Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scout Pack Getest.......Tips?:)


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen:)

 

ik ben gisteren even de bossen ingegaan om mijn scoutpack te gaan testen,

 

het idee hierachter is dat je deze pack meeneemt als je een dagje weggaat om bijvoorbeeld te jagen of kijken wat er in de omgeving te vinden valt en je ongeveer een tot twee dagen weg bent.

 

voor mij moest het licht van gewicht zijn maar mij voorzien van alle basis dingen en aangezien ik de skills pas langzaam opbouw zullen er misschien onnodige dingen inzitten dus advies is heel erg welkom:)

 

eerst de link naar het tasje zelf: http://www.sipsdump.nl/Webwinkel-Product-3465841/NVA-Rugzak.html

 

Lijst met spullen erin:

 

EHBO Setje ( 1 verbandje, paar pleisters, tekentang en een alcohol doekje)

 

Munitie voor luchtbuks ( H&N Hollow Point 500st)

 

Vishaakjes plus 100m lijn

 

Blik witte bonen in tomatensaus

 

Muts

 

VuurSet (Lucifers, aansteker, magnesiumstick, esbit blokjes en watten in vaseline)

 

Spork

 

Poncho/tarp

 

2x zakje met kippensoep

 

Thee-stick

 

RVS Beker+Bidon

 

Mora mesje

 

10M touw

 

Hangmat

 

Reddingsdeken

 

plastic flesje water (0,5L)

 

koffie filters voor eerste zuivering water.

 

Rol met plastic zakjes.

 

Mijn "reis" begon met eerst een stuk fietsen en het viel me op dat ik niet raar aangekeken werd (dat was wel anders toen ik met mn BOB naar het bos ging) maar na eindelijk aangekomen te zijn ging ik eerst gewoon even rondlopen om toch te kijken of de pack niet te zwaar was (4,9KG) en het viel reuze mee ik kon makkelijk rond lopen en over van alles heen klimmen zonder dat ik me ergerde aan mn rugtas. Toen toch maar op zoek naar een shelter plek omdat de donkere wolken er al aan kwamen.

 

Na snel mn tarp opgezet te hebben kwam de volgende test: Snel vuur maken, snel wat klein hout verzameld en zsm de lucifer onder de vaseline watten (wat hartstikke makkelijk gaat) en gelijk al een redelijk vuurtje, levende tak erboven voor mn boontjes en eetsmakelijk maar:) [ATTACH=CONFIG]9348[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]9349[/ATTACH]

 

Het viel me toch positief op hoe snel ik een redelijk goed shelter voor mekaar had en ik wat te eten had.

 

toen alles snel afgebroken en nog even rondgelopen en toen weer naar de Bug-In Location haha

 

al met al weegt het tasje met inhoud 4,9 kg en is er nog ruimte om dingen de tas te bevestigen, misshien wel een mooie haas als je gelukt hebt haha.

[ATTACH=CONFIG]9350[/ATTACH]

 

Graag hoor ik toch wat jullie denken:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
.........

10M touw

..........

Ietsje meer touw? (Paracord pakt lekker makkelijk weg. Paracord is sterk genoeg voor je hangmat, 245KG. Millspec).

Hangmat 2 mtr. aan beide kanten, + Tarp 2 mtr. aan beide kanten, is al 8 mtr.

En persoonlijk vind ik 2 mtr. al wat weinig. Moeilijk in te schatten hoeveel je nodig hebt. Afhankelijk van de situatie.

Met wat extra touw kun je bovendien wat efficiënter hout sprokkelen. Spullen ophangen. En wat niet al.

Voor het gemak en het snelle opzetten bevestig je standaard (van tevoren) 3 mtr. aan beide zijden van zowel je hangmat als je tarp.

Daarnaast de 10 mtr. extra, moet het hem doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps: Ik zou de koffiefilters vervangen door een zakdoek oid. (iets groters is nog multifunctioneler)

Mijn ervaringen met koffiefilters zijn ronduit slecht. Ze zitten zo verstopt en lopen veel te langzaam door. Het filteren van water wat je kookt door een zakdoek is voldoende. Zelf heb ik hiervoor een mitella die van superfijn geweven wol is gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik nog een metalen mok meenemen zodat je kippensoep niet naar witte bonen in tomatensaus smaakt ;)

 

Die Oost Duitse tassen zijn wel ok trouwens, er zijn ook niet zoveel mensen die strichtarn herkennen als camo en de link leggen.

 

OPSEC ten top haha maar is inderdaad wel een goed idee, straks krijgt alles een beetje dezelfde smaak en daar zit ik ook niet op te wachten haha:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marc67NL Tarp is 165 bij 220 met bevestigings ogen, ik zat inderdaad ookal te denken aan meer touw, hiervoor is dit forum toch weer geweldig he haha en hoe gebruik je touw voor hout sprokkelen?

@Raycoupe dus een mittella is handiger? doe je deze na het gebruik gewoon in de was?

 

Koffiefilters zijn ruk voor het filteren, wellicht filteren ze beter dan een zakdoek, maar je moet engelen geduld hebben en heel veel koffiefilters.

Die mitella heb ik toegevoegd omdat hij groter is en daardoor voor meer doelen gebruikt kan worden. Als mitella, maar ook als hoofddoek, filterdoek voor de mond/neus, wondverbinding, etc. Daar is een zakdoek meestal te klein voor.

Nu het kan, gewoon in de was ja. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koffiefilters zijn ruk voor het filteren, wellicht filteren ze beter dan een zakdoek, maar je moet engelen geduld hebben en heel veel koffiefilters.

Die mitella heb ik toegevoegd omdat hij groter is en daardoor voor meer doelen gebruikt kan worden. Als mitella, maar ook als hoofddoek, filterdoek voor de mond/neus, wondverbinding, etc. Daar is een zakdoek meestal te klein voor.

Nu het kan, gewoon in de was ja. :)

 

ga morgen maar gelijk een mitella ophalen haha, hartstikke bedankt voor het idee:)

 

en wat nou als het niet meer kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje hartstikke bedankt voor de link helaas krijg ik 20 april mijn shemagh pas:( maar genoeg tijd om te oefenen

 

Een doek is een doek, heb je die mitella ook niet meer nodig. :p

Hoewel zo'n mitella wel een stuk compacter is. 't Is maar net wat je nodig bent.

 

De enige keer tot nu toe dat ik hem gebruikt heb is om wat eekhoorntjesbrood in te stoppen en te vervoeren. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marc67NL Tarp is 165 bij 220 met bevestigings ogen, ik zat inderdaad ookal te denken aan meer touw, hiervoor is dit forum toch weer geweldig he haha en hoe gebruik je touw voor hout sprokkelen?

.........

Da's niet echt groot. Maar toch:

minitarp.jpeg.f1dbcf897bc07835cf540c413c5c5f0b.jpeg

 

minitarp2.jpeg.49d6a6231432411f756d79a8e4ba73f9.jpeg

 

minitarp3.jpeg.b7119639a20e7756ecc32d5e74ca0434.jpeg

 

Wat betreft het hout sprokkelen:

Naast de situatie dat je de directe omgeving van je (schuil)bivakje niet wilt verstoren (camo),

zal het ook niet vaak gebeuren dat je in de directe omgeving van je bivak voldoende hout vindt om de nacht door te komen.

En vergis je niet, je stookt zo al gauw wat weg, voor een behoorlijk vuurtje.

Aangezien ik nogal lui van aanleg ben, gebruik ik wat touw om bundels hout te maken, en het zo naar m'n kamp te sjouwen.

Dat scheelt heel wat lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...