Ga naar inhoud
GENEGEERD

4G/LTE mobiel internet en WiFi, de grootste pandemie ooit?!


Aanbevolen berichten

Nou mensen ga er maar eens goed voor zitten, een zeer uitgebreide uitleg (op de link) over stralingbelasting vooral bij kinderen.

 

In de praktijk ziet men steeds meer jonge kinderen met een stralingsbelasting en de meest uiteenlopende klachten. Vaak kinderen die heel druk of chronisch moe zijn. Ook bij huilbaby’s kan de oorzaak straling zijn (denk aan de babyfoon met DECT!).

 

 

Martin Möhrke | FAIM - Foundation for Alternative and Integrative Medicine) Nog steeds staan veel mensen niet stil bij de mogelijke gevolgen die zij op termijn zullen ondervinden door de blootstelling aan mobiele telefoons, draadloze netwerken en andere stralingsproducerende apparatuur. Uiteraard met uitzondering van mensen die acute klachten hebben en die deze daar zelf aan relateren. Maar dat is een kleine groep. Uiteindelijk ontkomt geen levend wezen aan de invloed van onnatuurlijke straling op de celstructuren in het lichaam.

 

 

Een aantal symptomen van stralingsbelasting zijn:

•chronische vermoeidheid,radiation

hyperactiviteit,

•wakker worden tussen 3-6 uur,

•na hevig dromen: tandenknarsen of woelen,

•zweten zonder echt warm zijn, vooral ’s nachts,

•slapende of tintelende handen en voeten, vaak links,

•kramp in de voeten of kuiten (kan ook magnesiumtekort zijn),

•stramme of stijve benen bij het opstaan,

•aandrang tot urineren zonder veel urine te produceren,

•hyperventileren, benauwdheid, hartkloppingen, verkrampt

•gevoel dat uitstraalt van borst naar schouders en kaken,

•hoge bloeddruk, stijve (meestal) linker schouder,

•tintelend gevoel in maag en borst.

•De fysieke klachten zijn vaker links voelbaar dan rechts.

 

•Verdwijnen de symptomen na het opstaan en zodra u in beweging komt, denk dan aan elektro-smog/straling.

 

 

LEES MEER OP DE LINK

 

 

Moderators. dit is geen herhaling van eerdere berichten over stralingsbelasting, maar een uitgebreide uitleg met de laatste ontwikkelingen

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
..

 

•chronische vermoeidheid,radiation

hyperactiviteit,

•wakker worden tussen 3-6 uur,

•na hevig dromen: tandenknarsen of woelen,

•zweten zonder echt warm zijn, vooral ’s nachts,

•slapende of tintelende handen en voeten, vaak links,

•kramp in de voeten of kuiten (kan ook magnesiumtekort zijn),

•stramme of stijve benen bij het opstaan,

•aandrang tot urineren zonder veel urine te produceren,

•hyperventileren, benauwdheid, hartkloppingen, verkrampt

•gevoel dat uitstraalt van borst naar schouders en kaken,

•hoge bloeddruk, stijve (meestal) linker schouder,

•tintelend gevoel in maag en borst.

•De fysieke klachten zijn vaker links voelbaar dan rechts.

..

 

He, dat zijn nou (op het ontbreken van een droge mond na) exact de symptomen die ik herken, als ik 2 liter wijn heb opgedronken.

 

 

Nu geloof ik niet dat we Martin Möhrke heel serieus moeten nemen als ik het volgende lees:

 

Frequentie therapie, de geneeskunde van de toekomst

 

In meer dan 80 jaar van onderzoek is aangetoond dat er specifieke frequenties op celniveau zijn en dat deze een specifieke functie hebben. Inmiddels is ontdekt dat bij bepaalde klachten deze frequenties verstoord zijn, en dat bij het weer toedienen van de juiste frequenties het lichaam in staat is om het zelfgenezend vermogen weer te corrigeren.

 

Of deze:

 

Energieën

 

Kosmische en omgevingsenergie gebruiken voor uw eigen gezondheid. Het gebruik van frequenties zonder een apparaat. Inmiddels zijn er tienduizenden behandelaars getraind in het toepassen van een speciale techniek waarbij frequenties gebruikt worden die overal en voor iedereen toepasbaar zijn, zowel op u zelf als op patiënten. Hoe kunt ook u dit toepassen op uzelf en op anderen?

