Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is er nieuw in de Prepshop


Simurgh

Aanbevolen berichten

@Simurgh valt me op dat de layout van de Prepshop een update heeft gehad, althans het menu bovenaan de pagina. Ziet er goed uit, lekker overzichtelijk en strak (alleen even wennen waar alles nu ook alweer zit). Goed bezig weer.

pluim.JPG.0243b4cb7e1bd5643acd9530f975a61f.jpg

 

Het enige minpuntje, wat me al wat langer opvalt (en dat zal persoonlijk zijn hoor :) ) is dat er wel heel erg vaak het Webwinkel keurmerk staat. Nou ben ik zelf niet zo van de keurmerken dus misschien stoor ik me er meer aan dan anderen. Ik weet ook dat voor sommige schaapjes inhoud dat hoe meer logo's er staan hoe eerder er ze gaan bestellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@houthe op je wenken bediend, 1 x minder keurmerk op de homepage ;) En de indeling is idd gemakeovered (nog niet afgerond) met als basis 2 ingangen: categorieën en thema's. Die thema's zijn dan producten die samenvallen in een categorie.

 

@Stuudje dank voor het oprmerken, de wasmasjien was inderdaad categorieloos! Staat nu bij http://prepshop.nl/diversen en http://prepshop.nl/off-the-grid :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe op je wenken bediend, 1 x minder keurmerk op de homepage ;) En de indeling is idd gemakeovered (nog niet afgerond) met als basis 2 ingangen: categorieën en thema's. Die thema's zijn dan producten die samenvallen in een categorie.

 

En dan dacht ik dat ik servicegericht was :) Trouwens ook mooi dat de menubalk in beeld blijft ook tijdens naar beneden scrollen, erg makkelijk.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk vaak op beslist.nl als ik ergens naar zoek om te kijken waar er lage prijzen zijn. Nu vind ik op een aantal artikelen toch echt alleen maar hogere prijzen dan in de prepshop. Misschien een idee om de prepshop daar aan te melden? Ik heb geen idee hoe dat werkt maar kan nooit moeilijk zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk vaak op beslist.nl als ik ergens naar zoek om te kijken waar er lage prijzen zijn. Nu vind ik op een aantal artikelen toch echt alleen maar hogere prijzen dan in de prepshop. Misschien een idee om de prepshop daar aan te melden? Ik heb geen idee hoe dat werkt maar kan nooit moeilijk zijn :)

 

moeilijk zal het niet zijn, maar kostbaar waarschijnlijk wel. Als winkel betaal je geloof ik tegenwoordig per 'klik' of 'verkocht product' een bedrag, waar voorheen er een vast tarief gold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de yoyo reel hebben we niet stil gezeten:

 

Allereerst is het paracord weer volop op voorraad!!!!!!!!!!

 

 

En dit is er nieuw........

 

Spasciani ST85 halfgelaatsmasker

 

MSA P3 schroeffilters

 

Dupont Tyvek protech schort

 

En we hebben weer radio's!!!!

 

Soulra FRX2

 

Eton Microlink FR160

 

Coolhands bacteriostatische doekjes

 

De klean kanteen wide mouth in drie varianten:

 

1900ml

 

1182ml

 

800ml

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh

 

Ik snap dat niet exact is aan te geven hoelang filters voor dat masker mee gaan, maar is er een indicatie te geven? Gaat het bij gemiddeld gebruik over uren? Dagen?

Hoi hoi, wat er staat is wat het is... tenzij je weet welke stof het om gaat en je nog een héle volle oude sok hebt voor dure simulatie programma's.

 

 

Helaas kan ik er ook niets meer van maken. Liever eerlijke voorlichting dan een mooi verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, wat er staat is wat het is... tenzij je weet welke stof het om gaat en je nog een héle volle oude sok hebt voor dure simulatie programma's.

 

 

Helaas kan ik er ook niets meer van maken. Liever eerlijke voorlichting dan een mooi verhaal.

 

Ok, makes sense. En zit er een houdbaarheidsdatum op die dingen? Met andere woorden, zijn ze over 10 naar nog net zo effectief mits ze in de originele verpakking goed opgeslagen zijn?

 

EDIT:

 

2 pdf'jes waarin ook wordt ingegaan op waar het allemaal van af hangt hoe lang een filter meegaat.

