Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Stuudje

KNMI geeft weercode geel af voor maandag

Recommended Posts

KNMI waarschuwt voor onweer

Het KNMI waarschuwt voor gevaarlijk weer op maandag. Die dag trekken er later in de middag en avond enkele stevige buien over het land. De buien kunnen gepaard gaan met onweer, hagel en (zware) windstoten.

Dat valt zondag te lezen op de website van het weerinstituut. Het KNMI heeft in verband daarmee voor maandag waarschuwingscode geel afgegeven voor het hele land.

Weercode geel: Het weer is potentieel gevaarlijk. De verwachte weerfenomenen zijn niet uitzonderlijk, maar wees voorzichtig indien je activiteiten gaat uitoefenen die door het weer een risico kunnen inhouden. Blijf op de hoogte van de verwachte meteorologische omstandigheden en neem geen risico’s die je kunt vermijden.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Alleen code geel voor een paar uurtjes dat er wat onweer verwacht wordt.

Het KNMI trekt me iets te vaak aan de bel, hierdoor loop je het risico dat als er echt extreem weer is (een weeralarm), er weinig mensen acht op slaan.

Deze post delen

Ja klopt.. Het alarm wordt ook vaak weer in getrokken. Ik zie het wel wat het weer gaat doen morgen.

Deze post delen

Hopen op een mooie rolwolk. Kan ik op m'n balkon weer eens van een goeie onweersbui genieten en een filmpje maken :)

Deze post delen

Alleen code geel voor een paar uurtjes dat er wat onweer verwacht wordt.

Het KNMI trekt me iets te vaak aan de bel, hierdoor loop je het risico dat als er echt extreem weer is (een weeralarm), er weinig mensen acht op slaan.

Mee eens!

Zelfde geldt voor het frequent testen van het luchtalarm

Deze post delen

Ow, ik houd er wel rekening mee, maar niet hysterisch, meer een alertheid.

Het laatste stormalarm was het in Groningen zwaar weer en in Limburg vond men het meevallen met windkracht drie.

Met rekening houden bedoel ik, zorgen dat ik de spits mijd rond die tijd. Thermoskan warme thee mee als ik er wel perse door moet.

Thuis kan er weinig anders misgaan dan stroomuitval en blikseminslag (en pannen die van mijn dak door de Veluxramen komen...jaja, meegemaakt)

Meeste dingen gaan automatisch qua voorbereiding, oliestel is gevuld, zaklampen zijn opgeladen en telefoon ook, boeken genoeg om te lezen als internet uitvalt. Blikseminslag is naar, brand ook, maar dan is het kwestie van 112 bellen.

Op zich vind ik het goed dat er alarm afgegeven wordt. We zullen wel zien wat er van terecht komt.

Deze post delen

Ik houd met dit soort dingen gewoon de buienradar in de gaten. Als 't qua bliksemactiviteit ernstig lijkt trek ik de stekkers uit m'n apparatuur en ga ik met m'n Iphone en/of Galaxy phone op m'n balkon kijken.

Deze post delen

KNMI waarschuwt voor onweer

Het KNMI waarschuwt voor gevaarlijk weer op maandag. Die dag trekken er later in de middag en avond enkele stevige buien over het land. De buien kunnen gepaard gaan met onweer, hagel en (zware) windstoten.

+1

Was van plan om te fietsen, maar dat wordt de auto ;)

Deze post delen

Hoe hebben we alles toch overleefd toen er nog geen weeralarm bestond!?

Mensen worden alleen maar steeds banger gemaakt en het gevoel gegeven van afhankelijkheid.

Daar sla ik alarm voor.......WAKKER WORDEN.

• Leuk 1

Deze post delen

Mensen worden alleen maar steeds banger gemaakt en het gevoel gegeven van afhankelijkheid.

Klopt, net als hoe meer camera's ze ophangen 'ter beveiliging', des te onveiliger mensen zich gaan voelen. 'Want ze hangen er vast niet voor niets!' ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Voor mijn werk is het helemaal ruk zo'n weer alarm, krijgen we alleen maar Pelleboer spelers. Mooi weer vol, weer alarm niets. Ook al schijn de hele dag de zon :(

Deze post delen

Na geel krijg je oranje en dan pas rood. Hoe erg kan geel nu zijn. Ik doe gewoon een regenjas aan morgen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Peerke

Laat maar regenen. Dan kan ik eens controleren of ik mijn bi-laminaat parka goed gecoat heb.

Er is geen slecht weer. Er is alleen slechte kleding.

Deze post delen

Accu's opgeladen voor de camera...buienradar in de gaten houden en hopen dat het meevalt als ik op fiets terug ga naar huis...(regenkleding mee)

Deze post delen

Zo, het is begonnen hier.

Mijn waterton wordt weer lekker bijgevuld.

Bring it on....

Deze post delen

Gast Peerke

Ik heb vandaag de bilaminaat parka niet nodig gehad. Sterker nog, blouse met opgestroopte mouwen.

Vanuit West-Brabant ziet het er in het west/ noord west best dreigend uit. Ik heb dat eerder gezien, en dat gaat lekker tekeer.

@Noach: heb je je reddingsboot al paraar ? :p

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...