 

Dus als je het verkoopt als een therapie is het goed, en als het uit een gsm komt is het fout?

 

Nu zal ik het verhaal over "de juiste frequenties" vermoedelijk niet begrijpen, maar ik vind het nogal dubieus.

 

Het is in ieder geval duidelijk dat hij geldgebrek heeft:

 

Zie: http://www.marktplaats.nl/verkopers/8724927.html

 

Want waarom ga je de boeken die je als basis heb gebruikt voor je "theorieën" anders verkopen?

 

Ik vind het prima dat er mensen zijn die anderen waarschuwen voor (mogelijke) gevaren van straling, maar probeer het wel een heel klein beetje te onderbouwen met een gedegen onderzoek.

Zelf ben ik zeer sceptisch, maar toch ben ook ik gestopt met mijn iphone/ipad/tablet nog langer onder mijn kussen te hebben liggen.

 

Nu denk ik dat de rust die ik hierdoor ervaar voornamelijk komt door het psychologisch effect, dat ik in ieder geval niet wordt gewekt door dat onding, maar voor het zelfde geld is het van de straling (of de wijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, dat zijn nou (op het ontbreken van een droge mond na) exact de symptomen die ik herken, als ik 2 liter wijn heb opgedronken.

 

 

Nu geloof ik niet dat we Martin Möhrke heel serieus moeten nemen als ik het volgende lees:

 

 

 

Of deze:

 

Energieën

 

 

 

Dus als je het verkoopt als een therapie is het goed, en als het uit een gsm komt is het fout?

 

Nu zal ik het verhaal over "de juiste frequenties" vermoedelijk niet begrijpen, maar ik vind het nogal dubieus.

 

Het is in ieder geval duidelijk dat hij geldgebrek heeft:

 

Zie: http://www.marktplaats.nl/verkopers/8724927.html

 

Want waarom ga je de boeken die je als basis heb gebruikt voor je "theorieën" anders verkopen?

 

Ik vind het prima dat er mensen zijn die anderen waarschuwen voor (mogelijke) gevaren van straling, maar probeer het wel een heel klein beetje te onderbouwen met een gedegen onderzoek.

Zelf ben ik zeer sceptisch, maar toch ben ook ik gestopt met mijn iphone/ipad/tablet nog langer onder mijn kussen te hebben liggen.

 

Nu denk ik dat de rust die ik hierdoor ervaar voornamelijk komt door het psychologisch effect, dat ik in ieder geval niet wordt gewekt door dat onding, maar voor het zelfde geld is het van de straling (of de wijn).

 

 

Nou vooruit dan maar, ONDERBOUWEN

http://www.wanttoknow.nl/dossiers/gezondheid/elektro-magnetische-straling-ems/

 

 

 

 

 

2014 © The Independent

 

Wat gebeurt er nu als een ministerie, dat eigenlijk namens de regering ook verantwoordelijk is voor de afgifte van GSM-vergunningen, begint met het uitdelen van waarschuwingen, om thuis geen WiFi te gebruiken, of zoals dat dan diplomatiek heet: ‘Zo min mogelijk’.. Tja, dan zou je als burger zomaar verward kunnen raken, toch? Aan de ene kant ‘pakt’ de overheid de miljarden Euro’s, voor het uitdelen van deze mobiele-telefoon-vergunningen, terwijl men aan de andere kant waarschuwt voor het effect van draadloze ‘thuis-verbindingen’, die natuurlijk maar peanuts zijn, vergeleken met de straling ‘buiten de deur’.. En toch is dat wat er op dit moment gebeurt..

 

Daar waar al eerder andere gezondheidsinstellingen, waaronder zelfs de WHO!!, waarschuwingen uitzonden met betrekking tot mobiele/draadloze verbindingen, lijkt het nu aan landen, de verschillende gezondheidsministeries, om het ‘grote publiek’ te waarschuwen voor ‘draadloze communicatie-techniek-bij-jou-thuis’. Hier is de vertaling van het artikel van de Engelse website ‘The Independent’..

