Ga naar inhoud
GENEGEERD

Downloadverbod per direct van kracht in Nederland

Communicator
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ow grappig, dus iets wat al illegaal was, wordt nu ook verboden.

Dat klinkt een beetje alsof het inbrekers verboden wordt in te breken, door rood rijden niet meer mag, en er een straf komt op moorden.

?? Voor zover ik weet was downloaden legaal, maar uploaden en/of links verspreiden naar files niet. Dit is dus wel een belangrijke verandering.

Link naar reactie

"Met ingang van vandaag is downloaden uit illegale bron verboden"

...iets wat illegaal is is niet legaal...

Zo was het voor dit besluit:

'Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan'

Bron

Link naar reactie

Gaat ze toch nooit lukken dit tegen te gaan. Ze lopen bovendien jaren achter de feiten aan.

Ik denk ook niet dat er meer mensen naar de bios zullen gaan en ineens allemaal naar de Free Recordshop zullen gaan voor een film of CD. Mensen gaan toch wel naar de Bios voor een avondje uit of kopen een CD (al dan niet online). En van die Buma en Stichting Brein wordt ik al helemaal doodziek.

Artiesten weten allemaal dat ze aan de verkoop van liedjes niet veel overhouden. Maar als een liedje populair is dan hebben ze wel meer optredens en fans.

Ja downloaden is misschien illegaal, maar dat zijn zoveel dingen die wel door onze strot worden gedrukt.

images.jpg.caf2aad93c4661307a1ca9a46e2711c0.jpg:p

Link naar reactie

Gaat ze toch nooit lukken dit tegen te gaan. Ze lopen bovendien jaren achter de feiten aan.

Ik denk ook niet dat er meer mensen naar de bios zullen gaan en ineens allemaal naar de Free Recordshop zullen gaan voor een film of CD. Mensen gaan toch wel naar de Bios voor een avondje uit of kopen een CD (al dan niet online). En van die Buma en Stichting Brein wordt ik al helemaal doodziek.

Artiesten weten allemaal dat ze aan de verkoop van liedjes niet veel overhouden. Maar als een liedje populair is dan hebben ze wel meer optredens en fans.

Ja downloaden is misschien illegaal, maar dat zijn zoveel dingen die wel door onze strot worden gedrukt.

images.jpg.caf2aad93c4661307a1ca9a46e2711c0.jpg:p

Ik weet het niet. Als er maar genoeg commerciële (lees: financiële) belangen mee gemoeid zijn dan kan er opeens veel ...

Link naar reactie

"Met ingang van vandaag is downloaden uit illegale bron verboden"

...iets wat illegaal is is niet legaal...

Yup, een illegale bron. het is, ook voor Nederlanders, namelijk nooit toegestaan om bestanden te uploaden, waarmee je jezelf tot 'illegale bron' zou maken. Downloaden, vanaf waar wij dat ook maar wilden doen, was tot vandaag niet illegaal. Dit veranderd nu.

Verder gaan ze de thuiskopie heffing opnieuw berekenen en zal deze vermoedelijk lager worden. Nou ben ik wel van mening dat "niet downloaden" ook betekent "geen thuiskopieheffing" meer. Want waarom zou ik in hemelsnaam een artiest 2x betalen voor een cd die ik gekocht heb, het origineel thuis heb liggen, en een kopie hiervan in de auto (tegen diefstal en beschadiging van het origineel)? Of dat ik die cd op mijn MP3 speler zet om onderweg te luisteren? Ze denken toch niet dat ik voor elk apparaat waar ik muziek op wil luisteren een aparte versie van de CD ga kopen? En misschien, nu ik niet meer mag downloaden, koop ik die externe harddisk wel om mijn familiefoto's op te bewaren. Voor dat doel hoef ik toch zeker niet geld af te dragen aan Brein (want de artiest krijgt hiervan echt niet zijn rechtmatige deel, verdwijnt allemaal in de zakken van de platenlabels en timmetje kuik himself).