 

http://www.imbemagroep.com/Download/documents/nieuws_documents/554/Onderzoek_levendsuur_koolstof_filterpatronen.pdf

 

https://isurplus.com.au/specifications/Scott%20Pro2000%20Filter.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, makes sense. En zit er een houdbaarheidsdatum op die dingen? Met andere woorden, zijn ze over 10 naar nog net zo effectief mits ze in de originele verpakking goed opgeslagen zijn?

 

EDIT:

 

2 pdf'jes waarin ook wordt ingegaan op waar het allemaal van af hangt hoe lang een filter meegaat.

 

http://www.imbemagroep.com/Download/documents/nieuws_documents/554/Onderzoek_levendsuur_koolstof_filterpatronen.pdf

 

https://isurplus.com.au/specifications/Scott%20Pro2000%20Filter.pdf

Ja die hebben ze zeker de houdbaarheid van de filters die net binnen zijn is: december 2020.

 

En inderdaad wat ik al aangaf is een tijd er aangeven alleen te doen met veel gegevens die vaak niet beschikbaar zijn. En ook dan is het een benadering.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw in de shop!!!!

 

Het eerste echte Prepshop item, met prepshop logo! Speciaal voor de waterfilter, beter beschermd tegen de kou of je koude vingers die hem laten vallen!

 

 

 

Sawyer-sleeve-prepshop-Prepshop.nl.jpg.4b088f4c5aee27ecc4eeeb0613b823bb.jpg

 

http://prepshop.nl/prepshop-neopreen-sleeve

 

 

AND........

 

IT'S MACHETE TIME!!!!!

 

 

machete.jpg.eff7f0394eb4be2221dd557d6553e11f.jpg

 

 

http://prepshop.nl/m-safe-antuco-ruimzichtbril Geen machete, maar wel heel handig voor zijn lelijke hoofd!

 

http://prepshop.nl/gerber-lmf-ii-infantry

 

http://prepshop.nl/gerber-gator-kukri

 

http://prepshop.nl/gerber-gator-bolo-machete

 

http://prepshop.nl/gerber-gator-machete-pro

 

http://prepshop.nl/gerber-gator-machete

 

http://prepshop.nl/cold-steel-two-handed-kukri-machete

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw in de shop!!!!

 

 

 

http://prepshop.nl/m-safe-antuco-ruimzichtbril Geen machete, maar wel heel handig voor zijn lelijke hoofd!

 

 

 

Gisteren een mooie nieuwsbrief eruit gestuurd waarbij je bij aankoop van 1 of meerdere FFP3 doosjes gratis 1 of veel meer ruimzicht brillen kan scoren.

 

Interesse en niet de nieuwsbrief gisteren ontvangen stuur mij dan even een berichtje voor de speciale actie codes.

 

 

[Deze actie loopt tot 15 november 2014]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogen we hier ook dingen posten die we graag zouden zien in de shop? If so: van die zakjes die vocht vreten (vind je wel eens als je een potje medicatie openmaakt of een klein elektronisch apparaatje)

 

ThoMar Auto luchtontvochtiger trekt de vocht als een magneet uit de lucht 2 x 500 cc opname, dus goed voor een Liter.

De zak word voelbaar vochtig, aan de onderkant is een beschermende vlies daar door drinkt de vocht niet door naar beneden.

Productspecificaties;

Breedte: 160 mm

Uitvoering: In 6 delen splitsbaar

Inhoud: 1 paar

Hoogte: 30 mm

Lengte: 460 mm

Kleur: zwart

Vochtigheidsopname: 2 x 500 cc

 

Het zou ook te gebruiken zijn om fruit te drogen, hebben wij niet geprobeerd.

 

Groet,

J.J

Zak luchtontvochtiger

Gebruiksaanwijzing.

LUCHTONTVOCHTIGER VOOR IN DE AUTO

Zodra het plastic zakje wordt geopend, wordt de luchtontvochtiger geactiveerd.

Deze begint dan als een magneet het vocht in de auto aan te trekken en te absorberen.

Gebruiksaanwijzing: Plaats de luchtontvochtiger op een centrale plek in de auto.

Hiervoor is de beenruimte aan de bijrijderszijde of achterin het meest geschikt.

Het gebruik van plak klitteband is raadzaam dan ligt het teminste vast,

en zorgt niet voor gevaarlijke toestanden tijdens het rijden.

Voor gladde oppervlakken moet ook het tegenstuk worden gebruikt. Trek in dat geval de

folie van de kleefstrip en plaats de luchtontvochtiger op een gladde, droge en stofvrije

ondergrond. Het klittenband blijft beter op de gladde ondergrond zitten, als het de eerste

uren na het aanbrengen niet wordt belast!

