Ga naar inhoud
GENEGEERD

Evanix Giant and Speed volautomatische luchtdrukgeweren


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vanaf 200€ koop je the real stuff. Waarom zou je dan een air rifle kopen tegen een veelvoud van de prijs ?

 

Ik zal geen air rifle kopen want dat zie ik een beetje als "speelgoed". Misschien als ik mijn kinderen later wil leren schieten ofzo, dan dit wel een optie zijn (geen automaat in ieder geval).

 

Als wij over een paar jaar in Spanje gaan wonen, wil ik wel twee jachtgeweren aanschaffen. Dat is ook legaal als je een boerderij in de Campo bezit. Maar ik wil dan ook in het jachtseizoen proberen wat wild te schieten voor in de vriezer.:p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een grote duikfles rondslepen is niet echt SHTF proof. Ik heb het jaren gedaan.

 

Inderdaad HET nadeel van die pcp geweren. Zie je nooit op die filmpjes maar na een keertje of 30, 40 schieten mag je weer gaan vullen. En met zo'n fietspomp geval is dat geen doen. Als je 'm eindelijk vol heb tril je zo dat je niks meer raakt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad HET nadeel van die pcp geweren. Zie je nooit op die filmpjes maar na een keertje of 30, 40 schieten mag je weer gaan vullen. En met zo'n fietspomp geval is dat geen doen. Als je 'm eindelijk vol heb tril je zo dat je niks meer raakt :(

yup... dan heb je een hartslag van 200 en dan kun je gaan schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

k zal geen air rifle kopen want dat zie ik een beetje als "speelgoed". Misschien als ik mijn kinderen later wil leren schieten ofzo, dan dit wel een optie zijn (geen automaat in ieder geval).

@FincaInSpanje Mag ik je dan uitnodigen om op 100 meter voor een goede PCP buks te komen staan :rolleyes:

 

Pas op met wat je zegt, de huidige buksen zijn zeker in de grotere kalibers serieus gevaarlijk geworden.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A2SqGcdUJR8

 

 

Het 2e filmpje gebruiken ze ballistische gel, dat staat ongeveer gelijk aan ons lichaamsweefsel. Speelgoed?

 

Natuurlijk blijft het vullen lastig en tijdens SHTF misschien een probleem, maar verder.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje Mag ik je dan uitnodigen om op 100 meter voor een goede PCP buks te komen staan :rolleyes:

 

Pas op met wat je zegt, de huidige buksen zijn zeker in de grotere kalibers serieus gevaarlijk geworden.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A2SqGcdUJR8

 

 

Het 2e filmpje gebruiken ze ballistische gel, dat staat ongeveer gelijk aan ons lichaamsweefsel. Speelgoed?

 

Natuurlijk blijft het vullen lastig en tijdens SHTF misschien een probleem, maar verder.......

 

Natuurlijk kun je met perslucht air rifles grote schade aanrichten, dat weet ik ook wel, maar als ik legaal 2 goede jachtgeweren mag kopen dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Zonder perslucht kun je hooguit wat klein wild schieten. En daarnaast om te oefenen, kan een air rifle best wel handig zijn.

 

Ik heb de fimpjes gezien en die wilde zwijnen bij ons in Spanje zijn zo groot als een kleine auto. Ik heb mijn twijfels of je die ook met een air rifle kunt schieten. Voor mij is ook belangrijk dat een dier nooit onnodig lijdt, ook al wordt hij opgegeten. Ik heb de jachtpatronen voor wilde zwijnen gezien in Spanje en dan weet je in ieder geval zeker dat het dier direct dood is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je met perslucht air rifles grote schade aanrichten, dat weet ik ook wel, maar als ik legaal 2 goede jachtgeweren mag kopen dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Zonder perslucht kun je hooguit wat klein wild schieten. En daarnaast om te oefenen, kan een air rifle best wel handig zijn.

 

Ik heb de fimpjes gezien en die wilde zwijnen bij ons in Spanje zijn zo groot als een kleine auto. Ik heb mijn twijfels of je die ook met een air rifle kunt schieten. Voor mij is ook belangrijk dat een dier nooit onnodig lijdt, ook al wordt hij opgegeten. Ik heb de jachtpatronen voor wilde zwijnen gezien in Spanje en dan weet je in ieder geval zeker dat het dier direct dood is.