 

LEES MEER OP DE LINK

 

 

 

Elektro Magnetische Straling (EMS): Mobiele telefoons en kanker, een simpel verband..!! (UPDATE NL)

 

Mobieltjes ‘koken het brein’; de hersentumor wordt de dodelijke kinderziekte nummer één; en een uitgelekt memo geeft toe dat de wetenschap feitelijk een ‘wargame’ speelt. (in commerciële setting bewegingen te simuleren als er vanwege een verandering in de situatie competitie ontstaat). Zoek de waarheid in de feiten die zijn ontdekt met voormalig senior adviseur van het Witte Huis, Devra Davis, editor/klokkenluider Anthony Gucciardi, overleverende van de een ‘mobiele telefoontumor’, Bret Block, de editor van Microwave News Louis Sletig, top radiologisch bioloog Dariusz Leszczynski en Ellie Marks, wiens echtgenoot Alan de industrie aanklaagt vanwege zijn hersentumor.

 

RT; Mijn naam is Daniel Bushell. Groepsvorderings-rechtszaken ingediend tegen mobiele telefoon fabrikanten. Te verwachten….

 

Aankondiger: Verzekeraars weigeren openlijke aansprakelijkheid voor mobiele telefoons. De waarschuwing ligt diep in uw mobieltje begraven. En brengen de volgende catastrofale slachtoffers na tabak en asbest. Keith Philips, die een hersentumor heeft overleefd zegt: “Ik hield mijn mobieltje altijd op de plek waar de tumor kwam te zitten”.

 

Stuart Cobb, die een hersentumor heeft overleefd zegt:“Ik hield ‘m altijd aan de rechterkant, precies hier. De industrie had al heel lang geleden een waarschuwing op die dingen moet zetten.

 

LEES MEER OP DE LINK

 

 

Elektro Magnetische Straling (EMS): Europese landen verbieden ‘WiFi’; wat doet Nederland..?

 

De Nederlandse overheid neemt geen voorzorgsmaatregelen tegen Elektro-magnetische straling, uit vrees voor onnodige onrust. In een uitzending van ZEMBLA over EMS, zegt professor E. Lebret van het ‘Kennisplatform Elektromagnetische Velden’ dat er geen onomstotelijk bewijs is dat mobiel bellen tot schadelijke gezondheidseffecten leidt.

 

‘En als je weinig over weet, dan maak je mensen onnodig ongerust als je vanuit voorzorg actief informatie gaat verspreiden’, aldus Professor Lebret. Maar risico-onderzoeker dr. Jeroen van der Sluijs van de Universiteit van Utrecht keurt de behoudende houding van het Kennisplatform af. ‘Ik zou als burger eerder in paniek zijn als de overheid stelselmatig waarschuwingen negeert en de gezondheid van de bevolking niet serieus neemt’.

 

En ook de Amerikaanse epidemioloog prof. dr. D. Davis, medeoprichter en voormalig directeur van het Centrum voor Milieu-Oncologie van de Universiteit van Pittsburgh, vindt de opstelling van het Nederlandse Kennisplatform onverantwoord. Haar woorden zouden als een hamerslag bij iedere Nederlander aan moeten komen:

 

‘De Nederlandse bevolking heeft het recht te weten waarom Belgen en Fransen verteld is hun kinderen tegen straling te beschermen. Het idee dat je mensen niet vertelt dat er mogelijk risico’s zijn, getuigt niet van respect voor hun integriteit en hun recht op informatie’, aldus Davis.

 

 

Davis was een jaar geleden – op uitnodiging van verschillende landen – in Europa om voorlichting te geven aan overheden over hoe zij de EMS-blootstelling (bijv. via straling van draadloze apparatuur) kunnen verminderen. Nederland had Davis niet uitgenodigd…!

 

LEES MEER OP DE LINK

 

 

Elektro Magnetische Straling (EMS): Ook Canada waarschuwt voor GSM-straling..!

 

 

Na Rusland, Israël, België, Duitsland, India en Frankrijk, heeft nu ook Canada een waarschuwing afgegeven inzake het gebruik van mobiele telefoons. Deze kunnen potentieel gevaarlijk zijn, in de zin dat zij kanker kunnen veroorzaken, in het bijzonder voor mensen onder 18 jaar. Het blijkt dat kinderen onder 18 jaar tot 60% méér straling absorberen dan volwassenen, wiens schedels en botten iets meer bescherming bieden tegen elektro-magnetische straling.

