Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fire School


jobs

Aanbevolen berichten

Sommigen van jullie weten wellicht al voldoende, anderen hebben het al gezien.

Dave Canterberry heeft een serie video's over veel aspecten van vuur maken.

 

Zie de links hieronder en/of zoek op 'Fire School'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

@AWOL Een kleine handige toevoeging op het filmpje van de Fireschool , als je eerst voorzichtig met je schraper (mes) wat van je fire steel afschraapt

en op je aanmaakmateriaal laat vallen ontbrand dit aan als je de firesteel gebruikt met als resultaat een kort moment waarin meer warmte vrijkomt

wat je aanmaakmateriaal makkelijker laat ontbranden .althans voor mij werkt dit prima

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL Een kleine handige toevoeging op het filmpje van de Fireschool , als je eerst voorzichtig met je schraper (mes) wat van je fire steel afschraapt

en op je aanmaakmateriaal laat vallen ontbrand dit aan als je de firesteel gebruikt met als resultaat een kort moment waarin meer warmte vrijkomt

wat je aanmaakmateriaal makkelijker laat ontbranden .althans voor mij werkt dit prima

gr will

 

Inderdaad, ik heb Dave dit al wel eens in een ander filmpje horen vertellen, raar dat hij het hier niet doet (vergeten wellicht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmpjes zijn leuk maar oefening baart kunst.

 

Ik maak al bijna 9 jaar vuurtjes. Sinds ik 7 ben zit ik op scouting, ik kan zeggen dat de filmpjes qua info over de manieren van vuur maken echt TOP zijn, maar na 12/13 filmpjes kan je niet beter vuur maken.

 

Mijn advies: oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

 

Probeer behalve een firesteel ook eens met een smeulend kooltje een bos droog gras aan te krijgen. Dat zal je nog lelijk tegen vallen de eeste keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...