Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heeft deze man de ultieme BOB gemaakt?


Spyder

Aanbevolen berichten

Dit is wel een goed punt, had al een hele tijd een strip purficatietabletten in mijn EHBO zak zitten maar ontdekte laatst dat deze was beschadigd door wrijving.

Ik heb het zelf el cheapo opgelost met een klein waterdicht kunststof flesje met dikke bleek mocht mijn Sawyer mini net op dat moment stuk gaan maar wel iets om op te letten.

Heb sindsdien ook een licht maar stevig kunststof doosje gekocht waar exact vier normale medicijn doordrukstrips in passen.

 

Blijkt dat je in je streven naar een zo licht mogelijk gewicht ook te ver kan gaan. :eek:

 

Ik heb ze in van die waterdichte tins zitten. Blijven ze heel, en 't is een klein doosje van metaal dus het is ook weer multifunctioneel. Je kunt ze overigens niet uit de strips halen en ergens anders in doen. Ik wilde een stripje in een klein glazen flesje doen dat in een sleutelhanger in de vorm van een kogel zit (waarschijnlijk bedoelt voor 'ander poeder'). Dus ik heb 1 tablet uit de strip gehaald en in 't flesje gedaan. Maar de tablet verkleurde al na drie dagen dus... Blijkbaar verandert er chemisch iets als ie uit z'n stripje is.

 

20140406_181946.jpg.5b32a19844ad5396a60165395495a438.jpg

 

20140406_181924.jpg.981ecc6eb8534c2508fa9258c13c0f86.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze urban survival kit is indrukwekkend, maar niet geschikt om bij vorst te kamperen, terwijl het in Washington heel koud kan zijn. Hij heeft daarvoor veel te weinig warme kleding bij zich. Ook is het handig om veilig drinkwater in een BOB te hebben, want het is niet zo eenvoudig om drinkwater te zuiveren dat vervuild is met chemicaliën of radioactiviteit. En deze urban bug out bag heeft veel producten die wel handig en vindingrijk zijn, maar die vaak niet cruciaal zullen zijn om te overleven in een levensbedreigende rampsituatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik het zeg hoor, maar in de top 3 van shtf's in de VS staat bij mij de crash van de dollar op de 2e plaats. Gezien de hoge schuld van het land, lijkt mij dat zodra de dollar crashed dat de dollar gewoon niets meer waard zal zijn. Laat staan dat je er nog iets mee kan kopen, ook al is het in de eerste paar dagen. In dat geval kan je het geld beter nu besteden aan Gear en edelmetalen, ik ben geen expert, ik kan me vergissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Officieel' een tas voor drie dagen, de tijd die nodig is om je BOL te bereiken. Deze Urban Prepper heeft het zelf ook over 72 uur en dan lijkt het me handiger om een stuk minder mee te sjouwen, loopt een stuk fijner.

 

Veel mensen hebben echter geen BOL of vaststaand reisdoel en dan wordt het al snel heel wat meer spullen, gaat het meer richting een INCH bag.

Bij veel rampen is er binnen een week wel een soort vluchtelingenopvang, al moet men daar soms wel 100 km voor lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel rampen is er binnen een week wel een soort vluchtelingenopvang, al moet men daar soms wel 100 km voor lopen.

 

Dat zijn gevaarlijke aannames. Hopelijk is/komt er hulp, maar ervan uit gaan is een slechte strategie.

 

Bovendien is het de vraag of je naar zo'n vluchtelingenkamp toe wilt. Bij alle rampen tot nu toe is dat toch ongeveer de laatste plaats waar je wilt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel rampen is er binnen een week wel een soort vluchtelingenopvang, al moet men daar soms wel 100 km voor lopen.

Om te mogen knokken voor water en eten om vervolgens besmet te raken met allerlei ziektes met moeilijke namen?

Ik denk dat je ver uit de buurt van dat soort kampen moet blijven en zelf zorgen dat je jezelf kunt redden. Preppen dus!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er twee gekocht bij hard2find

 

Hier.

 

Met inhoud weegt 't 133 gram.

 

Tnx voor de link, ga ze direct even bestellen.

 

Complete specs: Afmeting: 13x9,5x3cm. Gewicht 95g.

 

Ik ben bezig de Frontpacks te testen en deze zouden er perfect in passen.

 

OT: Verwacht deel 1 van de review over een dag of tien af te hebben, dan heb ik hem met vrijwel al mijn draagsystemen uitgetest.