 

 

Het gebruik van mobiele telefoons voor het SMS-en en bellen kan gevaarlijk zijn, in het bijzonder als er voor langere periodes per dag gebruik van wordt gemaakt, aldus onderzoekers van ‘Health Canada’, de gezondheidsdienst van Canada. In een zojuist uitgekomen rapport spreekt deze gezondheidsdienst over mobiele telefoons in de zin van ‘mogelijk kankerverwekkend voor mensen’..

 

 

 

De wereld draaft door…? Russisch roulette…? Eigenlijk hoort elke (jonge) ouder te wéten dat dit feitelijk spelen-met-het-leven-van-je-kind is…

 

De waarschuwing komt, nadat begin November Engelse gezondheidsautoriteiten ook al indringend hadden gewaarschuwd voor de gevaren van straling uit mobiele en draadloze telefoons, zoals de DECT-huistelefoon.

Neurochirurg Kevin O’Neill, voorzitter van de Britse ‘Brain Tumour Research Campaign’, drukte het als volgt uit:

 

 

“Het zou een fout zijn om nu het zich opstapelende bewijs te negeren, dat aantoont dat er een verband is tussen het gebruik van mobiele telefoons en gezondheidsrisico’s. Met name waarbij het gaat om de kwetsbaarheid van kinderen in dit verband”… !

 

LEES MEER OP DE LINK

 

 

Elektro Magnetische Straling (EMS): WHO: straling mobiele telefonie kankerverwekkend!

 

De straling van mobiele telefoons kan mogelijk kanker veroorzaken, aldus een rapport van de WHO, de Wereld GezondheidsOrganisatie. Volgens deze organisatie vallen mobiele telefoons nu in dezelfde categorie ‘mogelijk kankerverwekkend’, als lood, uitlaatgassen en chloroform.

 

Een team van 31 wetenschappers uit 14 landen, inclusief de VS, kwam tot deze conclusie, na een onderzoek naar alle wetenschappelijke studies, die er op dit moment zijn rondom de invloed van mobiel bellen op onze gezondheid. En dit team vond genoeg aanleiding in de bewijzen, om persoonlijke blootstelling aan mobiele telefonie-signalen, te categoriseren on ‘mogelijk kankerverwekkend voor mensen’.

 

Warmte-opnames van het hoofd, vóór en ná het bellen met een mobiele telefoon, tonen de duidelijke verschillen in de temperatuur van het hersen- en huidweefsel.

 

Wat dat betekent, is feitelijk nog niet duidelijk, omdat nog steeds wordt aangedrongen op meer lange-termijn studies, die natuurlijk nog volledig onmogelijk zijn, om de simpele reden dat de mobiele telefoonindustrie nog pas zo’n 15 jaar bestaat. Pas na een aantal van dit soort lange-termijnstudies, kan de onbetwistbare conclusie worden getrokken of mobiele telefonie veilig is of niet.

 

Maar het is duidelijk, er zijn genoeg gegevens voorhanden, die een waarschijnlijk verband aantonen tussen mobiel telefoongebruik en kanker, waarbij direct de waarschuwing wordt afgegeven, om voorzichtig te zijn met dit soort apparatuur..

 

LEES MEER OP DE LINK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las laatst dat de stralingsbelasting van tablets nog een stuk hoger is dan van smartphones. Terwijl wij en ook steeds meer jonge kinderen er alsmaar mee op schoot zitten (en die kleintjes er zelfs op kluiven). Waarschuwing was dus: als je spelletjes zit te doen, zet hem dan op vliegtuigstand.

 

Tja, @martin, zoals die man erover schrijft, dat leest inderdaad echt als de meest vreselijke wauwel. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat elektromagnetische straling geen effect op ons heeft. Ons hele systeem stuurt zichzelf ook aan via elektromagnetische impulsen toch? Dat daar vervelende interferentie kan ontstaan, mwah, dat vind ik niet zo raar klinken. Er zijn tig therapieen en diagnostische apparaten gebaseerd op straling - ook in de gewone ziekenhuizen. En het is natuurlijk wel heel interessant dat heel veel buitenlanden er wel degelijk serieus voor waarschuwen - geen vage new-age-types, maar gewoon, de overheid en de wetenschap.

