wel plaats voor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graan(achtigen) poffen...amarant kan je net als mais zonder voorkoken poffen.

Andere granen(achtigen) moet je eerst koken, zoals boekweit, spelt, quinoa, rijst, en dan laten drogen en dan poffen...in een pan doen, deksel erop en wachten tot het gaat ploppen en als het ploppen stopt zijn ze klaar...net als mais dus.Zonder olie in een droge pan.

Het is een beetje poffen en roosteren in een. Ik doe de pan steeds schudden zodat er niets aanbrandt.

 

Zo rooster ik ook pompoenzaad, zonnebloemzaad of gekookte kikkererwten.Bij kikkererwten doe ik er wat kruiden bij dan krijg je een soort borrelnootachtig iets, heerlijk in het weekend, en een stuk gezonder dan borrelnoten.Kan met paprika, of met kerrie massala, google maar eens dan zie je vast een paar ideetjes qua kruiden.

 

Info over amarant, herkomst en gebruik en poffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...