Waar ik wel al achter ben is dat hij perfect bij een INCH aansluit. Zeker in een INCH scenario kan het zijn dat je je rugzak om welke reden dan ook achter moet laten, een mislukte oversteek, zombies die harder rennen dan jij, en zo zijn er nog wel een aantal te verzinnen. Hoe handig is het dan als je een survivalpack over hebt wat je niet eerst van je rugzak af hoeft te halen maar je altijd op je lijf hebt?

Een jas heeft meestal zakken op plekken waar ook draaggordels lopen en de zakken in een "broek met zakken aan de zijkant" zijn ook beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na Katrine werden de mensen 'opgevangen' in de Superdome. Vrouwen en meisjes werden verkracht, mensen werden in mekaar geslagen (misschien zelfs vermoord, zou me ook niks verbazen), diefstal en vernieling, wc's die nog smeriger waren dan je ooit langs de snelweg hebt aangetroffen en urenlang wachten en vechten voor een klein beetje water en eten.

Nee, die vluchtelingenkampen kun je beter mijden in tijden van nood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor de link, ga ze direct even bestellen.

 

Complete specs: Afmeting: 13x9,5x3cm. Gewicht 95g.

 

Ik ben bezig de Frontpacks te testen en deze zouden er perfect in passen.

 

OT: Verwacht deel 1 van de review over een dag of tien af te hebben, dan heb ik hem met vrijwel al mijn draagsystemen uitgetest.

Waar ik wel al achter ben is dat hij perfect bij een INCH aansluit. Zeker in een INCH scenario kan het zijn dat je je rugzak om welke reden dan ook achter moet laten, een mislukte oversteek, zombies die harder rennen dan jij, en zo zijn er nog wel een aantal te verzinnen. Hoe handig is het dan als je een survivalpack over hebt wat je niet eerst van je rugzak af hoeft te halen maar je altijd op je lijf hebt?

Een jas heeft meestal zakken op plekken waar ook draaggordels lopen en de zakken in een "broek met zakken aan de zijkant" zijn ook beperkt.

 

Benieuwd naar je review, want een dergelijk modulair systeem zit ik ook vaak over te denken. Nu heb ik al een heuptasje wat meestal gewoon meegaat in de rugzak voor dit doel, maar met frontpack kun je een groter en beter minimumpakket samenstellen. Laatst gelopen met 35 liter op de rug en 10 liter voor en dat liep verrassend soepel. Dat 'in balans' zijn en het gewicht voor en achter verspreiden heeft toch ook zo z'n voordelen. Het grote nadeel vind ik wel dat kruipen en klauteren veel lastiger gaat, je hebt veel minder bewegingsvrijheid. Een probleem waar ik wel tegen aan liep is dat de bevestingsclips in mijn geval niet meer los te krijgen waren. ;) 'k Moest het setje over m'n hoofd heen afdoen... :o Maar eens op zoek naar betere clips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn gevaarlijke aannames. Hopelijk is/komt er hulp, maar ervan uit gaan is een slechte strategie.

 

Bovendien is het de vraag of je naar zo'n vluchtelingenkamp toe wilt. Bij alle rampen tot nu toe is dat toch ongeveer de laatste plaats waar je wilt zijn.

Je schetst een eenzijdig en ongenuanceerd beeld. Er zijn weliswaar rampen geweest waarbij de opvang volledig misliep of uitbleef. Dat gebeurt vooral tijdens oorlogsomstandigheden en soms ook zonder dat er oorlog is. En daar zou je je op kunnen voorbereiden, als je daar heel veel tijd en geld in zou willen steken.

 

Maar dat kost enorme investeringen, zoals bijvoorbeeld voor het organiseren van BOL's, het kopen van een terreinauto en boot met volledige nooduitrusting, grote noodvoorraden in je huis, aansluiting bij een prepper-gemeenschap, het uitgebreid bijhouden van alle mogelijke bedreigingen in de actualiteit, regelmatige survival-trainingen, enzovoort.