 

Zelf heb ik in huis afwisselend wifi en bedraad internet gehad en ik blijf erbij dat het minder druk geeft in mijn hoofd zonder wifi. Als ik onder een hoogspanningsmast doorloop, voel ik dat veld overigens ook in mijn lijf. Ik merk dat ik tegenwoordig steeds vaker echt even de buitenlucht in moet om op te frissen. 's Nachts gooi ik het modem daarom ook altijd uit (en ja, die van de buren komt hier ook binnen, maar de mijne is het sterkste hier in huis).

 

Sinds de 4G is aangekondigd maak ik me daar idd net als @Tom wel wat zorgen over. Voor zover ik heb begrepen is de straling sterker dan van de eerdere mobiele netwerken - gaat veel makkelijker door betonnen wanden enzo. En Europa wil op die manier juist ook alle plattelandsgebieden aan snel internet helpen. Dat betekent dat je er nergens aan kunt ontkomen - ook niet in het bos in the middle of nowhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn(ook op dit forum) die dit onderkennen of er niet in geloven dat het slecht kan zijn of invloed kan hebben op bepaalde dingen. Dat is hun goed recht, maar ook ik ben 'bang' voor de negatieve effecten van straling op mensen.

Ik denk dat veel mensen, mede door de technologische vooruitgang, 'vergeten' zijn om staling bewust waar te nemen. Onderbewust voelen we deze effecten vaak wel door sommige boven genoemde kwalen zoals slapeloosheid, vermoeidheid, concentratieproblemen etc. Maar ik denk dat er ook wel mensen zijn die er niet of nauwelijks gevoelig voor zijn.

 

En ik denk dat het effect op dieren ook groot zal zijn. Niet dat ik een dierenfreak ben, maar ik ben van mening dat dieren nog gevoeliger zijn voor straling dan mensen.

Ik zal één praktijkvoorbeeld noemen. Ik heb en had een groot aantal locaties waar mijn bijen wel een staan. Dichtbij een elektriciteitsmast of mobiele telefoonmast zijn mijn een stuk agressiever dan wanneer ik ze in the middel of nowhere heb staan. Het is hetzelfde volk en dezelfde bijen waarmee ik het heb ondervonden. Ongeveer 2-3 dagen nadat ik ze bij de stralingsplek heb weggehaald, kan ik weer zonder bescherming de kasten open trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat "ONDERBOUWINGEN"

 

..

Weer genoeg leesvoer, nu moet ik eerst effe bellen;)

 

 

 

Bedankt, zitten een paar interessante links tussen.

Ik bedoelde met "onderbouwen" overigens het "onderzoek" van Martin Möhrke.

Hier ben ik niet veel van tegengekomen.

 

Maar we zijn het eens hoor!

Niet met die meneer Mohrke, maar met de mogelijke gevaren van straling.

 

Vroeger dacht men dat roken gezond was.

 

Dokters-die-sigaretten-promoten.jpg.beafe6a8261a1ecb3465d4a207652481.jpg

 

Dus het zou me niks verbazen dat we over enkele jaren vernemen dat straling van wifi/gsm/umts/4g etc echt nadelig is voor de gezondheid.

 

Het wachten is op een echt goed onafhankelijk onderzoek, maar hoe ga je dit toetsen met een controlegroep, en hoe ga je de blootstelling duidelijk krijgen over lange periode (bijvoorbeeld 50 jaar) terwijl de gsm "nog maar" 25 jaar bestaat.

Dus met dit onderwerp is mijn stelling ook, "het zekere voor het onzekere" nemen, en wat terughoudend zijn met deze apparatuur.

 

Zo, en nu net als @Tom snel nog even iemand bellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof zonde twijfel in de bij-effecten van apparaten.

Maar...net even anders dan doorsnee vrees ik.

