Ga naar inhoud
GENEGEERD

The 6 Creepiest Lies the Food Industry is Feeding You


Rodin

Aanbevolen berichten

The 6 Creepiest Lies the Food Industry is Feeding You

 

As we've talked about before, the food industry is based almost entirely on a series of lies that, quite frankly, most of us just prefer to believe ("'All natural?' Sounds healthy to me!"). But we have to draw the line somewhere, right? Especially when the food you buy has nothing to do with what it says on the label.

 

http://www.cracked.com/article_19896_the-6-creepiest-lies-food-industry-feeding-you.html

 

Yummie. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb op TV eens een reportage (Klootwijk aan Zee) gezien van Wouter Klootwijk. Een beetje een zeikerd in z'n presentatie omdat hij steeds gespeeld argeloos doet alsof hij niets van deze rare toestanden wist, maar a la. In die uitzending ging het over surimi. Hier is de omschrijving van Wiki:

 

'Surimi is een Japans leenwoord dat verwijst naar een type voedselproduct dat gemaakt wordt van de filet van witte vis (vaak blauwe wijting), die vermalen is tot pasta en vermengd is met verschillende andere bestanddelen, en die een rubberachtige textuur krijgt wanneer het wordt gekookt. De term "surimi" wordt ook wel gebruikt voor soortgelijke voedselproducten van mager vlees van landdieren. Surimi wordt veelvuldig genuttigd in verschillende Aziatische landen, en is verkrijgbaar in uiteenlopende vormen, smaken en texturen. Het meest gangbare surimiproduct voor de Westerse markt is imitatiekrab.'

 

Klootwijk ging die blauwe wijting eens gewoon bakken en dat was een lekker visje. In het surimiproces wordt de hele boel vermalen, alle smaak eruit gehaald (jaja) en vervolgens wordt het spulletje als een soort kneedbare Lego gebruikt om allerlei producten te vormen en op smaak te maken, zoals bijvoorbeeld crab sticks. Crab sticks - waar dus geen ene krab ooit met een schaar naar heeft gewezen, laat staan dat-ie er in zit. Nou ja, de schaapskudde vreet alles wat in de ruif wordt gesmeten. Hier een bijpassend nummer met o zo veelzeggende lyrics, waar Pink Floyd helemaal los gaat.

 

Pink Floyd - Sheep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook het geval met die lekkere chocolade soorten

echte chocolade is onbetaalbaar en zeer beperkt houdbaar

immitatiechocolade word gemaakt van olien, vetten, en toegevoegde smaak en geurstoffen.

deze soort is wat men vind op bv Mars milkyway patisserie en nog veel meer van die zooi.:(

Zelf heb ik bij een project een nieuwe ,,Chocoladefabriek helpen" installeren, zodoende mijn kennis ervan.

Er zijn nog meer van die opmerkelijke producten waar ik van op de hoogte ben,maar dan word het te lang en misschien wel ongeloofwaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook het geval met die lekkere chocolade soorten

echte chocolade is onbetaalbaar en zeer beperkt houdbaar

immitatiechocolade word gemaakt van olien, vetten, en toegevoegde smaak en geurstoffen.

deze soort is wat men vind op bv Mars milkyway patisserie en nog veel meer van die zooi.:(

Zelf heb ik bij een project een nieuwe ,,Chocoladefabriek helpen" installeren, zodoende mijn kennis ervan.

Er zijn nog meer van die opmerkelijke producten waar ik van op de hoogte ben,maar dan word het te lang en misschien wel ongeloofwaardig.

 

Vertel! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het kort dan.

Nederland: botergoud van xmerk gekleurd met palmolie derivaat,opmerking het vaste personeel in die fabriek had echt geen gezond kleurtje.

Horecakoffiebonen worden eerst vermalen gemixt en daarna weer in een boonvorm geperst dat type bonen kun je gewoon tussen duim en wijsvinger plat drukken

Probeer dat maar met een echte koffieboon.

Frankrijk: patatfabriek

s,morgens verse aardappelen de machine in, helemaal tot puree gedraaid, geperst, en tegen de middag had men mooie goudgele voorgebakken patat.

de additieven die werden toegevoegd hadden allemaal van die mooie rode kruizen op de zakken staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
in het kort dan.

Nederland: botergoud van xmerk gekleurd met palmolie derivaat,opmerking het vaste personeel in die fabriek had echt geen gezond kleurtje.

Horecakoffiebonen worden eerst vermalen gemixt en daarna weer in een boonvorm geperst dat type bonen kun je gewoon tussen duim en wijsvinger plat drukken

Probeer dat maar met een echte koffieboon.

Frankrijk: patatfabriek

s,morgens verse aardappelen de machine in, helemaal tot puree gedraaid, geperst, en tegen de middag had men mooie goudgele voorgebakken patat.

de additieven die werden toegevoegd hadden allemaal van die mooie rode kruizen op de zakken staan.

Nog meer van dat. Heb ooit iemand gekend die als onderhouds technicus ( zeg ik dat juist?) Naar een fabriek ergens in België moest dat hij de boterberg noemde. Hij beschreef dat als zijnde een vieze, glibberige bedoeling. Net een ijspiste maar dan van vet. Op een dag leverde ze kartonnen dozen van om en bij de 10 kilo waarop stond, herkomst DDR en dan boter in alle talen behalve Nederlands en een datum die reeds 3 jaar over tijd was. Toen hij vroeg aan enkele werknemers van de fabriek wat doen jullie hier mee? Antwoorden die, dat is voor frituurolie van te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...