 

Je hebt gelijk, Voor de jacht zijn er voor ieder dier een aantal types patronen beschreven die je moet gebruiken om dat dier te mogen schieten, (in Nederland in ieder geval) Je mag niet met een .22lr op een zwijn gaan schieten. Om de simpele reden het dier mag niet onnodig lijden. Echter is het in mijn ogen bij een SHTF situatie allemaal iets anders.

 

Ik heb overigens met persluchtbuksen geschoten die meer dan 400 joule hadden... Daar komen de koppen op 100 meter nog steeds supersonisch aan. Ter vergelijking een .22lr patroon heeft ongeveer 130 joule. Ze zijn zelfs al bezig met buksen van 1000 joule.... Nederlands fabricaat. Ik heb het idee dat dit het begin van het einde voor luchtbuksen gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je met perslucht air rifles grote schade aanrichten, dat weet ik ook wel, maar als ik legaal 2 goede jachtgeweren mag kopen dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

 

Op dat punt ben ik het helemaal met je eens! Maar wat nu wanneer je die mogelijkheid hier niet hebt? Dan zijn het toch redelijke alternatieven voor een hoop mensen.

 

Voor mij is ook belangrijk dat een dier nooit onnodig lijdt, ook al wordt hij opgegeten

 

Respect, ik denk er net zo over. Ik kan me enorm kwaad maken over filmpjes waarin dieren met klein kaliber geschoten worden en dan nog een tijd door leven.

 

Waar het mij om gaat is dat we oppassen deze middelen "speelgoed" te noemen, daar de tijd dat je in je achtertuin op kaartjes stond te schieten met je Diana of Gamo op 15 meter zuiver, ver achter ons ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad pcp geweren die .50 kaliber hebben nu. Daarmee schieten ze door een betonblok heen. Nadeel blijft natuurlijk dat je 't mag bijvullen na 1 of 2 schoten, sommige hebben zelfs de fles er permanent aangehangen. Dat zou in een shtf situatie wat jagen betreft onhaalbaar zijn. Alleen voor in je huis of je BoL over dingen waar ik 't op dit forum niet mag hebben.

 

Speelgoed is het zeker niet meer nee. Zelfs met mijn weihrauch knikloopje (5,5 mm) zou ik niet graag op mensen richten, laat staan met de Gamo Hunter 1250.

 

Wat je wel zou kunnen doen, als het niet erg is om op te vallen is met een jeep of ander terreinvoertuig ergens op een weide of akker te gaan staan om konijnen en andere knaagdiertjes af te plinken. Fles op de passagiers stoel en afwachten maar. Zijn filmpjes over op youtube. Zelf zoeken, als ik er een post wordt ik zelf afgeschoten door overijverige mods :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zou er mee oppassen, ik lees steeds vaker over politie invallen en dan roepen ze dat er wapens zijn gevonden en dan hebben ze het vaak over luchtdruk geweren en dergelijke. IK weet dat je ze legaal in huis mag hebben, maar de politie neemt ze wel in beslag en pakt je op wegens wapenbezit.

Onlangs las ik ook iets, waren ze opzoek naar iemand en ze hadden een" tip " gekregen (vreemd hoe vaak de politie tips krijgt als ze geen officieele reden voor een "huisbezoek" hebben). Hoe dan ook ze gingen aan de deur, de bewoner werkte en ze daar een luchtbuks, een veerbuks, een hakmes, scherpe munitie en een kleine hoeveelheid drugs. De bewoner werd opgepakt en naar een arrestantencomplex overgebracht en de spullen werden in beslag genomen.

 

Mijn reactie was echt: sinds wanneer is het verboden om een luchtbuks en veerbuks in huis te hebben? Sinds wanneer is het illegaal om een hakmes in huis te hebben? Scherpe munitie? kan het iets specifieker? er is niet eens een vuurwapen gevonden! een kleine hoeveelheid drugs? wat dan?een zakje wiet?

 

De politie kent de wet niet meer en denkt zelf er boven te staan, ze zien iedereen als crimineel en zo behandelen ze die ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zou er mee oppassen, ik lees steeds vaker over politie invallen en dan roepen ze dat er wapens zijn gevonden en dan hebben ze het vaak over luchtdruk geweren en dergelijke. IK weet dat je ze legaal in huis mag hebben, maar de politie neemt ze wel in beslag en pakt je op wegens wapenbezit.