Na de maximale werkingsduur van 3 maanden kan de luchtontvochtiger worden

geregenereerd en opnieuw worden gebruikt. Laat de luchtontvochtiger daartoe op de

verwarming (ca. 2-3 uur), in de magnetron (max. 10 minuten op 250 W) of in de oven

(max. 10 minuten op de laagste stand) drogen. Voor een optimale werking adviseren wij om

de luchtontvochtiger maandelijks te regenereren. Vergeet niet het klittenband van tevoren

te verwijderen!

Waarschuwingen: Buiten bereik van kinderen houden. De luchtontvochtiger niet

openen.

BELANGRIJK! Op een droge ondergrond leggen.

LET OP! Zorg er voordat u wegrijdt voor dat de luchtontvochtiger veilig

opgeborgen is en geen gevaar voor de inzittenden vorm. Niet in de beenruimte van de

bestuurder of op een andere plek leggen waar de luchtontvochtiger de bestuurder kan

belemmeren. Niet zonder toezicht in de oven of de magnetron laten liggen.

 

Fouten? ja dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 't nog nooit gedaan en weet er ook niks van. Dus ik ga gewoon onder goede begeleiding leren en oefenen. Dan hopen dat het nooit nodig is. Zal 't alleen gaan doen als het echt niet anders kan, dus met diepere snijwonden bijvoorbeeld in een situatie waar er geen mogelijk is om naar de EH te komen en/of als er geen ambulances komen. Zelf dokteren blijft een linke bezigheid, maar zoals gezegd, als het niet anders kan en je kunt er een bloeding mee stoppen of infectie mee voorkomen in een echt noodgeval is het maar beter om in ieder geval te weten wat je doet. Plus dat het best wel een schok zal zijn. Ik ben niet snel onder de indruk van bloed (heb wel eens vrienden met diepere snijwonden naar de EH gereden) maar om er dan echt mee bezig te gaan, ik weet niet hoe goed ik me dan hou.

 

Maar goed, genoeg over hechten nu, dit is een draadje over wat er nieuw is in de shop dus laten we weer on topic terugkeren.

 

Vitamine K kan levens redden, mijn vrouw is daar een groot voorbeeld van, ze werd uit het ziekenhuis ontslagen bloedend met HB 1.4, we hebben het zelf op moeten lossen met behulp van de vitamine K en lopen voor de brood nodige zuurstof toevoer voor organen en hersenen, bietensap voor het ijzer, wat sneller en beter werkt dan staal tabletten die bovendien nog eens schadelijk zijn.

 

Dus wat ik mis in de EHBO set is dus duidelijk de vitamine K we willen toch ook levens redden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mhg,

J.J

Ps, wij hebben de vitamine K (voor kinderen) van Dr Alfred Vogel gebruikt. het nu even geen tijd meer het op te zoeken.

http://www.avogel.nl/

 

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Vitamine_K.aspx?mId=10704&rId=1266

 

Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?

Vitamine K

De werkzame stof in Vitamine K is vitamine K.

 

Vitamine K (fytomenadion) is nodig voor de bloedstolling. Het komt van nature voor in verse groenten, lever, melk en olie.

Het wordt gebruikt bij een tekort aan vitamine K, bijvoorbeeld bij cystische fibrose.

 

 

 

 

Vitamine- en mineralengebrek

 

Een tekort aan vitamine K geeft meer kans op bloedingen. Een tekort kan voorkomen bij zeer jonge baby's, bij enkele ziektes en door gebruik van bepaalde medicijnen.

 

Vitamine K komt van nature voor in verse groenten, lever, melk en olie. Ook de bacteriën die bij de mens in de darm leven, produceren deze vitamine.

Bij jonge baby's

Borstvoeding bevat bijna geen vitamine K en in de darmen van baby's wordt pas na drie maanden voldoende vitamine K aangemaakt. Baby`s hebben in de eerste drie levensmaanden daarom extra vitamine K nodig.

Aan flesvoeding is vitamine K toegevoegd. Baby's die voornamelijk flesvoeding krijgen, hebben daarom geen extra vitamine K nodig.

 

Bij gebruik bloedverdunners

Soms worden grotere hoeveelheden vitamine K toegepast als mensen bloedverdunnende middelen gebruiken (zoals acenocoumarol, fenprocoumon) wanneer de bloedstolling is ontregeld. Een ontregeling kan ontstaan bij gebruik van te veel bloedverdunners, maar ook door bestanddelen uit voedsel, andere medicijnen, koorts of andere bijkomende kwalen. Ook worden een enkele keer grote hoeveelheden vitamine K gebruikt om een bloeding te stelpen of een bloeding te voorkomen als daar een grote kans toe is.

