Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zouden wij van hun kunnen leren?

FincaInSpanje
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
http://www.ad.nl/ad/nl/5594/foto/photoalbum/detail/3625017/510624/0/Amazone-stam-ziet-voor-het-eerst-vliegtuig.dhtml

Stam ontdekt, volgens mij de ultieme preppers om iets van te leren. Wat zouden wij van hun kunnen leren?

Kijk dat is nou eens een mooie insteek ipv, wat kunnen wij ze brengen....zoals je zovaak hoort...

Ik hoop dat ze heel terughoudend en voorzichtig gaan leren van ze!

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Vind het erg knap dat ze al zolang over het hoofd gezien zijn. Erg jammer dat ook deze mooie cultuur en kennis verloren gaan en dat ze binnen een paar generaties ook met een mobiel of iets dergelijks rond zullen lopen.

Voorzover ze niet worden afgeknald vanuit helikopters "voor de sport".

Link naar reactie

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/1374881/Rising-suicides-cut-a-swath-through-Amazons-children.html

Jammer, dat alles moet wijken voor het kapitalisme. Kost wat kost

THE largest tribe of Amazonian Indians, the 27,000-strong Guarani, are being devastated by a wave of suicides among their children, triggered by their coming into contact with the modern world.

Link naar reactie

Wat wij van hun kunnen leren: het diepe respect voor de natuur en in harmonie met elkaar leven.

Wij hebben een gek leven, totaal vervreemd van de natuur, en ons doel is alleen eigenbelang.

De Hopi-indianen hebben er een mooi woord voor: KOYAANISQATSI

KOYAANISQATSI is eveneens een mooie docudrama, over het misbruiken van de aarde door de mens.

Iedere keer als je m ziet, valt je wat anders op.

Link naar reactie

En wat wil je van ze leren?? Als wat hun weten heeft voor jouw geen enkel nut, tenzij je daar gaat wonen. Hoewel ze daar overleven zullen ze het hier niet redden, buiten het klimaat heben we hier een hele andere flora en fauna, of wat daar nog van over is

Ik denk dat je anders naar mens en natuur leert kijken, dat je nieuwe technieken kunt opdoen en weer respect krijgt voor moeder aarde. Het hoeft niet per se iets te zijn wat je hier nodig hebt, het kan ook een mentale verandering zijn hoe je tegen de wereld aankijkt.

Ik zou het beste van beide werelden proberen te nemen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...