 

En bij veel rampen komt er wel binnen een week goede hulpverlening op gang. Denk bijvoorbeeld aan Fukushima, de Bijlmer-ramp, de vuurwerkramp in Enschede, de watersnood van 1953, de bombardementen op Rotterdam en Londen tijdens WOII, de vele tornadoes in de VS, bosbranden in Australië, overstromingen in Engeland, de London riots en Los Angeles riots, enzovoort. En er zijn ook veel kleinschaliger crisissituaties, zoals kleine rellen, beperkte overstromingen, enzovoort. Daarom vind ik gematigd en beheersd preppen geen slechte manier om om te gaan met de onzekerheden en uitdagingen die het leven biedt. En het staat ieder vrij om andere keuzes te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd naar je review, want een dergelijk modulair systeem zit ik ook vaak over te denken. Nu heb ik al een heuptasje wat meestal gewoon meegaat in de rugzak voor dit doel, maar met frontpack kun je een groter en beter minimumpakket samenstellen. Laatst gelopen met 35 liter op de rug en 10 liter voor en dat liep verrassend soepel. Dat 'in balans' zijn en het gewicht voor en achter verspreiden heeft toch ook zo z'n voordelen. Het grote nadeel vind ik wel dat kruipen en klauteren veel lastiger gaat, je hebt veel minder bewegingsvrijheid. Een probleem waar ik wel tegen aan liep is dat de bevestingsclips in mijn geval niet meer los te krijgen waren. ;) 'k Moest het setje over m'n hoofd heen afdoen... :o Maar eens op zoek naar betere clips.

 

Dat is wel het voordeel van die frontpacks, er zit een rits in het midden en de draagbanden voel je eigenlijk niet omdat je toch maar 20-25% van het gewicht op je schouders draagt.

(Edit: van de rugzak bedoel ik)

Het is iig niet storend met een Cyclops II met 20KG. Maar laat ik de rest even bewaren voor de review. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Bob is wel relatief compleet al zou ik gaan voor meer kledij, ondergoed, sokken, regenkleding en minder voor 'gadgets'. Als het er echt om gaat spannen voeg ik er ook nog een heupholster en een 'afstandhouder' aan toe. Kan je gelijk al die troep om aandacht te trekken ook weglaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schetst een eenzijdig en ongenuanceerd beeld. Er zijn weliswaar rampen geweest waarbij de opvang volledig misliep of uitbleef. Dat gebeurt vooral tijdens oorlogsomstandigheden en soms ook zonder dat er oorlog is. En daar zou je je op kunnen voorbereiden, als je daar heel veel tijd en geld in zou willen steken.

 

Goed dat je me daar op wijst. :p

 

Maar dat kost enorme investeringen, zoals bijvoorbeeld voor het organiseren van BOL's, het kopen van een terreinauto en boot met volledige uitrusting, grote noodvoorraden in je huis, aansluiting bij een prepper-gemeenschap, het uitgebreid bijhouden van alle mogelijke bedreigingen in de actualiteit, regelmatige survival-trainingen, enzovoort.

 

Valt reuze mee hoor, qua kosten, beetje gezond verstand doet wonderen.

 

En bij veel rampen komt er wel binnen een week goede hulpverlening op gang. Denk bijvoorbeeld aan Fukushima, de Bijlmer-ramp, de vuurwerkramp in Enschede, de watersnood van 1953, de bombardementen op Rotterdam en Londen tijdens WOII, de vele tornadoes in de VS, bosbranden in Australië, overstromingen in Engeland, de London riots en Los Angeles riots, enzovoort. En er zijn ook veel kleinschaliger crisissituaties, zoals kleine rellen, beperkte overstromingen, enzovoort. Daarom vind ik gematigd en beheersd preppen geen slechte manier om om te gaan met de onzekerheden en uitdagingen die het leven biedt. En het staat ieder vrij om andere keuzes te maken.

 

Er zitten nog heel wat mensen te wachten op de overheid na de orkaan Katrina. In Haïti en ook Fukushima zullen een hoop mensen het ook niet eens zijn met je analyse.

 

Als je met preppen begint, doe je dat uiteraard stap voor stap, eerst een weekje het thuis kunnen uitzingen zonder elektra, water, gas en riool, dat neemt niemand je kwalijk.

 

Zelf heb ik een akelig krap budget, maar kan met simpele middelen het toch al weer een stuk langer uithouden en hoef niet afhankelijk te zijn snelle hulp. Uitwijkmogelijkheden zijn ook goed te regelen zonder dat het tonnen kost. Je kunt ervoor kiezen een paar maandjes in een sporthal met honderden anderen te bivakkeren na een flinke overstroming in 't westen van 't land, maar zou het niet plezieriger zijn om na een weekje wandelen of fietsen bij andere preppers of Shelter Campings terecht te kunnen? Dat is één van de redenen voor mij om op dit forum te zitten, naast de info en theoretische uitweidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schetst een eenzijdig en ongenuanceerd beeld. Er zijn weliswaar rampen geweest waarbij de opvang volledig misliep of uitbleef. Dat gebeurt vooral tijdens oorlogsomstandigheden en soms ook zonder dat er oorlog is. En daar zou je je op kunnen voorbereiden, als je daar heel veel tijd en geld in zou willen steken.

