Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tip toiletten


Aanbevolen berichten

Hier een tip (misschien staat ie al ergens maar goed) voor als 't water voor langere tijd uitvalt. Je kunt je toilet niet echt gebruiken (geen water om door te spoelen) maar er kunnen wel ratten etc.. omhoog komen je huis in. Vooral als 't water dat er instaat is verdampt. Plus, als je huis laaggelegen is kan bij een overstroming rioolwater omhoog komen je huis in.

Dus had ik bedacht om te zorgen dat er een klein opblaasbaar balletje in huis is. Dat stop je dan in de afvoer en je blaast het op. Een vastbesloten rat vreet daar natuurlijk gewoon doorheen maar het is beter dan niks, en het is gemakkelijk weer weg te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goede tip!!

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat er ergens in Brabant (als ik het goed heb, was niet bij mij in de buurt en dus niet op gelet :o ) dat er een slang door de toilet het huis in kwam! Was vorig jaar ook al in die regio gebeurd. Slangen, ratten, bah he. Dan kijk je eerst wel even 2x achterom voordat je gaat zitten.

Ben ik even blij dat ik een ouderwetse beerput (sceptic tank) heb, en alles wat ooit weer terug naar boven zou willen komen iets is wat ik er eerst zelf in heb gestopt :-P

Ik heb dus ook geen last van niet door kunnen spoelen als het water eraf gaat of als er geen stroom meer is voor de pompen. Gewoon een emmertje regen- of slootwater en alles spoelt netjes weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin: Dit onderwerp wordt inderdaad in heel wat draadjes behandeld, maar is echt een heel belangrijk onderwerp, goed om het nog eens aan te halen.

 

Als de stroom uitvalt, vallen de gemalen van het riool stil. Of je nu hoog-, of laaggelegen woont, maakt dan niet uit, de inhoud van het riool zal zich via alle mogelijke wegen naar buiten werken.

Het afsluiten van je toiletten en afvoerpunten is dan heel belangrijk, anders zit het straks tegen je plafond! Opblaasbare ballen, een stevige zak met zand, er zijn heel wat mogelijkheden. Voor mensen met een beetje geld is het ook mogelijk een terugloopklep te installeren.

 

Zoekfunctie laat mij ook wat in de steek, toch wel iets gevonden: http://preppers.nl/forum/threads/8048-Riolering-de-meest-onderschatte-voorziening

 

Naast de toiletten in huis, de afvoerputjes van gootsteen, wastafels, doucheputje, etc, vergeet ook het afvoerpijpje niet die bij je CV installatie zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een tip (misschien staat ie al ergens maar goed) voor als 't water voor langere tijd uitvalt. Je kunt je toilet niet echt gebruiken (geen water om door te spoelen) maar er kunnen wel ratten etc.. omhoog komen je huis in. Vooral als 't water dat er instaat is verdampt. Plus, als je huis laaggelegen is kan bij een overstroming rioolwater omhoog komen je huis in.

Dus had ik bedacht om te zorgen dat er een klein opblaasbaar balletje in huis is. Dat stop je dan in de afvoer en je blaast het op. Een vastbesloten rat vreet daar natuurlijk gewoon doorheen maar het is beter dan niks, en het is gemakkelijk weer weg te halen.

 

Ik heb 2 van deze ballonnen klaarliggen in het toiletkastje: http://www.pricingleadership.com/wp-content/uploads/2013/03/3-27-13-Main.jpg

Gekocht bij Action of BigBazar. (Ik dacht de laatste).

Erg sterke ballonnen.

Na twee weken mishandeling door 2 kleine kinderen waren ze nog steeds hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg het maar weer eens, composttoilet.

 

Green Evelien heeft er verschillende gehad ivm verhuizing en noemt hier de voor en nadelen van verschillende soorten composttoilet.

 

Leuk opgelost. Ik heb net een kleine caravan zonder toilet aangeschaft en ben ook op zoek naar een eenvoudige oplossing. Natuurlijk kun je gewoon op de emmer, maar ik zoek net iets beters.

 

Chemisch toilet heb ik over nagedacht, maar ik weet niet of die chemische rotzooi erg schadelijk is voor het milieu. Iets met een plastic zak lijkt me ook niet handig. Die oplossing van Evelien met de bril waar urine en poep worden gescheiden lijkt me wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel 'mileuvriendelijke' chemische toiletten had ik gezien. Maar hoeveel daar waar van is weet ik niet, het is de maker van die dingen die 't zegt dus...

 

Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor nood. Maar da's weer een hap uit m'n prep budget voor iets dat ik alleen maar gebruik als er inderdaad een shtf komt. Ik koop liever dingen die ik ook nog kan gebruiken als er niks aan de hand blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk opgelost. Ik heb net een kleine caravan zonder toilet aangeschaft en ben ook op zoek naar een eenvoudige oplossing. Natuurlijk kun je gewoon op de emmer, maar ik zoek net iets beters.
Ideaal om dan een composttoilet te maken. Kost een stuk minder dan een chemisch toilet en is stukken beter voor het milieu. Zelf maken is niet erg moeilijk, maar een complete compottoilet kopen kan ook, dan lijkt het minder primitief, zelfs een beetje op een gewoon toilet. Je ziet ook in boten steeds meer composttoiletten.

Ik vond nog een foto van en openbaar toilet in Zweden, ook composttoilet.

220px-Compostingtoilet.jpg

 

En er zijn ook kant en klare.

Sun-Mar_compact_compost-toilet_jp70.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideaal om dan een composttoilet te maken. Kost een stuk minder dan een chemisch toilet en is stukken beter voor het milieu. Zelf maken is niet erg moeilijk, maar een complete compottoilet kopen kan ook, dan lijkt het minder primitief, zelfs een beetje op een gewoon toilet. Je ziet ook in boten steeds meer composttoiletten.

Ik vond nog een foto van en openbaar toilet in Zweden, ook composttoilet.

220px-Compostingtoilet.jpg

 

En er zijn ook kant en klare.

Sun-Mar_compact_compost-toilet_jp70.jpg

 

Ja, ik ben er ook naar op zoek (het liefst met urinescheiding). Zelf maken ga ik niet doen, maar ik heb al iets op MP gezien en een bod gedaan. Het tweede toilet op de foto is duurder dan mijn caravannetje.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...