Ga naar inhoud
GENEGEERD

Haren knippen/verzorgen


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 4 maanden later...

Ik heb al minder haar dan vroeger en ik hou het rond de 3 mm. met de tondeuse. Dat doe ik zelf voor de spiegel.

Het zou me niks uitmaken om mezelf nu al kaal te scheren maar volgens mijn echtgenote heb ik van mezelf al een kop als een gevangenisboef (wat natuurlijk niet waar is, want ik ben hartstikke knap - eeehhh, geloof ik dan toch zelf) en als ik mijn hoofd helemaal kaal scheer, schijnt het alleen nog maar erger te worden, die boevenkop dan hè :)

 

Wie weet werkt Veet ook wel (mijn oma gebruikte het vroeger voor haar benen en op een gegeven moment is er nooit meer een haar teruggekomen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hey wat leuk. Via een blog waarop ik ben geabonneerd, werd ik geattendeerd op zelf haren knippen. Ik heb lang haar in laagjes en moet elke 8 weken naar de kapper wil ik er een beetje netjes bij blijven lopen. Dit las ik gisteren en eigenlijk was ik al een tijd op zoek naar zoiets. Heb het vanmorgen gedaan na het bekijken van een filmpje en geweldig, blij mee!!! Tof om niet meer van de dure kapper afhankelijk te zijn.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik scheer me om de 3 a 4 weken kaal met de tondeuse en daarna een scheermesje eroverheen duurt dan toch wel een tijdje voordat het weer is aangegroeid gelukkig en wanneer het dan weer 1 a 2 cm is aangegroeid scheer ik het er weer vanaf. Maar mocht er een situatie ontstaan waar ik geen stroom meer heb dan zal ik denk ik om de zoveel dagen het mesje eroverheen halen en mocht ik echt geen mesjes meer hebben dan laat ik het gewoon aangroeien en af en toe de schaar erin zet. Uiterlijk boeit mij al niet zoveel en heeft me eigenlijk nooit geboeit.

 

Greetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf iets langer haar dan de gemiddelde man.

 

Voordelen van lang haar: In de winter lekker warm en in de zomer biedt het ook iets meer bescherming tegen zonnesteek, wegslaan van vliegen en muggen zonder je handen te hoeven gebruiken... iets minder tof maar nog wel grappig is dat ze vaak vragen wat m'n favo metalband is en of ik in een motoclub zit. :rolleyes:

 

Heb ooit eens uitgetest om m'n haar een maand lang niet te wassen met shampoo of zeep, enkel uitspoelen met regenwater.

 

De eerste week was ik net een wandelende frietpot , (als je een loempia naar me gooide kwam deze vast gebakken terug. ;) )

Wat je moet zien te vermijden is je veelvuldig je haar kammen aan de hoofdhuid want dan wordt alsmaar vettiger door overstimulatie van de talgklieren.

 

Na de 3de week herstelde deze zich zelfs beter dan met shampoo het enige nadeel was dat het niet echt fris geurend was. Dus na eind week 4 op aandringen van m'n partner toch maar terug met shampoo gewassen. :rolleyes:

 

Gespleten punten knip ik zelf af en toe, naar de kapper ga ik slechts 3 of 4 keer per jaar voor het geheel wat te fatsoeneren.

 

Ook indien het nodig zou zijn zou ik gaan voor een kortere coupe of eventueel mohawk, maar voorlopig zou ik genoeg hebben aan een handvol haar-elastiekjes, een paar buffs en regenwater :-)

 

Indien andere mensen hun haar met de tondeuse bijgewerkt moeten worden, daar ben ik wel beetje handig in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb ooit eens uitgetest om m'n haar een maand lang niet te wassen met shampoo of zeep, enkel uitspoelen met regenwater.

 

De eerste week was ik net een wandelende frietpot , (als je een loempia naar me gooide kwam deze vast gebakken terug. ;) )

Wat je moet zien te vermijden is je veelvuldig je haar kammen aan de hoofdhuid want dan wordt alsmaar vettiger door overstimulatie van de talgklieren.

 

Na de 3de week herstelde deze zich zelfs beter dan met shampoo het enige nadeel was dat het niet echt fris geurend was. Dus na eind week 4 op aandringen van m'n partner toch maar terug met shampoo gewassen. :rolleyes:

 

Oh baaaah haha.. Dat je partner dat gewoon oke vindt joh :p

Moet ik niet aan denken.. Na 2 dagen moet ik al echt gaan wassen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lange haar is absoluut en onmiskenbaar een deel van mijn zijn en wezen!...