 

Door bepaalde ziekten

Door sommige aandoeningen, zoals bepaalde darmziekten, nemen de darmen te weinig vitamine K in het lichaam op, of wordt er te weinig in de darmen aangemaakt. Dan is soms een aanvulling van vitamine K nodig.

 

Bij medicijngebruik

Bepaalde medicijnen kunnen de hoeveelheid of het effect van vitamine K verminderen. Bijvoorbeeld bepaalde ontstekingsremmende pijnstillers, enkele middelen tegen epilepsie, sommige antibiotica als deze langdurig worden gebruikt, enkele middelen tegen een te hoog cholesterolgehalte (colestyramine en colestipol). Dan is soms een aanvulling van vitamine K nodig.

 

 

Effect

Een vitaminegebrek is binnen enkele dagen op peil. De bloedstolling verbetert na 6-12 uur. Na een injectie verbetert de bloedstolling binnen 2 uur. Stelpen van een bloeding begint pas na ongeveer 3 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitamine K kan levens redden, mijn vrouw is daar een groot voorbeeld van, ze werd uit het ziekenhuis ontslagen bloedend met HB 1.4, we hebben het zelf op moeten lossen met behulp van de vitamine K en lopen voor de brood nodige zuurstof toevoer voor organen en hersenen, bietensap voor het ijzer, wat sneller en beter werkt dan staal tabletten die bovendien nog eens schadelijk zijn.

 

Dus wat ik mis in de EHBO set is dus duidelijk de vitamine K we willen toch ook levens redden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mhg,

J.J

Ps, wij hebben de vitamine K (voor kinderen) van Dr Alfred Vogel gebruikt. het nu even geen tijd meer het op te zoeken.

http://www.avogel.nl/

 

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Vitamine_K.aspx?mId=10704&rId=1266

 

Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?

Vitamine K

De werkzame stof in Vitamine K is vitamine K.

 

Vitamine K (fytomenadion) is nodig voor de bloedstolling. Het komt van nature voor in verse groenten, lever, melk en olie.

Het wordt gebruikt bij een tekort aan vitamine K, bijvoorbeeld bij cystische fibrose.

 

 

 

 

Vitamine- en mineralengebrek

 

Een tekort aan vitamine K geeft meer kans op bloedingen. Een tekort kan voorkomen bij zeer jonge baby's, bij enkele ziektes en door gebruik van bepaalde medicijnen.

 

Vitamine K komt van nature voor in verse groenten, lever, melk en olie. Ook de bacteriën die bij de mens in de darm leven, produceren deze vitamine.

Bij jonge baby's

Borstvoeding bevat bijna geen vitamine K en in de darmen van baby's wordt pas na drie maanden voldoende vitamine K aangemaakt. Baby`s hebben in de eerste drie levensmaanden daarom extra vitamine K nodig.

Aan flesvoeding is vitamine K toegevoegd. Baby's die voornamelijk flesvoeding krijgen, hebben daarom geen extra vitamine K nodig.

 

Bij gebruik bloedverdunners

Soms worden grotere hoeveelheden vitamine K toegepast als mensen bloedverdunnende middelen gebruiken (zoals acenocoumarol, fenprocoumon) wanneer de bloedstolling is ontregeld. Een ontregeling kan ontstaan bij gebruik van te veel bloedverdunners, maar ook door bestanddelen uit voedsel, andere medicijnen, koorts of andere bijkomende kwalen. Ook worden een enkele keer grote hoeveelheden vitamine K gebruikt om een bloeding te stelpen of een bloeding te voorkomen als daar een grote kans toe is.

 

Door bepaalde ziekten

Door sommige aandoeningen, zoals bepaalde darmziekten, nemen de darmen te weinig vitamine K in het lichaam op, of wordt er te weinig in de darmen aangemaakt. Dan is soms een aanvulling van vitamine K nodig.

 

Bij medicijngebruik

Bepaalde medicijnen kunnen de hoeveelheid of het effect van vitamine K verminderen. Bijvoorbeeld bepaalde ontstekingsremmende pijnstillers, enkele middelen tegen epilepsie, sommige antibiotica als deze langdurig worden gebruikt, enkele middelen tegen een te hoog cholesterolgehalte (colestyramine en colestipol). Dan is soms een aanvulling van vitamine K nodig.