 

Wat ik bedoel, is dat veel apparaten, ontwikkeld werden om "ons leven" gemakkelijker te maken. De koelkast, de wasmachine, de stofzuiger, het gasfornuis, de mixer...dat was ook allemaal makkelijker. Het huishoudelijk leven werd minder zwaar, het werk werd minder zwaar door betere apparaten. We willen vast niet terug naar deze manier van

Daarna kwam er nog meer, de wekkerradio, de tv en de keukenmachine, de accuboormachine, de hogedrukspuit, en nog talloze artikelen met stekker...voor ons gemak.

Gemak, of?...of?...of ook om te showen hoeveel apparaten jij wel niet hebt en je buren en vrienden de loef af te steken?

 

Al heel jong vond ik het niet altijd zo prettig met veel apparaten op te groeien. Eerst de herrie van de mixer om snel cakedeeg te maken en dan een uur bijkomen van die herrie, ik klopte liever met de hand. De flipperkast die ik in mijn jeugd kreeg was geen succes, ik speelde liever schaak of go.

Dat stukje innerlijk tot rust komen ervaar ik niet altijd bij apparaten. En ik vond het onlogisch om eerst tijd te besparen, en daarna bij te moeten komen doordat het apparaat me uitputte op een andere manier, vaak door geluid wat voor mij te hard was.

Zo heb ik ook mijn bedenkingen bij de telefoon. Als ik vroeger bezoek had, was de stekker van de telefoon eruit, want ik was in gesprek met het bezoek, als ik de kinderen naar bed bracht lag de telefoon "van de haak" zodat ik niet gestoord zou worden bij mijn belangrijke taak als mama en opvoedster, want wat kon er nu belangrijker zijn dan rustig de kinderen naar bed brengen en een verhaaltje voorlezen.

Die telefoon, tegenwoordig nog moderner i-pad's en tablets, zorgen voor mij niet voor rust, maar voor continu onrust. Iedereen die je altijd maar kan bereiken en je dan blijkbaar ook moet bereiken met soms de meest onzinnige berichten of vragen...nee, dat vind ik niet een vorm van tot rust komen.

 

Dus wat ik wil zeggen is meer, los van het feit of een telefoon straling veroorzaakt die slecht is, vind ik de invloed die een mobiele telefoon op een dagelijks leven heeft niet zo fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de stekker eruit trekken......................

 

Ik lees hier wel dat meer mensen de boel 's nachts uitzetten.

In 'n artikel hierover heb ik gelezen dat het niet uitmaakt. De provider zendt het signaal en of je dat op de e.o.a. manier onderbreekt doet er niet toe, het signaal komt toch binnen.

Of het klopt?....maar vind het wel logisch klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof zonde twijfel in de bij-effecten van apparaten.

Maar...net even anders dan doorsnee vrees ik.

 

Wat ik bedoel, is dat veel apparaten, ontwikkeld werden om "ons leven" gemakkelijker te maken. De koelkast, de wasmachine, de stofzuiger, het gasfornuis, de mixer...dat was ook allemaal makkelijker. Het huishoudelijk leven werd minder zwaar, het werk werd minder zwaar door betere apparaten. We willen vast niet terug naar deze manier van

Daarna kwam er nog meer, de wekkerradio, de tv en de keukenmachine, de accuboormachine, de hogedrukspuit, en nog talloze artikelen met stekker...voor ons gemak.

Gemak, of?...of?...of ook om te showen hoeveel apparaten jij wel niet hebt en je buren en vrienden de loef af te steken?

 

Al heel jong vond ik het niet altijd zo prettig met veel apparaten op te groeien. Eerst de herrie van de mixer om snel cakedeeg te maken en dan een uur bijkomen van die herrie, ik klopte liever met de hand. De flipperkast die ik in mijn jeugd kreeg was geen succes, ik speelde liever schaak of go.

Dat stukje innerlijk tot rust komen ervaar ik niet altijd bij apparaten. En ik vond het onlogisch om eerst tijd te besparen, en daarna bij te moeten komen doordat het apparaat me uitputte op een andere manier, vaak door geluid wat voor mij te hard was.

Zo heb ik ook mijn bedenkingen bij de telefoon. Als ik vroeger bezoek had, was de stekker van de telefoon eruit, want ik was in gesprek met het bezoek, als ik de kinderen naar bed bracht lag de telefoon "van de haak" zodat ik niet gestoord zou worden bij mijn belangrijke taak als mama en opvoedster, want wat kon er nu belangrijker zijn dan rustig de kinderen naar bed brengen en een verhaaltje voorlezen.