 

Maar dat kost enorme investeringen, zoals bijvoorbeeld voor het organiseren van BOL's, het kopen van een terreinauto en boot met volledige uitrusting, grote noodvoorraden in je huis, aansluiting bij een prepper-gemeenschap, het uitgebreid bijhouden van alle mogelijke bedreigingen in de actualiteit, regelmatige survival-trainingen, enzovoort.

 

En bij veel rampen komt er wel binnen een week goede hulpverlening op gang. Denk bijvoorbeeld aan Fukushima, de Bijlmer-ramp, de vuurwerkramp in Enschede, de watersnood van 1953, de bombardementen op Rotterdam en Londen tijdens WOII, de vele tornadoes in de VS, bosbranden in Australië, overstromingen in Engeland, de London riots en Los Angeles riots, enzovoort. En er zijn ook veel kleinschaliger crisissituaties, zoals kleine rellen, beperkte overstromingen, enzovoort. Daarom vind ik gematigd en beheersd preppen geen slechte manier om om te gaan met de onzekerheden en uitdagingen die het leven biedt. En het staat ieder vrij om andere keuzes te maken.

 

Ik ben een gematigd prepper en enige beheersing vind ik zeker een goed idee.

Doch kun je ook zonder enorme investeringen je enorm voorbereiden op hulp die misschien wel niet komt.

De grootste investering is in mijn ogen tijd.

Tijd om skills te verzamelen die je kunnen helpen overleven.

Ook ik ga er van uit dat bij een eventuele ramp de nooddiensten snel op gang zullen komen. Of ik er gebruik van maak, hangt van de omstandigheden af.

Elk gevaar zal ik in ieder geval uit de weg gaan.

Preppen is voor mij meer het een tijdje uit kunnen zingen zonder hulp voor het geval deze niet komt.

Hier heb ik geen tereinwagen, boot (zou wel willen trouwens, maar laat budget niet toe :p ), enorme jarenlange noodvoorraden, of een extremistische prepper gemeenschap voor nodig.

De gear die ik heb is mede door mijn hobby (bushcraft en survival) gevormd. Enkele extraatjes heb ik ook en daarmee is de kous dan ook wel af.

In geval van rampen zou ik eerder de dienstverleners kunnen helpen mits dit niet ten koste gaat van de verzorging van mijn gezin (eerste plaats).

Alles hangt dan ook af van het soort ramp en welk scenario.

Verder geniet ik van mijn leven en is preppen geen uit de hand geslagen levens style.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.........

De grootste investering is in mijn ogen tijd.

Tijd om skills te verzamelen die je kunnen helpen overleven.

..........

De gear die ik heb is mede door mijn hobby (bushcraft en survival) gevormd. Enkele extraatjes heb ik ook en daarmee is de kous dan ook wel af.

............

Same here.

Wat je in je kop en je vingers hebt, raak je niet zomaar kwijt.

Al het andere is extra. (Mooi meegenomen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd naar je review, want een dergelijk modulair systeem zit ik ook vaak over te denken. Nu heb ik al een heuptasje wat meestal gewoon meegaat in de rugzak voor dit doel, maar met frontpack kun je een groter en beter minimumpakket samenstellen. Laatst gelopen met 35 liter op de rug en 10 liter voor en dat liep verrassend soepel. Dat 'in balans' zijn en het gewicht voor en achter verspreiden heeft toch ook zo z'n voordelen. Het grote nadeel vind ik wel dat kruipen en klauteren veel lastiger gaat, je hebt veel minder bewegingsvrijheid.
Des te meer tassen en etuis, hoezen, zakken en opbergbakjes je meeneemt, des te meer extra gewicht je moet dragen. Dat kan bij elkaar bijvoorbeeld wel twee of drie kilo extra gewicht geven. Dat extra gewicht kun je beter voorkomen als je ver moet lopen met je BOB, om te voorkomen dat je rug het begeeft. Of je kunt dat extra gewicht besteden aan bijvoorbeeld warme ski-kleding, drinkwater en noodrantsoenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Massa's mensen, drukte, de sterkste eerst....

