Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom het financieel niet meer goed komt.

lewieke
 Share

Recommended Posts

Een omstandige en heel duidelijke uitleg over wat we in de toekomst mogen verwachten van het financiele systeem. Uitgelegd door een streekgenoot met kennis van zaken.

Hij bespreekt :

- mogelijke economische modellen

- huidige situatie

- waar gaan we naar toe ?

- wat is de oplossing

Zeker bekijken.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je bent me net voor :p

Deze is ook nog van Brecht Arnaert, ook interessant.

De tittel zegt al genoeg : Waarom u armer wordt :

http://www.youtube.com/watch?v=k8KeoSJi-QI

Toffe kerel trouwens, heb hem al eens via een medeprepper mogen ontmoeten :)

Een prepper van de site hier ? Is hij zelf ook een prepper ? Ik vermoed dat hij financieel wel zijn zaken op orde heeft.

Link naar reactie

Een prepper van de site hier ? Is hij zelf ook een prepper ? Ik vermoed dat hij financieel wel zijn zaken op orde heeft.

Discretie, discretie... Zoiets vraag je in een persoonlijk berichtje als je het dan toch wilt weten. :rolleyes:

Trouwens, hebt U uw zaken financieël niet op orde ? Zolang de Roverheid er zich niet mee bemoeit, heb ik in ieder geval de mijne wel op orde.

Het probleem is net dat je op die Roverheid niet aan kunt, ze draait als de wind als het hun uitkomt.

Als ze hier een Cypruske doen, dan treft mij dat ook, misschien niet rechtstreeks, omdat ik niet veel geld meer op de bank heb en laat staan (je moet nog wel blijven functioneren he...), maar wel omdat de sector waarin ik werk erg conjunctuurgevoelig is. En als de mensen hun (spaar)geld wordt geconfisceerd zal ik dat economisch ook voelen (in het ergste geval zelfs werkloos)

En als ze dan nog eens beginnen met vermogen (zoals je eigen woning) extra te belasten (KI is nog niet klote genoeg zekers...) omdat ze nu eenmaal geld nodig hebben voor hun systeem in stand te houden treft mij dat ook.

Dan word je net gestraft omdat je je zaken op orde hebt ipv beloond.

Brecht waarschuwt tenminste ook openlijk voor een toename van geweld, sociale onrust en criminaliteit. Van een struisvogelattitude kan je hem zeker niet beschuldigen.

Maar persoonlijk blijf ik wel bij mijn mening dat mijn grootste vijand de staat is, en niet mijn medeburgers. Al wordt de hoop die van de staat afhangt, en waarschijnlijk haar zijde zal kiezen veel te groot naar mijn zin.

Verder hoop ik maar dat ze er niet in slagen van wereldwijd een fiat munt in te voeren, want dan is het helemaal naar de klote.... Ik hoop echt dat China en Rusland daar een stokje kunnen voor steken.

Kijk trouwens wat er in Oekraine is gebeurd, de bestaande machthebbers worden verjaagd, met steun van de gewone bevolking omdat die de corruptie spuugzat zijn, en ze krijgen dan een lening van het IMF door hun neus geboord.

Een van de eerste eisen van het IMF : afschaffen van de subsidies op gas.

Energie wordt voor de gewone bevolking 50 % duurder. Leuk he, zo een revolutie gesteund door het Westen.

Ze hadden het land evengoed failliet kunnen laten gaan, en dan hadden de mensen met een blanke lei opnieuw kunnen beginnen. Nu zal hun land helemaal worden leeggeplunderd door grote internationale groepen tot de bom echt barst, en dan heb je (burger)oorlog.

Link naar reactie

Als je deel uitmaakt van een maatschappij, zoals wij, dan word je altijd getroffen als er structureel dingen veranderen, zelfs al heb je je zaken zo goed mogelijk op orde. Op de vraag of ik mijn zaken op orde heb moet ik dus genuanceerd antwoorden : ja en nee.

Ja omdat ik rekening houd met verschillende mogelijke scenario's, aan spreiding doe in verschillende activaklassen, ... .

Nee, omdat je nooit zonder kleerscheuren uit een verhaal van bail-in of bail-out komt. En zelfs al weet je de schade op dat vlak te beperken, dan is er nog het verlies aan koopkracht, inflatie, stijgende belastingen, onbetrouwbaarheid van de overheid, ... .

Conclusie : Wellicht ben ik iets beter voorbereid dan de meesten die het niet zien aankomen, maar bij ernstige economische schok kan ook ik werkloos worden, te maken krijgen met hoge kosten voor levensnoodzakelijke goederen/diensten, bail-in, bail-out, stijgende belastingen, ... . Bovendien kan je niet uit het systeem stappen. Zodra je vastgoed hebt zit je in het systeem, zodra je een bankrekening hebt sta je in het systeem, zodra je voor de overheid werkt of een gesubsidieerde job hebt sta je in het systeem, zodra je gezondheidszorg nodig hebt hang je af van het systeem en ga zo maar door.

Link naar reactie

Voila, dat bedoel ik dus. We zitten op dezelfde golflengte.

Je kan als individu wel je gezond verstand gebruiken, zorgen dat je schuldenvrij bent, een dak boven je hoofd hebt binnen je eigen mogelijkheden, sparen voor aankopen en er niet voor lenen enz...

Maar als er dan een Roverheid vindt dat je asociaal bent omdat je alleen woont in een eengezinswoning (die je notabene zelf met je eigen zweet en tranen hebt gefinancierd en gebouwd) en je die maar moet afstaan aan anderen die het zogezegd meer nodig hebben, die vind dat je spaargeld moet aangewend worden voor de consumptie van een ander, enz, wat moet je dan ?

Terwijl ik net tot diegenen behoor die het meeste bijdragen tot het systeem (meer dan de helft van mijn loon gaat er naartoe) en er het minste op parasiteer (geen sociale uitkering, geen kindergeld, geen fiscale aftrek omwille van wat dan ook...)

Bovendien krijg je op je werk nog constant te horen dat we te duur zijn (niet omdat we teveel verdienen, maar omdat het bedrijf teveel moet betalen aan sociale bijdragen en taksen allerhande) en dus kan ik me daar enorm pissed in maken.

Laat het systeem voor mijn part maar zo snel mogelijk klappen. Liever in 1 keer een crash, zodat we daarna opnieuw kunnen beginnen tegenover dit systeem waar je meer en meer als een citroen wordt uitgenepen.

Maar Brecht heeft gelijk, het komt niet meer goed, helaas behoor ik tot die middenklasse die zal moeten verdwijnen.

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Ik lees net iets treffends van Brecht: "inflatie is het aanlegen van melk met water, deflatie is het indikken van de melk. Als je melk aangelengd met water verkoopt is dat fraude, maar de Roverheid noemt het Monetair beleid". Dit korte stukje analyse dekt de lading al behoorlijk.

Micheal Tellinger, streeft met zijn nieuwe Ubuntu partij in Zuid Afrika naar een maatschappij zonder geld. Geld is een machtsmiddel en wordt gebruik om ons slaaf te houden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...