Ga naar inhoud
GENEGEERD

Klokkenluider: scheuren in kerncentrale Borssele

Tom
 Share

Recommended Posts

Een verhaal van een klokkenluider veel van zijn redeneringen zijn vermoedens en veronderstellingen, maar desalniettemin denk ik dat wij preppers het wel willen weten voor het geval dat........

(Grenswetenschap.nl) Om de titel te completeren: scheuren én betonrot in de kerncentrale van Borssele. Wij vinden dat pittig. Temidden de nucleaire top in Den Haag vertellen we dat het allemaal zo snor nog niet zit met die kerncentrales in ons land. Sterker nog: volgens Onze Man is het een kwestie van tijd totdat het fout gaat. Dan hebben we het nog niet eens over de aardbevingen en vliegtuiginslagen die de kerncentrale niet kan dragen. Dat is in dit geval bijzaak; kunt u nagaan...

Onze Man is kernklokkenluider Jeroen Ghuijs. Hij hielp jaren geleden met het digitaliseren van de (inmiddels zwaar overtijdse) kerncentrale in Borssele en kent de centrale op technisch gebied vanbinnen en vanbuiten.

LEES MEER OP DE LINK

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk weer om te lezen en te horen, voor ons in vogelvlucht op 20 km.

Wanneer gaan we met zijn allen dat eens niet meer pikken, altijd weer die desinformatie door de overheid, en Borssele zelf, het is zum kotzen !

In Groningen snapt iedereen inmiddels hoe vervelend het is om in zo'n gebied te wonen, zij wonen waar de bodemschatten er voor zorgen dat de hele bodem verzakt........

Gelukkig krijgen ze nog enige genoegdoening voor scheuren enz, die ze kunnen claimen.......

Hoe denk je dat het is voor omwonenden van kerncentrales, denk je dat ze gaan zeggen, oooooh wat zonde zeg, van meneer en mevrouw de vries, we gaan hun bezittingen waar ze nooit meer naar terug kunnen vergoeden, echt niet, dan kunnen de omwonenden fijn de boom in, want dat is niet meer te betalen,

DUS 1 DING: SLUITEN DIE KRENGEN !!!!!

voordat het echt misgaat.

Vaak word er een beetje lacherig over gedaan, door mensen die er niet dichtbij wonen, vergis je niet in de voornamelijk zuid-westen, westen, en noord-westen winden...............

Link naar reactie

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over kernenergie. Ik denk dat het vrij veilig is, probleem is dat als het mis gaat het ook direct goed mis is. Ik ben er niet tegen, maar als ik op 20 km afstand zou wonen zou ik er waarschijnlijk heel anders over denken. Ik woon bijvoorbeeld dicht bij het RIVM en krijg ook altijd 'ach' als reactie als ik dat zeg. Ik kan me voorstellen dat mensen in de buurt van kerncentrales vaak dezelfde ervaring hebben.

Wel eens: zodra er een niet vervuilend alternatief is (dus geen kolen/gas/olie) waar mensen niet knettergek van worden (windmolens) moeten ze zo snel mogelijk dicht. Voor nu hebben we het ben ik bang gewoon nodig met onze energiehongerige maatschappij maar het is natuurlijk geen technologie met toekomst. Of we moeten op miraculeuze wijze het afval leren neutraliseren.

Link naar reactie

Kernenergie is nix mis mee.

Het draait om de manier waarop je op basis van kernsplijting/smelting energie opwekt.

Een thoriumreactor is intrinsiek veel veiliger dan deze koude-oorlog modellen. (opwarmen om te werken versus koelen om te blijven werken)

Geven ook minder afval.

Over kernfusie heb ik het nog niet vanwege te weinig werkende prototypen.

Link naar reactie

Kernenergie is nix mis mee.

Het draait om de manier waarop je op basis van kernsplijting/smelting energie opwekt.

Een thoriumreactor is intrinsiek veel veiliger dan deze koude-oorlog modellen. (opwarmen om te werken versus koelen om te blijven werken)

Geven ook minder afval.

Over kernfusie heb ik het nog niet vanwege te weinig werkende prototypen.

waar woon jij ?

Link naar reactie

waar woon jij ?

De manier waarop omvat in het geval van ouderwetsche kernsplijting dus ook de koeling.

Dus niet plaatsen bij de kust waar tsunami's langs kunnen komen, waar veel mensen wonen, etc.

Dat is dus lastig in ons landje.

Waar ik ongeveer woon staat er wel, maar is irrelevant omdat, als het echt mis gaat met Borselle of eender welke kerncentrale in de Benelux, we daar allemaal last van gaan hebben.

Zeker als de wind een beetje verkeerd staat.

Link naar reactie

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over kernenergie. Ik denk dat het vrij veilig is, probleem is dat als het mis gaat het ook direct goed mis is. Ik ben er niet tegen, maar als ik op 20 km afstand zou wonen zou ik er waarschijnlijk heel anders over denken. Ik woon bijvoorbeeld dicht bij het RIVM en krijg ook altijd 'ach' als reactie als ik dat zeg. Ik kan me voorstellen dat mensen in de buurt van kerncentrales vaak dezelfde ervaring hebben.

Wel eens: zodra er een niet vervuilend alternatief is (dus geen kolen/gas/olie) waar mensen niet knettergek van worden (windmolens) moeten ze zo snel mogelijk dicht. Voor nu hebben we het ben ik bang gewoon nodig met onze energiehongerige maatschappij maar het is natuurlijk geen technologie met toekomst. Of we moeten op miraculeuze wijze het afval leren neutraliseren.

Ik ben erg benieuwd naar de dag dat deze ellendige centrales dicht zijn, of het wel waar is, dat we ze zo hard nodig hebben, denk dat het nog wel meevalt.

Dit zou eens door een onafhankelijk bureau moeten worden uitgezocht, of die ene centrale in Nederland wel zo hoognodig is.

Ander bouwen ze maar een nieuwe, midden in de randstad, deze is zwaar verouderd, dus kan dicht, en in de randstad hebben ze veel meer energie nodig, dan wij in Zeeland.

Link naar reactie

Ouwe rommel sluiten en vervangen door de veiligst mogelijke hypermoderne centrales. Momenteel zijn er -vrees ik- weinig andere mogelijkheden. Niets doen is een tikkende tijdbom.

Waar maar nu leveren ze veel geld op door er zolang mogelijk mee door te draaien. Het is een voortdurende afweging tussen geld en risico.

Link naar reactie

'Meer jodiumpillen bij kerncentrale uitdelen'

Artikel in de televaag en het ad met het voorstel het uidelen van jodiumtabletten beter te regelen in de omgeving van kerncentrales, desnoods via huis aan huis bezorging. Er staat ook in het artikel (dat in 't ad) dat de pillen die op voorraad zijn 10 jaar houdbaar zijn. Dus dat weten we dan ook weer. Heel iets anders dan wat er op mijn doosje staat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...