Onlangs las ik ook iets, waren ze opzoek naar iemand en ze hadden een" tip " gekregen (vreemd hoe vaak de politie tips krijgt als ze geen officieele reden voor een "huisbezoek" hebben). Hoe dan ook ze gingen aan de deur, de bewoner werkte en ze daar een luchtbuks, een veerbuks, een hakmes, scherpe munitie en een kleine hoeveelheid drugs. De bewoner werd opgepakt en naar een arrestantencomplex overgebracht en de spullen werden in beslag genomen.

 

Mijn reactie was echt: sinds wanneer is het verboden om een luchtbuks en veerbuks in huis te hebben? Sinds wanneer is het illegaal om een hakmes in huis te hebben? Scherpe munitie? kan het iets specifieker? er is niet eens een vuurwapen gevonden! een kleine hoeveelheid drugs? wat dan?een zakje wiet?

 

De politie kent de wet niet meer en denkt zelf er boven te staan, ze zien iedereen als crimineel en zo behandelen ze die ook.

Dat is om de publieke opinie mee te krijgen. Uiteindelijk zal een rechter je de spullen moeten terrug geven en krijgt de verdachte een taakstrafje of een boete voor verboden bezit van scherpe munitie.

Dan lezen we op nu.nl dat de verdachte van bezit verboden wapens en munitie er vanaf gekomen is met een boete of taakstraf en staan de moraal ridders op nujij.nl klaar met hun oordeel over de belachelijk lage straffen in Nederland en mag de verdachte wat hen betreft levenslang krijgen of worden uitgezet als hij/zij een dubbel paspoort heeft..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 200€ koop je the real stuff. Waarom zou je dan een air rifle kopen tegen een veelvoud van de prijs ?

Vanaf 200 koop je 'the real stuff'... op de 'zwarte markt' zeker!?

Ik heb 2 luchtbuksen, waarom, omdat het legaal is, gemakkelijk te onderhouden indien wat basiskennis aanwezig is, voldoende krachtig om, wanneer het er op aan komt, behoorlijke schade mee te kunnen aanrichten (tenzij je nog gelooft, zoals sommigen hier dat het gaat om de geweertjes van op de kermis van 30 jaar geleden), lucht gratis is (ja, ik heb een pomp en ik val niet dood nadat ik mijn reservoir heb vol gepompt, enige basisconditie kan wonderen doen), ik ook nog een duikfles heb, pellets veel goedkoper zijn dan vuurwapenmunitie, ik binnenshuis of buitenshuis kan schieten, je met demper een aanvaardbaar geluid kan bekomen...

 

Heb geen zin om een vergunning voor een (legaal) vuurwapen te bekomen, kost enorm veel geld en gezond verstand kan je sowieso niet vergunnen, je hebt het of je hebt het niet^^

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 200 koop je 'the real stuff'... op de 'zwarte markt' zeker!?

Ik heb 2 luchtbuksen, waarom, omdat het legaal is, gemakkelijk te onderhouden indien wat basiskennis aanwezig is, voldoende krachtig om, wanneer het er op aan komt, behoorlijke schade mee te kunnen aanrichten (tenzij je nog gelooft, zoals sommigen hier dat het gaat om de geweertjes van op de kermis van 30 jaar geleden), lucht gratis is (ja, ik heb een pomp en ik val niet dood nadat ik mijn reservoir heb vol gepompt, enige basisconditie kan wonderen doen), ik ook nog een duikfles heb, pellets veel goedkoper zijn dan vuurwapenmunitie, ik binnenshuis of buitenshuis kan schieten, je met demper een aanvaardbaar geluid kan bekomen...

 

Heb geen zin om een vergunning voor een (legaal) vuurwapen te bekomen, kost enorm veel geld en gezond verstand kan je sowieso niet vergunnen, je hebt het of je hebt het niet^^

 

Beste,

Ik klets zelden uit mijn nek. Behalve af en toe om te dollen en dan is dat voor iedereen met een beetje gezond verstand duidelijk. Ik heb het bewijs in een berichtje naar jou gestuurd. Desgewenst stuur ik nog 20 andere voorbeelden. Bovendien bezondig ik me niet aan illegale activiteiten, al is dat veel gemakkelijker dan legaal zoals je zelf aangeeft. Er zijn tal van redenen waarom ik dat niet doe. Omdat ik geen misdadigers ten dienste wil zijn is de belangrijkste. Wil je dingen legaal aanpakken, dan moet je daarvoor vanzelfsprekend over een smetteloos strafregister beschikken. Misschien is dat de reden dat je de moeite niet wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal geen air rifle kopen want dat zie ik een beetje als "speelgoed". Misschien als ik mijn kinderen later wil leren schieten ofzo, dan dit wel een optie zijn (geen automaat in ieder geval).