 

 

Effect

Een vitaminegebrek is binnen enkele dagen op peil. De bloedstolling verbetert na 6-12 uur. Na een injectie verbetert de bloedstolling binnen 2 uur. Stelpen van een bloeding begint pas na ongeveer 3 uur.

 

ThoMar Auto luchtontvochtiger trekt de vocht als een magneet uit de lucht 2 x 500 cc opname, dus goed voor een Liter.

De zak word voelbaar vochtig, aan de onderkant is een beschermende vlies daar door drinkt de vocht niet door naar beneden.

Productspecificaties;

Breedte: 160 mm

Uitvoering: In 6 delen splitsbaar

Inhoud: 1 paar

Hoogte: 30 mm

Lengte: 460 mm

Kleur: zwart

Vochtigheidsopname: 2 x 500 cc

 

Het zou ook te gebruiken zijn om fruit te drogen, hebben wij niet geprobeerd.

 

Groet,

J.J

Zak luchtontvochtiger

Gebruiksaanwijzing.

LUCHTONTVOCHTIGER VOOR IN DE AUTO

Zodra het plastic zakje wordt geopend, wordt de luchtontvochtiger geactiveerd.

Deze begint dan als een magneet het vocht in de auto aan te trekken en te absorberen.

Gebruiksaanwijzing: Plaats de luchtontvochtiger op een centrale plek in de auto.

Hiervoor is de beenruimte aan de bijrijderszijde of achterin het meest geschikt.

Het gebruik van plak klitteband is raadzaam dan ligt het teminste vast,

en zorgt niet voor gevaarlijke toestanden tijdens het rijden.

Voor gladde oppervlakken moet ook het tegenstuk worden gebruikt. Trek in dat geval de

folie van de kleefstrip en plaats de luchtontvochtiger op een gladde, droge en stofvrije

ondergrond. Het klittenband blijft beter op de gladde ondergrond zitten, als het de eerste

uren na het aanbrengen niet wordt belast!

Na de maximale werkingsduur van 3 maanden kan de luchtontvochtiger worden

geregenereerd en opnieuw worden gebruikt. Laat de luchtontvochtiger daartoe op de

verwarming (ca. 2-3 uur), in de magnetron (max. 10 minuten op 250 W) of in de oven

(max. 10 minuten op de laagste stand) drogen. Voor een optimale werking adviseren wij om

de luchtontvochtiger maandelijks te regenereren. Vergeet niet het klittenband van tevoren

te verwijderen!

Waarschuwingen: Buiten bereik van kinderen houden. De luchtontvochtiger niet

openen.

BELANGRIJK! Op een droge ondergrond leggen.

LET OP! Zorg er voordat u wegrijdt voor dat de luchtontvochtiger veilig

opgeborgen is en geen gevaar voor de inzittenden vorm. Niet in de beenruimte van de

bestuurder of op een andere plek leggen waar de luchtontvochtiger de bestuurder kan

belemmeren. Niet zonder toezicht in de oven of de magnetron laten liggen.

 

Fouten? ja dat kan.

Ik bewonder je enthousiasme, maar op deze manier vind niemand al deze informatie...

 

Zoek een goed onderwerp waar deze informatie bij past of start een nieuw draadje. Door draadje is meer voor: wat is er nieuw in de prepshop.

 

Zonde om dit alles te missen voor iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh

Ik zie dat jullie nu ook de Gerber LMF II in jullie assortiment hebben. Oerdegelijk mes, alleen niet geschikt voor mensen met kleinere handen, zoals ik. Daarom heb ik destijds het kleinere zusje, de Gerber Prodigy, gekocht. Misschien een idee voor de Prepshop om deze ook in het assortiment te nemen?

 

 

De Gerber Big Rock Camp Knife vind ik persoonlijk veel beter in de hand liggen, daarbij heb je nog de keuze tussen met kartel of plain edge.

Voor minder dan de helft van de prijs en deze ben ze zeker van dat ie full tang is, wat je bij de lmf II's niet altijd met zekerheid kan zeggen (afhankelijk van welke generatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een heel mooi mes! Maar weet je wat het is, een mes is heel persoonlijk. Ik had toen het geluk dat de vertegenwoordiger op dat moment bij mijn favoriete wapen/jacht handel was. Zodat ik alle messen van Gerber even kon vast houden. En mijn keuze was toen de Prodigy. En dan heb je nog de on-eindige discussie: serrated of plain edge, ook heel persoonlijk. (Ik vind serrated erg handig om touw door te snijden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...