Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Met USA2You.nl pakketjes uit Amerika laten bezorgen


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Al jaren wist ik van de website en diensten van USA2YOU.nl maar het was er nog nooit van gekomen om er ervaring mee op te doen. Tot nu :) En kan zeggen dat mijn eerste ervaring met USA2You zeer positief is!

 

USA2YOU_logo_v2.jpg.04fb7701afa021a09b1eb91dd6b23dc0.jpg

 

Aanleiding

Er waren twee redenen waarom ik zocht naar een partij die voor mij pakketjes uit Amerika kon doorsturen naar Nederland: De belangrijkste was dat ik een mooi zakmes wilde kopen van een particulier via bladeforums.com maar diegene wilde alleen verkopen binnen de US. De tweede reden was dat ik via een ander ook weer een bijpassende sheath kocht en met twee pakketjes zou het kosten besparen om er samen één pakketje van te maken. Er zijn meerdere partijen die een dergelijke zending kunnen verzorgen en de twee die ik op basis van hun site en online reviews vergeleek waren http://www.usa2you.nl, http://www.fromus2eu.nl en http://www.myus.com. Mijn eerste gevoelskeuze ging uit naar usa2you en toen ik daar ook goeie ervaringen over las heb ik ze benaderd voor een prijsopgave. De offerte was goed en het contact via mail liep lekker soepel, dus mijn keuze was gemaakt.

 

Het proces

Om iets via Usa2you te laten lopen, bestel je gewoon je producten op hun adres maar ter attentie van jouw naam. Zodra je een track & trace van de shipment hebt geef je die per mail aan ze door zodat zij ook goed zicht op de te ontvangen producten hebben. Het mes was snel binnen, maar de sheath was een custommertje, dus daar ging een week of 4 overheen. Toen ze beide bij usa2you binnen waren kreeg ik nog keurig een foto van de artikelen ter laatste verificatie. Pas op dat moment maken ze een definitieve prijsopgave omdat ze zelf alles wegen en opmeten voor de juistheid.

 

Verzending en kosten

De kosten die ze rekenen zijn de gewone kosten van de vervoerder (USPS of FedEx) vermeerderd met hun eigen fee van (in mijn geval) 35 euro. Hun kosten staan transparant op de site. Met de keus voor FedEx had ik het twee dagen later al in huis! De prijs hiervoor was 59 euro voor FedEx + 35 euro voor Usa2you = 94 euro totaal. Dit bedrag maak je vervolgens gewoon over naar hun Nederlandse bankrekeningnummer.

 

Resultaat

Alles is helemaal naar wens verlopen. Het proces zou m.i. wat efficienter gaan als ze gebruik zouden maken van een webapp voor het hele proces, maar ze kiezen bewust voor de persoonlijker aanpak via mail. En het zijn gezellige mailers, dus ik kan het wel begrijpen :)

 

Conclusie:

 

+ Goeie service en begeleiding

+ Vlotte verzending

+ Nette prijs

+ Betrouwbaar

 

- Enige minpuntje is dat ik hun site aardig outdated is, met artikeltjes uit 2008 bijvoorbeeld. Meer aandacht voor actualiteit geeft beter aan dat het een "alive & kicking" business is.

 

Cijfer: 8.5 (als ze een combinatie van email plús webapp hadden, kregen ze een 9.5 van me)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dus totaal ben je €100 aan transport kwijt, niet weinig vor een mes.

 

Was dit inclusief douaneafhandeling en BTW in Nederland?

 

Mes én lederen sheath. (Samen kleine 250 gram, verpakkingsmateriaal niet meegerekend).

Ik heb geen verdere kosten aan de deur voor douane oid hoeven maken, het bleef bij enkel de verzendkosten. Gelukkig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat net even de site door te lezen, ik zou nog niet te vroeg juichen:

 

U hoeft uw import overigens niet zelf aan te geven. De vervoerders die wij gebruiken (UPS, USPS, DHL of FEDEX) doen deze aangifte voor u. Per post moeten de douanekosten voldaan worden aan de postbode bij aflevering van uw postpakket en zijn voor rekening van de ontvanger.