 

De enige reden dat ik het ooit zou kortwieken is uit hygiene oogpunt en dan nog moet de dreiging erg groot zijn, en smerig haar de absolute aanleiding...

 

De vele voordelen van lang haar zijn ook niet zomaar uit te vegen. Velen als warmte, verkoeling enz zijn al genoemd. Maar vergeet ook niet dat haar ansich alleen maar groeit als bescherming, tegen stoten, schuren, zweet in je ogen enz...

 

Natuurlijk zitten er in zo'n situatie nadelen aan, maar diegene van ons die al hun halve leven of langer lang haar hebben kunnen er zo goed mee omgaan dat we het eigenlijk niet eens meer door hebben... Natuurlijk doe je het vast als je het risico loopt ermee vast te komen in machines en hou je het uit de buurt van vuur!

 

En heel eerlijk, er gaat ook een afschrikwekkende kwaliteit uit van een half verwilderde bos-Germaan die met niets dan haat, een slopert van een bijl en een niet te ontkennen vastberadenheid om vroegtijdig jou kaarsje uit te blazen, op je af komt stormen!!... ;-)

 

Ik merk al jaren dat verveelde, baldadige en al te mondige niet-autochtone hangfiguren zich wel 3 keer achter hun oor krabben voor ze mij (of een ander) als langharig stuk tuig aanspreken of naroepen!.. Ze begrijpen het niet, en het enige dat ze weten is 'dat die lui helemaal geschift zijn' en 'op hun eigen feestjes voor de lol tegen mekaar opbeuken en mekaar de tyfus slaan'...

Waanzin natuurlijk!... Maar ik hou die mythe met plezier in stand, en heb dan ook altijd zitplaats in het OV en nooit gezeik op straat! Nou komt dat natuurlijk niet alleen door je haar, maar je hele uitstraling en houding. Maar alle beetjes helpen...

 

Een van de weinige keren dat ik wel mot had op straat dacht er ook eentje slim te wezen en aan m'n haar te hangen! Maar als iemand een volle hand haar beet heeft, is dat al zoveel dat je dat (zeker in je woede) nauwelijks voelt... De beste jongen die m'n haar greep was nogal kort van stuk. Dus door diep door de knieen te gaan wierp ik'm eigenlijk over me heen... Alwaar hij zich in een prima positie bevond om een paar ongenadige klote trappen van mij te absorberen.. Eind goed, al goed... En ik de baas!

 

Ik kan m'n eigen haar prima vlechten, een knot is zo gemaakt en invlechten kan ik leren... Helm oid erop en probeer er nog maar eens bij te komen!

 

Zo even wat tegengas bieden aan al het kort-haar-fanatisme hier.. ;-p

 

Maar ik meen het! D'r moet een verdomt goeie reden zijn voor ik het eraf haal!..

 

KAAL OF KAMMEN!!... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lange haar is absoluut en onmiskenbaar een deel van mijn zijn en wezen!...

 

De enige reden dat ik het ooit zou kortwieken is uit hygiene oogpunt en dan nog moet de dreiging erg groot zijn, en smerig haar de absolute aanleiding...

 

De vele voordelen van lang haar zijn ook niet zomaar uit te vegen. Velen als warmte, verkoeling enz zijn al genoemd. Maar vergeet ook niet dat haar ansich alleen maar groeit als bescherming, tegen stoten, schuren, zweet in je ogen enz...

 

Natuurlijk zitten er in zo'n situatie nadelen aan, maar diegene van ons die al hun halve leven of langer lang haar hebben kunnen er zo goed mee omgaan dat we het eigenlijk niet eens meer door hebben... Natuurlijk doe je het vast als je het risico loopt ermee vast te komen in machines en hou je het uit de buurt van vuur!

 

En heel eerlijk, er gaat ook een afschrikwekkende kwaliteit uit van een half verwilderde bos-Germaan die met niets dan haat, een slopert van een bijl en een niet te ontkennen vastberadenheid om vroegtijdig jou kaarsje uit te blazen, op je af komt stormen!!... ;-)

 

Ik merk al jaren dat verveelde, baldadige en al te mondige niet-autochtone hangfiguren zich wel 3 keer achter hun oor krabben voor ze mij (of een ander) als langharig stuk tuig aanspreken of naroepen!.. Ze begrijpen het niet, en het enige dat ze weten is 'dat die lui helemaal geschift zijn' en 'op hun eigen feestjes voor de lol tegen mekaar opbeuken en mekaar de tyfus slaan'...