Link naar reactie

We worden massaal afgeluisterd en Metadata wordt aan iedere imbeciel gegeven die er iets mee wilt. Dat Telecomdata mag niet lang mag worden bewaard is een EU uitspraak, maar Teeven doet het toch vooralsnog. Ook video gegevens van mensen die op de snelweg rijden en camera toezicht moeten binnen 4 weken verwijderd worden en ook dat gebeurt vooralsnog niet. Daarnaast zou de overheid voor onze privacy moeten instaan. Gebeurt allemaal niet, maar als iemand een film download van het internet, dan ga je in het gevang.:(

Daarnaast heb ik liever dat ze de echte problemen oplossen in dit land m.b.t. de criminaliteit. Slechts 3% van de inbraken wordt bijv. opgelost en aan de meeste zaken wordt niet eens gewerkt. Pak liever de pedo's en criminelen op zou ik zeggen.:cool:

• Leuk 1
Link naar reactie

Overigens staat er wel het volgende in het bericht:

Het handhaven van het verbod is niet aan de overheid, maar aan de houders van auteursrecht. Die zijn onder meer vertegenwoordigd in de Stichting Brein, die eerder al zorgde voor de blokkade van torrentsite The Pirate Bay.

In een reactie op zijn website stelt de stichting dat het zijn vizier richt op aanbieders van auteursrechtelijk materiaal en niet op downloadende gebruikers. "Dat beleid blijft onveranderd."

Dus voor ons downloaders veranderd er helemaal niks, Brein zal met deze uitspraak op zak waarschijnlijk vele malen makkelijker bepaalde websites kunnen laten blokkeren. Dit heeft echter 0 effect zoals we al hebben kunnen zien met de blokkade van thepiratebay.se welke geen enkel effect heeft gehad.

"Uiteraard is het daarbij wel van het grootste belang dat wij blokkering kunnen vorderen van de toegang tot hardnekkig illegale websites", aldus directeur Tim Kuik. Onlangs bepaalde het gerechtshof in Den Haag dat de Pirate Bay-blokkade kon worden opgeheven, omdat die onvoldoende effectief bleek.
Link naar reactie

Dit betekent alleen maar dat er weer meer netwerken die minder makkelijk te traceren zijn opgezet zullen worden. Dus ook weer meer criminaliteit, die netwerken kunnen immers ook gebruikt worden om andere dingen als muziek etc.. aan te bieden. Er was een tijdje geleden ook een proefballonnetje opgelaten om ToR te gaan verbieden omdat er vuurwapens en drugs te krijgen waren. Betaald met Bitcoin dus niet traceerbaar als je ToR geinstalleerd hebt.

Voortaan gaan mensen dus gewoon downloaden via proxies, vpn's of ToR. Of een combinatie daarvan. Uiteindelijk moeten ze, om dit soort dingen te voorkomen (wat onzin is natuurlijk maar daar gaat 't ze ook niet om) biometrische toegangscontrole tot internet gaan invoeren of via een chip of wat al niet meer.

Naar mijn mening is dit weer een klein stapje naar de totale controle die ze zo graag willen. En als we niet iets doen (ik zou ook niet weten wat) ook gaan krijgen :mad:

Ik download de series die ik volg (Justified, Walking dead) en zo af en toe eens een film. Als dit niet meer kan en er komen geen betaalbare alternatieven ga ik echt niet naar de bioscoop of dure BluRay discs kopen. Dan maar weer terug naar boeken lezen. Hopen dat heel veel mensen dit gaan doen, dan kost deze maatregel de industrie meer dan ze nu denken dat het gaat opleveren.

Digitale boeken zijn kleine bestandjes, die kunnen veel gemakkelijker verborgen uitgewisseld worden, desnoods niet via internet maar via BBS achtige dingen of gewoon 'person to person'.

