Ga naar inhoud
GENEGEERD

Familie vindt bunker in voortuin


Equis Viris

Aanbevolen berichten

Familie vindt bunker in voortuin Gepubliceerd: Vandaag 11:10

 

De familie Van Koot uit IJmuiden heeft er sinds dit weekeinde onverwachts een wijnkelder bij. Toen Karin van Koot met een aanhangwagen door haar tuin reed, zakte het wiel ineens weg en ontstond er een diep gat. In de voortuin bleek een bunker te liggen.

De familie is blij met het bouwwerk. Waarschijnlijk gaat de bunker als kelder dienen. De zogenaamde Haagse Bunker Ploeg heeft de familie zaterdag geholpen om het stukje geschiedenis aan de Kanaaldijk uit te graven. De meest lugubere vondst was een aantal botten. Verder vonden de gravers dekseltjes, de voorkant van een gasmasker en kabels. ”De bunker lag vol rotzooi en keien”, vertelt één van de mannen van de ploeg. “We zijn meer dan zes uur bezig geweest om dat ding uit te graven.”

Volgens de ploeg is het een bijzondere vondst. ”Vrijwel alle bunkers die in Nederland zijn overgebleven uit de Tweede Wereldoorlog staan geregistreerd. Deze niet, dat maakt het bijzonder. Een onbekend Duits werk.”

 

http://www.hartvannederland.nl/algemeen/2014/familie-vindt-bunker-de-tuin/

 

Ik wou dat ik zo'n ding in mijn tuin had liggen, maar helaas. Had er wel betere doeleinden voor geweten dan een wijnkelder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
haha had de pers nooit gebeld

 

Dat misschien niet, maar wat had je met de botten gedaan? Ik neem aan dat je daarvoor "de autoriteiten" moet inschakelen.

Of wilde je die aan de honden voeren? En dan komt schoonmoeders een keer langs en ziet de hond op een schedel knauwen? Zal ook een leuke situatie opleveren... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat misschien niet, maar wat had je met de botten gedaan? Ik neem aan dat je daarvoor "de autoriteiten" moet inschakelen.

Of wilde je die aan de honden voeren? En dan komt schoonmoeders een keer langs en ziet de hond op een schedel knauwen? Zal ook een leuke situatie opleveren... :p

 

gewoon in de groene bak, allemaal deel van the circle of life toch?:)

 

gelijk paar ikea rekjes voor voedsel erin en je hebt een doomsday bunker, zou wel mooi zijn als je een deur hebt waarop het gras blijft liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig is het meest verstandige dat je kan doen gewoon zwijgen.

 

Moest ik zoiets vinden in mijn tuin, zou ik ook mijn mond houden. Niemand hoeft dat te weten, en wat die beenderen betreft, die kan je toch makkelijk genoeg discreet laten verdwijnen.

 

Wat niet weet, wat niet deert.

Als je dat gaat aangeven, heb je binnen de kortste keren, politie, brandweer, civiele bescherming, recherche en wat nog meer op je dak.

Word die bunker misschien nog als publiek erfgoed erkent, en meer van dat fraais.

Maw, als je pech hebt heb je over je eigen eigendom nog niets te zeggen.

 

Daarmee, mondje toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer dat 't in de voortuin is. Achtertuin was beter geweest. Maarja. Ik zou als ik daar in de buurt woonde maar 'ns op m'n erf gaan kijken of er bij mij ook zoiets zit :)

Mja, je kan niet alles hebben.

Maar een strategisch perkje op het luik kan al helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat misschien niet, maar wat had je met de botten gedaan? Ik neem aan dat je daarvoor "de autoriteiten" moet inschakelen.

Of wilde je die aan de honden voeren? En dan komt schoonmoeders een keer langs en ziet de hond op een schedel knauwen? Zal ook een leuke situatie opleveren... :p

 

Nou ja, er staat dus niet bij wat voor botten het waren, kippenbotten? Koeienbotten?

Wel heel erg gaaf als je dit vindt, ik zou er superblij mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

"De familie Van Koot uit IJmuiden heeft er sinds dit weekeinde onverwachts een wijnkelder bij."

 

Ik vraag mij wel eens af, wat archeologen over duizenden jaren van onze samenleving zullen denken, als die na een atoomoorlog compleet is weggevaagd en ze vinden alleen bunkers terug vol met flessen alcohol. Als 'aan decadentie ten onder gegaan' de conclusie is, dan hebben we in ieder geval het juiste signaal achtergelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk waar die archeologen bij mij opgravingen gaan doen vinden ze:

 

Een zeepfabriek: marseille

Een veldhospitaal: verband enz.

Een distributiecentrum: voedsel

Een kluizenaar: prepspullen

Een naaiatalier

Een alcoholist

Een ijzerhandel

Een kachelhoutboer

Een zadenbank

Een 'hou ik maar even voor me'

 

Enz.

:cool: :p ;) :o :) :eek: :rolleyes:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...