Waanzin natuurlijk!... Maar ik hou die mythe met plezier in stand, en heb dan ook altijd zitplaats in het OV en nooit gezeik op straat! Nou komt dat natuurlijk niet alleen door je haar, maar je hele uitstraling en houding. Maar alle beetjes helpen...

 

Een van de weinige keren dat ik wel mot had op straat dacht er ook eentje slim te wezen en aan m'n haar te hangen! Maar als iemand een volle hand haar beet heeft, is dat al zoveel dat je dat (zeker in je woede) nauwelijks voelt... De beste jongen die m'n haar greep was nogal kort van stuk. Dus door diep door de knieen te gaan wierp ik'm eigenlijk over me heen... Alwaar hij zich in een prima positie bevond om een paar ongenadige klote trappen van mij te absorberen.. Eind goed, al goed... En ik de baas!

 

Ik kan m'n eigen haar prima vlechten, een knot is zo gemaakt en invlechten kan ik leren... Helm oid erop en probeer er nog maar eens bij te komen!

 

Zo even wat tegengas bieden aan al het kort-haar-fanatisme hier.. ;-p

 

Maar ik meen het! D'r moet een verdomt goeie reden zijn voor ik het eraf haal!..

 

KAAL OF KAMMEN!!... ;-)

 

Yeah, medestander!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat leuk. Via een blog waarop ik ben geabonneerd, werd ik geattendeerd op zelf haren knippen. Ik heb lang haar in laagjes en moet elke 8 weken naar de kapper wil ik er een beetje netjes bij blijven lopen. Dit las ik gisteren en eigenlijk was ik al een tijd op zoek naar zoiets. Heb het vanmorgen gedaan na het bekijken van een filmpje en geweldig, blij mee!!! Tof om niet meer van de dure kapper afhankelijk te zijn.

 

heb je een link van het filmpje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben het over haar knippen en over vuil haar en hoe je eruit ziet , maar al eens stil gestaan bij dat je hoofdluis/neten kunt krijgen (slechte hygiene bij een shtf is zeker niet raar )

en er zijn zeker goede shampoo's voor om daar vanaf te komen en een luizen kam ed maar als je die niet hebt is een kaal hoofd in ieder geval een oplossing

en voor degene die geen anti- luizen/neten shampoo heeft hier staan ook nog een paar oplossingen (die met azijn is de meest bekende en zeker zo handig om te weten

in slechte tijden :rolleyes: )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luizen zitten toch t liefst op schoon haar?? Tea tree helpt daar ook tegen trouwens!

 

Mijn haar is vrij kort, en manlief mag dat best knippen wtshtf, kids knip ik en manlief heeft niet zo veel meer ;) dus daar is de tondeuse of n simpel scheermesje voldoende voor!

 

Hond (wij hebben n vuilnisbakkie met haar, geen vacht) knip ik zelf, projectje om t te gaan vilten staat op de agenda!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het zelfs zonder shampoo goed houden, het haar. Het heet de No-Poo methode.

Door niet steeds schoonmaakmiddel aan je haar toe te voegen, komt het natuurlijk evenwicht weer terug.

Je hebt geen shampoo nodig.

 

inderdaad, dat merkt men ook wel eens als het bijvoorbeeld een paar dagen niet kan douchen, want dan gaat het haar vanzelf weer zachter aanvoelen, bovendien, al die mensen in Afrika bijvoorbeeld die geen douche hebben ( laat dus staan shampoo ) hun haar is waarschijnlijk veel gezonder nog als ons haar, alleen de luizen zijn een probleem, maar inderdaad de luizenkam en regelmatiger je bed even uitkloppen bijvoorbeeld, en desnoods een slaapmuts ( die diende er immers naast het warmhouden ook voor om hoofdluis de weg te versperren, werkte niet altijd maar toch . . . )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben het over haar knippen en over vuil haar en hoe je eruit ziet , maar al eens stil gestaan bij dat je hoofdluis/neten kunt krijgen (slechte hygiene bij een shtf is zeker niet raar )

en er zijn zeker goede shampoo's voor om daar vanaf te komen en een luizen kam ed maar als je die niet hebt is een kaal hoofd in ieder geval een oplossing

en voor degene die geen anti- luizen/neten shampoo heeft hier staan ook nog een paar oplossingen (die met azijn is de meest bekende en zeker zo handig om te weten

in slechte tijden :rolleyes: )

gr will

 

Zonde van de drank maar wodka zou ook helpen als spoeling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...