Ik heb regelmatig te maken met storingen in het OV. Tijdens de storingen kan ik mijn EHBO-kit altijd weer uittesten. Oude dametjes die omver gelopen zijn door halfdronken jongelui die het eerst bij de vervangende bus willen komen, of onderkoelde oudjes enzo. Er zijn heel wat pleisters en pijnstillers en nooddekens opgegaan...en pepermuntjes. Want die zitten ook in de EHBO-kit...alleen al omdat het een brede lach op de gezichten brengt zal ik die er niet uit laten.

Doorgaans duurt het twee uur voor er vervoer komt, en drie, vier uur voor ik thuis ben. (de route naar huis loopt langs een inrichting en staat bekend als springplek, duurt dus echt wel even voor het spoor weer vrij is)

Ik heb ervoor gekozen niet meer met dat vervangende vervoer te gaan maar te gaan lopen, ofwel naar huis, ofwel naar een station verderop en vandaar naar huis, ofwel als de treinen echt die dag weer zullen gaan rijden terug naar mijn werk en daar de drukte afwachten.

Het bevalt me prima. Ik heb mijn rugtas altijd bij me en dus water en wat te eten. Ik heb regenkleding bij me en ben naar het seizoen gekleed. Ik heb geen haast, hoef voor niemand op tijd thuis te zijn.

Een wandeling van mijn werk naar huis duurt rond de vier uur...net zo lang als het gedoe bij het station in de massa mensen, maar, dan heb ik een mooie wandeling door de bossen gehad, zonder stres.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Des te meer tassen en etuis, hoezen, zakken en opbergbakjes je meeneemt, des te meer extra gewicht je moet dragen. Dat kan bij elkaar bijvoorbeeld wel twee of drie kilo extra gewicht geven. Dat extra gewicht kun je beter voorkomen als je ver moet lopen met je BOB, om te voorkomen dat je rug het begeeft. Of je kunt dat extra gewicht besteden aan bijvoorbeeld warme ski-kleding, drinkwater en noodrantsoenen.

 

Je belerende toon begint te irriteren @Wilbert...bovendien, zoals je zelf al zei, het staat iedereen vrij om andere keuzes te maken.

 

En het staat ieder vrij om andere keuzes te maken.
  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Des te meer tassen en etuis, hoezen, zakken en opbergbakjes je meeneemt, des te meer extra gewicht je moet dragen. Dat kan bij elkaar bijvoorbeeld wel twee of drie kilo extra gewicht geven. Dat extra gewicht kun je beter voorkomen als je ver moet lopen met je BOB, om te voorkomen dat je rug het begeeft. Of je kunt dat extra gewicht besteden aan bijvoorbeeld warme ski-kleding, drinkwater en noodrantsoenen.

 

Kom maar op met die foto's en beschrijving van je BOB/rugtas!

 

Je verkondigt dingen die nogal bekend en algemeen zijn, alsof je net een paar weekjes alle survival en preppersites hebt zitten lezen en 'ons' nu even komt vertellen hoe het moet.

Drinkwater hebben we andere oplossingen voor, je gaat toch echt geen 5 liter water meesjouwen mag ik hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here.

Wat je in je kop en je vingers hebt, raak je niet zomaar kwijt.

Al het andere is extra. (Mooi meegenomen).

 

Bushcraft/survival/Scouting/kamperen als hobby hebben scheelt wel een berg ja.

Moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik al mijn gear alleen voor een mogelijke SHTF zou moeten kopen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Des te meer tassen en etuis, hoezen, zakken en opbergbakjes je meeneemt, des te meer extra gewicht je moet dragen. Dat kan bij elkaar bijvoorbeeld wel twee of drie kilo extra gewicht geven. Dat extra gewicht kun je beter voorkomen als je ver moet lopen met je BOB, om te voorkomen dat je rug het begeeft. Of je kunt dat extra gewicht besteden aan bijvoorbeeld warme ski-kleding, drinkwater en noodrantsoenen.

 

Dusssss......

 

Vertel nou eens hoe jouw BOB er uit ziet, wat de inhoud is en at de do's and dont's van jouw persoonlijke ervaringen zijn?

 

Kom op man. Vroeg het al een paar keer.

Als je echt wilt laten zien wat jouw wijsheid is in deze, deel je ervaringen dan aan de hand van wat JIJ hebt en niet van wat een ander heeft of doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...