Link naar reactie

Dan maar weer terug naar boeken lezen. Hopen dat heel veel mensen dit gaan doen, dan kost deze maatregel de industrie meer dan ze nu denken dat het gaat opleveren.
Jaaaa, leuk. En dan komen er hopelijk weer boekenleesclubs waar men samen het boek bespreekt op koude winteravonden, onder het genot van een kop chocomelk met slagroom.
Link naar reactie

Nou ben ik wel van mening dat "niet downloaden" ook betekent "geen thuiskopieheffing" meer. Want waarom zou ik in hemelsnaam een artiest 2x betalen voor een cd die ik gekocht heb, het origineel thuis heb liggen, en een kopie hiervan in de auto (tegen diefstal en beschadiging van het origineel)? Of dat ik die cd op mijn MP3 speler zet om onderweg te luisteren? Ze denken toch niet dat ik voor elk apparaat waar ik muziek op wil luisteren een aparte versie van de CD ga kopen?
Auteurswet, artikel 16c, sub 5:De vergoeding is slechts eenmaal per voorwerp verschuldigd.

http://nl.wikisource.org/wiki/Auteurswet_-_Hoofdstuk_I#Artikel_16b

Link naar reactie

Pak liever de pedo's en criminelen op zou ik zeggen.:cool:

Ben het helemaal met je eens, maar dan moeten ze hun eigen clubjes opheffen. Gaan ze niet doen natuurlijk. Verder valt er ook niet zo veel te verdienen aan het bestrijden van de "normale" criminaliteit. Dat kost alleen maar geld.

Link naar reactie

Het ministerie van Justitie heeft op de uitspraak gereageerd door te stellen dat downloaden van onder meer muziek en films per direct niet meer is toegestaan.

En meteen is helder wie men dient.

Want als men europees oordeelt dat het bewaren van telecomdata niet legaal is gebeurt er zo snel niks.:mad:

Link naar reactie

Ik voorspel een enorme toename in het gebruik van ToR

en andere crypto toepassingen

we moeten ons wapenen tegen de overheid die alles wil vastleggen

het gaat ze geen reet aan wat ik surf en wat ik binnenhaal

heb 1984 weer eens uit de kast gehaald en herlezen, de rillingen lopen we over de rug.

wie honnecker had verteld dat mensen hun eigen dossier aan zouden leggen met alles wat ze doen had hij je likkebaardend uitgelachen.

Maar dat doen vele van ons wel. we gaan gewoon klaar liggen voor de slacht. En verder is alleen dat lichtgevend altaar in de kamer met de zoveelste kookwedstijd belangrijk

of BN ers die plat in het zwembad smakken.

WFT mensen!!!! dit is net als het instorten van het romeinse rijk. brood en spelen, perverse sex en fixatie op uiterlijk met als toetje overbetaalde gladiatoren. Jongens meer paralel kan je het niet krijgen.

Link naar reactie

Als 99 percent van de mensen geen tv verslaafde zombies zouden zijn zouden we uit protest allemaal de kabel kunnen opzeggen, en geen cd's, dvd's, bluray's meer kopen. En niet naar de bios natuurlijk.

Maarja, dat gaat nooit gebeuren, want men moet, in plaats van 't eigen leven te leven en ervan te genieten, weten hoe 't gaat met GTST en wat voor verschrikkelijke zombificerende ellende er nog meer op die buis is.

EDIT: ben ik de enige of hebben meer mensen het gevoel dat ook Nederland op het randje van een gezonde dosis burgelijke ongehoorzaamheid zit. Zo niet demonstraties en griekenland toestanden. Er moeten onderhand toch genoeg mensen zijn die 't niet meer pikken. Ik heb 't idee dat binnenkort de emmer vol is met al de regeltjes, de corruptie, de roverheid die je aan alle kanten besteelt, kortom alle onrecht die ons wordt aangedaan met als excuses de economie, Europa, terrorisme dat er niet is, global warming onzin etc....

Link naar reactie

gaat met de dag gekker worden hier, alles wat strafbaar is noemen ze illegaal, maar Illegalen zijn niet meer strafbaar. en dan nu dit, als dit door de 2e kamer komt dan draai ik door. Shit kan ik geld besparen door een ander pakket voor internet te nemen want waar heb je anders nog een hoge internetverbinding voor nodig??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...