Die telefoon, tegenwoordig nog moderner i-pad's en tablets, zorgen voor mij niet voor rust, maar voor continu onrust. Iedereen die je altijd maar kan bereiken en je dan blijkbaar ook moet bereiken met soms de meest onzinnige berichten of vragen...nee, dat vind ik niet een vorm van tot rust komen.

 

Dus wat ik wil zeggen is meer, los van het feit of een telefoon straling veroorzaakt die slecht is, vind ik de invloed die een mobiele telefoon op een dagelijks leven heeft niet zo fijn.

 

Het eerste wat ik deed toen ik een smartphone kreeg "van de zaak" was het geluid van binnenkomende emails uitzetten: al die piepjes leiden je alleen maar af van waar je eigenlijk mee bezig bent. Het tweede: tussen 's avonds 8 uur en 's ochtends 7 uur staat mijn telefoon automatisch in de slaapstand, wat betekend dat ik alleen nog maar gebeld kan worden door een paar favorieten (een stuk of 6).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de stekker eruit trekken......................

 

Ik lees hier wel dat meer mensen de boel 's nachts uitzetten.

In 'n artikel hierover heb ik gelezen dat het niet uitmaakt. De provider zendt het signaal en of je dat op de e.o.a. manier onderbreekt doet er niet toe, het signaal komt toch binnen.

Of het klopt?....maar vind het wel logisch klinken.

 

 

Nee, als ik mijn modem uitzet, dan zendt hij geen wifi-signaal door mijn huis.

 

Ja, ook rond de elektrische bedrading in je muren hangt een veld. Dus als je gevoelig bent voor elektrosmog niet onder een elektrische deken slapen en geen radiowekker naast je bed zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is al eerder over geschreven en ik was er sceptisch over maar omdat ik meestal enkele keren per nacht wakker werd besloot ik het gewoon uit te proberen en de telefoon uit te zetten s nachts. Het werkt echt. Ik slaap weer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

In een verslag aan het Europees Parlement wordt geconcludeerd dat uit onderzoek blijkt dat microgolfstraling van mobiele telefoons waarschijnlijk kanker veroorzaakt, en dat het duidelijk is dat de straling schadelijk is voor de vruchtbaarheid van mannen en mogelijk ook voor de voortplantingscapaciteit van vrouwen.

Het rapport "Health Impact of 5G. Current state of knowledge of 5G-related carcinogenic and reproductive/developmental hazards as they emerge from epidemiological studies and in vivo experimental studies" van onderzoekers Dr. Fiorella Belpoggi en haar collega's van het prestigieuze Ramazzini Instituut in Italië dateert van juli 2021. De onderzoekers hebben al het onderzoek naar kanker en voortplantingseffecten dat is gedaan sinds 2011, toen het IARC de straling van mobiele telefoons classificeerde als "mogelijk kankerverwekkend", bekeken en geëvalueerd. Uitgangspunt is de huidige uitrol van 5G.

In totaal vonden onderzoekers die in de databanken PubMed en EMF Portal zochten 7.866 wetenschappelijke artikelen op het onderzochte onderzoeksgebied. De onderzoekers hebben de resultaten ook onderverdeeld in twee verschillende frequentiebereiken die 5G zal gebruiken:
 

https://www.frontnieuws.com/eu-onderzoeksrapport-over-5g-straling-kan-kanker-veroorzaken/
 

https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2021/690012/EPRS_STU(2021)690012_EN.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Goeie video van het Actionlab. Gewoon standaard wetenschap, sterke uitleg en duidelijk waarom het niet gevaarlijk is voor het menselijk lichaam. Hij liet wel een paar kleine biologische punten buiten beschouwing, maar anders zou deze video een paar uur lang zijn.

10 uur geleden, -geanonimiseerd- zei:

Het feit dat er gebruik gemaakt wordt van een radioactief stralingssymbool zegt genoeg over de waarde van de inhoud....