 

Dat is echter anders met FedEx, UPS en DHL. De enige manier waarop zij in staat zijn een pakket binnen 48 uur af te leveren is wanneer zij de douanekosten vooruit betalen. Zij sturen onze klant meestal achteraf pas aeen rekening voor deze "service". Soms vragen ze echter aan de deur al om betaling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een aantal keren gebruik gemaakt van hun diensten.

Eén keer had ik een produkt gevonden bij een bedrijf dat alleen binnen de VS verkoopt en verzendt. Ik heb het aankoop bedrag + een betaling voor hun service, naar hun rekening in NL overgemaakt. Zij hebben het produkt daarna in de VS voor mij gekocht, het getest, gecontroleert en goed verpakt verzonden.

Een andere keer had ik bij verschillende bedrijven produkten gekocht en naar hun adres in de VS laten versturen. Zij hebben het toen zo gunstig mogelijk verpakt om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden.

Via de e-mail lieten ze iedere stap die genomen werd meteen weten.

 

Prima service en... inderdaad gezellige mensen; zowel aan de telefoon als via de e-mails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben pas nog iets gekocht in de VS bij een particulier. Omdat zij het via haar plaatselijke postkantoor verzond kostte het ons slechts E 3,50 aan verzendkosten. Geen douanekosten. Het duurde 2,5 week eer het bij ons was. Snel genoeg voor mij.

website: etsy.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben pas nog iets gekocht in de VS bij een particulier. Omdat zij het via haar plaatselijke postkantoor verzond kostte het ons slechts E 3,50 aan verzendkosten. Geen douanekosten. Het duurde 2,5 week eer het bij ons was. Snel genoeg voor mij.

website: etsy.com

 

Dat is wel bizar weinig, heb ik nog nooit meegemaakt! Of paste het in een gewone briefenvelop? Dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Een van mijn eerste overzeesche bestellingen was eind jaren 90, een dvdtje bij amazon. Kostte meen ik 50 gulden voor 'spoedzending' en dat betekent dat het maar een week of 4 a 6 duurde ... ouch!

 

Maar we zijn natuurlijk wel nieuwsgierig: Wat is dat dan voor mes, dat je er zoveel verzendkosten voor over hebt? :p

 

Een 24 karaats gouden Bear Grylls Samourai & Sushi Schilmes ... ik neem em mee naar de SC zodat men mij uit kan lachen (of bewonderen vanwege mijn goede smaeck) ;)

 

Straks krijg je van FedEx nog een rekening, zeg maar circa 2 weken, van een 28€ of zo, hangt ervan af wat de waarde van het goed was, maar als dat boven de 150€ ligt, heb je prijs.

 

Dan zit ik denk ik wel safe, maar zal het hier posten als ik wel nog een rekening krijg nagezonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Straks krijg je van FedEx nog een rekening, zeg maar circa 2 weken, van een 28€ of zo, hangt ervan af wat de waarde van het goed was, maar als dat boven de 150€ ligt, heb je prijs.

 

Je zat aardig in de buurt, ik kreeg inderdaad kortgeleden toch nog een factuurtje van 35 euro nagezonden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zat aardig in de buurt, ik kreeg inderdaad kortgeleden toch nog een factuurtje van 35 euro nagezonden.

Mijn ervaring is dat het erger en erger wordt de invoertaks die men aanrekent (en dus ook deze die FedEx eerst voorschiet en dan doorrekent.)

Soms is lokaal kopen goedkoper, soms niets, het is vaak een gokje ;) Al is de lokale service voor sommige goederen 'onbetaalbaar' :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat het erger en erger wordt de invoertaks die men aanrekent (en dus ook deze die FedEx eerst voorschiet en dan doorrekent.)

Soms is lokaal kopen goedkoper, soms niets, het is vaak een gokje ;) Al is de lokale service voor sommige goederen 'onbetaalbaar' :) :)

Dat doen ze om het te ontmoedigen ;-)

Zo ook dat je pakjes soms wekenlang op de plank blijven liggen bij de douane. Dat is echt niet omdat ze de stroom pakjes niet kunnen verwerken binnen een redelijke termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...