 

Als wij over een paar jaar in Spanje gaan wonen, wil ik wel twee jachtgeweren aanschaffen. Dat is ook legaal als je een boerderij in de Campo bezit. Maar ik wil dan ook in het jachtseizoen proberen wat wild te schieten voor in de vriezer.:p

lol speelgoed :-p http://www.pyramydair.com/article/_50_Caliber_Dragon_Slayer_Air_Rifle_December_2007/45

In NL word over het algemeen alleen klein kaliber verkocht die zijn alleen ontworpen om op small game te jagen (IE: konijn, haas, gevogelte.) Er worden echter ook air-rifles gemaakt voor de jacht op wild zijn endergelijke en die zijn niet bepaald speelgoed.

Even voor de duidelijkheid er bij melden, jagen met een luchtgeweer is in NL helaas verboden en er is dus ook geen vergunning voor te verkrijgen.

 

Voor een prepper zou dit een serieuse overweging kunnen zijn, gezien het feit je je eigen ammo kunt maken, wel zo handig when shtf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik klets zelden uit mijn nek. Behalve af en toe om te dollen en dan is dat voor iedereen met een beetje gezond verstand duidelijk. Ik heb het bewijs in een berichtje naar jou gestuurd. Desgewenst stuur ik nog 20 andere voorbeelden. Bovendien bezondig ik me niet aan illegale activiteiten, al is dat veel gemakkelijker dan legaal zoals je zelf aangeeft. Er zijn tal van redenen waarom ik dat niet doe. Omdat ik geen misdadigers ten dienste wil zijn is de belangrijkste. Wil je dingen legaal aanpakken, dan moet je daarvoor vanzelfsprekend over een smetteloos strafregister beschikken. Misschien is dat de reden dat je de moeite niet wil doen.

 

Mee eens, maar ik wil wel even aangeven dat niet iedereen met een strafblad ook daadwerkelijk een crimineel is. Er worden meer onschuldige mensen veroordeelt dan de meeste mensen denken. Wil hier geen nieuwe discussie over starten maar zomaar even een nuance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik klets zelden uit mijn nek. Behalve af en toe om te dollen en dan is dat voor iedereen met een beetje gezond verstand duidelijk. Ik heb het bewijs in een berichtje naar jou gestuurd. Desgewenst stuur ik nog 20 andere voorbeelden. Bovendien bezondig ik me niet aan illegale activiteiten, al is dat veel gemakkelijker dan legaal zoals je zelf aangeeft. Er zijn tal van redenen waarom ik dat niet doe. Omdat ik geen misdadigers ten dienste wil zijn is de belangrijkste. Wil je dingen legaal aanpakken, dan moet je daarvoor vanzelfsprekend over een smetteloos strafregister beschikken. Misschien is dat de reden dat je de moeite niet wil doen.

 

Zozo, iemand verwijten van crimineel te zijn werkt steeds productief voor jou^^?

 

De reden waarom heb ik uitgelegd, meer zit er niet achter. En je hebt gelijk, je kan een stuk antiek kopen voor minder dan 200 euro (het valt me ook op dat de meeste occasies daar nog behoorlijk boven zitten), niet direct wat ik in gedachten had en ben er behoorlijk zeker van dat een deftige pcpc-luchtbuks daar absoluut niet moet voor onder doen, maar ja je hebt letterlijk gezien gelijk.

Toch hou ik het liever bij mijn eigen luchtbuksen en geen WOI materiaal, de meesten die weten over wat ze spreken zullen zich daar wel in kunnen vinden denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, maar ik wil wel even aangeven dat niet iedereen met een strafblad ook daadwerkelijk een crimineel is. Er worden meer onschuldige mensen veroordeelt dan de meeste mensen denken. Wil hier geen nieuwe discussie over starten maar zomaar even een nuance.

 

Ik heb niemand veroordeeld. Alleen even vermeld dat je een blanco strafregister nodig hebt. Dat ik verwijs naar criminelen in de bovenstaande regel staat daar los van en zegt niets over jou. Ik heb nooit beweerd dat iemand met een strafregister per definitie een crimineel is. Anderzijds onderschrijf ik wel de regels van strikt wapenbezit. Het lijkt me logisch dat je van onbesproken gedrag hoort te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...