De video is eigenlijk best goed ondersteund. Er wordt niet raar gedaan om mensen bang te maken, het stralingssymbool is er meer om aan te geven dat ze het gaan hebben over straling, en niet eens specifiek over radio actieve straling of straling die mensen schade kan toebrengen (tenminste niet in de hoeveelheid dat zelfs een heel park aan 5G torens niet maken).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Video is gewoon reclame voor het apparaat dat hij gekregen had en hij meld dat aan het begin ook (hulde).
Verder helemaal niet bijzonder informatief: houd een brandende kaars in je gestrekte arm (li of re) en je voelt geen straling. Haal de kaars nu dichter bij en merk dat de straling je gezicht gaat aantasten. Ja warmte is ook straling.
Basis natuurkunde.

 

En nee het symbool heeft er (helemaal) niets mee te maken want dan zou je het symbool voor ioniserende straling ook er bij kunnen plaatsen.
Enige reden is clickbate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een lastig onderwerp. Vooral omdat er vanuit verschillende standpunten vaak vanuit een emotie gereageerd wordt.

 

Ik vind het wel een interessant thema aangezien we er allemaal mee in aanraking komen. Aangezien het enigszins nieuw is zijn er simpelweg geen lange termijn onderzoeksresultaten beschikbaar. Er zijn wel interessante onderzoeksresultaten die wel wat zorgwekkend zijn. 

 

We zetten hier 's nachts de Wi-Fi uit en ook alle apparaten uit of op vliegtuigmodus. Sowieso wil ik niet gestoord worden in mijn slaap door mijn mobiel dus ik zie er ook geen rede voor om apparaten aan te laten. Verder wonen we ver genoeg van iedereen af om geen andere netwerken te ontvangen. We hebben geen moderne draadloze energiemeters, hier komt elke maand nog een mannetje langs om de meter af te lezen. Hier hebben we ons huis niet op uitgezocht maar ik vind het wel prettig dat de straling beperkt blijft. We hebben overigens wel draadloos internet, een smartphone etc. Uiteindelijk vind ik het fijn om een beetje mee te gaan met de ontwikkelingen, al heb ik de smartphone erg lang uitgesteld, vond ik het op den duur toch wel tijd worden. Ik heb hem vaak niet bij me en nooit in mijn zak bijvoorbeeld. Ik ben geen beller dus ik telefoneer niet vaak en meestal ook niet lang. Door er een beetje bewust mee om te gaan denk ik dat het risico niet problematisch is. Ik vind het wel jammer dat kinderen en jongeren niks leren over mogelijke risico's. Ik had vroeger veel klasgenoten die de telefoon in bed hadden bijvoorbeeld. Ook zie je regelmatig dat mensen de smartphone op de baby in de kinderwagen leggen. Het zijn van die kleine dingen die mensen uit onwetendheid doen terwijl het vrijwel geen moeite kost om het te laten. 

 

Anderzijds ben ik soms ook wat sceptisch als mensen een hele lading klachten toeschrijven aan straling. Het zou allemaal best kunnen maar er bestaat ook zoiets als een nocebo effect, dat zou in sommige situaties ook aan de orde kunnen zijn. Daarnaast zijn het vaak veel verschillende vage klachten die omschreven worden die ook allerlei andere oorzaken kunnen hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom lastig?
Lastig wordt het omdat allerlei deskundigen zo maar wat roepen en de huidige tendens is dat ipv logisch nadenken en opleiding/schoolkennis, men nu youtube en facebook als waarheid aanneemt.

 

Qua straling: geen enkel telefoon toestel zend zo maar continu straling uit.
Alleen een antennemast zal dat doen.
Hoeveel en wanneer (telefoon) hangt af of je belt, gebelt wordt of standby staat. En dan nog is er geen vergelijk met het vermogen (denk aan batterij cappaciteit) tussen een telefoon en een zendmast. De een heeft een beperkte accu en de ander een onbepekte hoeveelheid energie.

 

Waar men zich meer druk over moet gaan maken is het gebruik. De hele dag je telefoon gebruiken voor fillmpjes, muziek etc. is het eigenlijke probleem. Maar daar gaan we niet naar kijken want dat "hebben we nodig".

 

Tot slot: ja dit is een beknopte uitleg en er zit nog een parameter soort straling (zie begin filmpje @Madeliefje) in maar dat is ook niet het echte issue.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...